Octavia - który silnik benzynowy?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9943
    • Ford

    #76
    Ciekawe czy są jeszcze dostępne "stare" Toury (O1) i jaką cenę proponują za nie dealerzy? W sumie "fajna" byłaby cena O1 1.4i z klimą: 35.580zł bez rabatu "dealerskiego"...
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • paweł2
      L&K
      • 2010
      • 1405

      #77
      Zamieszczone przez astw
      Aktualne ogłoszenie. Tour poniżej 40 000 PLN brutto.




      Dlaczego używana SuperB od dealera Skody miałaby być nie o.k.? Z niezależnego komisu - rozumiem obawy, ale z salonu?
      Bo jak to mowia dealer tez czlowiek :wink:
      Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

      Komentarz

      • pandzik
        RS
        • 2011
        • 2254
        • Seat

        #78
        Zamieszczone przez Agamek12
        Ciekawe czy są jeszcze dostępne "stare" Toury (O1) i jaką cenę proponują za nie dealerzy? W sumie "fajna" byłaby cena O1 1.4i z klimą: 35.580zł bez rabatu "dealerskiego"...
        Przestań. Toż to dinozaur. Na szczęście nie ma już ich w salonach.

        Komentarz

        • uniks
          Classic
          • 2011
          • 39

          #79
          Hej,
          to ja dorzucę swoje 3gr z autopsji (ponieważ miałem podobne założenia jak autor tego wątku, z tym wyjątkiem że szukałem combi), a szczęśliwym posiadaczem stałem się 1,5tyg temu. Przy tak małym przebiegu proponuję poszukać benzyny bez turbo (zawsze to mniej rzeczy do zepsucia). Osobiście kupiłem 1.6FSI BLF 2007r wersja elegance za 36k. Co do osiągów, cóż szału nie robi i z nóg nie powala, ale za to w mieście przy obecnej pogodzie pali mniej niż 10l, na trasie w okolicach 7. Poza tym podoba mi się rozrząd na łańcuszku i w miarę kulturalna praca.

          PS.
          nowego toura z 2010r nie spotkałem, a szukałem... zaś czas oczekiwania na nówkę sztukę z 2011r (3,5 miesiąca) zniechęcił mnie skutecznie.
          Skoda Octavia II Elegance 1.6FSI (BLF)
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=47274

          Komentarz

          • autoLamer
            Drive
            • 2011
            • 50

            #80
            Dzięki wszystkim za udział w dyskusji.
            Choć niestety zeszła ostatnio na jakieś super okazje, a po pierwsze primo nie mam nawet 32k w tej chwili (wyraźnie to napisałem), po drugie primo będę kupował najwcześniej latem (i super promocje nie grają roli - sprawy osobiste), a po trzecie primo ultimo :wink: chyba tylko Big rozumie, że nie każdy jest mulionerem :P
            Pytałem o SILNIKI BENZYNOWE i dostałem trochę fajnych odpowiedzi.
            Pozdrawiam.
            PS Nie napisałem, że chcę koniecznie wersję OII - też ktoś to zasugerował.

            Komentarz

            • Bartus
              Ambiente
              • 2011
              • 210

              #81
              Zamieszczone przez Big
              W przypadku O I polecałbym albo 1.8 albo 1.8 Turbo. fajne i mocne silniki zapewaniajace dużo wiecej frajdy z jazdy niz 2.0.
              Tylko, że 1.8 nie było już w 01 po lifcie. Skoro jest lepszy niż 2.0 to czemu zrezygnowano z 1.8, a nie z 2.0 ???

              Komentarz

              • Northeusz
                RS
                • 2010
                • 1677
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                #82
                Zamieszczone przez Bartus
                Zamieszczone przez Big
                W przypadku O I polecałbym albo 1.8 albo 1.8 Turbo. fajne i mocne silniki zapewaniajace dużo wiecej frajdy z jazdy niz 2.0.
                Tylko, że 1.8 nie było już w 01 po lifcie. Skoro jest lepszy niż 2.0 to czemu zrezygnowano z 1.8, a nie z 2.0 ???
                Ale przez cały czas był oferowany silnik 1.8T, również w O1 Tour, kiedy to 2.0 już nie było w ofercie.
                Pozdrawiam
                Northeusz

                Komentarz

                • Bartus
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 210

                  #83
                  Zamieszczone przez Northeusz
                  Zamieszczone przez Bartus
                  Zamieszczone przez Big
                  W przypadku O I polecałbym albo 1.8 albo 1.8 Turbo. fajne i mocne silniki zapewaniajace dużo wiecej frajdy z jazdy niz 2.0.
                  Tylko, że 1.8 nie było już w 01 po lifcie. Skoro jest lepszy niż 2.0 to czemu zrezygnowano z 1.8, a nie z 2.0 ???
                  Ale przez cały czas był oferowany silnik 1.8T, również w O1 Tour, kiedy to 2.0 już nie było w ofercie.
                  Pytam o silnik 1.8 BEZ TURBO. Czemu z niego zrezygnowano, a nie z 2.0 ???

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9943
                    • Ford

                    #84
                    Zamieszczone przez Bartus
                    Zamieszczone przez Northeusz
                    Zamieszczone przez Bartus
                    Zamieszczone przez Big
                    W przypadku O I polecałbym albo 1.8 albo 1.8 Turbo. fajne i mocne silniki zapewaniajace dużo wiecej frajdy z jazdy niz 2.0.
                    Tylko, że 1.8 nie było już w 01 po lifcie. Skoro jest lepszy niż 2.0 to czemu zrezygnowano z 1.8, a nie z 2.0 ???
                    Ale przez cały czas był oferowany silnik 1.8T, również w O1 Tour, kiedy to 2.0 już nie było w ofercie.
                    Pytam o silnik 1.8 BEZ TURBO. Czemu z niego zrezygnowano, a nie z 2.0 ???
                    Być może Skoda była traktowana jako auto dla "spokojnych" kierowców i silnik 2.0 8V w tej roli sprawdzał się lepiej (według Skody) niż 1.8 20V. Niewiele mniejsza moc była rozwijana przy niższych (5200 zamiast 6000) obrotach, porównywalny moment przy niższych o 1700 obrotach (2.400 zamiast 4.100).
                    Zwróć uwagę, ze ten 1.8 20V był oferowany w Leonie(?)/Toledo 2, czyli autach pozycjonowanych przez VW jako "sportowe", natomiast nie było w nich "spokojnego" 2.0...
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #85
                      1.8 bez "T" palił bardzo podobnie a oferował mniejszą moc, dlatego bez sensu było go trzymać
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • qwsazx
                        Drive
                        • 2010
                        • 66

                        #86
                        Zamieszczone przez rkb
                        1.8T na jazde w kolo komina nie polecam - do rozgrzania żre paliwo na potęge, na trase jest super. bardzo kosztowny w naprawach, to glowna wada tego silnika.
                        Nie zgodzę się. Koszty serwisowania 1.8T nie odbiegają jakoś znacząco od innych benzyniaków, jedynie trzeba zwracać uwagę na turbinę. Spalanie jest identyczne co w przypadku innych silników, nawet przy kilkukilometrowych odcinkach.
                        Powiem więcej - ze znanych mi aut O1 1.6 pali o dwa litry średnio więcej niż 1.8T. Kwestia kierowcy...
                        Brałbym 1.8T i nie zaprzątał sobie głowy jakimkolwiek innym silnikiem.

                        Komentarz

                        • autoLamer
                          Drive
                          • 2011
                          • 50

                          #87
                          Czy jeśli zdecyduję się na zakup auta z silnikiem 1.6 (~100KM), to zakładając, że będę szukał rocznika powiedzmy od 2004, to jest szansa, że trafię na te wadliwe skrzynie biegów w OI (nity i inne gady)? Wg mnie nie skoro:
                          - AEH/AKL - 1998-2000 (te wadliwe)
                          - AVU/BFQ - 2000-2010 (te lepsze?) - to duży przedział czasowy, czy one były produkowane równocześnie? Czy może to prawie takie same silniki?
                          Nie wiem, czy dobre informacje znalazłem i wszystko zrozumiałem.

                          O 1.6 w OII znalazłem takie info na forum:
                          - BGU (maj 2004-maj 2005),
                          - BSE (od maja 2005).
                          A BSF? Te produkowano później?
                          Czy silniki BGU/BSE/BSF różnią się tylko normami spalin?

                          Komentarz

                          • Big
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6389

                            #88
                            Zamieszczone przez autoLamer
                            Czy silniki BGU/BSE/BSF różnią się tylko normami spalin?
                            Z tego co mi wiadomo, to tak.
                            Czarny Elegance

                            Komentarz

                            • kris75
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 217

                              #89
                              silnik daje co najmniej tyle samo komfortu co cała reszta, w tej chwili można kupić nowoczesne i oszczędne benzyniaki, a jak się turbina popsuje to kupi się nową.

                              Komentarz

                              • rkb
                                RS
                                • 2008
                                • 2152
                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                #90
                                qwsazx, akurat mialem 1.8T i teraz mam 1.6 i srednie mam 2 litry mniejsze wiec sie z tym nie zgodze w trasie jest podobnie ale w miescie jest kolosalna roznica w spalaniu

                                ogolnie jakikolwiek silnik z turbo czy to diesel czy benzyna na trasy rzedu 5 km w jedna strone to pomylka, przerost formy nad treścią, chyba że ktoś lubi/musi i ma kase i może mieć to w dupie to rorumiem
                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #91
                                  Zamieszczone przez qwsazx
                                  Spalanie jest identyczne co w przypadku innych silników, nawet przy kilkukilometrowych odcinkach.
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • qwsazx
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 66

                                    #92
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    Zamieszczone przez qwsazx
                                    Spalanie jest identyczne co w przypadku innych silników, nawet przy kilkukilometrowych odcinkach.
                                    Jeżdżę na przemian trzema różnymi O1, 1.8T, 1.6 i 2.0 4x4 - ta ostatnia spala ok. 1-1.5 litra więcej, pozostałe dwa prawie identycznie, różnice to po pół litra w obie strony. Albo kilkukilometrowe odcinki po Katowicach, albo dłuższe przez Śląsk do Gliwic. Z mojego punktu widzenia palą więc tyle samo.
                                    Ale rzeczywiście, racją jest stwierdzenie z postu rkb wyżej, że turbobenzyniak na krótkie odcinki to nienajlepszy pomysł, może nie z uwagi na spalanie, ale na przyśpieszone zużycie turbiny. Tego nie wziąłem pod uwagę.

                                    Komentarz

                                    • tomus7
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1896
                                      • Peugeot

                                      #93
                                      autoLamer, Ja od 3 lat obijam się Oktawką z silnikiem 1.6 AKL sprowadzona z Holandi i polecam silnik nie do zajechania i oszczędny. warunek nie katować i dać to co mu się słusznie należy na czas. Życzę udanego zakupu i przyjemności z jazdy
                                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                      Komentarz

                                      • waczu
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 121

                                        #94
                                        Jazda praktycznie cały czas po mieście (niezakorkowanym),dziennie 20km,ale chcąc mieć zrywną O1 to jaki silnik jest najlepszym wyborem?
                                        Skoda Felicia GLXi 96r. LPG
                                        Opel Astra H Sport 1.6 2005r.
                                        SkodaFeliciaClubPolska

                                        Komentarz

                                        • Agamek12
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 9943
                                          • Ford

                                          #95
                                          Zamieszczone przez waczu
                                          Jazda praktycznie cały czas po mieście (niezakorkowanym),dziennie 20km,ale chcąc mieć zrywną O1 to jaki silnik jest najlepszym wyborem?
                                          1.8T? :diabelski_usmiech
                                          Adam... Używam:
                                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                          Passek: B6 175KM/366Nm

                                          Komentarz

                                          • waczu
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 121

                                            #96
                                            Zamieszczone przez Agamek12
                                            Zamieszczone przez waczu
                                            Jazda praktycznie cały czas po mieście (niezakorkowanym),dziennie 20km,ale chcąc mieć zrywną O1 to jaki silnik jest najlepszym wyborem?
                                            1.8T? :diabelski_usmiech
                                            a teraz proszę o odpowiedz czemu akurat ten silnik?
                                            wiem,że jest to bardzo elastyczny silnik,co z awariami?jak spalanie na krótkich odcinkach ,które będę robił?czy silnik zdoła się rozgrzać odpowiednio?
                                            Skoda Felicia GLXi 96r. LPG
                                            Opel Astra H Sport 1.6 2005r.
                                            SkodaFeliciaClubPolska

                                            Komentarz

                                            • Andys
                                              Elegance
                                              • 2007
                                              • 762

                                              #97
                                              ogolnie jakikolwiek silnik z turbo czy to diesel czy benzyna na trasy rzedu 5 km w jedna strone to pomylka, przerost formy nad treścią, chyba że ktoś lubi/musi i ma kase i może mieć to w dupie to rorumiem
                                              Generalnie się z Tobą zgodzę, jednak sam zdecydowałem się na 1.4TSI pomimo faktu, że często robię krótkie 5-7km dystanse w mieście. Jednak co do spalania już nie, widzę że średnie dystanse pokonywane w miesiącu mamy wg. Motostat-u podobne, jednak ja nie przekraczam 10l/100km (wyjątkiem jest tankowanie 98, gdzie chciałem się upewnić, że silnik pali więcej tego paliwa niż 95) zimą i coś mi mówi, że osiągam jednak inne przyspieszenia w mieście, choć nie kręcę zimnego silnika powyżej 2500obr. Ot taki urok małej turbinki w 1.4TSI, nie nadaje się do chipowania, ale za to charakterystyka tego silnika idealnie nadaje się do miasta.
                                              Pozdrawiam,
                                              Andys

                                              Komentarz

                                              • waczu
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 121

                                                #98
                                                Zamieszczone przez Andys
                                                1.4TSI
                                                Na octavie z bezpośrednim wtryskiem paliwa mnie nie stać,a szkoda bo taki silnik byłby najlepszym wyborem.Zresztą w tych nowszych silnikach nie trzeba dbać o tą turbinę tak bo komputer wszystkim steruje.
                                                Skoda Felicia GLXi 96r. LPG
                                                Opel Astra H Sport 1.6 2005r.
                                                SkodaFeliciaClubPolska

                                                Komentarz

                                                • blind_walker
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 4533
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez waczu
                                                  Zresztą w tych nowszych silnikach nie trzeba dbać o tą turbinę tak bo komputer wszystkim steruje.
                                                  :?:
                                                  mkII 20VT (600h worked)
                                                  Roooooomster

                                                  Komentarz

                                                  • waczu
                                                    Ambiente
                                                    • 2009
                                                    • 121

                                                    Gdzieś słyszałem ze te silniki mają własny system chłodzenia i nie trzeba ich "studzić" po jeździe.
                                                    Skoda Felicia GLXi 96r. LPG
                                                    Opel Astra H Sport 1.6 2005r.
                                                    SkodaFeliciaClubPolska

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...