Wpadajacy pedal hamulca Octavia 1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #26
    Zamieszczone przez dede_adam
    @Samiec-TTTM .... ale po co go wciskac szybko pare razy skoro ABS mamy :roll:
    Ostatnio wlasnie to sprawdzalem i niestety po kilkukrotnym szybkim wciskaniu droga hamowania wydluza sie starszne :evil: .... wiec- ostro pedal i ABS hamuje :roll:
    Chodzi o to ze to bylo na postoju :!: poprosto jak wcisne szybko pedal to twardnieje i rosnie ,a wydaje mi sie ze powienien nie rosnac i twardniec tylko byc caly czas taki sam :roll:

    Moze ktos to sprawdzic u siebie czy tez tak ma? bo jak pojade do ASO to zebym sie wstydu nie najadl ops: jak faktycznie ten typ tak ma
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • RomanS
      Elegance
      • 2004
      • 804

      #27
      Samiec napisał:
      "Chodzi o to ze to bylo na postoju poprosto jak wcisne szybko pedal to twardnieje i rosnie ,a wydaje mi sie ze powienien nie rosnac i twardniec tylko byc caly czas taki sam

      Moze ktos to sprawdzic u siebie czy tez tak ma? bo jak pojade do ASO to zebym sie wstydu nie najadl jak faktycznie ten typ tak ma"

      "Przeżyłem" kilka samochodów rodziny VW- Golf,Passat, ostatnio Octavia i zawsze było tak samo: po kilku naciśnięciach pedał hamulca przestaje "rosnąć", twardnieje, a po chwili powoli opada ( ale tylko trochę- nigdy do podłogi). Mówię o działaniu na postoju i nie zależy to od tego, czy silnik pracuje czy nie- różna jest tylko siła potrzebna do naciskania (wiadomo-serwo). I to wydaje się logiczne. Rośnięcie pedału ( ale nie w nieskończoność) to skutek kasowania luzów w układzie (samoregulatory 4 kół, luz pomiędzy popychaczem serwa i pompą - ten musi być zawsze, luzy mechaniczne układu pedał hamulca-serwo-pompa). W jakimś minimalnym stopniu pracują też elastyczne przewody hamulcowe (w Octavii pewnie mniej bo mają oplot metalowy). Natomiast samo wpadanie pedału hamulca to na pewno w jakimś stopniu przecieki wewnątrz pompy (ale nie wierzę w DOKŁADNIE 100 % SZCZELNOŚĆ kilku gumek przy TAKICH ciśnieniach). Poza tym to chyba logiczne, że im mocniej ciśniemy to pedał wchodzi głębiej- przecież chcemy wytworzyć większe ciśnienie w układzie. W przeciwnym razie każde dotknięcie pedału kończyło by się blokowaniem kół (oczywiście w układzie bez ABS ).
      Wszystko jednak ma swoje granice i nie dziwię się gdy te zjawiska zachodzą w pierwszej połowie skoku pedału. Jeśli "głębiej" to budzi to niepokój i pachnie stanem awaryjnym.
      W układach bez ABS może jeszcze wariować korektor hamowania kół tylnych, który potrafi być nieprzewidywalny, zależnie od tego czy się zatnie i w którym położeniu.
      Ale to oddzielna historia bo zakłądam, że masz ABS, a więc nie masz korektora :szeroki_usmiech . Poza tym korektory szaleją z reguły jako co najmniej kilkuletnie.
      Pewnie to co napisałem nie wyczerpuje tematu ale ja osobiście nie uwierzyłbym lekarzowi stawiającemu diagnozę przez telefon, więc i sam dawno temu się z tego wyleczyłem. Niemniej może natchnie kogoś inspiracją do nowych wniosków ?
      W technice niby cudów nie ma....
      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

      Komentarz

      • Antoine
        Ambiente
        • 2004
        • 135

        #28
        Zamieszczone przez Bogumił
        Witam

        Jeden z kolegów zasugerował nieszczelność wewnątrz pompy hamulcowej. Zgadzam się z tą opinią, jednak po uprzednim skontrolowaniu wszystkich połączeń i samych zacisków. Jeśli tam jest sucho, można przeprowadzić prostą próbę. Przy pracującym silniku na wolnych obrotach naciskamy kilkakrotnie na pedał hamulca i pozostawiamy pod naciskiem stopy. Jeśli stwierdzimy, że pedał powoli wpada do podłogi, świadczy to o przeciekach wewnętrznych pompy. Nie wymieniajcie reparaturek, tylko pompa do kubła. Nie jesteście w stanie stwierdzić, czy powierzchnia cylindryczna nie jest beczkowata (zwłaszcza po kilku latach eksploatacji) i po wymianie tłoczków, w krótkim czasie objawy powrócą. Dlatego zalecałbym wymianę na nową.
        Po wymianie pompy istotny jest sposób odpowietrzania hamulców, zwłaszcza wyposażonych w system ABS. To bardzo ważne.
        Jednak w przypadku gdy pedał hamulca jest niski, ale nie wpada pod naciskiem nogi, należałoby popatrzeć na pracę korektora siły hamowania. Czasami jego niesprawność powoduje tego typu objawy. Warto zdiagnozować jego połączenia mechaniczne (jeśli w tym aucie takie występują). Niektóre auta Np. starsze modele Forda mają korektory hydrauliczne o stałym stopniu redukcji ciśnienia (ale to tak na marginesie).
        Jeszcze jedno. Mianowicie w układach hamulcowuch mieszanych (tarczowo bębnowych) może wystąpić awaria mechanizmów samoregulacji szczęk kół tylnych. Zbyt duża odległość szczęk od bębnów wymusza większy skok tłoczków cylinderków hamulcowych, co z kolei przekłada się na dłuższy skok pedału hanulca. Możliwości jest wiele. Jest w czym wybrać :twisted: .

        Pozdrawiam

        no i wkoncu wymienili pompe w ASO ale po 1500km problem powrocil dzis znow mi wpadl pedal. Przy kilkukrotnym szybkim ncisnieciu robi sie wyzszy i jakis taki gumowy, auto praktycznie trci zdolnosc hamowania, a jak sie pedal dalej trzyma nacisniety to opada.
        Na domiar zlego dzis zaczela mi mrygac podczas jazdy kontrolka swiec zarowych, migala przez jakies 10km i przestala, co to moze byc?
        Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          A odpowietrzyli dobrze te hamulce, bo ten efekt gumy i przymusowage pompowania to jest zapowietrzenie - moze cos sie rozszczelnia. Nie masz gdzies klockow albo szczek startych do konca, bo wtedy tak moze sie robic.

          To drugie, to moze ale nie musi byc czujnik hamulcow przy pedale
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Antoine
            Ambiente
            • 2004
            • 135

            #30
            Zamieszczone przez Maicroft
            A odpowietrzyli dobrze te hamulce, bo ten efekt gumy i przymusowage pompowania to jest zapowietrzenie - moze cos sie rozszczelnia. Nie masz gdzies klockow albo szczek startych do konca, bo wtedy tak moze sie robic.
            klockow to raczej nie bo wymieniane byly ze 2kkm temu, a szczek to niewiem bo tam zagladalo ASO, ale niestwierdzili aby byly zle. natomiast co do odpowietrzenia to jak ja mam to sprawdzic? sam mam to sobie zrobic? przeciez chyba ASO powinno umiec odpowietrzyc hamulce?

