[Inne] 1.4 TSI 122KM - jazda na zimnym silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rafi2007
    Drive
    • 2007
    • 71

    [Inne] 1.4 TSI 122KM - jazda na zimnym silniku

    na rolkach ? :alien1
    ..........może lepiej nic nie będę pisać w tym temacie :diabelski_usmiech
  • idas
    Elegance
    • 2006
    • 828

    #2
    [Inne] 1.4 TSI 122KM - jazda na zimnym silniku

    Witam,

    Chciałbym się dowiedzieć od użytkowników 1.4TSI 122KM jak jezdzicie na zimnym silniku przy krótkich dystansach <10km?
    Silnik jest na tyle dynamiczny, ze mozna jezdzic majac juz ok. 1600-1700 obr./min. , ale czy to nie za malo?
    Mam manualna skrzynie biegow, a czytalem ze w DSG w normalnym trybie biegi sa wrzucane w taki sposob, ze zazwyczaj jest ponizej 2tys. obr./min. (nie dotyczy trybu sportowego).
    Generalnie jezdze na krotkich odcinkach poki co (ok. 6km w jedna strone) i mam zagwostke jak uzywac auta, zeby nie narobic problemow. Poki co zrobilem prawie 1400km i tak do 1000km jezdzilem bardzo ostroznie i delikatnie (nie przekraczalem 3tys. obr./min.). Teraz zaczalem jezdzic troche dynamiczniej i staram sie zmieniac biegi w ten sposob, zeby po wrzuceniu wyzszego miec conajmniej 2tys. obr./min.
    Moje szczescie polega na tym, ze auto stoi w ogrzewanym garazu (ok. 10 st. C), zatem jak przejade te 6km, to temperatura oleju wynosi zazwyczaj ok. 70st. C. Pewnie jakbym bardziej przypilowal, to bylaby jeszcze wyzsza.

    Niemniej jednak jest to w ogole moj pierwszy samochod (no i nowy), wiec chucham i dmucham, zeby nie popsuc :P
    Reasumujac: ciezko mi poki co stwierdzic, co jest zbyt leniwa jazda, normalna jazdna i pilowaniem silnika.


    Prosze o wyrozumialosc i dzieki za porady
    VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
    VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

    Komentarz

    • Borsuk2
      L&K
      • 2010
      • 1203

      #3
      Zamieszczone przez idas
      Moje szczescie polega na tym, ze auto stoi w ogrzewanym garazu (ok. 10 st. C)
      co prawda nie na temat, ale ogrzewany zimą garaż nie jest niczym dobrym dla samochodu.
      Fajna stronka

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8160
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Zamieszczone przez Borsuk2
        co prawda nie na temat, ale ogrzewany zimą garaż nie jest niczym dobrym dla samochodu.
        bo :roll: ?
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • OctaviaFLKrak
          Ambiente
          • 2009
          • 138

          #5
          Zamieszczone przez Borsuk2
          Zamieszczone przez idas
          Moje szczescie polega na tym, ze auto stoi w ogrzewanym garazu (ok. 10 st. C)
          co prawda nie na temat, ale ogrzewany zimą garaż nie jest niczym dobrym dla samochodu.
          Dokładnie, ogrzewany garaż zwieksza tylko działanie soli i przyspiesza korozję. W zimie najlepiej jak auto brudne stoi na zewnatrz.

          Nie miej sa równiez plusy.......szybciej sie rozgrzewa, nie trzeba drapac szyb.....

          Komentarz

          • winni77
            RS
            • 2009
            • 2183
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Dodatkowo duże różnice temperatur źle wpływają na blachy i jak w garażu z dodatnia temperatura wszystko się rozmrozi, a nie zdąży wyparować, to po wyjeździe na mróz mogą się nieciekawe rzeczy dziać...
            Mój "Batmobil"

            Komentarz

            • loyd
              RS
              • 2010
              • 2342

              #7
              Nie straszcie kolegi

              Ja się staram nie przekraczać 2 - 2.5 krpm na zimnym silniku.

              Komentarz

              • pawelz84
                Classic
                • 2010
                • 25

                #8
                Ja tak samo - kręce zwykle do 2500 rpm, co w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się po mieście (nie mówiąc już o korku).
                Pozdrawiam,
                Paweł

                Komentarz

                • idas
                  Elegance
                  • 2006
                  • 828

                  #9
                  Nosz kurde, ja tu sie ciesze z ogrzewanego garazu, a wy mi taki numer wycinacie
                  Tez podobnie jezdze do 2,5 - 3 tys. obr./min.
                  VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                  VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                  Komentarz

                  • Sebastian
                    Rider
                    • 2004
                    • 412

                    #10
                    Zamieszczone przez winni77
                    Dodatkowo duże różnice temperatur źle wpływają na blachy i jak w garażu z dodatnia temperatura wszystko się rozmrozi, a nie zdąży wyparować, to po wyjeździe na mróz mogą się nieciekawe rzeczy dziać...
                    Jakie rzeczy ?? Moje autko parkuje w garażu mocno grzanym bo mam temp. średnio 18 st. i po wyjechaniu na mróz nawet duży nie widzę żadnych nieciekawych rzeczy.
                    RS BLUE

                    Komentarz

                    • winni77
                      RS
                      • 2009
                      • 2183
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Sebastian, np szyba może pęknąć w związku z dużą różnicą temperatur. Mnie osobiście z takiego powodu zaczęła przeciekać przednia szyba i skończyło się to wymiana na nowa IMO najzdrowiej dla auta jest je trzymać w nie ogrzewanym garażu, w którym i tak temp będzie wyższa kilka stopni niż na zewnątrz.
                      Mój "Batmobil"

                      Komentarz

                      • shok
                        RS
                        • 2009
                        • 2070
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        A ja napisze ,że ja nie żyje dla auta i ono ma mi służyć. Dbam o nie by miało zawsze wszystko wyminione w czasie.Ale czy one się "spoci"w garażu czy "zmarznie" na dworze ma to w (|) . Kiedyś miałem auto w grzanym garażu.Dziś trzymie auto pod chmurą i jedyny plus jaki widzę to ,że skrobać szyb nie trzeba i jest szybciej ciepło w aucie nic więcej :wink:

                        Komentarz

                        • zbigniew147
                          Rider
                          • 2008
                          • 482

                          #13
                          Moja Octa stoi w garażu - zimą około 6st. Generalnie jeżdże po mieście i początkowo zmieniałem biegi według wskazań komputera. Obecnie zmieniam przy 2000obr/min. Czasami jak miejsce na ulicach pozwala i wskazówka temperatury silnika zaczyna drgać (60 - 70 st) to daje upust swojemu wk@... (zdenerwowaniu) to kręce silnik nawet do 4000obr/min.

                          Na wiosnę jadę myć podwozie (tak jak i w poprzednich autach) i mam w du...żym poważaniu sól - w żadnym aucie nie miałem problemów z korozją w podwoziu ale zawsze na wiosne myłem je.

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Zamieszczone przez loyd
                            Nie straszcie kolegi

                            Ja się staram nie przekraczać 2 - 2.5 krpm na zimnym silniku.
                            jak tak mam ale w dieslu :wink:
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • ori2
                              Classic
                              • 2010
                              • 22

                              #15
                              ...ale pytanie kolegi nie dotyczyło parkowania w garażu :P
                              Ja osobiście zmieniam biegi powyżej 2 000 obr/min bo tak mi ucho podpowiada.
                              Jeden z kolegów napisał w podobnym wątku , że to wyraźnie słychać co jest zamuleniem ,a co piłowaniem i tak jest w rzeczy samej. Jeżdżąc na tak krutkich odcinkach nie widzę sensu do kręcenia silnika do 3000 i więcej, ale to moje osobiste odczucia.

                              Komentarz

                              • xtremesystems
                                RS
                                • 2010
                                • 2254
                                • Hyundai

                                #16
                                Zamieszczone przez idas
                                Nosz kurde, ja tu sie ciesze z ogrzewanego garazu, a wy mi taki numer wycinacie
                                Tez podobnie jezdze do 2,5 - 3 tys. obr./min.
                                to ja mam najlepiej . bo mam garaz nieogrzewany


                                wiec nie ma roznicy tak duzej..

                                jak na zewnatrz jest -10 to w srodku okolo -2 . na zewnatrz -2 to w srodku okolo +1

                                Komentarz

                                • idas
                                  Elegance
                                  • 2006
                                  • 828

                                  #17
                                  Zamieszczone przez ori2
                                  ...ale pytanie kolegi nie dotyczyło parkowania w garażu :P
                                  Ja osobiście zmieniam biegi powyżej 2 000 obr/min bo tak mi ucho podpowiada.
                                  Jeden z kolegów napisał w podobnym wątku , że to wyraźnie słychać co jest zamuleniem ,a co piłowaniem i tak jest w rzeczy samej. Jeżdżąc na tak krutkich odcinkach nie widzę sensu do kręcenia silnika do 3000 i więcej, ale to moje osobiste odczucia.
                                  Dokladnie tak zaczalem jezdzic. Stety/niestety ten silnik moze tez normalnie pracowac na bardzo niskich obrotach i (przynajmniej w Golfie) malo slychac jego prace. Oczywiscie gdy juz pojawia sie dlawienie, to da rade to wyczuc
                                  VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                  VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                  Komentarz

                                  Pracuję...