95 czy 98 do FSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • skoda2012
    Classic
    • 2012
    • 7

    95 czy 98 do FSI

    panowie koledzy,ja to już dla potomnych którzy jeszcze będą montowali światła dzienne, automat dostaje + i - bezpośrednio z akumulatora,natomiast + po przekręceniu zapłonu ja np wziąłem z przekaźników sterujących klapą gaszącą i zabezpieczyłem bezpiecznikiem czyli zaraz po przekręceniu palą się już dzienne i gaszą kilka sekund po zgaszeniu silnika ,sygnał dla automatu aby wyłączył dzienne dostaje prosto ze świateł POZYCYJNYCH przepis jasno mówi iż św.dzienne nie mogą się palić z żadnymi innymi światłami w pojeździe,+z pozycyjnych wziąść można zaraz przy lampie, dodam iż przy tym podłączeniu (sygnał po zapłonie z przekaźników) komputer nie łapie żadnych błędów-sprawdzone.

    pozdro :szeroki_usmiech
  • MMK
    Drive
    • 2011
    • 52

    #2
    95 czy 98 do FSI

    Witam

    Co lać lepie 95 czy 98 do silnika FSI. Czy jeżeli skoda już używa 95 to moge zacząc korzystanie z 98?

    Komentarz

    • Mihau
      RS
      • 2009
      • 7460
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      FSI wymagają PB98, bo inaczej nie trzymają parametrów. Był gdzieś topic na forum o paliwach do TSI i FSI.

      edit.


      A tu wykres Superba 3.6 FSI V6 na PB95 (powinno być 260KM)
      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

      Komentarz

      • MMK
        Drive
        • 2011
        • 52

        #4
        Zamieszczone przez Mihau
        FSI wymagają PB98, bo inaczej nie trzymają parametrów. Był gdzieś topic na forum o paliwach do TSI i FSI.
        Zapewniano mnie ,że moze jezdzic na 95, co nie spowoduje jakis dodatkowych usterek

        Komentarz

        • Mihau
          RS
          • 2009
          • 7460
          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

          #5
          MMK, jeździć zapewne można ale jak to wpłynie na silnik to nie wiem. A co masz na naklejce na wlewie paliwa?
          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

          Komentarz

          • kropeck
            RS
            • 2009
            • 2319
            • Octavia II (1Z3)
            • BLF 1.6 FSI 115 KM

            #6
            W NAJWIĘKSZYM możliwym skrócie i wyjaśnienie najprostsze i najbardziej zjadliwe dla zwykłego Kowalskiego.
            Paliwa charakteryzują się głównie dwoma parametrami: kalorycznością, oraz prędkością spalania. Im większa ilość promili .... tfu.... oktanów, tym wolniej spala się paliwo (obrazowo [w takich samych warunkach]: 95 eksploduje, 98 spala się). W silniku FSI paliwo 95 za mocno "bije" (eksploduje) w zawory, przez co uszkadzały by się zawory, panewki itp. (słychać byłoby charakterystyczne stukanie). Ogólnie wszystko by się zużywało dużo szybciej niż standardowo. Aby temu zapobiec, w silnikach FSI zamontowano tzw. czujnik spalania stukowego. Jego działanie powoduje m.in. obniżenie mocy silnika, aby nie dawać "po garach". Dlatego na wlocie baku jest napisane, że można tam lać 95 octanów, ale zalecane jest 98 (wolniej się spala, brak spalania stukowego, brak obniżenia mocy).

            Jeśli chcecie dowodu, że mniejsza ilość oktanów, to więcej mocy, to do silnika innego niż FSI (tam gdzie nie ma czujnika spalania stukowego), wlejcie sobie paliwo 91 oktanów (dostępne za granicą) - auto nagle dostanie zauważalnego kopa :-) z tym, że silnikowi nie wróżę zbyt długiej pracy :-) . Paliwo z rafinerii ma bodajże 71 oktanów (przed przeróbką) - gdyby tym zalać takiego 1.6BSE, to na 1/4 mili mógłby uzyskać całkiem zaskakujący czas... jeśli do tego czasu nie wystartowałby z pasa (i to bez skrzydeł) :-)

            Ja leję 98.
            Pozdrawiam,
            Michał

            Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

            Komentarz

            • MMK
              Drive
              • 2011
              • 52

              #7
              ok rozumie ale nie ma np problemu ,zeby dolac teraz do baku w którym jest 95 benzyne 98 ?


              Pytanie czy to nieszkodzi silnikowi odpowiedz juz uzyskałem po cześci ale ciekaw jestem osób które korzystaja z FSI co lejecie

              Kropeck a będziesz lał 98 kiedy benzyna bedzie siegała takich cen?

              Mihau nie zwróciłem uwagi co jest napisane bo stoje przed mozliwoscia zakupu

              Komentarz

              • Ayu
                RS
                • 2009
                • 4154

                #8
                MMK, możesz zalać Pb 98 bez problemu, nie ma znaczenia to, że wcześniej zalewana była Pb 95.

                Komentarz

                • MMK
                  Drive
                  • 2011
                  • 52

                  #9
                  ok czyli 95 zalać 98 nie ma problemu w druga strone chyba tez nie

                  Komentarz

                  • Ayu
                    RS
                    • 2009
                    • 4154

                    #10
                    Zamieszczone przez MMK
                    ok czyli 95 zalać 98 nie ma problemu w druga strone chyba tez nie
                    nie, tylko nie lej Pb91 :szeroki_usmiech

                    Komentarz

                    • Andys
                      Elegance
                      • 2007
                      • 762

                      #11
                      Ze swojej strony dodam tylko, że spalanie stukowe ma tendencję do występowania również przy wyższym stopniu sprężania, w 1.6 FSI wynosi on jeśli mnie pamięć nie myli 12 i dlatego głównie producent sugerował korzystanie z Pb98, w 1.4 TSI st. sprężania to już "tylko" 10,5 i ja spokojnie stosuję Pb95 (nigdy nie usłyszałem spalania stukowego), a na Pb98 auto jeździło porównywalnie (na pewno nie lepiej), a spalało około 1,5 l/100km więcej :shock: ,
                      ale o tym był już cały wątek.
                      Pozdrawiam,
                      Andys

                      Komentarz

                      • kropeck
                        RS
                        • 2009
                        • 2319
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BLF 1.6 FSI 115 KM

                        #12
                        MMK, Możesz lać na zmianę 95 i 98 - nie ma z tym problemu, chociaż ja zanim zmieniłem paliwo zadbałem, żeby zalać bak przy jak najmniejszej ilości obecnego paliwa w baku (chciałem jak najmniej "rozcieńczyć" :-) ).

                        Co do cen - mówi się "trudno" :-) na pewno cały czas będę lał 98. To raptem 15 groszy różnicy na litrze.

                        A co do samego silnika, jestem umówiony w pewnej firmie w Lublinie, która tuninguje silniki - rozbiera, czyści, wkładają nowe zaworki, panewki itp. (na zamówienie) i autko zyskuje nowe życie :-) Ponieważ jak wiadomo 1.6FSI zbiera nagar, chciałbym zobaczyć jak to wygląda. Najprawdopodobniej wybiorę się do nich na wiosnę w celu otworzenia silnika, rozebrania i wyczyszczenia :-) Będę wtedy wiedział dokładnie jak to wygląda :-) Na pewno będzie dużo zdjęć :-)
                        Pozdrawiam,
                        Michał

                        Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                        Komentarz

                        • tomek
                          L&K
                          • 2005
                          • 1078

                          #13
                          Zamieszczone przez MMK
                          Co lać lepie 95 czy 98 do silnika FSI.
                          zobacz co masz na wlepce przy wlewie. Jak będzie "98(95)", to lejesz 98. Jak "min.95" to 95.
                          Zamieszczone przez Mihau
                          FSI wymagają PB98, bo inaczej nie trzymają parametrów.
                          Zamieszczone przez Mihau
                          A tu wykres Superba 3.6 FSI V6 na PB95 (powinno być 260KM)
                          jeden wykres i legenda, które wracają jak bumerang. "Fachowcy" w tym wątku z którego oryginalnie pochodzi ten wykres też spodziewają się, że na 98 będzie więcej koni. Komentarzem niech bedzie post kolegi kropeck
                          O2FL RS | S2 | F2

                          Komentarz

                          • Adam204
                            Rider
                            • 2008
                            • 454

                            #14
                            Zamieszczone przez kropeck
                            chociaż ja zanim zmieniłem paliwo zadbałem, żeby zalać bak przy jak najmniejszej ilości obecnego paliwa w baku (chciałem jak najmniej "rozcieńczyć" :-) ).
                            ale chyba nie zrobiłeś tak jak ja bo miałem 4 litry w baku 95 i zatankowane 51 litrów 98 :twisted:

