Przeczytałem, fajna recka . Co prawda każdy ma swoje zdanie i szanuję wybór silnika 1.4 jako antidotym na wszystko i najlepszego do pojazdu Octavia, ale chyba nie znajdziesz tu zbyt wielu, którzy podzielą Twój opytmizm. 1.4 jest fajny, ale dlatego że jedzie, ale pisać, że silnik o ponad 25% mocniejszego jest gorszy? Coż Jak pisali koledzy wyżej, pojeździć obydwoma samochodmi - nie przejechać się, a pojeździć - niby mała różnica, a jak znaczna. Podejrzewam, że przy wyprzedzaniu wcześniej czy później odczujesz "potęgę mocy" tych 80 qni z 1.4. A wyprzedzanie w naszym kraju to każdy wie, że już prawie dyscyplina sportowa: cieżarówki, drogi takie jakie są i wiele innych czynników, przy których każda sekunda krócej spędzona na przeciwnym pasie jest bardzo istotna. Octavia swoją wagę ma i tutaj najsłabszy silnik ma być aż tak lepszy? Sorki, ale jak to mówia: "z gó..a piany nie utrzepiesz" . Powiedzmy sobie szczerze: Octavie 1.4 to nie jest nawet minimum do Octavii biorąc pod uwagę jej masę, to jest dobre, ale do Fabii. Octavia 1.4 zapakowana na wakacje z kilkoma osobami na pokładzie, włączona klima i jazda w górach - nie ma, że boli, to musi boleć niestety. Wolałbym jednak ten gorszy jak napisałeś silnik 1.6 niż ten o wiele lepszy 1.4. Jednak to Ty płacisz, Ty wybierasz i Ty masz być z zakupu zadowolony. Życzę Ci, żeby nowy samochód spełnił Twoje oczekiwania w całości. Szerokości .
1,9TDI a 1,6TDI
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
1,9TDI a 1,6TDI
Witam szanowne grono klubowiczów.
Jak wiadomo, od tego roku nie będzie można kupić już jednostki 1,9TDI
Niestety ja nie załapałem się na wymianę auta w 2010 roku i dostanę Octavię 1,6TDI 105KM
Nikt w serwisie nie jest mi w stanie powiedzieć czy ta jednostka jest dobra
Swoje wiem, że 1,9TDI 105KM to silnik nie do zajechania - no jak ktoś się postara to i ciągnik zajedzie :lol:
Chciałbym zapoznać się z opiniami tych użytkowników, którzy mieli okazję jeździć jednym i drugim
Z góry dziękuję i pozdrawiam
-
-
hongi, jezdziłem 1,9tdi bxe od 35 000 do 125 000km przebiegu i wspominam to auto super. Co do eksploatacji silnika, to wg zaleceń producenta wymieniony był rozrząd wraz z pompą wody. Z takich niespodziewanych wizyt w serwisie, to zaświeciła mi się kontrolka silnika przy przebiedu coś koło 100 000km, po wizycie w ASO, okazało się, że jest nieszczelność pomiędzy turbiną i silnikiem - przyczyna jakaś tam uszczelka za 20zł. Naprawa trwała 15min. Poza tym nic się nie działo, a przy -25 palił bez problemu (w zimie jeżdziłem na paliwie ze statoila). Dolewałem jedynie olej po około 10tkm po wymianie. Wymieniałem co 15tkm.
Co do silnika 1,6TDI to miałem styczność z tą wersją 90KM z VW Polo. Eksloatowałem to auto od nowości do 30 000km. Wyraźnie inna charakterystyka. Silnik faktycznie bardziej kulturalniejszy. Srednie spalanie z tych 30 000km to równo 6,5l. Pierwszy raz olej dolewałem po 25tkm cały 1l. Pierwsza wymiana była po 30 000km. Czasami potrafiły falować obroty silnika na jałowym z niewiadomych przyczyn i całe auto się trzęsło. Działo się tak czasami jak stawałem na czerwonym świetle, następnie po przejechaniu kilkuset metrów i ponownie czerwone światło drgań już nie było. Z DPF nie było problemu, ale i przebieg skromny. Z napraw mi się nic nie działo, ale koleżanka jeździła identycznym i po 5tk miała do wymiany pompę paliwa (na gwaracji).
