ABS przy ruszaniu....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PKH
    Classic
    • 2012
    • 3

    ABS przy ruszaniu....

    nie wiem jaki zestaw Tobie proponują ale jeśli tylko samą chłodnicę wody + wentylatory to tak trzeba dokupić chłodnicę klimy. Ten zestaw jest nowy czy używany ?
    Krzysztof
  • niesia2708
    Classic
    • 2011
    • 17

    #2
    ABS przy ruszaniu....

    Witam, mamy problem ze Skodą Octavią 1 z 99r, benzyna 1.8.
    Mianowicie przy ruszaniu na śliskim załącza się ABS, i słychać stuki....a po chwili zaczyna wyć pompa ABS... Komputer niby pokazuje czujnik ABS na przednim kole, ale mechanik nie jest pewny.....Jak wyjmie się bezpiecznik ABS zaczyna migać kontrolka od ręcznego
    No i przy tym od razu 2 problem.... nie ma kontrolki od ABS na desce.... Ktoś mieszał w elektryce....

    Z góry dziękuję za pomoc z rozwikłaniu tej zagadki.
    Przepraszam, jeśli wątek powtórzyłam, ale nigdzie nie znalazłam odpowiedzi...

    Komentarz

    • karolw2
      Drive
      • 2010
      • 49

      #3
      Po pierwsze zmień mechanika. Jak nie wie co ze sobą ma zrobić. Jak był sprytny to by zamienił od jakiegoś innego auta i sprawdził czy pojawi się jakiś błąd.
      Przy ruszaniu to działa ASR ułatwiający ruszanie a nie ABS, wszystko odbywa się za za pomocą pompy ABS i wszystkie sygnały dochodzą z czujników ABS. Jak pokazuje się błąd czujnika to go wymienić i tyle.
      Kontrolka od ABS-u zapala się przy jak przekręcasz zapłon, potem wszystko gaśnie, jak działa to nic się nie powinno świecić.

      Komentarz

      • krzysiek13
        L&K
        • 2010
        • 1155

        #4
        Stuki to prawodłowe działanie EDS - było o tym wielokrotnie.
        Czujnik do wymiany, jak napisał karolw2. Można nim spróbować najpierw poruszać, może się obudzi.

        Błąd czujnika ABS - mechanik nie jest pewny czy to czujnik ABS??? Zmień mechanika
        Octavia

        Komentarz

        • niesia2708
          Classic
          • 2011
          • 17

          #5
          Zamieszczone przez karolw2
          Kontrolka od ABS-u zapala się przy jak przekręcasz zapłon, potem wszystko gaśnie, jak działa to nic się nie powinno świecić.
          Niestety kontrolka nie zapala się nawet wtedy.... Nie ma jej WCALE.... Podobnie jak np. pasów....
          Jesteśmy w trakcie szukania innego mechanika....
          Czyli jeśli dobrze zrozumiałam czujnik ABS powoduje załączanie się ASR i wycie pompy?? Problemy pojawiły się po wymianie czujnika ABS na tyle- wcześniej ABS nie działał wcale.... mamy to auto dopiero 2 miesiące

          Komentarz

          • krzysiek13
            L&K
            • 2010
            • 1155

            #6
            EDS - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
            czujniki ABS po prostu mierzą prędkość każdego koła i podają ją do komputera, żeby ten mógł se to policzyć i ewentualnie interweniować

            Jeżeli wszystkie problemy z kontrolkami wystąpiły po "naprawie" - zmień mechanika już wczoraj
            Octavia

            Komentarz

            • niesia2708
              Classic
              • 2011
              • 17

              #7
              Ok to może od początku.....
              W Nowy Rok zapaliła się kontrolka od ręcznego....ręczny ok, czujnik ok, wymieniliśmy klocki....Kontrolka zniknęła.
              Ale w trakcie wymiany okazało się,że czujnik ABS z tyłu jest popsuty i w związku z tym ABS nie działał wcale.... Nie świeciła się kontrolka ABS bo jej NIE MA...jak się okazało.
              Po wymianie tego czujnika zaczęły się problemy z ruszaniem po śliskim.... najpierw tylko powolne hamowanie jak przy ABS a po kilku dniach zaczęła wyć pompa ABS...
              Po wyjęciu bezpiecznika ABS zaczyna migać kontrolka ręcznego, ale nie ma problemu przy ruszaniu.....
              Elektryk powiedział,że komp wykrył tylko błąd czujnika w przednim kole...
              I to rzeczywiście może być przyczyna??
              Jakie może być w aucie zrobione obejście,że nie mamy kontrolki od ABS i np. pasów....

