Zamieszczone przez Tomaszek
Pytanko
Zwiń
X
-
Pytanko
Na jestem nowy nikt nie zagląda więc piszę tutaj. Witajcie, bardzo poważnie zastanawiam się nad zakupem OII w Kombi. Samochód będzie używany z roczników 2006-2007 (do wydania ok 30-33kpln) jako auto rodzinne. Przebieg roczny ok 18-20tys. km (do 1700/m-c) w tym 80% dojazd do pracy reszta to jakiś wypad w góry czy nad morze lub wycieczka. Kwestią zastanowienia jest wybór jednostki napędowej. Raczej diesle odpadają przy takim przewidywanym przebiegu więc skupię się raczej na benzynie. Optymalnym wyborem dla mnie byłaby jednostka 1,6FSI taki kompromis pomiędzy spalaniem a osiągami. Jako max może być 2,0FSI ale ze wskazaniem jednak na ten 1,6FSI. Ostatnio jednak mnożą się wypowiedzi (gazety, telewizja, inne fora) że to nie do końca udane konstrukcje silnika i jednak zwiastują poważne inwestowanie w jego naprawy. Szczególnie zwracano uwagę na odkładający się nagar na zaworach oraz awaryjny napinacz łańcuszka rozrządu. Pozostaje jedna niezawodna konstrukcja 1,6 MPI ale czy to czasem nie jest za mało jak na te gabaryty samochodu? Do tego wszyscy mi mówią że znienawidzę Skodę po przesiadce z aktualnego P406 2,0HDI, pozdrawiam serdecznie :wink:
-
-
Zamieszczone przez laksenOstatnio jednak mnożą się wypowiedzi (gazety, telewizja, inne fora) że to nie do końca udane konstrukcje silnika i jednak zwiastują poważne inwestowanie w jego naprawy. Szczególnie zwracano uwagę na odkładający się nagar na zaworach oraz awaryjny napinacz łańcuszka rozrządu.
Komentarz
-
-
Re: Pytanko
Zamieszczone przez laksenOstatnio jednak mnożą się wypowiedzi (gazety, telewizja, inne fora) że to nie do końca udane konstrukcje silnika i jednak zwiastują poważne inwestowanie w jego naprawy. Szczególnie zwracano uwagę na odkładający się nagar na zaworach oraz awaryjny napinacz łańcuszka rozrządu.
Myśląc w ten sposób nie kupisz żadnego samochodu bo każdy silnika coś tam ma, np twój obecny 2.0 HDI długo by wymieniać , zresztą pewnie sam wiesz
Co do 1.6 Mpi to masz nierówną prace (tzn falujące obroty na biegu jałowym) lubi potrzęś troszkę budą itd... poza tym to toporny silnik, poszukaj na forum też nie jest różowo !!.Jest: Czarna Skoda Octavia II Ambiente 2008 1.6 FSI BLF
Była: Zielona Skoda Octavia I SLX 1998 1.6 MPI AKL
A dawno, dawno temu były: Fiat Punto I oraz Mazda 323F
Moja niunia: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=713801#713801
Komentarz
-
-
Re: Pytanko
Zamieszczone przez arttu\
np twój obecny 2.0 HDI długo by wymieniać , zresztą pewnie sam wiesz
Komentarz
-
-
laksen, pisałem już nie raz. Ja swoim 1.6 fsi dobiłem chyba do 160 tyś km i złego słowa nie powiem, będę ten samochód miło wspominał. Następczynią miała być wersja 2.0 Fsi ale jakoś przypadkiem kupiłem TDI. Co do tych osadów, nagarów czy jak tam zwał. Wcześniejsze fsi to ponoć miały < mają > obecne Tsi to niby mają więc nie jest chyba tak źle
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez laksenSamochód będzie używany z roczników 2006-2007 (do wydania ok 30-33kpln)
Za te pieniądze lepiej kup auto z roczników 2004/05 ale faktycznie zadbane i z pewną przeszłością. Na tzw. sprowadzone okazje od hendlarzy nawet nie patrz, bo poza atraktycją ceną te auta to jeżdżące ruiny !!! Nikt nie sprzeda ci porządnego auta za ułamek jego faktycznej wartości !!
Zamieszczone przez laksenOstatnio jednak mnożą się wypowiedzi (gazety, telewizja, inne fora) że to nie do końca udane konstrukcje silnika i jednak zwiastują poważne inwestowanie w jego naprawy. Szczególnie zwracano uwagę na odkładający się nagar na zaworach oraz awaryjny napinacz łańcuszka rozrządu
Spalanie, w trasie, 2.0 FSI jest na poziomie spalania 1.6 MPI.
