[O2] Ile traci Octavia po 3 latach wg EUROTAXU

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek
    L&K
    • 2005
    • 1078

    #76
    Zamieszczone przez Big
    Dla większości kupujących w naszym kraju bardziej liczy się wersja wyposażenia, niz możliwość zajęcia miesjca jako pierwszy w fabrycznie nowym samochodzie
    Kurcze, jestem w mniejszości.
    Moim zdaniem jak się policzy koszty samochodu na przestrzeni 10, czy nawet nastu lat, to nowy nie wychodzi znacząco drożej (a moze nawet taniej, tylko że trzeba na starcie wylożyć więcej gotówki). Kupując nowy masz spokój na na dobre kilkadziesiąt jak nie ponad 100 tysięcy kilometrów. Rozrządy, tarcze, klocki, inne stuki puki - to wszystko do roboty będzie o wiele później niż przy używanym. Dodatkowo do nowego masz AC z utrzymaniem wartości i pakiet ubezpieczeń tańszy niż dla używanego. Druga sprawa, to jak kupisz 4-5 letni, to za kolejne 5 lat ten samochod będzie już mial 10, a ten nowy dopiero 5. Moim zdaniem, jeżeli ktoś zamierza jeździć samochodem dlugo - powiedzmy 10 lat, to należy porównać koszt nowego do kosztu używanego + nastęna zmiana samochodu po 5 latach. Czyli dzisiaj dajesz za toura 50 i sprzedajesz go po 10 latach za 10-15. Kupujesz używany za 40, po pięciu latach sprzedajesz go za 15 i dokładasz kolejne 15-20, zeby znowu kupić pięciolatka.
    Uważam, że błędne jest mówienie, że samochód traci przez pierwsze dwa-trzy lata najwięcej. Spadek wartości należy liczyć na okres przez który zamierza się jeździć.
    Do tego wszystkiego jeszcze dochodzi to, że kupując używany trzeba się znać, bo rzadko ma się znajomego, który kupuje nowe i po trzech latach sprzedaje.
    O2FL RS | S2 | F2

    Komentarz

    • itor
      Classic
      • 2011
      • 38

      #77
      Zamieszczone przez tomek
      Zamieszczone przez Big
      Dla większości kupujących w naszym kraju bardziej liczy się wersja wyposażenia, niz możliwość zajęcia miesjca jako pierwszy w fabrycznie nowym samochodzie
      Kurcze, jestem w mniejszości.
      Moim zdaniem jak się policzy koszty samochodu na przestrzeni 10, czy nawet nastu lat, to nowy nie wychodzi znacząco drożej (a moze nawet taniej, tylko że trzeba na starcie wylożyć więcej gotówki). Kupując nowy masz spokój na na dobre kilkadziesiąt jak nie ponad 100 tysięcy kilometrów. Rozrządy, tarcze, klocki, inne stuki puki - to wszystko do roboty będzie o wiele później niż przy używanym. Dodatkowo do nowego masz AC z utrzymaniem wartości i pakiet ubezpieczeń tańszy niż dla używanego. Druga sprawa, to jak kupisz 4-5 letni, to za kolejne 5 lat ten samochod będzie już mial 10, a ten nowy dopiero 5. Moim zdaniem, jeżeli ktoś zamierza jeździć samochodem dlugo - powiedzmy 10 lat, to należy porównać koszt nowego do kosztu używanego + nastęna zmiana samochodu po 5 latach. Czyli dzisiaj dajesz za toura 50 i sprzedajesz go po 10 latach za 10-15. Kupujesz używany za 40, po pięciu latach sprzedajesz go za 15 i dokładasz kolejne 15-20, zeby znowu kupić pięciolatka.
      Uważam, że błędne jest mówienie, że samochód traci przez pierwsze dwa-trzy lata najwięcej. Spadek wartości należy liczyć na okres przez który zamierza się jeździć.
      Do tego wszystkiego jeszcze dochodzi to, że kupując używany trzeba się znać, bo rzadko ma się znajomego, który kupuje nowe i po trzech latach sprzedaje.
      zgadzam sie z kolega w 100%

