Ciekawe czy są jeszcze dostępne "stare" Toury (O1) i jaką cenę proponują za nie dealerzy? W sumie "fajna" byłaby cena O1 1.4i z klimą: 35.580zł bez rabatu "dealerskiego"...
Octavia - który silnik benzynowy?
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Hej,
to ja dorzucę swoje 3gr z autopsji (ponieważ miałem podobne założenia jak autor tego wątku, z tym wyjątkiem że szukałem combi), a szczęśliwym posiadaczem stałem się 1,5tyg temu. Przy tak małym przebiegu proponuję poszukać benzyny bez turbo (zawsze to mniej rzeczy do zepsucia). Osobiście kupiłem 1.6FSI BLF 2007r wersja elegance za 36k. Co do osiągów, cóż szału nie robi i z nóg nie powala, ale za to w mieście przy obecnej pogodzie pali mniej niż 10l, na trasie w okolicach 7. Poza tym podoba mi się rozrząd na łańcuszku i w miarę kulturalna praca.
PS.
nowego toura z 2010r nie spotkałem, a szukałem... zaś czas oczekiwania na nówkę sztukę z 2011r (3,5 miesiąca) zniechęcił mnie skutecznie.
Komentarz
-
-
Dzięki wszystkim za udział w dyskusji.
Choć niestety zeszła ostatnio na jakieś super okazje, a po pierwsze primo nie mam nawet 32k w tej chwili (wyraźnie to napisałem), po drugie primo będę kupował najwcześniej latem (i super promocje nie grają roli - sprawy osobiste), a po trzecie primo ultimo :wink: chyba tylko Big rozumie, że nie każdy jest mulionerem :P
Pytałem o SILNIKI BENZYNOWE i dostałem trochę fajnych odpowiedzi.
Pozdrawiam.
PS Nie napisałem, że chcę koniecznie wersję OII - też ktoś to zasugerował.
Komentarz
-
-
Ale przez cały czas był oferowany silnik 1.8T, również w O1 Tour, kiedy to 2.0 już nie było w ofercie.Zamieszczone przez BartusTylko, że 1.8 nie było już w 01 po lifcie. Skoro jest lepszy niż 2.0 to czemu zrezygnowano z 1.8, a nie z 2.0 ???Zamieszczone przez BigW przypadku O I polecałbym albo 1.8 albo 1.8 Turbo. fajne i mocne silniki zapewaniajace dużo wiecej frajdy z jazdy niz 2.0.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Pytam o silnik 1.8 BEZ TURBO. Czemu z niego zrezygnowano, a nie z 2.0 ???Zamieszczone przez NortheuszAle przez cały czas był oferowany silnik 1.8T, również w O1 Tour, kiedy to 2.0 już nie było w ofercie.Zamieszczone przez BartusTylko, że 1.8 nie było już w 01 po lifcie. Skoro jest lepszy niż 2.0 to czemu zrezygnowano z 1.8, a nie z 2.0 ???Zamieszczone przez BigW przypadku O I polecałbym albo 1.8 albo 1.8 Turbo. fajne i mocne silniki zapewaniajace dużo wiecej frajdy z jazdy niz 2.0.
Komentarz
-
-
Być może Skoda była traktowana jako auto dla "spokojnych" kierowców i silnik 2.0 8V w tej roli sprawdzał się lepiej (według Skody) niż 1.8 20V. Niewiele mniejsza moc była rozwijana przy niższych (5200 zamiast 6000) obrotach, porównywalny moment przy niższych o 1700 obrotach (2.400 zamiast 4.100).Zamieszczone przez BartusPytam o silnik 1.8 BEZ TURBO. Czemu z niego zrezygnowano, a nie z 2.0 ???Zamieszczone przez NortheuszAle przez cały czas był oferowany silnik 1.8T, również w O1 Tour, kiedy to 2.0 już nie było w ofercie.Zamieszczone przez BartusTylko, że 1.8 nie było już w 01 po lifcie. Skoro jest lepszy niż 2.0 to czemu zrezygnowano z 1.8, a nie z 2.0 ???Zamieszczone przez BigW przypadku O I polecałbym albo 1.8 albo 1.8 Turbo. fajne i mocne silniki zapewaniajace dużo wiecej frajdy z jazdy niz 2.0.
Zwróć uwagę, ze ten 1.8 20V był oferowany w Leonie(?)/Toledo 2, czyli autach pozycjonowanych przez VW jako "sportowe", natomiast nie było w nich "spokojnego" 2.0...
Komentarz
-
-
Nie zgodzę się. Koszty serwisowania 1.8T nie odbiegają jakoś znacząco od innych benzyniaków, jedynie trzeba zwracać uwagę na turbinę. Spalanie jest identyczne co w przypadku innych silników, nawet przy kilkukilometrowych odcinkach.Zamieszczone przez rkb1.8T na jazde w kolo komina nie polecam - do rozgrzania żre paliwo na potęge, na trase jest super. bardzo kosztowny w naprawach, to glowna wada tego silnika.
Powiem więcej - ze znanych mi aut O1 1.6 pali o dwa litry średnio więcej niż 1.8T. Kwestia kierowcy...
Brałbym 1.8T i nie zaprzątał sobie głowy jakimkolwiek innym silnikiem.
Komentarz
-
-
Czy jeśli zdecyduję się na zakup auta z silnikiem 1.6 (~100KM), to zakładając, że będę szukał rocznika powiedzmy od 2004, to jest szansa, że trafię na te wadliwe skrzynie biegów w OI (nity i inne gady)? Wg mnie nie skoro:
- AEH/AKL - 1998-2000 (te wadliwe)
- AVU/BFQ - 2000-2010 (te lepsze?) - to duży przedział czasowy, czy one były produkowane równocześnie? Czy może to prawie takie same silniki?
Nie wiem, czy dobre informacje znalazłem i wszystko zrozumiałem.
O 1.6 w OII znalazłem takie info na forum:
- BGU (maj 2004-maj 2005),
- BSE (od maja 2005).
A BSF? Te produkowano później?
Czy silniki BGU/BSE/BSF różnią się tylko normami spalin?
Komentarz
-
-
qwsazx, akurat mialem 1.8T i teraz mam 1.6 i srednie mam 2 litry mniejsze wiec sie z tym nie zgodze
w trasie jest podobnie ale w miescie jest kolosalna roznica w spalaniu
ogolnie jakikolwiek silnik z turbo czy to diesel czy benzyna na trasy rzedu 5 km w jedna strone to pomylka, przerost formy nad treścią, chyba że ktoś lubi/musi i ma kase i może mieć to w dupie to rorumiem
Komentarz
-
-
Jeżdżę na przemian trzema różnymi O1, 1.8T, 1.6 i 2.0 4x4 - ta ostatnia spala ok. 1-1.5 litra więcej, pozostałe dwa prawie identycznie, różnice to po pół litra w obie strony. Albo kilkukilometrowe odcinki po Katowicach, albo dłuższe przez Śląsk do Gliwic. Z mojego punktu widzenia palą więc tyle samo.Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez qwsazxSpalanie jest identyczne co w przypadku innych silników, nawet przy kilkukilometrowych odcinkach.
Ale rzeczywiście, racją jest stwierdzenie z postu rkb wyżej, że turbobenzyniak na krótkie odcinki to nienajlepszy pomysł, może nie z uwagi na spalanie, ale na przyśpieszone zużycie turbiny. Tego nie wziąłem pod uwagę.
Komentarz
-
-
autoLamer, Ja od 3 lat obijam się Oktawką z silnikiem 1.6 AKL sprowadzona z Holandi i polecam silnik nie do zajechania i oszczędny. warunek nie katować i dać to co mu się słusznie należy na czas. Życzę udanego zakupu i przyjemności z jazdy
ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
a teraz proszę o odpowiedz czemu akurat ten silnik?Zamieszczone przez Agamek121.8T? :diabelski_usmiechZamieszczone przez waczuJazda praktycznie cały czas po mieście (niezakorkowanym),dziennie 20km,ale chcąc mieć zrywną O1 to jaki silnik jest najlepszym wyborem?
wiem,że jest to bardzo elastyczny silnik,co z awariami?jak spalanie na krótkich odcinkach ,które będę robił?czy silnik zdoła się rozgrzać odpowiednio?
Komentarz
-
-
Generalnie się z Tobą zgodzę, jednak sam zdecydowałem się na 1.4TSI pomimo faktu, że często robię krótkie 5-7km dystanse w mieście. Jednak co do spalania już nie, widzę że średnie dystanse pokonywane w miesiącu mamy wg. Motostat-u podobne, jednak ja nie przekraczam 10l/100km (wyjątkiem jest tankowanie 98, gdzie chciałem się upewnić, że silnik pali więcej tego paliwa niż 95) zimą i coś mi mówi, że osiągam jednak inne przyspieszenia w mieście, choć nie kręcę zimnego silnika powyżej 2500obr. Ot taki urok małej turbinki w 1.4TSI, nie nadaje się do chipowania, ale za to charakterystyka tego silnika idealnie nadaje się do miasta.ogolnie jakikolwiek silnik z turbo czy to diesel czy benzyna na trasy rzedu 5 km w jedna strone to pomylka, przerost formy nad treścią, chyba że ktoś lubi/musi i ma kase i może mieć to w dupie to rorumiem
Komentarz
-
Komentarz