Zastanawiam się czy brać LPG do O2Tour, ze względu na to, że mam przebiegi roczne < 15 tys km, oraz najważniejsza jest dla mnie niezawodność samochodu w czasie - powiedzmy - dziesięciu lat użytkowania. Przeczytałem już "tonę" wiadomości z forum jednak chciałbym parę spraw uściślić.
Kupuję nowy bez LPG:
- przegląd ASO po 30 000km/lub 2 lata
- przegląd techniczny co 3 + 2 +1 i potem corocznie
nowy z LPG
- przeglądy co 15 000km - jaki koszt?
- co roku przegląd techniczny 160zł
Czy w instalacji LPG wymienia się tylko filtry (nie piszę o uszkodzeniach), czy również z biegiem czasu inne podzespoły?
Zastanawiam się czy brać LPG do O2Tour, ze względu na to, że mam przebiegi roczne < 15 tys km, oraz najważniejsza jest dla mnie niezawodność samochodu w czasie - powiedzmy - dziesięciu lat użytkowania. Przeczytałem już "tonę" wiadomości z forum jednak chciałbym parę spraw uściślić.
Kupuję nowy bez LPG:
- przegląd ASO po 30 000km/lub 2 lata
- przegląd techniczny co 3 + 2 +1 i potem corocznie
nowy z LPG
- przeglądy co 15 000km - jaki koszt?
- co roku przegląd techniczny 160zł
Czy w instalacji LPG wymienia się tylko filtry (nie piszę o uszkodzeniach), czy również z biegiem czasu inne podzespoły?
Wymienic olej po 15 tys. warto takze gdy nie masz lpg, jedynym pewnym elementem do wymiany jest zbiornik - po 10 latach, reszta wedlug potrzeb
Zużywają się wtryskiwacze i reduktor gazu - wytrzymują do 100.000km. Są tacy, którzy zalecają częstszą (co 15.000-30.000km) wymianę świec i przewodów wysokiego napięcia.
Można również założyć, że z uwagi na "pancerną" budowę silnika 1.6i (dobrze dobrana i wyregulowana) instalacja LPG nie będzie miała większego wpływu na trwałosć jednostki napędowej (w porównaniu do takiej, która pracuje tylko na Pb).
Za 1wszy przegląd 1.6MPI z LPG po 15tys km w jednym ze szczecińskich ASO: 650zł + 150zł za LPG.
Za 1wszy przegląd auta bez instalacji po 30tys km - ok 700zł.
nie wiem jak w 02, ale w O1 koszt każdego przeglądu gazowego w ASO jest powiększany o wymianę świec.
U mnie (O1) swiece wymienili po 45 tys. czyli tak jak dla samochodu bez instalacji
Też się zdziwiłem jak dostałem fakturę, w książce gwarancyjnej od instalacji jest wymiana świec co 20 tys a w druku dla serwisów od Landi że 15 tys km.
Przy takim przebiegu nie pchaj sie w gaz. Koszty, problemy z gazem - daj spokój.
Rozumiem, że trochę szkoda rezygnować z gazu i nic za to nie dostać... w przypadku silnika 1.6.
Możesz kupić silnik 1.4.
Za 1wszy przegląd 1.6MPI z LPG po 15tys km w jednym ze szczecińskich ASO: 650zł + 150zł za LPG.
Za 1wszy przegląd auta bez instalacji po 30tys km - ok 700zł.
Czyli mając gaz, po 15 tys km mamy normalny przegląd + przegląd LPG (po prostu skraca się czas/przebieg między przeglądami?).
Przy braku LPG mam po 30 000 lub dwóch latach, czyli w moim przypadku mogę zrobić przegląd pod koniec gwarancji. Sama wymiana oleju po 15 kkm ok, ale to mogę zrobić u "normalnego" mechanika.
Przy braku LPG mam po 30 000 lub dwóch latach, czyli w moim przypadku mogę zrobić przegląd pod koniec gwarancji
To jest trochę inaczej. Max po 30 kkm. Taki wynik osiągniesz smigając po autostradach. Jak mało jeździsz to trzeba się liczyć z tym, że szafa wezwie Cię na przegląd wcześniej.
Jak sporo pojeździłem na mrozie na odcinkach 2 - 5 km (z przerwami takimi, że silnik wystygł), to kilometrów ubywało w takim tempie, że nie wiem, czy nie musiałbym na przegląd po 10 kkm jechać. Co ciekawe po przegonieniu samochodu na trasie przybywa kilometrów do przeglądu.
Tak, czy inaczej 30 kkm, to jest max, a nie norma.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Czyli mając gaz, po 15 tys km mamy normalny przegląd + przegląd LPG (po prostu skraca się czas/przebieg między przeglądami?).
Tak to zrozumiałem podczas rozmowy ze sprzedawcą z salonu. Wszystko trzeba dobrze samemu zweryfikować bo ten sam gość, także mi powiedział, że jak nie kupuje radia fabrycznego to w miejsce na nie będzie na całej wysokości formatu 2DIN zaślepka?!. Za 350zł ekstra wstawią mi przejściówkę z miejscem na tradycyjne radio u góry, na dolnej części będzie półeczka. W drugim salonie wyszło że to jest standard bez dopłaty jeśli się nie kupuje fabrycznego. Nadal nie mam 100% pewności jak to powinno być naprawdę.
Zamieszczone przez zibibyd
Sama wymiana oleju po 15 kkm ok, ale to mogę zrobić u "normalnego" mechanika.
Wymiana, poza ASO przerwie 2 letnią gwarancje mechaniczną?
Z tymi okresami przeglądów, faktycznie jest tak jak zwolin sprostował. W salonie mówili, że wezwanie na przegląd będzie max do 30 kkm lub niedłużej niż 2 lata w zależności od warunków w jakich eksploatowane jest auto i o tym poinformuje komputer.
hizoku, z tego co pamiętam, to za przygotowanie do montażu niefabrycznego radia chyba się płaci..... Ale to tak 99%. Inna sprawa, że jeden Ci to może policzyć, a drugi nie.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Przeczytałem wątek o okresach obsługi QG1, QG2.
Octavia 2 Tour ma domyślnie QG2, czyli stały okres 2 lata/30 000 km.
Ale nie rozumiem w jakimś wątku poruszonego tematu oleju - long life. Przecież według tego: przeglądy
Olej i tak trzeba wymieniać co 15 000 km w przypadku QG2?
QG1 to zrozumiałe.
QG2 to nie jest stały okres - 2 lata/30k km to jest MAX. Zależnie jak jeździsz to komputer powie odpowiednio wcześniej kiedy na przegląd (np - samo miasto po 2 km i serwis możesz mieć po 10k km; jak pojedziesz na autostradę i będziesz jechał to przegląd zapewne pokaże po tych 30 k km).
Stały okres to QG1.
Jeśli masz auto z LPG i ustawiony QG2 to wtedy masz wymianę obligatoryjnie po 15k km.
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Komentarz