Trudniejsze odpalanie - inaczej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Trudniejsze odpalanie - inaczej

    Gratulacje autka

    Miałem przyjemność pojeździć takim samym od brata i prowadzi sie bardzo dobrze.

    Brakuje relingów wiec zabieraj się do modzenia
    Szerokości
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Trudniejsze odpalanie - inaczej

    Może ktoś mnie oświeci bo zastanawiam się od kilku lat i nie wiem o co chodzi :lol:
    "Problem" miałem i w BKD i teraz w BXE, otóż:
    normalnie silnik odpala z półobrotu, wszystko jedno czy -20 czy 0 czy +30, bez znaczenia.
    dzieje się tak w warunkach "normalnych" dla mnie czyli odpalam, jadę 20-30km, samochód stoi kilka godzin, znowu 20-30km i koniec.

    Natomiast kiedy robię trasę, przejeżdżam dajmy na to 200km i stawiam auto na kilka godzin, to ZAWSZE pierwsze odpalenie po trasie jest cięższe niż zwykle, nie jest to już półobrotu tylko musi zakręcić, od kolejnego razu wszystko wraca do "normy".
    100% powtarzalności zjawiska - chyba dotyczy tylko niskich temperatur, ale nie jestem pewien.

    Czy ktoś może zaspokoić ciekawość mą :?:
    Nie jest to żaden problem, ale ponieważ wygląda na regułę to zastanawiam się dlaczego tak się dzieje :?:
    Zauważyliście coś takiego u siebie (jak mówiłem u mnie tak samo było w BKD) :?:
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      W AWX miałem identycznie, po mieście palił od strzała, a po trasie jakiś taki zmęczony, 2-3pchnięcia rozrusznika zanim ruszył. Latem też tak było. W ASZ nie mam takich objawów. Przyłączam się do pytania - nie było to problemem, ale ciekawość trzeba zaspokoić.
      Octavia

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez k085
        po mieście palił od strzała, a po trasie jakiś taki zmęczony, 2-3pchnięcia rozrusznika zanim ruszył.
        dokładnie o to chodzi
        mam nawet jakąś teorię na ten temat, ale wolę się nie wypowiadać ops: :lol:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • krzysiek13
          L&K
          • 2010
          • 1155

          #5
          szkoda, AWXa nie mam już, więc nie sprawdzę swojej teorii. Sprawdziłbym przed odpaleniem temperatury na kilku czujnikach - po porządnym rozgrzaniu wszelkich bebechów w trasie coś może trzymać ciepło (może któryś płyn stoi rozgrzany przy którymś czujniku, a po odpaleniu się rozmiesza :roll: ). To tylko moja nie potwierdzona teoria spiskowa 8)
          Octavia

          Komentarz

          • Lisciasty
            Drive
            • 2010
            • 59

            #6
            Ja mam czasem problem z szarpaniną jak silnik jest lekko ciepły, ostatnio tenże problem jakoś zanikł samoistnie. Doczytałem gdzieś że to może być objaw kończącego się rozrządu (rzekomo trochę inny kąt zapłonu w danej temperaturze, czy coś podobnego) ale nie mam przekonania co do tego :>

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez Lisciasty
              Ja mam czasem problem z szarpaniną jak silnik jest lekko ciepły
              no więc to zupełnie nie ten temat :idea:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • tryton
                Elegance
                • 2008
                • 935

                #8
                W poczciwym AGRku też to zauważyłem jak auto przegonie na trasie potem postoi przez noc to rano ciężej odpala niż normalnie . Tyle że u mnie występuje to tylko zimą

                Komentarz

                • Borsuk2
                  L&K
                  • 2010
                  • 1203

                  #9
                  Nie wiem, czy to coś pomoże w temacie, ale w instrukcji obsługi mojej Favoritki (staroć, ale to też Skoda) podane są trzy sposoby odpalania silnika, w zależności od jego temperatury :

                  - silnik zimny - najpierw naciskamy 2, 3 krotnie pedał gazu, puszczamy i następnie stacyjka - rozrusznik,
                  - silnik ciepły - stacyjka, rozrusznik i podczas rozruchu dopiero dodajemy gazu,
                  - silnik gorący - najpierw gaz do dechy, stacyjka, rozrusznik i podczas rozruchu dopiero puszczamy gaz.

                  Mógłby ktoś powiedzieć, że to bzdura, ale tak faktycznie trzeba uruchamiać i wtedy pali pod dotknięciu, szczególnie gorący silnik lubi byś kapryśny. Ma to związek chyba z automatycznym ssaniem.