            To drugie, to moze ale nie musi byc czujnik hamulcow przy pedale
            a co czujnik hamulcow ma w spolnego z kontrolka swiec zarowch? :shock:
            Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

            Komentarz

            • Arti23
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 892
              • Superb II combi (3T5)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #31
              Myślę że wsadzili ci jakąś dupną pompę. Jedż do nichi i niech wymieniają ją jeszcze raz, a jak nie pomoże to jeszcze raz i tak do skutku. Wg mnie to na 99% pompa hamulcowa. Miałem tak w Mercedesie po wymianie pompy jak reką odjął

              Powodzenia w walce z ASO !!!
              Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

              Komentarz

              • Antoine
                Ambiente
                • 2004
                • 135

                #32
                Zamieszczone przez Arti23
                Myślę że wsadzili ci jakąś dupną pompę. Jedż do nichi i niech wymieniają ją jeszcze raz, a jak nie pomoże to jeszcze raz i tak do skutku. Wg mnie to na 99% pompa hamulcowa. Miałem tak w Mercedesie po wymianie pompy jak reką odjął

                Powodzenia w walce z ASO !!!
                tylko ze mi se gwarancja konczy za miesiac :?
                Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                Komentarz

                • Arti23
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 892
                  • Superb II combi (3T5)
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #33
                  ale na pompę masz gwarancję jeżeli miałeś wymienianą na nową poza gwarancją na samochód. po wymianie powinieneś mieć roczną gwarancję na samą pompę.

                  Pozdrawiam
                  Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                  Komentarz

                  • Antoine
                    Ambiente
                    • 2004
                    • 135

                    #34
                    Zamieszczone przez Arti23
                    ale na pompę masz gwarancję jeżeli miałeś wymienianą na nową poza gwarancją na samochód. po wymianie powinieneś mieć roczną gwarancję na samą pompę.
                    co z tego ze mam gwarancje na pompe skor to raczej nie ona jest powodem zlej pracy hamulcy, dzis bylem na stacji diagnostycznej, diagnosta sprawdzal na rolkach i stwierdzil ze auto rzeczywiscie osiaga dobre wyniki na rolkach ale jest dlugi skok pedalu przy ktorym praktycznie nie ma sily hamowania, na probe zalecil odlaczyc ABS, bez ABSu auto zachowywalo sie raczej normalnie jesli chodzi o hamulce, ale po ponownym jego podlaczeniu, po przejechaniu jakis 15km, rowniez, ale jezdzielem tylko o centrym miasta gdzie co chwila sie hamowalo, obawiam sie ze na trasie bedzie to samo co bylo....

                    ...na srode umowilem sie w innym serwisie...


                    ...a na piatek w tym co wymieniali pompe na wymiane wlacznika swiatel stop i siedziska fotela pasazera...
                    Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                    Komentarz

                    • Maro2225
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 113

                      #35
                      Jestem swiezo po wymianie szczek i plynu ham. Do wymiany- pedal byl wysoki i twardy.ABS dziala. Po wymianie pedal zaczal wpadac ,ale do pewnego momentu,tak na 3/4 wysokosci twardnieje z tendencja do wpadania.Przed naprawa napewno tego nie bylo. Moze to wina tego plynu , ktory leja w SKODZIE ,moze jest jakis rzadszy i przepuszcza w pompie?
                      Maro

                      Komentarz

                      • TOOLken
                        Classic
                        • 2008
                        • 12

                        #36
                        Zamieszczone przez Maro2225
                        Jestem swiezo po wymianie szczek i plynu ham. Do wymiany- pedal byl wysoki i twardy.ABS dziala. Po wymianie pedal zaczal wpadac ,ale do pewnego momentu,tak na 3/4 wysokosci twardnieje z tendencja do wpadania.Przed naprawa napewno tego nie bylo. Moze to wina tego plynu , ktory leja w SKODZIE ,moze jest jakis rzadszy i przepuszcza w pompie?
                        Witam wszystkich. Chciałem odświeżyć trochę temat bo mam ten sam problem co kolega Maro2225. Założono mi nowe szczęki i odpowietrzono układ hamulcowy, ale pedał zaczął trochę opadać tak jak w cytacie powyżej. Oczywiście przed wymianą szczęk wszystko był OK. Co może być nie tak? Proszę o jakieś pomysły i podpowiedzi.

                        Komentarz

                        Pracuję...