Wskażnik temperatury

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kieriestof
    Drive
    S_OCP Member
    • 2006
    • 47

    Wskażnik temperatury

    Zamieszczone przez szkoda
    sprawa dyskusji jest to, czy mozna wymyslic inny niz dotychczasowe naklepki, sposob oznaczenia :idea:
    Mysle, ze to jest sprawa dowolna.
    "Padla z Twoich ust" wypowiedz w stylu, ze jesli zdecydowalismy sie na nalepke, to tak ma byc, bo to jest identyfikacja klubu i oznaczenie czegos tam.

    Wiele osob lubi ten "klub" wlasnie za to, ze nie ma tu jakiejs chorej napinki. Ze zdumieniem stwierdzam momentami, ze sami uzytkownicy chcieliby tu wprowadzic jakies dziwne zasady generalnie cos sankcjonujace, utrudniajace, itd. Na szczescie admini/moderatorzy nie mają takich zapędów.

    W kazdym razie - jesli ktos chce sobie zrobic czerwone logo na całą maskę w odbiciu lustrzanym, to nikomu z nas nic do tego. Mozna wyrazic swoją opinię, nawet wysmiac, ale teksty o tym jak byc poiwnno, a jak nie powinno - przynajmniej ja - sobie wypraszam. No offence!

    Zamieszczone przez szkoda
    BTW, dlaczego naklejki cie denerwuja :?: (ze MT to rozumiem, bo kazdy chce sie probowac )
    Generalnie takie mam podejscie. Nigdy niczego nie oklejam. Raz, ze kojarzy mi sie to z jakimiś furami firmówkami, dwa zmniejsza to w jakis sposob anonimowosc na drodze, a trzy nie lubie oznaczac swojej przynaleznosci do czegokolwiek...

    Naklejke MT nakleilem w przyplywie chęci zareklamowania tunera, ktorego polecam. OCP mam, bo bylem na spocie "oklejeniowym". Mam gdzies jeszcze np. naklejki tdiracing, ale nigdy ich nie nalepilem...

    Sie jak zwykle rozpisalem... :?

    Zamieszczone przez Lukasso
    a może nam Pioterek przy okazji zdradzi jak powstawało słynne logo OCP, i kto jest jego autorem? :wink:
    Autorem logo jest kolega Lester, ktory niestety jest malo aktywnym userem
    Kieriestof
    ---------------------------
    Octavia radość sprawia
  • stefan86
    Ambiente
    • 2005
    • 119

    #2
    Wskażnik temperatury

    W jakiej pozycju jest u Was wskaźnik temperatury w octavi I 1,6 (100 KM) bo u mnie po nagrzaniu się silnika i normalej jeździe zazwyczaj wskazówka stoi w 1/4 skali czyli jakby nie patrzeć to za wysoko się nie podnosi. Kiedys miałem Opla Vectrę to tam po nagrzaniu się silnika i normalnej jeździe wskazówka wędrowała aż do połowy skali

    W załaczniku pokazuję Wam w którym miejscu mam wskazówkę tempreatuty po nagrzaniu się silnika - zaznaczyłem to czerwoną kreską. To normlane, czy mam za niską tempretaturę silnika?
    Załączone pliki

    Komentarz

    • tompol
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 410

      #3
      Masz za niską. Powinna być pionowo (~90 stopni). Czyli pewnie termostat ci padł.
      srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

      Komentarz

      • divino-pablo
        Drive
        S_OCP Member
        • 2006
        • 89

        #4
        Witam
        Nie jestem specem od O1 ale czy widok zegarow jest tylko przykladowy czy od twej octy, bo wedlug mnie sa to zegarki od TDi a nie od 1.6 beznynki
        Temperature pozakuze za niska po nagrzaniu wskazowka powinna byc na 90 i ani dalej ani nizej, przynajmniej jest tak u mnie
        Podlacz waga i zobacz czy sa jakies bledy ale wedlug mnie czujnik temperatury padl

        U mnie kiedys bylo ze albo czujnik pokazywal temperature albo nie poszedl do wymiany i po klopocie
        Pozdrawiamy
        Asia & Pablo-(vel Divino-Pablo)
        Powered by:TUNE-UP - http://tune-up.pl
        90KM@210Nm - 110KM@293Nm

        Uniden 520PRO XL + Midland Alan9 [misiaki protector]

        Komentarz

        • stefan86
          Ambiente
          • 2005
          • 119

          #5
          dzięki za odpowiedz

          Co do zegarów to to są zegary zapożyczone z internetu i po prostu w paincie dorobiłem kreskę gdzie ja mam wskazówkę i tyle

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            stefan86, Przeciez tu masz napisane ile ma byc stopni i tyle ma byc.