                  Nie wiem czy poprzez analogię może być podobnie w innych starszych silnikach benzynowych Skody, a w "dizlu" to całkiem nie wiem. :lol:
                  Fajna stronka

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez Borsuk2
                    Nie wiem czy poprzez analogię może być podobnie w innych starszych silnikach benzynowych Skody, a w "dizlu" to całkiem nie wiem.
                    oj to chyba nie bardzo.

                    poza tym chodzi o uruchamianie zimnego silnika i w jednym i w drugim przypadku.
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • Borsuk2
                      L&K
                      • 2010
                      • 1203

                      #11
                      No to jeszcze pomarudzę.
                      Dłuższa trasa (200, 300 km) powoduje, że cała komora silnika jest równomiernie, porządnie rozgrzana, czego nie uzyskamy po 20 km. Nie wiem jaka jest dokładnie budowa tego silnika. Może temperatura komory i silnika powoduje odparowanie benzyny lub oparów z odpowiednich komór, pływaków, odstojników itd. I następnego dnia po ostygnięciu potrzeba większej ilości obrotów i czasu zanim pompa wypełni paliwem całą instalację dolotową.

                      Ciekawe czy podobny objaw masz gdy uruchamiasz silnik po długiej jeździe, ale nie po odstanej nocy, tylko np. po 10 minutach ?
                      Fajna stronka

                      Komentarz

                      • dziadekk
                        Rider
                        • 2011
                        • 355
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zapewne próbowałeś już i tego, ale jeśli nie to może: w tym konkretnym przypadku przekręc kluczyk w stacyjce, ale bez rozrusznika na 10 sekund i próba. Może ?
                        Chodzi o podpompowanie paliwa przez pompę.
                        Obwinniłbym za to wysoką temperaturę paliwa w całej instalacji (zbiorniku też). Większa objętośc, po ostygnięciu mniejsza objętośc paliwa a zaworki trzymają-fzyka.
                        To moja teoryjka :wink:

                        Komentarz

                        • abstinent
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4842
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          może SAP coś wymyśli :?:

                          z tego co kojarzę to nie mam raczej tego "problemu"
                          ale przy najbliższej okazji sprawdzę :szeroki_usmiech

                          Komentarz

                          • słoń
                            Elegance
                            • 2010
                            • 777

                            #14
                            Zamieszczone przez Borsuk2
                            No to jeszcze pomarudzę.
                            Dłuższa trasa (200, 300 km) powoduje, że cała komora silnika jest równomiernie, porządnie rozgrzana, czego nie uzyskamy po 20 km. Nie wiem jaka jest dokładnie budowa tego silnika. Może temperatura komory i silnika powoduje odparowanie benzyny lub oparów z odpowiednich komór, pływaków, odstojników itd. I następnego dnia po ostygnięciu potrzeba większej ilości obrotów i czasu zanim pompa wypełni paliwem całą instalację dolotową.

                            Ciekawe czy podobny objaw masz gdy uruchamiasz silnik po długiej jeździe, ale nie po odstanej nocy, tylko np. po 10 minutach ?
                            wprawdzie nie mam bkd , bxe ,nawet nie mam 1,9 tylko malutki 1,4 tdi bnm,ale per analogiam mogłoby tak być i u mnie,ale nie jest-co dzień robię trasy 200-400 km.autko stoi w nocy pod chmurką i czy lato czy zima pali z półobrotu(przebieg 143kkm)

                            Komentarz

                            • andrzej1962
                              L&K
                              • 2010
                              • 1306
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                              #15
                              Szkoda- możliwe, że TTTM. Od kupna tj. 10.2010 miałem chyba ze dwa możne trzy razy. Jak zimny odpala z kopa jak napisałeś z pół obrotu. Pomijam fakt (w jakim się też wypowiadałeś), że kilka sek. po odpaleniu trochę drga i nierówno chodzi, ale to kilka taktów i przestałem się tym int. ale zdarzyło mi się tak jak opisałem dwa lub trzy razy, że tak jak szybko odpalił (jak był zimny lub po jeździe), zaraz zgasł. Ponowne uruchomienie jest OK. Też się tym nie przejmuję. Jak nie odpali -------------zacznę.

