Octavia - który silnik benzynowy?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bartus
    Ambiente
    • 2011
    • 210

    #26
    Nigdy bym nie kupił auta już zagazowanego. Wolałbym sam to zrobić w jakimś sprawdzonym zakładzie.

    Komentarz

    • autoLamer
      Drive
      • 2011
      • 50

      #27
      Dzięki za odpowiedzi!
      Tego się obawiałem - duuużo różnych opinii :wink: hehe

      Zgodzę się z cenami w BeNeLuxie, nie są zachwycające, ale wujas tam siedzi od lat i parę aut już kupował, mówi, że od razu ciężko znaleźć coś dobrego w normalnej cenie, ale po 2-3 miesiącach zawsze znajdował, co chciał, więc mam nadzieję, że mu się uda. Jedno jest pewne, nie będzie chciał na mnie zarobić jak wszyscy dilerzy w PL :wink:

      Nie interesuje mnie gaz, ani diesel. Czemu? Bo nie :wink:

      Co do spalania, to nie przeraża mnie 9 litrów przy planowanych ok. 300km w mieście miesięcznie, ale więcej niż 10l to chyba bez sensu wlewać w kompakta (czy jak kto woli auto klasy niższej średniej).

      Nie oczekuję od Was gwarancji na silnik na 200000 km, próbuję tylko zminimalizować ryzyko, stąd ten temat.
      Jak na razie widzę dwa głosy odradzające 1.6 AKL, czyli z tego co wyczytałem: O I, 101KM, 1997-2002 ? Takie roczniki mnie nie interesują. Chyba, ze coś pokręciłem?

      PS Zapędów rajdowych nie mam od 12 lat, czyli od początku Planuję z rodzinką maks. 120-130. Raz zaszalałem Felką 170/h dawno temu

      Komentarz

      • tom007
        Rider
        • 2011
        • 547
        • Octavia III (5E3)
        • BZB 1.8 TSI 160 KM
        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

        #28
        Przy przebiegu około 10000 rocznie to inwestycja w instalację gazową średnio się opłaca.

        Ja mam teraz O1 z silnikiem 1.6 BFQ (102KM) i na osiągi i spalanie nie narzekam. Jeździłem też sporo golfem IV z podobnym silnikiem - 1.6 16V (105KM) i palił podobnie ale troszkę lepiej się zbierał, bo mu kufer nie ciążył, według danych różnica w masie jest jakieś 150 kg.
        Przy 1.6 trzeba poprostu pamiętać, wkręceniu na wyższe obroty przy wyprzedzaniu.

        Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy i jak samochód jest obciążony. Ja w większości jeżdżę sam lub z jedną osobą i prawie pustym bagażnikiem.

        Faktycznie skrzynie do silników 1.6 trochę haczą i to nawet w nowych autach.

        autoLamer , piszesz, że jeździłeś Felicia 1.6 i ci pasowało, więc 1.6 (100- konne) i większe w Octavii będzie napewno OK.
        Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
        Octavia 2 Elegance 1.8TSI

        Komentarz

        • tomek
          L&K
          • 2005
          • 1078

          #29
          Zamieszczone przez Bartus
          2.0 pali litr mniej od 1.8, a osiągi mają niemalże identyczne
          raczej palą niemalże identycznie, a jeżdżą całkowicie inaczej.

          autoLamer, jakbym miał się zastanawiać w O1 pomiędzy 2.0 a 1.8T to bez chwili zastanowienia wziąłbym 1.8T. Miałem taką.
          O2FL RS | S2 | F2

          Komentarz

          • Bartus
            Ambiente
            • 2011
            • 210

            #30
            Zamieszczone przez tomek
            a jeżdżą całkowicie inaczej.
            Możesz to rozwinąć ???

            Komentarz

            • ahmed799
              RS
              • 2009
              • 6910
              • Ford

              #31
              tomek, miałem przyjemność jeździc 1.8T i szału nie robi takiego jak myślałem. Jeżeli chodzi o wytrzymałość to pewnie 2.0 dłużej pojeździ. Kumpel ma w VW Bora silniczek 2.0 i na zegarze 480 kkm śmiga bez problemu. Ciekawe tylko czy 1.8T tyle wytrzyma bez wiekszych napraw.

