kisio, PW
Skoda OCtavia 2 FL benz czy Kia Magentis
Zwiń
X
-
Skoda OCtavia 2 FL benz czy Kia Magentis
Co wybrać? O II FL 1, 6 benz. czy Kia Magentis 2, 0? (7 l. gwarancji).
Cennik Kia.
Zapraszamy na stronę Kia Polska! Znajdziesz tu wszelkie informacje o naszych najnowszych modelach, bieżących promocjach, a także zapiszesz się na jazdę testową. Odkryj świat naszej marki i sprawdź dlaczego warto nam zaufać.
Cennik Skoda.
-
-
Dokładnie, tragedia.Zamieszczone przez Piotr AMPOT: Z siedmioma latami gwarancji to bym się wykończył

Do meritum Magentis to nie jest poziom Cee'da czy Sportage. Myślę, że to nie ten poziom dopracowania co i40. To auto konkurowało głównie ceną.
Możesz mieć także problem z odsprzedażą.
Z tego co pamiętam to kiedyś w nim siedziałem i wrażenia mocno średnie. Prowadzenie prawdopodobnie też bez rewelacji, weź jazdę próbną.
W tym wypadku zdecydowanie Skoda O II Fl. Pominąłem nawet lepsze silniki.
Komentarz
-
-
Magnetis to auto własnie wychodzace z rynku. Za chwilę (czerwiec-lipiec) wchodzi jego nastepca Kia Optima - przeeeeeepiękne auto :twisted:Zamieszczone przez astwO II FL 1, 6 benz. czy Kia Magentis 2, 0?
Takze jak na ta chwilę, to zdecydowanie i bezapelacyjnie Octavia II. Ale jesli poczekamy na Optime to .... oj nie wiem, nie wiem.
[ Dodano: Sob 05 Mar, 11 10:34 ]
Ale przecież nie istnieje przepis mówiący o KONIECZNOŚCI korzystania z uprawnień wynikajacych z gwarancjiZamieszczone przez Piotr AMPZ siedmioma latami gwarancji to bym się wykończył
Chcesz? Korzystasz z gwarancji, nie chcesz ? Nie korzystasz. Proste.
Natomaist w przypadku nowych modeli Kii korzystanie z gwarancji jest raczej okazjonalne.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Ceny aut używanych nie są wysokie (tu diesel):
Kia Optima...
Mam wątpliwości czy lepiej kupować auto z pierwszego roku produkcji, czy model produkowany kilka lat (w ostatnim roku produkcji). Za tym drugim przemawia cena i sprawdzenie rozwiązań w praktyce (wyeliminowanie słabych punktów).
Przykład: czy lepsza (bardziej niezawodna) jest O II FL:
1) z pierwszego roku produkcji,
2) z roku 2009,
3) z roku 2011 r. ?
Komentarz
-
-
Myślę, że w przypadku Octavi FL to ta z pierwszego roku produkcji jest najmniej awaryjna ( było to auto po lifcie na bazie O2 ) , bo teraz już idą na ilość a nie na jakość. Kolega pracuje w ASO Skoda i potwierdza tą opinię. Po pierwsze duża ilość zamówień a po drugie oszczędności producenta powodują większą liczbę usterek.Zamieszczone przez astwPrzykład: czy lepsza (bardziej niezawodna) jest O II FL:
1) z pierwszego roku produkcji,
2) z roku 2009,
3) z roku 2011 r. ?
Komentarz
-
-
Masz trochę racji, tylko zauwaz jedna rzecz. Mianowicie Magnetis to dośc stary modeli Kii. Nie wiem czy odważyłbym sie kupic stare modele Kii, bo to nie ta jakość i wykonanie co teraz. Nowe modele takie jak Ceed, Venga czy Soul to auta na europejskim poziomie niczym nie rózniące sie od Renault, Citroena czy Fiata. ALe stare Kie, to hmm .... ja bym nie ryzykował.Zamieszczone przez astwMam wątpliwości czy lepiej kupować auto z pierwszego roku produkcji, czy model produkowany kilka latCzarny Elegance
Komentarz
-
-
Re: Skoda OCtavia 2 FL benz czy Kia Magentis
Zamieszczone przez astwCo wybrać? O II FL 1, 6 benz. czy Kia Magentis 2, 0? (7 l. gwarancji).
Cennik Kia.
Zapraszamy na stronę Kia Polska! Znajdziesz tu wszelkie informacje o naszych najnowszych modelach, bieżących promocjach, a także zapiszesz się na jazdę testową. Odkryj świat naszej marki i sprawdź dlaczego warto nam zaufać.