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez andrzej1962
                                Szkoda- możliwe, że TTTM. Od kupna tj. 10.2010 miałem chyba ze dwa możne trzy razy. Jak zimny odpala z kopa jak napisałeś z pół obrotu. Pomijam fakt (w jakim się też wypowiadałeś), że kilka sek. po odpaleniu trochę drga i nierówno chodzi, ale to kilka taktów i przestałem się tym int. ale zdarzyło mi się tak jak opisałem dwa lub trzy razy, że tak jak szybko odpalił (jak był zimny lub po jeździe), zaraz zgasł. Ponowne uruchomienie jest OK. Też się tym nie przejmuję. Jak nie odpali -------------zacznę.
                                to też chyba nie to, mi chodzi tylko i wyłącznie o powtarzalny "efekt" występujący jednorazowo tylko po trasie tak jak to opisałem w pierwszym poście.
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • krzysiek13
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1155

                                  #17
                                  Zamieszczone przez andrzej1962
                                  możliwe, że TTTM
                                  To już wiemy, teraz trzeba dojść dlaczego
                                  Octavia

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    Natomiast kiedy robię trasę, przejeżdżam dajmy na to 200km i stawiam auto na kilka godzin, to ZAWSZE pierwsze odpalenie po trasie jest cięższe niż zwykle, nie jest to już półobrotu tylko musi zakręcić, od kolejnego razu wszystko wraca do "normy".
                                    100% powtarzalności zjawiska - chyba dotyczy tylko niskich temperatur, ale nie jestem pewien.
                                    nie zauważyłem u siebie czegoś takiego hmm może nie zwracałem na to uwagi ale za to u mnie powtarzalne jest co innego a mianowicie po tych przejechanych 200km motor zdaje się być "zmęczony" i już nie che reagować tak żywiołowo na dodane gazu no i wyprzedzanie też staje się jakoś dłuższe.

                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    mam nawet jakąś teorię na ten temat, ale wolę się nie wypowiadać ops: :lol:
                                    jaka , nie trzymaj nas w nie pewności :szeroki_usmiech
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      Zamieszczone przez loru
                                      ale za to u mnie powtarzalne jest co innego a mianowicie po tych przejechanych 200km motor zdaje się być "zmęczony" i już nie che reagować tak żywiołowo na dodane gazu no i wyprzedzanie też staje się jakoś dłuższe
                                      a to ja z kolei nie zaobserwowałem...


                                      Zamieszczone przez loru
                                      jaka , nie trzymaj nas w nie pewności :szeroki_usmiech
                                      padły już lepsze typy, więc nie będę się wydurniał
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • krzysiek13
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1155

                                        #20
                                        szkoda, pisz pisz, może ktoś sprawdzi Twoją teorię
                                        Octavia

                                        Komentarz

                                        • loru
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4286
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          loru napisał/a:
                                          ale za to u mnie powtarzalne jest co innego a mianowicie po tych przejechanych 200km motor zdaje się być "zmęczony" i już nie che reagować tak żywiołowo na dodane gazu no i wyprzedzanie też staje się jakoś dłuższe

                                          a to ja z kolei nie zaobserwowałem...
                                          zwalam to na barki "przyzwyczajeni" do auta, nie rzadko pokonanie tych 200 km w naszych warunkach to czas w granicach 2,5h i pełne napięcia przeżycia ale po papierosku, siusiu wszystko wraca do normy

                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          padły już lepsze typy, więc nie będę się wydurniał
                                          dawaj :diabelski_usmiech
                                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            Zamieszczone przez loru
                                            po papierosku, siusiu wszystko wraca do normy
                                            no to wygląda na zmęczenie kierowcy a nie samochodu

                                            Zamieszczone przez loru
                                            dawaj
                                            jedną miałem taką, że może wbrew pozorom, w czasie jazdy w mrozie z dużą prędkością czynnik chłodzący jest na tyle duzy, że zostawiam samochód zimniejszy niż zwykle

                                            a druga, zgoła odmienna to taka, że jak się silnik dobrze nagrzeje w czasie jazdy, to w elektronice zostają nastawy dla takiego dogrzanego i potem ten pierwszy raz musi się przestawić.

                                            e :?: :szeroki_usmiech

                                            a z tych tu podawanych to najbardziej podobała mi się opcja z paliwem.
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • picia136
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 374

                                              #23
                                              Dziś zauwarzyłem przy odpalaniu z rana ( temperatyra ok 12st) że silnik kiepsko kręci tzn. Trzeba dłużej przytrzymac kluczyk na zapłonie i widac ze są obroty 500 a potem wskakuje na 800-900. Nie mam żadnych komunikatów o świecach nic
                                              Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka

                                              Komentarz

                                              Pracuję...