Zamieszczone przez laksenjedna niezawodna konstrukcja 1,6 MPI ale czy to czasem nie jest za mało jak na te gabaryty samochodu?
Zamieszczone przez laksenDo tego wszyscy mi mówią że znienawidzę Skodę po przesiadce z aktualnego P406 2,0HDI, pozdrawiam serdecznieZamieszczone przez arttuCo do 1.6 Mpi to masz nierówną prace (tzn falujące obroty na biegu jałowym) lubi potrzęś troszkę budą itd... poza tym to toporny silnik, poszukaj na forum też nie jest różowo !!.
Silnik 1.6 MPI jest totalnie bezawaryny i co ważne nie wymaga dolewek oleju między przeglądami.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZa te pieniądze nie kupisz O II z tych roczników w dobrym stanie, a juz na 100% nie będa to auta z przebiegami poniżej 150 tys km. Zadbane i pewne egz. O II z tych roczników z bogatszym wyposażeniem (od Ambiente w górę) to wydatek co najmniej 39-40 tys zł za 2006 r. i minimum 42-43 tys zł za 2007 r.
Za te pieniądze lepiej kup auto z roczników 2004/05 ale faktycznie zadbane i z pewną przeszłością. Na tzw. sprowadzone okazje od hendlarzy nawet nie patrz, bo poza atraktycją ceną te auta to jeżdżące ruiny !!! Nikt nie sprzeda ci porządnego auta za ułamek jego faktycznej wartości !!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pitbullZa 45-50tys to można chyba wyrwać nowego toura...Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZamieszczone przez pitbullZa 45-50tys to można chyba wyrwać nowego toura...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZa te pieniądze nie kupisz O II z tych roczników w dobrym stanie, a juz na 100% nie będa to auta z przebiegami poniżej 150 tys km. Zadbane i pewne egz. O II z tych roczników z bogatszym wyposażeniem
Komentarz
-
-
[quote="Big"]Zamieszczone przez laksenZamieszczone przez arttuCo do 1.6 Mpi to masz nierówną prace (tzn falujące obroty na biegu jałowym) lubi potrzęś troszkę budą itd... poza tym to toporny silnik, poszukaj na forum też nie jest różowo !!.
Silnik 1.6 MPI jest totalnie bezawaryny i co ważne nie wymaga dolewek oleju między przeglądami.
może i głupoty ale to moje OSOBISTE odczucia do których chyba mam prawo (dla jednych daleko to jest 10 m dla innych 100 km), ja piszę o silniku a Ty atakujesz mnie, nie rozumiem tego, taki poziom Panów z Wiejskiej.
Tak na szybko znalazłem że nie tylko ja wypisuje takie głupoty:
jeszcze trochę tego było nie chce mi się szukać dokładnie, wiem bo sam to przerabiałem u siebie i szukałem rozwiązania.
U różnych osób (patrz konkretne silniki) rożnie to wyglądał, jeśli tak u Ciebie że Ci to nie przeszkadza to miejmy nadziej że z czasem się nie nasili tak jak u mnie.
To co napisałem oparłem na tym że przez ok 3 miesiące jeździłem na zmianę równocześnie MPI (zanim go sprzedałem) i obecnym FSI i było to bardziej odczuwalne kiedy miałem bezpośrednie porównanie. Moim celem było pokazanie że jak ktoś szuka dziury w całym to ją znajdzie! bo każdy, podkreślam każdy obecny silnik coś tam ma. Jeśli nagar, którego nie widać i nie wiadomo czy wystąpi (jak pisze większość z nas jeżdżących tym silnikiem) jest podnoszony jako argument to lekkie jak sam piszesz "możesz czasem odczuć baaaaardzo delikatne wahnięcia obrotów" ale jednak odczuwalne może komuś przeszkadzać :szeroki_usmiech .
Taka ironia, na którą jakby pewnie niektórzy z nas nawet nadepnęli to by jej nie zaważyli
Podsumowując nie ma co patrzeć w ten sposób co tam może się wydarzyć w danym silniku (pomijając oczywiście parę min z opóźnionym zapłonem, nie będę wymieniał oznaczeń bo znowu mi się oberwie od ich obecnych użytkowników), bo nawet ten uważny za najbardziej niezawodny może się popsuć i tyle.Jest: Czarna Skoda Octavia II Ambiente 2008 1.6 FSI BLF
Była: Zielona Skoda Octavia I SLX 1998 1.6 MPI AKL
A dawno, dawno temu były: Fiat Punto I oraz Mazda 323F
Moja niunia: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=713801#713801
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigDo 170 km/h przyśpiesza bardzo ładnie. Powyżej trzeba już trochę czasu
Zamieszczone przez BigNie rozumiem dlaczego?? Ja wczesniej jeździłem Renówkami i .... pokochałem Skodę Do Renault juz nigdy nie wrócę.