            Proponuje jeszcze sprawdzic na VAG-u temp wody, bo moze tez byc tak, ze temp wody jest dobra czyli 90'C a licznik klamie, czesto bywa w druga strone licznik pokazuje 90'C a silnik ma 75-80'C czyli ciagle jest niedogrzany :idea:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • ida.mac
              Ambiente
              • 2005
              • 141

              #7
              niedogrzanie silnika, a zużycie paliwa

              Słusznie Maicroft porusza ewentualną prawidłowość temp płynu (ok. 90st) przy jednoczesnym wskazaniu na wskaźniku 70-80 st.
              I jeśli zużycie paliwa nie podniosło się od czasu, kiedy ten problem wystąpił, to pewnie szkopuł w czujniku temp.
              Jesli natomiast masz podwyższone zużycie paliwa, faktyczną temperaturę płynu utrzymującą się na poziomie jak pokazuje "zegar", tj. ok 60-80, to tak jak koledzy sugerują, prawie na pewno - termostat. :evil:

              pozdrawiam
              ciężko jest lekko żyć,

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez tompol
                Czyli pewnie termostat ci pad
                raczej nie termostat, ponieważ albo bardzo długo by ci się nagrzewał silnik do tych 70st. (cały czas otwarty) i jak pisze ida.mac wyższe zużycie paliwa . To zresztą łatwo sprawdzisz czy po kilku-kilkunastu minutach pracy silnika nagle zaaczyna nagrzewać się chłodnica - otwarcie termostatu. Jeżeli nagrzewa się od razu to masz otwarty i zacięty termostat. Po nagrzeniu silnika jw. napisane (90st)masz mieć wskazania ok. 90. Jeżeli masz mniej to albo zegar oszukuje (mało prawdopodobne) albo oszukuje czujnik (bardzo prawdopodbne) lub też masz zaśniedziałe styki, co wprowadza dodatkowy opór i zmienia wskazania. Ja stawiam na czujnik - pracuje w strasznych warunkach, a to tylko termorezystor.
                Zamieszczone przez Maicroft
                Proponuje jeszcze sprawdzic na VAG-u temp wody
                to Ci pokaże, które z nich. Przed grzebaniem sprawdź styki zwłaszcza na czujniku.

                Komentarz

                • S3 CHRIS
                  Elegance
                  • 2006
                  • 979
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #9
                  u mnie 1.8 T 90c w/g waga pomiędzy 88 a 100 c
                  ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                  ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                  Komentarz

                  • daneczek76
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 3642
                    • Toyota

                    #10
                    napewno zanisko albo termostat ale może być króciec, jak wyciągniesz termostat to jego igła odpycha się od pionowego plastiku w środku tego króćca w którym pęka ten pionowy plastik i wtedy zawiesza sie termostat, najlepiej wymienić komplet. I pamiętaj jak bedziesz kupował to sprawć czy termostat dobrze dolega do króćca uszczelką bo ja dwa razy sam to rozbierałem choc były to orginały to i tak okazało sie że dobrze nie przypasowane.
                    tu masz rysunek i strzałeczke gdzie pęka.

                    Wymiana termostatu 30 minut roboty także można sobie to zrobić szybko i samemu.
                    Załączone pliki
                    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                    Komentarz

                    • nico21
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 2640
                      • Volkswagen

                      #11
                      u mnie w 2.0 benzynce wskaznik temperatury po rozgrzaniu silnika jest w połowie czyli na 90
                      DACAR.team

                      Komentarz

                      • daneczek76
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 3642
                        • Toyota

                        #12
                        ma być w połowie gorzej jak jest w połowie połowy tak jak u kolegi. Umnie tak było że był w połowie połowy i zalecam to co pisąłem wcześniej po tym zabiegu było wszystko ok
                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                        Komentarz

                        • RomanS
                          Elegance
                          • 2004
                          • 804

                          #13
                          Mam pytanie przy okazji niejako. Skąd VAG bierze sygnał temperatury cieczy chłodzącej ? Bo jeśli z czujnika to dalej nic nie wiemy na pewno (tzn. czy czujnik, czy wskaźnik, czy coś po drodzę: styki, przewody). W takiej sytuacji pozostałby jedynie pomiar termometrem (jak w pupie niemowlaka :szeroki_usmiech ).
                          Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                          Komentarz

                          • Bazyli76
                            Rider
                            • 2006
                            • 487

                            #14
                            Ja też może trochę odbiegnę od tematu ale nie za daleko: Byłem ostatnio na przeglądzie w ASO i instytucja ta stwierdziła, że mam do wymiany "czujnik temperatury płynu chłodzącego". I tak się zastanawiam po co go wymieniać skoro silnik nagrzewa się prawidłowo (sprawdzone dupohamownią i temperaturą chłodnicy ), spalanie jak najbardziej w normie, wskaźnik temperatury w szafie prawidłowo w pozycji pionowej (~90C)
                            I po cholerę go wymieniać :?: :?: :?:

                            Komentarz

                            • daneczek76
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 3642
                              • Toyota

                              #15
                              jak poco żeby servis zarobił :wink: Ale tak naprawde niewiem jeśli wszystko jest ok. Ale u kolegi stawiam na termostacik + Króciec miałem identyczną sytuacje stała w połowie wskazówka i ni cholery na środek.
                              ZRÓB MAŁY TEST:

                              Najlepiej sprawdzić to rano kiedy silnik nie jest ciepły proponuje Zaplic samochód i dotknąc górnego węża gdy się auto będzie nagrzewać górny wąż przy chłodnicy powinien być ciepły a dolny Powinien być zimny dopuki termostat się nie otworzy ( czyli ok 87 - 90 stopni się otwiera) Jeżeli po paru minutach pracy silnika zobaczysz że dolny wąż robi się ciepły i ma podobna temperature jak górny to znaczy żę termostat wisi i sę nie zamyka, jeździsz na otwartym.
                              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                              Komentarz

                              • ida.mac
                                Ambiente
                                • 2005
                                • 141

                                #16
                                niby nie ważne, ale...

                                Zamieszczone przez Bazyli76
                                Ja też może trochę odbiegnę od tematu ale nie za daleko: Byłem ostatnio na przeglądzie w ASO i instytucja ta stwierdziła, że mam do wymiany "czujnik temperatury płynu chłodzącego". I tak się zastanawiam po co go wymieniać skoro silnik nagrzewa się prawidłowo (sprawdzone dupohamownią i temperaturą chłodnicy ), spalanie jak najbardziej w normie, wskaźnik temperatury w szafie prawidłowo w pozycji pionowej (~90C)
                                I po cholerę go wymieniać :?: :?: :?:
                                Bez urazy, ale nie zgodze się z tą tezą, że jeśli nie jest sprawny czujnik, a reszta chodzi ok, to po co go wymieniać. :evil:

                                Nalezy go wymienić i koniec. :szeroki_usmiech
                                Zupełnie inna inna sprawa gdzie się to zrobi i za ile. :wink:
                                Przynajmnie ja mam takie podejście.

                                pozdrawiam
                                ciężko jest lekko żyć,

                                Komentarz

                                • Bonus
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 249

                                  #17
                                  czy ten czujnik zapodaje opór elektryczny do centralki, o ile mi wiadomo to w wielu innych silnikach idzie informacja do centralki np czujnik temp cieczy w kolektorze dolotowym

                                  Komentarz

                                  • maybach20
                                    Drive
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 42

                                    #18
                                    Wiecie moze w ktorym miejscu znajduje sie czujnik temperatur ???? a silniku 1,6 akl
                                    maybach20

                                    Komentarz

                                    • mroko
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 659
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Z tego co pamietam to jJak staniesz przed samochodem to z prawej strony silnika w wężu z płynem chłodzącym.
                                      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...