Panowie a jak osiagi z gazem wiele gorsze w stosunku do pb?
Elastycznosc 60-100IV,80-120V?
Takie same jak na PB. Instalacja sekwencyjna nie wpływa na osiągi.
Zamieszczone przez dziadekk
Bardzo ważne są sprawdzone stacje LPG od tego zaczynają się problemy
Potwierdzam. Ja ze względu na miejsce zamieszkania tankuję głównie na LukOilu na Strykowskiej w Łodzi, rzadziej na BP czy Shell.
W mojej okolicy stacje Orlenu mają gaz do kitu. Na krzakach nie tankuję - rzadko jest taniej a na gazie zrobisz mniej km więc może wyjść nawet drożej.
Tankowałem gaz na innych stacjach LukOil-a i zawsze miał tę samą jakość.
A naprzyklad jak zatankuje pb do pelna 45l? to +/- na ile to wystarczy zakladajac caly czas jazde na lpg.
Do pełna gazu to zatankujesz raczej 41-42l. Mi przy 42l starczyło na trasie do Chorwacji (cały czas autostrada z przerwą na Słowenię) na 507km i jeszcze ok 1 l było w baku.
Normalnie starcza na 480-500 km
Spalanie masz w stopce.
Są oczywiście na tym forum "zawodnicy" którzy mają spalanie 12 i więcej wszystko zależy od nogi, gazu, udziału trasa-miasto.
Na benzynie chodzi mi przez pierwsze 2 km. Tankuję tak rzadko że trudno powiedzieć.
A naprzyklad jak zatankuje pb do pelna 45l? to +/- na ile to wystarczy zakladajac caly czas jazde na lpg.
U mnie pelny bak to 38l (zbiornika nie wolno tankowac do pelna i dlatego jest tam zawor ktory to reguluje) i wystarcza na 450 km na codzien (jezdze raczej spokojnie i wiekszosc tras poza miastem), na auostradzie okolo 400 km, a starajac sie jezdzic oszczednie 500 km.
Przymierzam się do zakupu nowej Octavii Tour II 1.6 z LPG. Czy od razu jeździcie na gazie czy też trochę km robicie na samej benzynie, a jak się ciut dotrze to już na gazie? Są jakieś wskazania?
Od 24 maja 2011 szczęśliwy posiadacz Octavia II Tour 1.6 LPG
Przymierzam się do zakupu nowej Octavii Tour II 1.6 z LPG. Czy od razu jeździcie na gazie czy też trochę km robicie na samej benzynie, a jak się ciut dotrze to już na gazie? Są jakieś wskazania?
Ja "docieralem" na benzynie, a motaz instalacji po 2 tys. chociaz nie jest to wymagane
Panowie a jak osiagi z gazem wiele gorsze w stosunku do pb?
Elastycznosc 60-100IV,80-120V?
Takie same jak na PB. Instalacja sekwencyjna nie wpływa na osiągi.
Khmm... khhhh... sorry, się zakrztusiłem... :shock:
Dobra. Chcesz się założyć, że instalacja gazowa nie ma wpływu na osiągi?
O co? Gdzie i kiedy? Odpisz, albo nie pisz więcej głupot.
Gdzies (forum golfa?) widzialem wykresy 1.8T na gazie i benzynie - roznica wynosila 5 koni. IMO przy takiej roznicy jest mala szansa zauwazenia roznicy w osiagach
Porównywać trzeba auto bez instalacji LPG i takie samo auto z LPG.
Na jeździe próbnej jeździłem bez LPG. Dla mnie to samo ale jeździłem tylko 45min.
Zapewne teraz nie uda mi się tego odnaleźć ale widziałem porównanie poprzez testowanie na hamowni 1.6 i 1.6+LPG. Wynik odpowiednio 102 i 101 KM. Nie wiem jaką dokładność mają testy na hamowni ale jestem w stanie zaakceptować utratę 1 KM.
Silnik 1.6 nie jest demonem mocy. 102 KM pozwalają dość bezpiecznie i komfortowo się przemieszczać i takie jest jego zadanie. Testowałem ten silnik na LPG od kilku dostawców, testowałem na PB, nawet przełączałem w trakcie jazdy na PB i wniosek jest jeden. Nie widzę żadnej (ŻADNEJ) różnicy poza grubością portfela.
Czyli docieramy przez ok 2-3tys km na benzynie i potem już cały czas na LPG ? Jaki największy zbiornik wejdzie w koło Toura II? Licząc bez poduszki pow.
Czyli docieramy przez ok 2-3tys km na benzynie i potem już cały czas na LPG
Ja tak nie robiłem. Pytałem o to w salonie i usłyszałem że nie ma takiej konieczności.
Co nie znaczy że nie warto tego zrobić choćby dla lepszego samopoczucia.
Ja docierałem na benzynie 12 km. Bo tyle miałem do najbliższej stacji LPG po drodze.