Zamieszczone przez BigSilnik 1.6 MPI jest totalnie bezawaryny i co ważne nie wymaga dolewek oleju między przeglądami.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pitbullNo ale masz nowe autko... nowy tour za 46k + doposazenie jest jednak atrakcyjniejsza oferta
Piszesz 46 k + doposazenie - Hmmm, no chyba nie bardzo Bo po pierwsze O II Tour nie doposażysz do standartu elegance. A po drugie wystarczy, że dokupisz parę droższych dodarków i juz cena szybuje ci mooooocno w górę co powoduje, że O II Tour przestaje być opłacalna Nie martw się już spece od marketingu to dorze przemyśleli.
Adam204, oczywiście wyjątki się zawsze zdarzają. Ale te wyjątki tylko potwierdzaja regułę, czyli to oczym ja pisałem
P.S.
Wszyscy mówią, że nie ma 3-4 letnich aut z małymi przebiegami, a moja O II ma tylko 34 500 km i ma 3,5 roku tylko to nie oznacza, że co druga O II z 2007 r. ma taki przebieg. To taka moja analogia do cen danych roczników
Zamieszczone przez pitbullmoim zdaniem ich wozy mocno stracily w tym momencie na atrakcyjnosci...
Postaw obok siebie takiego Toura 1.6 MPI i np. moją 1.6 MPI Elegance z eminent ivory w środku i porównaj. Takiego wyposażenia, jakie ma O II Elegance, nie dostaniesz do Tour nawet za dopłatą. No i również za żadna dopłatą to Tour nie dostaniesz np. miękkich boczów w tylnich drzwiach, normalnej ołsony akumulatora itd.
Jak pisałem wyżej, jeśli komuś zależy na nowym aucie kosztem wyposażenia, wybierze Tour. Ale jeśli zależy mu na wyglądzie, wyposazeniu i lepszej jakosci wybierze -2-3 letnią O II.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigJak pisałem wyżej, jeśli komuś zależy na nowym aucie kosztem wyposażenia, wybierze Tour. Ale jeśli zależy mu na wyglądzie, wyposazeniu i lepszej jakosci wybierze -2-3 letnią O II.
Napomknę tylko że udało mi się trafić 2 letni, 2 tygodnie po gwarancji, salon Polska z przebiegiem 35 tys.
Nie powiem długo szukałem i trochę zjeździłem ale było wartoJest: Czarna Skoda Octavia II Ambiente 2008 1.6 FSI BLF
Była: Zielona Skoda Octavia I SLX 1998 1.6 MPI AKL
A dawno, dawno temu były: Fiat Punto I oraz Mazda 323F
Moja niunia: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=713801#713801
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigPostaw obok siebie takiego Toura 1.6 MPI i np. moją 1.6 MPI Elegance z eminent ivory w środku i porównaj. Takiego wyposażenia, jakie ma O II Elegance, nie dostaniesz do Tour nawet za dopłatą. No i również za żadna dopłatą to Tour nie dostaniesz np. miękkich boczów w tylnich drzwiach, normalnej ołsony akumulatora itd.
Jak pisałem wyżej, jeśli komuś zależy na nowym aucie kosztem wyposażenia, wybierze Tour. Ale jeśli zależy mu na wyglądzie, wyposazeniu i lepszej jakosci wybierze -2-3 letnią O II.
zgodze sie że jest różnicca w wyposażeniu, jednak wobec tego że pojawiła się realna alternatywa w postaci nowych samochodów, ceny w szczególności benzynowych wersji OII sprzed liftu raczej spadną... tym bardziej silników, które są dziś w ofercie nowego toura...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pitbullceny w szczególności benzynowych wersji OII sprzed liftu raczej spadną... tym bardziej silników, które są dziś w ofercie nowego toura...
pozatym jest baaardzo duza grupa ludzi którzy nie patrzą na nowe auta i szukaja stricte aut używanych (niedawno można to było zaobserwowac w innym wątku gdzie kolega był zdecydowany na nowego Toura a spora częśc forumowiczów doradzała mu kupno używanej O II z bogatszym wyposażeniem).Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigWszyscy mówią, że nie ma 3-4 letnich aut z małymi przebiegami, a moja O II ma tylko 34 500 km i ma 3,5 roku tylko to nie oznacza, że co druga O II z 2007 r. ma taki przebieg. To taka moja analogia do cen danych roczników
Komentarz
-
Komentarz