                            Zamieszczone przez kropeck
                            Co do cen - mówi się "trudno" :-) na pewno cały czas będę lał 98. To raptem 15 groszy różnicy na litrze.
                            lepiej trochę więcej wydać na benzynę i cieszyć się dłużej autem

                            Zamieszczone przez kropeck
                            A co do samego silnika, jestem umówiony w pewnej firmie w Lublinie, która tuninguje silniki - rozbiera, czyści, wkładają nowe zaworki, panewki itp. (na zamówienie) i autko zyskuje nowe życie :-) Ponieważ jak wiadomo 1.6FSI zbiera nagar, chciałbym zobaczyć jak to wygląda. Najprawdopodobniej wybiorę się do nich na wiosnę w celu otworzenia silnika, rozebrania i wyczyszczenia :-) Będę wtedy wiedział dokładnie jak to wygląda :-) Na pewno będzie dużo zdjęć :-)
                            no to chyba wtedy zrobisz osobny temat o tym

                            Komentarz

                            • Spili
                              Drive
                              • 2010
                              • 63

                              #15
                              Zamieszczone przez kropeck
                              Ponieważ jak wiadomo 1.6FSI zbiera nagar, chciałbym zobaczyć jak to wygląda. Najprawdopodobniej wybiorę się do nich na wiosnę w celu otworzenia silnika, rozebrania i wyczyszczenia :-) Będę wtedy wiedział dokładnie jak to wygląda :-) Na pewno będzie dużo zdjęć :-)
                              Ja swoja starą tdi co około 10 tankowań zalewałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy/zaworów.
                              Efekt pierwsza klasa jak za takie pieniądze.
                              Kumpel zalewał Xeramic'kiem (bo chciał taniej) swoją Alfę ale jak mieliśmy - niestety - okazję na warsztacie porównać zawory to od tego czasu leje tylko STP

                              Komentarz

                              • arttu
                                Drive
                                • 2008
                                • 84

                                #16
                                tak się zastanawiam, jak naprawdę jest z tym nagarem.
                                Ok widziałem jak to wygląda w Auto Świecie przy okazji 100 tys z Octavia II i jeszcze jakiś odnośnik w sieci do zdjęć głównie na niemieckich forach.
                                Przecież trochę tego jeździ, mam na myśli 1.6 FSI (Skoda, Audi, VW) i jakiejś lawinowej ilości problemów z nagarem w sieci nie widać. Ok można znaleźć informację że może się pojawić, może być problem w przyszłości itd. ale beż żadnych konkretów, zdjęć czy relacji (jeśli ktoś na taki natrafił bardzo proszę o link). U nas na forum jest kilka i mają zrobione ponad 100 tys i też nic nikt nie pisał na ten temat.

                                Zamieszczone przez kropeck
                                A co do samego silnika, jestem umówiony w pewnej firmie w Lublinie, która tuninguje silniki - rozbiera, czyści, wkładają nowe zaworki, panewki itp. (na zamówienie) i autko zyskuje nowe życie :-) Ponieważ jak wiadomo 1.6FSI zbiera nagar, chciałbym zobaczyć jak to wygląda. Najprawdopodobniej wybiorę się do nich na wiosnę w celu otworzenia silnika, rozebrania i wyczyszczenia :-) Będę wtedy wiedział dokładnie jak to wygląda :-) Na pewno będzie dużo zdjęć :-)
                                Sam jestem bardzo ciekawy :szeroki_usmiech jaki będzie wynik !!
                                Tak poza tematem chciałem zapytać, jak często wymieniasz olej? co 30 tys long life czy normalnie co 15 tys lub rok ?
                                Jest: Czarna Skoda Octavia II Ambiente 2008 1.6 FSI BLF
                                Była: Zielona Skoda Octavia I SLX 1998 1.6 MPI AKL
                                A dawno, dawno temu były: Fiat Punto I oraz Mazda 323F
                                Moja niunia: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=713801#713801

                                Komentarz

                                • kropeck
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2319
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez arttu
                                  Tak poza tematem chciałem zapytać, jak często wymieniasz olej? co 30 tys long life czy normalnie co 15 tys lub rok ?
                                  Leję longLife, zmieniam co 15-20tyś km (MAX).



                                  Temat nagaru w FSI:

                                  - http://www.racingforum.pl/index.php?...ic=69586&st=20 [FOTKA]
                                  - http://www.racingforum.pl/index.php?...91&hl=FSI&st=0
                                  - http://www.audizine.com/forum/showthread.php/322587-RS4-only-263whp-flat-from-6k-rpm-!-!
                                  - http://www.audizine.com/forum/showth...p-amp-Clean-Up [FOTKA]
                                  -
                                  Pozdrawiam,
                                  Michał

                                  Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                  Komentarz

                                  • MMK
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 52

                                    #18
                                    ok troche sie dowiedziałem a ponieważ w poniedziałek bede miała swoja octavie :lol:

                                    więc mam pytanie o olej najlepszy do 1,6FSI

                                    Komentarz

                                    • arttu
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 84

                                      #19
                                      Zamieszczone przez kropeck
                                      Temat nagaru w FSI:

                                      - http://www.racingforum.pl...pic=69586&st=20 [FOTKA]
                                      - http://www.racingforum.pl...791&hl=FSI&st=0
                                      - http://www.audizine.com/f...at-from-6k-rpm-!-!
                                      - http://www.audizine.com/f...Up-amp-Clean-Up [FOTKA]
                                      Kropeck, wielkie dzięki (dwa z nich już widziałem).
                                      Myślę że nie ma co się przejmować tylko jeździć a jak coś będzie się działo to się wtedy będziem martwić
                                      Może na którymś z następnych spotów jakoś się zgadamy to będzie okazja pogadać o silniku.
                                      Jest: Czarna Skoda Octavia II Ambiente 2008 1.6 FSI BLF
                                      Była: Zielona Skoda Octavia I SLX 1998 1.6 MPI AKL
                                      A dawno, dawno temu były: Fiat Punto I oraz Mazda 323F
                                      Moja niunia: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=713801#713801

                                      Komentarz

                                      • t271828
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 928

                                        #20
                                        Zamieszczone przez arttu
                                        Myślę że nie ma co się przejmować tylko jeździć a jak coś będzie się działo to się wtedy będziem martwić
                                        Tyle ze jak moc spada stopniowo, to mozna tego nie zauwazyc

                                        Komentarz

                                        • Adam204
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 454

                                          #21
                                          Zamieszczone przez MMK
                                          więc mam pytanie o olej najlepszy do 1,6FSI
                                          5W30 504.00

                                          [ Dodano: Sob 12 Lut, 11 09:28 ]
                                          Zamieszczone przez kropeck
                                          http://www.racingforum.pl...pic=69586&st=20 [FOTKA]
                                          - http://www.racingforum.pl...791&hl=FSI&st=0
                                          - http://www.audizine.com/f...at-from-6k-rpm-!-!
                                          - http://www.audizine.com/f...Up-amp-Clean-Up [FOTKA]
                                          jedno mi się podobało to co tam napisali że wszystko zależy jak kto jeździ i ciekawi mnie to że przeważnie dotyczy to 2.0 FSI

                                          Komentarz

                                          • MMK
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 52

                                            #22
                                            ok dzieki

                                            ja bede chyba lał 95 mam nadzieje ze nie zaszkodzi mojej octavi a własciwie sam juz niewiem :shock: do końca nie wiadomo czy szkodzi to fsi

                                            Komentarz

                                            • kropeck
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2319
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                              #23
                                              na korku jest napisane, że 95/98, więc możesz lać zamiennie. Natomiast na pewno przed moim czyszczeniem silnika będzie hamownia i oczywiście po wszystkim również :-)
                                              Pozdrawiam,
                                              Michał

                                              Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                              Komentarz

                                              • MMK
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 52

                                                #24
                                                Zamieszczone przez kropeck
                                                na korku jest napisane, że 95/98, więc możesz lać zamiennie. Natomiast na pewno przed moim czyszczeniem silnika będzie hamownia i oczywiście po wszystkim również :-)
                                                a kiedy planujesz?

                                                Komentarz

                                                • kropeck
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2319
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez MMK
                                                  Zamieszczone przez kropeck
                                                  na korku jest napisane, że 95/98, więc możesz lać zamiennie. Natomiast na pewno przed moim czyszczeniem silnika będzie hamownia i oczywiście po wszystkim również :-)
                                                  a kiedy planujesz?
                                                  planuję od listopada, ale czuję że dopiero koło maja znajdę czas na trzydniową wycieczkę do Lublina.
                                                  Pozdrawiam,
                                                  Michał

                                                  Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...