Ja zrobiłem ten błąd że przed zakupem nie zajrzałem na to forum i nie dowiedziałem się jakie są standardowe rozmiary butli. Warto dogadać się z dilerem apropos instalacji większej butli bądź dostarczyć mu większą kupioną oddzielnie do montażu. Te max 500 km zasięgu to nie jest dramatycznie mało ale cierpi na tym trochę nasz komfort. Mi wystarczyło by potencjalne 650 km i byłbym super zadowolony nawet gdybym miał za to zapłacić nierówną podłogą.
:roll:
Ale szczerze nie ma na co narzekać. Nie zdarzyło mi się nie znaleźć stacji LPG w trasie na odcinku 500 km.
Panowie a jak osiagi z gazem wiele gorsze w stosunku do pb?
Elastycznosc 60-100IV,80-120V?
Takie same jak na PB. Instalacja sekwencyjna nie wpływa na osiągi.
Khmm... khhhh... sorry, się zakrztusiłem... :shock:
Dobra. Chcesz się założyć, że instalacja gazowa nie ma wpływu na osiągi?
O co? Gdzie i kiedy? Odpisz, albo nie pisz więcej głupot.
Kolega Andrev w swoim starym AEE miał na LPG większą moc niż na Pb - a moc ta w obu przypadkach była większa niż nominalne 75KM. Więc jeśli moc ma bezpośredni wpływ na osiągi to można założyć, że LPG tych osiagów (przynajmniej w przypadku Andrev) nie pogarszała...
Ja tankowałem w Bratysławie a potem już na Chorwacji.
Ale to oczywiście zależy od kierunku i obranej trasy.
Austria jest zdecydowanie bardziej nastawiona na CNG. :evil:
W Grecji nie byłem...
Panowie a jak osiagi z gazem wiele gorsze w stosunku do pb?
Elastycznosc 60-100IV,80-120V?
Takie same jak na PB. Instalacja sekwencyjna nie wpływa na osiągi.
Khmm... khhhh... sorry, się zakrztusiłem... :shock:
Dobra. Chcesz się założyć, że instalacja gazowa nie ma wpływu na osiągi?
O co? Gdzie i kiedy? Odpisz, albo nie pisz więcej głupot.
Kolega Andrev w swoim starym AEE miał na LPG większą moc niż na Pb - a moc ta w obu przypadkach była większa niż nominalne 75KM. Więc jeśli moc ma bezpośredni wpływ na osiągi to można założyć, że LPG tych osiagów (przynajmniej w przypadku Andrev) nie pogarszała...
Tym bardziej, że przy nowych instalacjach sekwencyjnych można bardzo dokładnie wysterować mapy i samochód rzeczywiście może być mocniejszy na LPG niż na PB, z tym, że nie będą to przyrosty po kilkadziesiąt procent. Takie ustawienia oferują m.in. nowe Stagi, Agis, więc pewnie i BRC oraz inni. Nie wiem dokładnie jak to się nazywa po "gazowniczemu", ale chodzi o 3-wymiarowe mapy pracy wtrysków, ich czasy itd. Nie każdy gazownik jednak potrafi to ogarnąć, a autoadaptacja instalacji LPG sama nie wprowadzi aż takich korekt.
Rozumiem że podłoga nadal płaska?
Ideałem byłby zbiornik 56l ale netto
Dokładnie, podłogę mam idelanie płaską. Są większe zbiorniki toroidalne do Octavii (patrz http://www.irene.pl -> selektor zbiorników -> Skoda). Jak widać, nawet powyżej 60 litrów, ale w to już pewnie kosztem podniesienia podłogi. Zawsze można wstawić walca za tylną kanapę (ok. 80 litrów), ale wtedy bagażnik jest bezużyteczny w sensie składania kanapy i przewożenia czegoś większego. Jak dla mnie taki 47 litrów netto w zupełności wystarczy - powyżej 400 km zawsze robię na całej butli.
Ostatecznie można wstawić toroidalny 108 litrów, taki jaki wstawiają do Jeepów Grad Cherokee :diabelski_usmiech . I nie przejmujesz się wypukłością podłogi bagażnika, bo bagażnika po prostu nie masz .
Tym bardziej, że przy nowych instalacjach sekwencyjnych można bardzo dokładnie wysterować mapy i samochód rzeczywiście może być mocniejszy na LPG niż na PB, z tym, że nie będą to przyrosty po kilkadziesiąt procent. Takie ustawienia oferują m.in. nowe Stagi, Agis, więc pewnie i BRC oraz inni. Nie wiem dokładnie jak to się nazywa po "gazowniczemu", ale chodzi o 3-wymiarowe mapy pracy wtrysków, ich czasy itd. Nie każdy gazownik jednak potrafi to ogarnąć, a autoadaptacja instalacji LPG sama nie wprowadzi aż takich korekt.
Masz rację. Tylko, że tego fabrycznego gazu nikt nie stroi na rolkach, tylko wgrywają gotowca i następny proszę. Szanse, że samochód będzie jeździł tak jak na benzynie są niewielkie, a że lepiej to żadne.
Z precyzyjnym zestrojeniem gazu jest jeden podstawowy problem - rozrzut jego parametrów w zależności od stacji.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz