nie wiem jaki zestaw Tobie proponują ale jeśli tylko samą chłodnicę wody + wentylatory to tak trzeba dokupić chłodnicę klimy. Ten zestaw jest nowy czy używany ?
ABS przy ruszaniu....
Zwiń
X
-
ABS przy ruszaniu....
Witam, mamy problem ze Skodą Octavią 1 z 99r, benzyna 1.8.
Mianowicie przy ruszaniu na śliskim załącza się ABS, i słychać stuki....a po chwili zaczyna wyć pompa ABS... Komputer niby pokazuje czujnik ABS na przednim kole, ale mechanik nie jest pewny.....Jak wyjmie się bezpiecznik ABS zaczyna migać kontrolka od ręcznego
No i przy tym od razu 2 problem.... nie ma kontrolki od ABS na desce.... Ktoś mieszał w elektryce....
Z góry dziękuję za pomoc z rozwikłaniu tej zagadki.
Przepraszam, jeśli wątek powtórzyłam, ale nigdzie nie znalazłam odpowiedzi...
-
-
Po pierwsze zmień mechanika. Jak nie wie co ze sobą ma zrobić. Jak był sprytny to by zamienił od jakiegoś innego auta i sprawdził czy pojawi się jakiś błąd.
Przy ruszaniu to działa ASR ułatwiający ruszanie a nie ABS, wszystko odbywa się za za pomocą pompy ABS i wszystkie sygnały dochodzą z czujników ABS. Jak pokazuje się błąd czujnika to go wymienić i tyle.
Kontrolka od ABS-u zapala się przy jak przekręcasz zapłon, potem wszystko gaśnie, jak działa to nic się nie powinno świecić.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karolw2Kontrolka od ABS-u zapala się przy jak przekręcasz zapłon, potem wszystko gaśnie, jak działa to nic się nie powinno świecić.
Jesteśmy w trakcie szukania innego mechanika....
Czyli jeśli dobrze zrozumiałam czujnik ABS powoduje załączanie się ASR i wycie pompy?? Problemy pojawiły się po wymianie czujnika ABS na tyle- wcześniej ABS nie działał wcale.... mamy to auto dopiero 2 miesiące
Komentarz
-
-
Ok to może od początku.....
W Nowy Rok zapaliła się kontrolka od ręcznego....ręczny ok, czujnik ok, wymieniliśmy klocki....Kontrolka zniknęła.
Ale w trakcie wymiany okazało się,że czujnik ABS z tyłu jest popsuty i w związku z tym ABS nie działał wcale.... Nie świeciła się kontrolka ABS bo jej NIE MA...jak się okazało.
Po wymianie tego czujnika zaczęły się problemy z ruszaniem po śliskim.... najpierw tylko powolne hamowanie jak przy ABS a po kilku dniach zaczęła wyć pompa ABS...
Po wyjęciu bezpiecznika ABS zaczyna migać kontrolka ręcznego, ale nie ma problemu przy ruszaniu.....
Elektryk powiedział,że komp wykrył tylko błąd czujnika w przednim kole...
I to rzeczywiście może być przyczyna??
Jakie może być w aucie zrobione obejście,że nie mamy kontrolki od ABS i np. pasów....
Komentarz
-
-
Całkiem możliwe, że komuś coś siadło i zamiast naprawiać powyjmował kontrolki (są fizycznie w liczniku te diodki?) lub jakoś je wyłączył. To już jest grubsza sprawa jak pompa wyje i takie cuda. Myślę, że powinieneś podłączyć się VAGiem i posprawdzać starannie układ ABS, popytaj na forum, może ktoś z Twoich okolic ma.
Komentarz
-
-
Znaleźliśmy innego elektryka. Sprawdził samochód i ponoć działanie ASR jest prawidłowe. Trzeba się po prostu przyzwyczaić.
A błędy tutaj na komputerze nie wyskakiwały..... Różnica polegała prawdopodobnie na tym,że poprzedni badał auto przełączone na gaz.... A ten na benzynie :roll: (samochód oryginalnie jest w benzynie)....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez niesia2708W Nowy Rok zapaliła się kontrolka od ręcznego....ręczny ok, czujnik ok, wymieniliśmy klocki....Kontrolka zniknęła.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karolw2Po pierwsze zmień mechanika. Jak nie wie co ze sobą ma zrobić. Jak był sprytny to by zamienił od jakiegoś innego auta i sprawdził czy pojawi się jakiś błąd.
Przy ruszaniu to działa ASR ułatwiający ruszanie a nie ABS
Po drugie, to mówimy tu o AGU, i były egzemplarze w których nie było ASR, a jedynie EDS.
Zamieszczone przez k085Błąd czujnika ABS - mechanik nie jest pewny czy to czujnik ABS??? Zmień mechanikaZamieszczone przez niesia2708a po chwili zaczyna wyć pompa ABSZamieszczone przez k085Całkiem możliwe, że komuś coś siadło i zamiast naprawiać powyjmował kontrolki (są fizycznie w liczniku te diodki?) lub jakoś je wyłączył. To już jest grubsza sprawa jak pompa wyje i takie cuda.
Zamieszczone przez niesia2708Znaleźliśmy innego elektryka. Sprawdził samochód i ponoć działanie ASR jest prawidłowe. Trzeba się po prostu przyzwyczaić.
A błędy tutaj na komputerze nie wyskakiwały..... Różnica polegała prawdopodobnie na tym,że poprzedni badał auto przełączone na gaz.... A ten na benzynie :roll: (samochód oryginalnie jest w benzynie)....
Proponuję wrócić do pierwszego mechanika, który moim zdaniem przez to "wycie pompy" miał uzasadnione wątpliwości, czy jest to czujnik.O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekTo fajnego masz mechanika co ma w swoim parku maszyn inne z których może podmieniać. Czy jak Ty odstawiasz do swojego to twój też jest czasami "dawcą" ?
Po drugie, to mówimy tu o AGU, i były egzemplarze w których nie było ASR, a jedynie EDS.
Komentarz
-
-
niesia2708, który masz rok produkcji? Oznaczenie silnika to pierwsze trzy litery numeru silnika. Oznaczenie to może też być wybite gdzieś na bloku silnika, ewentualnie będzie na naklejce w bagażniku (pod podłogą) lub w książce serwisowej.
I czy nad radiem masz przycisk z napisem "ASR" ?
karolw2, Ok, jakbym zobaczył, że bez mojej zgody ktoś sobie coś na chwilę "pożycza", to byłby to ostatni raz u tego mechanika. Ale dla niektórych może to być akceptowalne...O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Ja mam Octe 98r.
Mam ABS/EDS. Kontrolka też nie świeciła na początku, wyciągnąłem zegary - kontrolka ABS'u jest na wlutowanej diodzie więc nie da się jej wyciągnąć ale jakiś magik zakleił ją izolacją... Po odklejeniu izolacji i wymianie czujnika (60zł :lol: ) Wszystko działa. Dziad zamiast kupić czujnik wolał wyciągać liczniki... :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekZamieszczone przez karolw2Po pierwsze zmień mechanika. Jak nie wie co ze sobą ma zrobić. Jak był sprytny to by zamienił od jakiegoś innego auta i sprawdził czy pojawi się jakiś błąd.
Przy ruszaniu to działa ASR ułatwiający ruszanie a nie ABS
Siostra miała jakąś jazdę z ABSem w swoim Pasacie B5FL. Podjechała do mechanika. Padnięty czujnik. Wymiana. Wyjechała z warsztatu i 5 min później wróciła. Dalej to samo. Mechanior nie miał części do sprawdzenia (podobno jakaś pierdoła za 50-70 PLN przy pompie ABSu), poszedł do własnego Paska, wymontował ustrojstwo, wmontował siostrze po czym życzył szerokiej drogi bo to na pewno już wszystko będzie ok. I że on sobie jutro to przy okazji kupi i wmontuje sobie.
Siostra wyjechała i do dnia dzisiejszego nie ma problemu a hamulcami.
EOT.
Komentarz
-
-
Przepraszam za pomyłkę... mój mąż nie rozróżnia pojęcia ASR/EDS..... :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
Bynajmniej pojeździłam tydzień, chrobotanie i blokowanie było tylko przy ruszaniu na śliskim.... więc wszystko ok niby.... ale dzisiaj znowu zaczęła wyć pompa ABS, nawet podczas jazdy (przy małej prędkości przy gorszej drodze), no i EDS włączał się też na suchym asfalcie....Będąc przy okazji w PT podjechaliśmy do mechanika gdzie auto było ostatnio.... Stwierdził,że trzeba wymienić pompę ABS.... szczerze mówiąc trochę mnie to przeraża bo koszt nie mały ....
I teraz nie wiem.... pakować się w koszty i wymienić od razu pompę, czy najpierw wymienić czujnik ABS z przodu.... Przy każdym badaniu pokazywało "błąd sporadyczny w przednim kole"....
Komentarz
-
Komentarz