Komentarz
-
-
Służbowy, ale powiem szczerze, że później chciałbym go kupić dla żony, więc można powiedzieć, że pół służbowy, pół prywatny
Jeżeli chodzi Tobie o przebieg to długie trasy po Polsce tak około 60 tyś rocznie
Dowiedziałem się, że jeden jest na turbinie, a nowy na pompo-wtryskiwaczach, co oznacza cichszą pracę
Wiem też z ulotki, że mają taką samą moc 105km
Prędkość maksymalną 1.6TDI ponoć ma mniejszą
pzdr
Komentarz
-
-
A ja miałem przyjemność jeździć i jednym i drugim....I wrażenie jest takie, że do 2000 obr./min. 1.9 TDi lepiej ciągnie, ma więcej pary, ale jest to wrażenie subiektywne, które być może wynika z tego, że 1.9 jest głośniejszy niż 1.6. Nowa jednostka kulturą pracy znacznie przewyższa starszego brata, wbrew pozorom lubi wyższe obroty. Spala na oko podobne, jak nie mniejsze ilości ropy. Generalnie jeździ się dość przyjemnie, ale nie ma tego kopniaka z dołu (inaczej skalibrowane turbo + common rail) i jest DPF :evil:
Przy prędkości 125km/h wzwyż nowej jednostki w ogóle nie słychać - jest naprawdę bardzo cicha. Przy 160km/h chwilowe spalanie w granicach 6,7l/100km.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemstylko musisz sie liczyc ze 1.9 jeb.e po uszach jak młockarnia..
tesciu ma 1.9 w sharanie i jak moja fabka stala obok to ją zagluszyl
''oczywista oczywistosc''Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Dzięki WSZYSTKIM za opinie
Ja mam obecnie 1,9TDI 101KM i chodzi jak cacko - jest to druga taka Octavia, którą użytkuję więc przejechałem tą jednostką około 300tyś
Firma właśnie kupuje 1,9 TDI Octavia 2 po liftingu - jako, że wchodzi nowa norma EURO 5 w połowie roku już nie będą dostępne takowe jednostki, a ja mam wymianę w połowie roku - jedyne pocieszenie, że kratki nie będzie
Chciałbym jeszcze się dowiedzieć ile w Octavi z 1,6 można wyciągnąć maksymalnie
Komentarz
-
-
3tys. obr. i 180km/h ? "Troszkę" przesadziłeś. W OII mam ten sam silnik i tą samą skrzynię biegów. 3tys. to jest około 155km/h.
Jeździłem od nowości do około 60kkm OIIFL Kombi z silnikiem 1.9 PD (BXE). Jeźdźę maja nową OIIFL z silnikiem 1.6 CR - dzisiaj mam na liczniku 47kkm.
W chwili obecnej średnie spalanie z całego przebiegu mam 5.4l (z tankowań oczywiście). Większość sam.
Nie przesiadł bym sie spowrotem na PD - nigdy. Dynamika jest taka sama (porównywaliśmy na trasie z innym gościem z silnikiem BXE seria), a to co niektórzy piszą że bardziej mułowaty jest 1.6 wynika z tego, że nie ma tego "jebnięcia" przy przejściu pow. 2000 obr - płynniej oddaje moc.
Nie wiem skąd obawy o DPF - jak się wszystko wypala to jest OK. Takie falowanie obr. i telepanie sinikiem to jest właśnie tryb wypalania filtra. Włącza się również zimą i to często , aby szybciej nagrzać filtr DPF.
Nie narzekam - wszyscy,którzy ze mną jeźdżą naprawdę są w szkou że to ropniak. Jest naprawdę cichutko i o to mi głównie chodziło.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hongiged mam jeszcze pytanko, powiedz mi jak wygląda sytuacja z prędkością maksymalnąsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz