CHECK ENGINE w TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JudgeTrampek
    Classic
    • 2007
    • 30

    #26
    Widzę, że temat stary ale go odświeżę:

    TDI 1,9 ' 2007r. 2- miesiące.

    przekręcam kluczyk i czekam (w serwisie przy odbiorze dostałem info - jak wszystkie kontrolki zgasną wtedy odpalaj) i się doczekać nie mogę. Check engine nie gaśnie - gaśnie dopiero jak "odpalę" silnik.

    Pytanko: czy kontrolka check engine powinna zgasnąć (zaraz po wygaśnięciu kontrolki świec)?

    pozdrawiam.

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #27
      Zamieszczone przez JudgeTrampek
      Widzę, że temat stary ale go odświeżę:

      TDI 1,9 ' 2007r. 2- miesiące.

      przekręcam kluczyk i czekam (w serwisie przy odbiorze dostałem info - jak wszystkie kontrolki zgasną wtedy odpalaj) i się doczekać nie mogę. Check engine nie gaśnie - gaśnie dopiero jak "odpalę" silnik.

      Pytanko: czy kontrolka check engine powinna zgasnąć (zaraz po wygaśnięciu kontrolki świec)?

      pozdrawiam.
      z tego co pamietam to nie, dopiero po odpaleniu :roll:
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • JudgeTrampek
        Classic
        • 2007
        • 30

        #28
        czyli wszystko ok. Dzięki!

        Komentarz

        • Antek_amb
          Ambiente
          • 2005
          • 127

          #29
          Zamieszczone przez Maicroft
          desmo, Ale ona w TDI nie bedzie swiecic, chyba jakby sie calkiem silnik wysral. W TDI ma sie swieci ta lampka swiec zarowych i tyle.
          Trochę się mylisz.
          Mam ALH 2004 i przy uszkodzonym czujniku temp cieczy chłodzącej się zapaliła kontrolka. Silnik pracował bez żadnych zauważalnych zmian. Po włączeniu zapłonu kontrolka się zapala na kilka sek i gaśnie.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Antek_amb, Sprawa wyglada tak, jedne TDI ja maja inne nie Ja mam wersje po lifcie Elegance a nie ma tej lampki. Potem wsadzony byl inny licznik do 240km/h i chyba wlasnie od tego momentu ta lampka sie pojawila
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • shado
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 5315
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #31
              Ta kontrolka, to tzw. kontrolka MIL. Z tego co pamiętam występuje (a przynajmniej powinna) we wszystkich autach produkowanych po 2002, bo jest jednym z testów, jakie powinien przeprowadzić diagnosta w czasie przeglądu rejestracyjnego. Diagnosta powinien się wpiąć kabelkiem, żeby sprawdzić czy nie ma zarejestrowanych błędów mających wpływ na spaliny i wtedy program pyta o to czy ta kontrolka się zaświeciła po przekręceniu kluczyka i czy zgasła po zapaleniu silnika
              BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

              SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #32
                To moj rok modelowy 2003 nie ma tego Moze z silnikami ASV juz do dawali w zwiazku z tym ze spelnial EURO 3 a nie EURO 2 jak AHF
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • shado
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 5315
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez http://download.s-tech.pl/download/Instrukcja_ST-E4.pdf

                  System OBDII obowiązkowo posiadają auta:
                  • sprzedawane po 1 stycznie 1996 w USA
                  • sprzedawane po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
                  • sprzedawane po 1 stycznia 2002 w Polsce
                  • auta z silnikiem diesla sprzedawane po 1 stycznia 2003
                  Samochody sprzedawane wcześniej mogły posiadać system OBDII, ale nie było to dla producentów
                  obowiązkowe.
                  Samochody wyposażone w system OBDII posiadają charakterystyczne 16-to pinowe złącze. Występowanie
                  złącza nie jest niestety wyznacznikiem posiadania systemu OBDII. Istnieje sporo pojazdów z
                  okresu przejściowego, posiadających identyczne złącze podłączone do sterowników starszego typu nie
                  obsługujących OBDII. Gniazdo takie służy do podłączania specyficznych dla producenta urządzeń diagnostycznych.
                  Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że te same modele samochodów bywały wposażane
                  w OBDII lub nie, zależnie od rynku na jaki były produkowane.

                  Jedną z wymaganych funkcji systemu OBDII jest zapamiętywanie błędów związanych z usterkami
                  mogącymi mieć wpływ na toksyczność spalin oraz zasygnalizowanie tego kontrolką MIL (ang. Malfunction
                  Indicator Light) zwaną przez niektórych producentów Check Engine.
                  Więcej szczegółów odnośnie samej kontrolki:


                  Zamieszczone przez http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/drukuj.php?co=1&id=368&PHPSESSID=19ae1d970be68b9b6 0b559afaef0eacf
                  Możliwe stany kontrolki MIL:

                  * Kontrolka MIL świeci się światłem ciągłym - aktualnie występuje prawdopodobnie co najmniej jedno uszkodzenie, o którym informuje potwierdzony kod usterki.

                  * Kontrolka MIL świeci się światłem przerywanym - system diagnostyczny wykrywa aktualnie "wypadanie zapłonów", które skutkuje przekroczeniem dopuszczalnego poziomu emisji szkodliwych składników spalin oraz może spowodować uszkodzenie katalizatora. Jednocześnie w pamięci sterownika rejestrowany jest potwierdzony kod usterki informujący o "wypadaniu zapłonów". Dodatkowo, zależy to od producenta samochodu, może zostać istotnie ograniczona moc silnika (a więc i możliwa do osiągnięcia prędkość), aby ochronić katalizator przed uszkodzeniem. Jeśli program diagnostyczny stwierdzi, że częstość "wypadania zapłonów" zmniejszyła się na tyle, że nie zachodzi już ryzyko uszkodzenia katalizatora, kontrolka MIL przechodzi do świecenia światłem ciągłym.

                  * Kontrolka MIL świeciła się, ale samoczynnie przestała się świecić (uszkodzenie nie było naprawiane) - takie zachowanie kontrolki MIL (oczywiście zakładamy, że ona sama i jej obwód są sprawne) oznacza, że występowało uszkodzenie, o którym informował potwierdzony kod usterki. Samochód nie został oddany do serwisu, gdy kontrolka MIL się świeciła, ale ponieważ objawy uszkodzenia zanikły ("samo" się naprawiło), to sterownik wyłączył kontrolkę MIL. Potwierdzony kod usterki może jeszcze być w pamięci sterownika.

                  * Kontrolka MIL nie świeci się - jeśli kontrolka MIL i jej obwód są sprawne, a od nowości samochodu lub ostatniego kasowania kodów usterek nie świeciła się, oznacza to, że system OBDII/EOBD nie wykrył żadnego uszkodzenia, o którym informowałby potwierdzony kod usterki. Wyjątkiem są kody usterek, wykorzystywane przez niektórych producentów, których rejestracja jako potwierdzonego kodu usterki również nie powoduje włączenia kontrolki MIL.
                  BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                  SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #34
                    shado, Czy staje robiac przeglad maja obowiazek podlaczac sie pod takie gniazdo??

                    Jesli tak, to jak zabezpieczona jest maszyna ktora jest podlaczana do auta. Wiem, ze ludzie potrafia bardzo ciekawie zabezpieczyc swoje gniazda OBD i ze wszystkich pinow moze np poleciec +12V :twisted:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez shado
                      * Kontrolka MIL nie świeci się - jeśli kontrolka MIL i jej obwód są sprawne, a od nowości samochodu lub ostatniego kasowania kodów usterek nie świeciła się, oznacza to, że system OBDII/EOBD nie wykrył żadnego uszkodzenia, o którym informowałby potwierdzony kod usterki. Wyjątkiem są kody usterek, wykorzystywane przez niektórych producentów, których rejestracja jako potwierdzonego kodu usterki również nie powoduje włączenia kontrolki MIL.
                      i włąśnie u mnie w Superbie ta kontrolka się nie świeci, nawet przy włączeniu zapłonu, sprawdziłem VAG-iem nic nie znalazło o co kaman :?:
                      Czy padła dioda w szafie :?:

                      Komentarz

                      • shado
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 5315
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #36
                        Maicroft, diagnosta na SKP podczas przeglądu ma obowiązek/powinien podpiąć się i sprawdzić czy nie ma zarejestrowanych błędów od spalin (w praktyce jeszcze się z tym nie spotkałem, a podejrzewam, że większość diagnostów nawet nie znalazłaby gniazda OBD w samochodzie). Najczęściej wykorzystuje się do tego AMX530, bo ma certyfikat (wygląda to jak zwykły kabelek od Viakena po USB). Myślę, że sama zamiana biegunowości nie powinna uszkodzić elektroniki jeśli tylko ktoś o tym pomyślał podczas projektowania fejsu. Jak już pisałem w innym wątku, my konstruując radia robimy to tak, że możesz podać napięcie odwrotnie i nic się nie stanie. Możesz też podać +28V i też się nic nie stanie.


                        desmo, jak dla mnie to dziwne, że ta kontrolka nie świeci. Nie wiem czy tam jest dioda czy żarówka. Generalnie diody LED (przynajmniej teoretycznie) raczej się nie palą i mają cholerną żywotność. Ja bym się spróbował podpiąć kabelkiem i zobaczyć co jest grane.
                        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                        Komentarz

                        • kajacek
                          Drive
                          • 2005
                          • 66

                          #37
                          U mnie się dzisiaj zaświeciła w czasie jazdy i nie chce zgasnąć... Octavia 1,9 TDI ASV rocznik 2004 - przejechane ok. 60 000 km...

                          Jeżdzę cały czas na Vervie - nie miałem nigdy problemów z tym "światełkiem", a tu dziś się zapaliła... Do najbliższego serwisu Skody mam 30 km (a poza tym dziś jużchyba nieczynne) - i tak się zastanawiam, czy mogę z tą usterką tyle przejechać, aby mi w serwisie sprawdzili, czy jest OK... Czy Octavka wytrzyma te kilkadziesiąt km z tą awarią???

                          Jak myślicie???

                          Komentarz

                          • Ziomal
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 5841
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            kajacek, no dobra ale bez problemu by się nie zapaliła


                            Sprawdź jak samochód jeździ , czy nie łapie notlaufów
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz

                            • Tomaszek
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 1545
                              • Citroen

                              #39
                              Zamieszczone przez kajacek
                              U mnie się dzisiaj zaświeciła w czasie jazdy i nie chce zgasnąć... Octavia 1,9 TDI ASV rocznik 2004 - przejechane ok. 60 000 km...

                              Jeżdzę cały czas na Vervie - nie miałem nigdy problemów z tym "światełkiem", a tu dziś się zapaliła... Do najbliższego serwisu Skody mam 30 km (a poza tym dziś jużchyba nieczynne) - i tak się zastanawiam, czy mogę z tą usterką tyle przejechać, aby mi w serwisie sprawdzili, czy jest OK... Czy Octavka wytrzyma te kilkadziesiąt km z tą awarią???

                              Jak myślicie???
                              Jak lampka kontrolna nie zgaśniepo uruchomieniu silnika lub zacznie świecić(względnie migać) w czasie jazdy,w układzie sterowania silnika wzgędnie w układach,mających wpływ na skład spalin wystąpiła usterka.Program sterowania praca silnika umożliwia ograniczoną jazdę!Tak,że spokojnie dojedziesz do ASO!