      Komentarz

      • Big
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6389

        #78
        Zamieszczone przez itor
        zgadzam sie z kolega w 100%
        Ja również sie zgadzam
        Czarny Elegance

        Komentarz

        • tomek
          L&K
          • 2005
          • 1078

          #79
          Zamieszczone przez gebek
          Ale twarde boczki z tylu maja juz teraz nawet RS :diabelski_usmiech
          dzisiaj specjalnie pomacałem boczki tylne i nie widzę różnicy w porównaniu do przednich. Co tam ma być twarde a nie miękkie ?
          O2FL RS | S2 | F2

          Komentarz

          • gebek
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1214

            #80
            Zamieszczone przez tomek
            Zamieszczone przez gebek
            Ale twarde boczki z tylu maja juz teraz nawet RS :diabelski_usmiech
            dzisiaj specjalnie pomacałem boczki tylne i nie widzę różnicy w porównaniu do przednich. Co tam ma być twarde a nie miękkie ?
            Ta gorna czesc przy szybie jest teraz z tylu twarda,a z przodu miekka.
            Wprowadzili to zubozenie na jesieni zeszlego roku.
            Jesli masz tak samo z przodu i z tylu...to masz jeszcze te '''bogata wersje'' :szeroki_usmiech
            Tato,tato...czy to auto jest chore?
            Nie synku...to diesel PD.

            Honda...the power of dreams.
            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #81
              Zamieszczone przez gebek
              Ta gorna czesc przy szybie jest teraz z tylu twarda,a z przodu miekka.
              kurde ,a ja już się zacząłem zastanawiać czy to ta część tapicerowana jest z tyłu twarda :diabelski_usmiech , a tu chodzi o górę ... , rzadko z tyłu siedzę , mam to w dupie.. . jest to część której się nie dotyka w zasadzie.
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • tomek
                L&K
                • 2005
                • 1078

                #82
                Znalazłem. Faktycznie góra jest z tyłu twarda. Ale i tak nie siedziałem z tyłu
                Szczerze, sam bym tego nie zauważył.

                Siedziałem dzisiaj też w O2 tour. W porównaniu wnętrza do mojej RS, to czarne klamki, czarne listwy, brak chromu na kierownicy, brak schowka na środku. Inne różnice są oczywiste i wynikają z wyposażenia. Nie zauważyłem natomiast różnicy w materiałach deski, podszybia, boczków. Po prostu golas i tyle. Ta sama jakość.
                O2FL RS | S2 | F2

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  #83
                  Zamieszczone przez tomek
                  Znalazłem. Faktycznie góra jest z tyłu twarda. Ale i tak nie siedziałem z tyłu
                  cooo...masz twardy boczek :?: :?: :?: :!: ale masz przesrane , przecież tego nikt nie kupi za 3 lata..
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • tomek
                    L&K
                    • 2005
                    • 1078

                    #84
                    pewnie będę musiał puścić w cenie toura

                    Ale o to będę martwił się w roku 2020.
                    O2FL RS | S2 | F2

                    Komentarz

                    • bzyq_74
                      RS
                      • 2008
                      • 3467
                      • Volkswagen
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                      • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                      #85
                      Mnie wyceniła AXA OIIFL kombi elegance z 2008r. na 52000zł :twisted:
                      25 000 mniej od ceny zakupu (po rabatach) czy 67% ceny nowego.
                      wysokość składki OC+AC+NW na 1377 zł (brak udziału w odszkodowaniu) :shock: :szeroki_usmiech
                      (virusa i navi brak w opcjach)
                      MARCIN
                      Mój szkodnik

                      Komentarz

                      • lipekok
                        Classic
                        • 2009
                        • 18