              Komentarz

              • krzysiek13
                L&K
                • 2010
                • 1155

                #8
                Całkiem możliwe, że komuś coś siadło i zamiast naprawiać powyjmował kontrolki (są fizycznie w liczniku te diodki?) lub jakoś je wyłączył. To już jest grubsza sprawa jak pompa wyje i takie cuda. Myślę, że powinieneś podłączyć się VAGiem i posprawdzać starannie układ ABS, popytaj na forum, może ktoś z Twoich okolic ma.
                Octavia

                Komentarz

                • niesia2708
                  Classic
                  • 2011
                  • 17

                  #9
                  Znaleźliśmy innego elektryka. Sprawdził samochód i ponoć działanie ASR jest prawidłowe. Trzeba się po prostu przyzwyczaić.
                  A błędy tutaj na komputerze nie wyskakiwały..... Różnica polegała prawdopodobnie na tym,że poprzedni badał auto przełączone na gaz.... A ten na benzynie :roll: (samochód oryginalnie jest w benzynie)....

                  Komentarz

                  • JanuszSz
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2835
                    • Superb II combi (3T5)

                    #10
                    Zamieszczone przez niesia2708
                    W Nowy Rok zapaliła się kontrolka od ręcznego....ręczny ok, czujnik ok, wymieniliśmy klocki....Kontrolka zniknęła.
                    klocki się zużyły,tłoczki w zaciskach wysunęły się maksymalnie,spadł poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku i czujnik odpalił kontrolkę.
                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                    Komentarz

                    • tomek
                      L&K
                      • 2005
                      • 1078

                      #11
                      Zamieszczone przez karolw2
                      Po pierwsze zmień mechanika. Jak nie wie co ze sobą ma zrobić. Jak był sprytny to by zamienił od jakiegoś innego auta i sprawdził czy pojawi się jakiś błąd.
                      Przy ruszaniu to działa ASR ułatwiający ruszanie a nie ABS
                      To fajnego masz mechanika co ma w swoim parku maszyn inne z których może podmieniać. Czy jak Ty odstawiasz do swojego to twój też jest czasami "dawcą" ?
                      Po drugie, to mówimy tu o AGU, i były egzemplarze w których nie było ASR, a jedynie EDS.
                      Zamieszczone przez k085
                      Błąd czujnika ABS - mechanik nie jest pewny czy to czujnik ABS??? Zmień mechanika
                      Zamieszczone przez niesia2708
                      a po chwili zaczyna wyć pompa ABS
                      i dlatego ja też nie byłbym pewny, czy to tylko czujnik jest winny, czy może jednak pompa. Ale mimo wszystko zacząłbym od wymiany czujnika na nowy, bo jest na pewno tańszy niż pompa
                      Zamieszczone przez k085
                      Całkiem możliwe, że komuś coś siadło i zamiast naprawiać powyjmował kontrolki (są fizycznie w liczniku te diodki?) lub jakoś je wyłączył. To już jest grubsza sprawa jak pompa wyje i takie cuda.
                      żadne cuda. Mówimy tu o AGU. Kontrolki od pasów ten samochód nie posiada, od ABSu o ile dobrze pamiętam również i problemy z hamulcami oznajmia właśnie migającym ręcznym.
                      Zamieszczone przez niesia2708
                      Znaleźliśmy innego elektryka. Sprawdził samochód i ponoć działanie ASR jest prawidłowe. Trzeba się po prostu przyzwyczaić.
                      A błędy tutaj na komputerze nie wyskakiwały..... Różnica polegała prawdopodobnie na tym,że poprzedni badał auto przełączone na gaz.... A ten na benzynie :roll: (samochód oryginalnie jest w benzynie)....
                      A to to już mistrzostwo świata na poziomie autoryzowanego serwisu :!: Co ma gaz/benzyna do działania hamulców, a dokładnie czujnika ABSu :?: No i skąd on wziął ten ASR w AGU :?: Jestem pewny, że nie posiadasz ASRu bo nic nie piszesz o migającej kontrolce podczas tych "zgrzytów". Jak działa EDS to nic się nie świeci na desce. Jak by był ASR to by migało.
                      Proponuję wrócić do pierwszego mechanika, który moim zdaniem przez to "wycie pompy" miał uzasadnione wątpliwości, czy jest to czujnik.
                      O2FL RS | S2 | F2

                      Komentarz

                      • niesia2708
                        Classic
                        • 2011
                        • 17

                        #12
                        Zamieszczone przez tomek
                        Po drugie, to mówimy tu o AGU
                        To chyba zamieszałam ja :roll: :roll: Nie miałam przy sobie dokumentów, wiedziałam że silnik jest 1.8 więc wybrałam pierwszą z dostępnych opcji :roll: :roll: A ja w dowodzie mam "OCTAVIA 1.8 KAT" :roll: :roll:

                        Komentarz

                        • karolw2
                          Drive
                          • 2010
                          • 49

                          #13
                          Zamieszczone przez tomek
                          To fajnego masz mechanika co ma w swoim parku maszyn inne z których może podmieniać. Czy jak Ty odstawiasz do swojego to twój też jest czasami "dawcą" ?
                          Po drugie, to mówimy tu o AGU, i były egzemplarze w których nie było ASR, a jedynie EDS.
                          Akurat mój mechanik ma 8 stanowisk naprawy i czasami się tak zdarza że pożycza się coś na chwilę żeby bez sensu nie kupować jakiś części. Zawsze się na hali jakiś VAG znajduje. A już nie ma żadnego VAG-a to te ów zakład ma również swoją hurtownię części więc idzie tam coś pożyczyć. Dostaje faktury bez problemu i na wszytko jest gwarancja. I chyba dobrze robią bo ostatnio na warsztacie u nich byłem ponad rok temu. Więc to sprawdzony zakład. :szeroki_usmiech

                          Komentarz

                          • tomek
                            L&K
                            • 2005
                            • 1078

                            #14
                            niesia2708, który masz rok produkcji? Oznaczenie silnika to pierwsze trzy litery numeru silnika. Oznaczenie to może też być wybite gdzieś na bloku silnika, ewentualnie będzie na naklejce w bagażniku (pod podłogą) lub w książce serwisowej.
                            I czy nad radiem masz przycisk z napisem "ASR" ?
                            karolw2, Ok, jakbym zobaczył, że bez mojej zgody ktoś sobie coś na chwilę "pożycza", to byłby to ostatni raz u tego mechanika. Ale dla niektórych może to być akceptowalne...
                            O2FL RS | S2 | F2

                            Komentarz

                            • madden
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 106

                              #15
                              tomek, przecież niesia2708 napisała w pierwszym poście, że Octavia jest z 99 r.
                              niesia2708, najprościej to napisz jaka moc jest podana w dowodzie rejestracyjnym w pozycji P.2 (jak 92 KW to AGN, jak 110 KW to AGU). Chociaż dużo to zmieni bo obydwa są na linkę i ASR chyba nie posiadają.
                              Spalanie:

                              Komentarz

                              • niesia2708
                                Classic
                                • 2011
                                • 17

                                #16
                                tomek, madden, 1.8 AGN 99 r.

                                Komentarz

                                • goryl3
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 126

                                  #17
                                  Ja mam Octe 98r.

                                  Mam ABS/EDS. Kontrolka też nie świeciła na początku, wyciągnąłem zegary - kontrolka ABS'u jest na wlutowanej diodzie więc nie da się jej wyciągnąć ale jakiś magik zakleił ją izolacją... Po odklejeniu izolacji i wymianie czujnika (60zł :lol: ) Wszystko działa. Dziad zamiast kupić czujnik wolał wyciągać liczniki... :roll:
                                  www.jem-zdrowo.com.pl

                                  Komentarz

                                  • soszek81
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1245

                                    #18
                                    Zamieszczone przez tomek
                                    Zamieszczone przez karolw2
                                    Po pierwsze zmień mechanika. Jak nie wie co ze sobą ma zrobić. Jak był sprytny to by zamienił od jakiegoś innego auta i sprawdził czy pojawi się jakiś błąd.
                                    Przy ruszaniu to działa ASR ułatwiający ruszanie a nie ABS
                                    To fajnego masz mechanika co ma w swoim parku maszyn inne z których może podmieniać. Czy jak Ty odstawiasz do swojego to twój też jest czasami "dawcą".
                                    Już karolw2 odpisał. Dla takiej "podmianki" to i swoją część pożyczę.
                                    Siostra miała jakąś jazdę z ABSem w swoim Pasacie B5FL. Podjechała do mechanika. Padnięty czujnik. Wymiana. Wyjechała z warsztatu i 5 min później wróciła. Dalej to samo. Mechanior nie miał części do sprawdzenia (podobno jakaś pierdoła za 50-70 PLN przy pompie ABSu), poszedł do własnego Paska, wymontował ustrojstwo, wmontował siostrze po czym życzył szerokiej drogi bo to na pewno już wszystko będzie ok. I że on sobie jutro to przy okazji kupi i wmontuje sobie.
                                    Siostra wyjechała i do dnia dzisiejszego nie ma problemu a hamulcami.

                                    EOT.
                                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                    Komentarz

                                    • niesia2708
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 17

                                      #19
                                      Przepraszam za pomyłkę... mój mąż nie rozróżnia pojęcia ASR/EDS..... :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

                                      Bynajmniej pojeździłam tydzień, chrobotanie i blokowanie było tylko przy ruszaniu na śliskim.... więc wszystko ok niby.... ale dzisiaj znowu zaczęła wyć pompa ABS, nawet podczas jazdy (przy małej prędkości przy gorszej drodze), no i EDS włączał się też na suchym asfalcie....Będąc przy okazji w PT podjechaliśmy do mechanika gdzie auto było ostatnio.... Stwierdził,że trzeba wymienić pompę ABS.... szczerze mówiąc trochę mnie to przeraża bo koszt nie mały ....
                                      I teraz nie wiem.... pakować się w koszty i wymienić od razu pompę, czy najpierw wymienić czujnik ABS z przodu.... Przy każdym badaniu pokazywało "błąd sporadyczny w przednim kole"....

                                      Komentarz

                                      Pracuję...