                              Komentarz

                              • marekdudi
                                Drive
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 64

                                #40
                                Miałem podobną sprawe przyczyną okazał się zacinający mieszek,wszystko wróciło do normy kontrolka przestała sie zapalać.
                                marekdudi

                                Komentarz

                                • awaria_maniac
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 43

                                  #41
                                  Witam,

                                  na forum jestem "świeży" i z tego co się zorientowałem to można tu uzyskać mnóstwo cennych porad. Mam Octavie I 2004 rok 1.9 TDI i problem z wyświetlającym się zółtym "helikopterkiem" czyli sygnalizacją kontroli sterowania silnikiem. Chciałbym znaleźć źródło tego problemu. Pojawił się po raz pierwszy kiedy zjeżdżałem z dosyć dużego wzniesienia hamując silnikiem na 4, obroty spadły pon. 1000 i zaświeciła się lampka "check engine" - nie pulsowała tylko świeciła ciągle. Nic ni dało wyłączenie samochodu i krótki postój. Mechanik u którego byłem stwierdził że to przepływomierz ale po zmianie i wykasowaniu błedu nic to nie dało i lampka nadal się świeciła. Poza tym Skoda trzyma obroty i ma przyspieszenie, nie dusi się tak że to napewno nie było to. Później mechanik kombinował z zaworem regulującym pracę sterownika recyrkulacji spalin ale po wymianie też lipa. Nadal świeci. Po sprawdzeniu VAG-iem okazało się że jest duży odchył pomiędzy powietrzem waltującym a wylatującym czy coś takiego - nie znam się na tym. Jak mechanik przyspieszał na luzie to pokazywało 70%-75% po czym spadało do 5% jak schodził z obrotów. Wiem że opis trochę ogólny ale to chyba chodziło o EGR.

                                  Mam pytanie gdzie mogę odnaleźć numer silnika lub czy wystarczy podanie numeru VIN aby uzyskać jakąś podpowiedź.
                                  Octavia I 1.9 TDI ALH 2004

                                  Komentarz

                                  • czata49
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 7

                                    #42
                                    Witam
                                    Taka sytuacaja: Jadę z Warszawy do K. Morskiej i przed Krynicą jakieś 20km zaświeciła się kontrolka od silnika (ta z helikopterkiem) i nie chce zgasnąć. Kolor pomarańczowy. Dodatkowo chwilowo miałem coś z elektryką (w tym samym momencie - po prostu zatrzymałem się aby cokolwiek sprawdzić), bo przy wyłączonych światłach i kluczyku w stacyjce, po otworzeniu drzwi kierowcy był sygnał ciągły otawrcia drzwi przy włączonych światłąch, tak jakbym zostawił ją z włączonymi światłami. Wyjęcie kluczyka: sygnał ciągły. Tyle że po dojeździe do mety, ta druga usterka zniknęła, natomiast dalej świeci się kontrolka silnika na pomarańczowo. Silnik nie stracił mocy, nie ma oznak nieprawidłowej pracy, moc ok, STOP działa, spaliny - nic ponad normę co by mogło cokolwiek sugerować od tej strony. Silnik AGL, O1 66kW, 1.9 TDI. Rok produkcji auta: 2005. Silnik ma rzejechane 120 tyś. Tydzień temu Octavia miała przegląd (bez wymiany filtra paliwa). Proszę o pomoc w zbliżonym opisie co to może być? Sytuacja jest trochę nieciekawa, bo (fakt, mogę poszukać gdzieś na wybrzeżu) do Warszawy mam 360km.
                                    Dodam że dwa dni temu zatankowałem na Luko na full, ale dopiero po przejechaniu około 500 km zaświeciła się kontrolka (tankowałem tam dopiero drugi raz).
                                    Silnik nie pracuje w trybie awaryjnym (jak wyżej w opisie wszystko wygląda ok). Uprzejmie proszę o pomoc w odpowiedzi na nurtującei niepozwalające mi zasnąć pytanie. I to się stało na dodatek w rocznicę zaślubin z Octavią... Pech.

                                    Pozdrawiam serdecznie
                                    "A kto umarł, ten nie żyje"

                                    Komentarz

                                    Pracuję...