              филип
              Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

              Komentarz

              • W1Michał
                Rider
                • 2006
                • 351

                #32
                wedle Twoich wymagań szukaj 1,6 lub 2,0. Ja sklanialbym się ku 1,6, ale to moja opinia
                http://www.elcal.pl/

                Komentarz

                • Marian 2
                  L&K
                  • 2007
                  • 1087
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #33
                  A moje zdanie jest takie, że nic nie zastąpi pojemności, im większa, tym lepiej. Nie jest to przypadek, że ceny samochodu i ubezieczenia rosną wraz z pojemnością, widocznie coś w tym jest.
                  Co z tego, że nowocześniejsza "wiertarka" o pojemności np. 1,2, czy 1,4 ma papierową moc i osiągi porownywalne ze starym 2.0, kiedy trzeba ją maksymajnie kręcić na wysokich obrotach.
                  Silnik 2.0 w Octavii zachowuje się prawie jak diesel. Można naprawdę bardzo komfortowo podrożować, no i jest nie do zdarcia.
                  Mam Octavię kombi z tym silnikiem już 11 lat, 190000 przebiegu, zero kłopotów.
                  Spalanie, to zależy od jazdy. Jeżeli jeżdzi sie zgodnie z przepisami, na trasie można zmieścić sie w 6 l, a nawet 5,9. W mieście około 8 l. Takie w każdym razie są moje wyniki, bo nie jestem za wszelką cenę pierwszy na starcie z pod świateł, dawno z tego wyrosłem.
                  Między bajki można włożyć opinię, że duże zużycie oleju. Nic takiego u mnie nie występuje. Bardzo rzadko potrzeba uzupełniać pomiędzy wymianami, i to nie więcej jak 0,25 l.

                  Komentarz

                  • Bartus
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 210

                    #34
                    Zamieszczone przez Marian 2
                    Silnik 2.0 w Octavii zachowuje się prawie jak diesel.
                    Dokładnie. W 1.6 musiałem się namachać wajchą żeby coś wyprzedzić, a w 2.0 przyspiesza bez redukcji. Dzięki temu spalanie jest niższe. Dużą rolę odgrywa tu moment obrotowy. 1.6 ma tylko - 145Nm, a 2.0 - 170Nm. Golfem 1.6 AKL przy dynamicznej jeździe palił mi 7-7,5l na trasie. Octavia spaliła mi ostatnio 6,6l/100km i to w zimę

                    Komentarz

                    • Matis68
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 195

                      #35
                      Jak niewiele jeździsz to któryś z dwóch 1.6. Mocniejszy to AKL lub BFQ słabszy AEE .Części są tanie i każdy normalny mechanik robi z tymi silnikami co chce. Ja chcesz tanio jeździć i nie płacić drogo za OC to najlepszy wybór. Ja miałem 300 000 na swoim AEE i obyło się bez niespodzianek eksploatacyjnych. Broń Boże nie pchaj się przy takich swoich przebiegach w turbo benzynę lub zajeżdżonego diesla.
                      http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

                      Komentarz

                      • tomek
                        L&K
                        • 2005
                        • 1078

                        #36
                        Zamieszczone przez Bartus
                        Możesz to rozwinąć ???
                        jeździłeś kiedyś 1.8T, albo inną podobną cywilizowaną turbo-benyną?
                        Tak w dużym skrócie:
                        1. max momentu o wiele wyższego niż w 2.0 od zdecydowanie niższego zakresu do zdecydowanie wyższego. W 18T max moment jest podawany w zakresie obrotów, a nie przy obrotach.
                        2. 35 koni mechaniczych więcej oznacza zdecydowanie lepsze osiągi
                        O2FL RS | S2 | F2

                        Komentarz

                        • Bartus
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 210

                          #37
                          Zamieszczone przez tomek
                          Zamieszczone przez Bartus
                          Możesz to rozwinąć ???
                          jeździłeś kiedyś 1.8T, albo inną podobną cywilizowaną turbo-benyną?
                          Tak w dużym skrócie:
                          1. max momentu o wiele wyższego niż w 2.0 od zdecydowanie niższego zakresu do zdecydowanie wyższego. W 18T max moment jest podawany w zakresie obrotów, a nie przy obrotach.
                          2. 35 koni mechaniczych więcej oznacza zdecydowanie lepsze osiągi
                          Dla mnie 1.8T to tylko większe zużycie paliwa i większa awaryjność.