                        #86
                        Mnie w czerwcu ubiegłego roku Axa wyceniła roczną Octavie II FL 1.4 TSI Ambient metalic na 57.000. Koszt zakupu był rok wcześniej za 61.000 (katalogowo powinien ponad 72000). Pełny pakiet wyszedł ok 1350 pln pełne zniżki. Ciekawe ile policzą w tym roku. Na razie spadek wartości wygląda obiecująco.
                        Denis

                        Komentarz

                        • paweł2
                          L&K
                          • 2010
                          • 1405

                          #87
                          W 2008 nowa OII ok 70k,teraz ok 50(48 tak sprzedal kumpel) za 1.4tsi 43kkm.
                          Zadbane pewne auto ogloszenie wisialo 2 miechy wiec w miare szybko poszlo
                          Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                          Komentarz

                          • tomek
                            L&K
                            • 2005
                            • 1078

                            #88
                            Zamieszczone przez lipekok
                            na 57.000. Koszt zakupu był rok wcześniej za 61.000
                            61 to zapłaciłeś, a od 57 masz składkę. Dowiedz się, ile wypłacą jak ci ją ukradną, tzn według jakiego "cennika" będą liczyć. Bo kwota ubezpieczenia, a kwota wypłacana to co innego (chyba że masz opcję utrzymania wartości)
                            O2FL RS | S2 | F2

                            Komentarz

                            • Agamek12
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 9943
                              • Ford

                              #89
                              Zamieszczone przez tomek
                              Zamieszczone przez lipekok
                              na 57.000. Koszt zakupu był rok wcześniej za 61.000
                              61 to zapłaciłeś, a od 57 masz składkę. Dowiedz się, ile wypłacą jak ci ją ukradną, tzn według jakiego "cennika" będą liczyć. Bo kwota ubezpieczenia, a kwota wypłacana to co innego (chyba że masz opcję utrzymania wartości)
                              Otóż to, jak ja ubezpieczałem swoją Tojocinę to pani w telefonie ładnie mi powiedziała, że na dzień ubezpieczenia mój dyliżans wart był dla TU 7kzł więcej, niż zapłaciłem (czyli podali cenę, za którą mógłbym szukać ładniutkiej wersji 1.8i SOL) - ale w razie szkody obowiązywać będzie wycena z dnia powstania zdarzenia (czy też wypłaty odszkodowania) - nie łudzę się, że będzie to wartość równie atrakcyjna :diabelski_usmiech
                              Adam... Używam:
                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                              Passek: B6 175KM/366Nm

                              Komentarz

                              • tomek
                                L&K
                                • 2005
                                • 1078

                                #90
                                a podobno to jest jeszcze tak, że wyceniają nie na dzień kradzieży, tylko na ileś tam dni później. Najlepiej o to dopytać przy ubezpieczaniu.
                                O2FL RS | S2 | F2

                                Komentarz

                                • loyd
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2342

                                  #91
                                  Dlatego warto zawsze wykupić "stałą wartość pojazdu". Jak buchną to dostajesz tyle na ile był ubezpieczony a nie tyle ile wyjdzie z laptopa panu likwidatorowi .....

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #92
                                    Zamieszczone przez paweł2
                                    W 2008 nowa OII ok 70k,teraz ok 50(48 tak sprzedal kumpel) za 1.4tsi 43kkm.
                                    Zadbane pewne auto ogloszenie wisialo 2 miechy wiec w miare szybko poszlo
                                    i to sporo wyjaśnia w temacie utraty wartości O2 . to w tym roku było czy jeszcze w tamtym :?:
                                    niestety czasy kiedy octavie trzymały cenę jak z księżyca już nie wrócą ... , oczywiście chodzi mi o O1 :szeroki_usmiech
                                    przypomnijcie sobie , jeszcze nie tak dawno za 7-letnie O1 brali co niektórzy 30tyś.
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    Pracuję...