                          Komentarz

                          • tomek
                            L&K
                            • 2005
                            • 1078

                            #38
                            EEEtam. Poza turbiną to jest to zwykły silnik. Jak się wie o podstawowych zasadach jazdy na zimnym i po pałowaniu, to nie jest to bardziej awaryjny silnik niż taki bez turbiny.
                            Aczkolwiek, kupując na rynku wtórnym jest większe ryzyko, bo nie wiadomo jak poprzedni właściciele jeździli.
                            O2FL RS | S2 | F2

                            Komentarz

                            • skalar
                              Rider
                              • 2010
                              • 575

                              #39
                              odpowiednia eksploatacja 1.8T i jest bez awaryjny,wymiany na czas jak w zwykłym 2.0 i silniczek nawet dotrwa do 400000km
                              p.s na forum są tacy co maja już ponad 300000km i nadal bezawaryjna jazda.

                              Komentarz

                              • Northeusz
                                RS
                                • 2010
                                • 1677
                                • Octavia I (1U2)
                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez skalar
                                odpowiednia eksploatacja 1.8T i jest bez awaryjny,wymiany na czas jak w zwykłym 2.0 i silniczek nawet dotrwa do 400000km
                                p.s na forum są tacy co maja już ponad 300000km i nadal bezawaryjna jazda.
                                Również tak myśłę. Ludzie boją się tego "T" w silniku, jakby to było wcielenie szatana . Silniki te bardzo długo były montowane w wielu samochodach z grupy VAG i w zasadzie nie sprawiają jakiś większych problemów. Wiadomo, maja turbinę i nie da się temu zaprzeczyć. Jak ktoś uważa turbinę za źródło zła wszelakiego, no to już go nic nie przekona, ale samochód eksploatowany zgodnie z turbo-zasadami nie będzie sprawiał problemów. Co do dynamiki i zakresu obrotów to kojarzę troszeczkę jak się jeździ TDI, nie wiem jak się rozpędza benzynowy 2.0 8v, ale jeśli chociażby podobnie nabiera wigoru od ok 2000 obr/min jak 1.8T no to szacun . Silnik 2.0 uważam oczywiście za jak najbardziej ciekawy, a szczególnie jego współczesną wersję TFSI :twisted:.
                                Pozdrawiam
                                Northeusz

                                Komentarz

                                • leff
                                  Elegance
                                  • 2004
                                  • 862

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Bartus
                                  Zamieszczone przez tomek
                                  Zamieszczone przez Bartus
                                  Możesz to rozwinąć ???
                                  jeździłeś kiedyś 1.8T, albo inną podobną cywilizowaną turbo-benyną?
                                  Tak w dużym skrócie:
                                  1. max momentu o wiele wyższego niż w 2.0 od zdecydowanie niższego zakresu do zdecydowanie wyższego. W 18T max moment jest podawany w zakresie obrotów, a nie przy obrotach.
                                  2. 35 koni mechaniczych więcej oznacza zdecydowanie lepsze osiągi
                                  Dla mnie 1.8T to tylko większe zużycie paliwa i większa awaryjność.

                                  ja nie jezdzilem 2.0 to sie nie wypowiadam, a Ty jak widze jestes specjalista od 1.8T.

                                  Zrobilem O1 z tym silnikiem 94 kkm, praktycznie bezawaryjnie

                                  czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                  Komentarz

                                  • acero1964
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 118

                                    #42
                                    ja polecam 2.0, 224tys przebiegu, gaz zakładany przy 46tys i wszystko ładnie chodzi
                                    szału pod pedałem gazu nie ma ale w 10 sek do setki się rozpędzisz a na trasie spokojnie możesz zacząć wyprzedzać jadąc 150 oczywiście bez lpg to bałbym się na stację benzynową zajeżdżać...

                                    Komentarz

                                    • astw
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 107

                                      #43
                                      A można gdzieś kupić OI 2, 0 w dobrym stanie (bez LPG)? Nie był to najpopularniejszy silnik benzynowy

                                      Komentarz

                                      • Bartus
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 210

                                        #44
                                        Zamieszczone przez astw
                                        A można gdzieś kupić OI 2, 0 w dobrym stanie (bez LPG)? Nie był to najpopularniejszy silnik benzynowy
                                        Ja szukałem prawie 3 miesiące, aż w końcu trafiłem na swoja, z Niemiec sprowadzona. 2.0 w Polsce ze świecą szukać. 1.6 i zajechanych TDI jest na pęczki.

                                        Komentarz

                                        • rkb
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2152
                                          • Rapid Spaceback (NH1)
                                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                          #45
                                          1.8T - w tym silniku zajebiste bylo to ze 100 kmh robila w 8 sek

                                          a gorszych rzeczy ze wydalem w przeciagu 1.5 roku 3 k pln na naprawy w silniku i przy zabawie z kolegami na kompie pojawialo sie 17/100

                                          turbiny bym sie nie bal - to nie diesel, 240 kkm przejechala bez naprawy i napewno dalej jezdzi
                                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                          Komentarz

                                          • sew1981
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2009
                                            • 10986
                                            • Fiat

                                            #46
                                            moja opinia:
                                            1. w OI bym brał 1.8 bez turbo lub 2.0, ewentualnie 1.8 t, jak chcesz czasem depnąć mocniej (ale z tego co piszesz nie chcesz). 1.6 w OI bym się wystrzegał - skrzynia awaryjna itp.
                                            2. w OII bym brał 1.6 mpi, bo w cenie nie wyłapiesz 1.4 tsi. O fsi różne opinie chodzą, więc lepiej nie ryzykować na moje oko.

                                            Komentarz

                                            • Northeusz
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1677
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez rkb
                                              1.8T - w tym silniku zajebiste bylo to ze 100 kmh robila w 8 sek
                                              Jest to baaardzo zacne zachowanie tego silnika

                                              a gorszych rzeczy ze wydalem w przeciagu 1.5 roku 3 k pln na naprawy w silniku i przy zabawie z kolegami na kompie pojawialo sie 17/100
                                              A co takiego się sypnęło/sypało? Ja mam nabite w tej chwili 118 tys km i nie wiem, czy już się zacząć bać i czego
                                              Pozdrawiam
                                              Northeusz

                                              Komentarz

                                              • Agamek12
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 9943
                                                • Ford

                                                #48
                                                Mając równowartość 8.000Euro na samochód i chcąc kupić Octavię odrzuciłbym zdecydowanie szukanie auta zagranicą i skupiłbym się na krajowych. I szukałbym 3-4 letniej O1 lub 6-7 letniej O2. A silnik? Chcąc jeździć bezproblemowo skupiłbym się na szukaniu 8-zaworowego 1.6i BFQ (w O1)/BSE (w O2) ze stosunkowo niewielkim przebiegiem...
                                                Adam... Używam:
                                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                                Komentarz

                                                • autoLamer
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 50

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez sew1981
                                                  (...)1.6 w OI bym się wystrzegał - skrzynia awaryjna itp.
                                                  2. w OII bym brał 1.6 mpi (...)
                                                  Czyli silniki 1.6 MPI (102KM) w OI były lipne (AVU, BFQ), a w OII są już dobre (BGU, BSE, BSF, CCS)?
                                                  Pewnie ten, kto się naciął, napisze, że zły, a ten komu służy od 200kkm napisze, że jest git :wink:

                                                  Komentarz

                                                  • pandzik
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2254
                                                    • Seat

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Agamek12
                                                    Mając równowartość 8.000Euro na samochód i chcąc kupić Octavię odrzuciłbym zdecydowanie szukanie auta zagranicą i skupiłbym się na krajowych. I szukałbym 3-4 letniej O1 lub 6-7 letniej O2.
                                                    6-7 letnia O2 za 8tyś EUR? Co to za wersja ma być, RS?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...