Cennik Skoda.
http://www.skoda-auto.pl/upload/1/Fi...T11111103B.pdf
Porównujesz auta 2 różnych klas. W Skoda ofertą vs Magentis jest Superb. OII jakkolwiek praktyczna, jest tylko kompaktem z "dużą pupą".......
Jeśli koreańczyk - poczekałbym na i40 lub KiA Optima jeśli to ma być sedan. Magentis to KIA z poprzedniej epoki...
Komentarz
-
-
"Myślę, że w przypadku Octavi FL to ta z pierwszego roku produkcji jest najmniej awaryjna ( było to auto po lifcie na bazie O2 ) , bo teraz już idą na ilość a nie na jakość. Kolega pracuje w ASO Skoda i potwierdza tą opinię. Po pierwsze duża ilość zamówień a po drugie oszczędności producenta powodują większą liczbę usterek."
Masz na myśli kwestię gąbki w fotelach i napinaczy w 1, 8?
Komentarz
-
-
Re: Skoda OCtavia 2 FL benz czy Kia Magentis
Jesli pytasz, to Kia nie jest dla Ciebie. Jest to IMO bardzo dobra oferta, ale to samochod nietypowy, dla nabywcy swiadomego tego co kupuje i raczej do jezdzenia przez dlugie lata. Kupujac skode mniej ryzykujesz - jakby Ci sie znudzila to za dwa-trzy lata sprzedasz bez problemu i za dosc dobre pieniadze.Zamieszczone przez astwCo wybrać? O II FL 1, 6 benz. czy Kia Magentis 2, 0? (7 l. gwarancji).
Komentarz
-
-
Mało przekonująca argumentacja, natomiast zauważ, że modele z początku produkcji cierpią na wiele usterek tzw. wieku dziecięcego, a to napinacz rozrządu, a to pompka, a to siedzenia, zdecydowanie najmniej awaryjne będą właśnie najnowsze modele.Zamieszczone przez mirek_p11Myślę, że w przypadku Octavi FL to ta z pierwszego roku produkcji jest najmniej awaryjna ( było to auto po lifcie na bazie O2 ) , bo teraz już idą na ilość a nie na jakość. Kolega pracuje w ASO Skoda i potwierdza tą opinię. Po pierwsze duża ilość zamówień a po drugie oszczędności producenta powodują większą liczbę usterek.Zamieszczone przez astwPrzykład: czy lepsza (bardziej niezawodna) jest O II FL:
1) z pierwszego roku produkcji,
2) z roku 2009,
3) z roku 2011 r. ?
Komentarz
-
-
Głównie chodzi mi o jakość montażu na linii produkcyjnej i oszczędzanie kosztów przez producenta zastępując sprawdzone rozwiązania często tańszymi (eko) i niby lepszymi zamiennikami.Zamieszczone przez kris75Mało przekonująca argumentacja, natomiast zauważ, że modele z początku produkcji cierpią na wiele usterek tzw. wieku dziecięcego, a to napinacz rozrządu, a to pompka, a to siedzenia, zdecydowanie najmniej awaryjne będą właśnie najnowsze modele.
Komentarz
-
-
Ty i Twój kolega z ASO raczej nie macie podstaw do takich osądów.Zamieszczone przez mirek_p11Myślę, że w przypadku Octavi FL to ta z pierwszego roku produkcji jest najmniej awaryjna ( było to auto po lifcie na bazie O2 ) , bo teraz już idą na ilość a nie na jakość. Kolega pracuje w ASO Skoda i potwierdza tą opinię. Po pierwsze duża ilość zamówień a po drugie oszczędności producenta powodują większą liczbę usterek.
Nie ważne ile zamówień, produkcja jednego auta trwa tak samo długo, śruby dokręcane są tak samo dokładnie, itd.
Oszczędności producenta, masz coś konkretnego na myśli? Gorsze materiały/podzespoły?
(tylko proszę o konkrety bez frazesów)
Rozkalibrowali roboty, zmniejszyli moment wkręcania śrub?Zamieszczone przez mirek_p11Głównie chodzi mi o jakość montażu na linii produkcyjnej
Zobacz jak to wygląda: http://www.youtube.com/watch?v=PM_8A2ZnVYQ
i zastanów się chwilę.
Przykłady?Zamieszczone przez mirek_p11zastępując sprawdzone rozwiązania często tańszymi (eko) i niby lepszymi zamiennikami.
P.S.
Gdzieś na OCP ktoś napisał, że w ramach oszczędności skody z ostatnich miesięcy są malowane cieńszą warstwą lakieru :shock: :? :wink:
Komentarz
-
-
Oj maja mają, bo to prawdaZamieszczone przez matwrcTy i Twój kolega z ASO raczej nie macie podstaw do takich osądów.
Dokładnie takZamieszczone przez matwrcGorsze materiały/podzespoły?
żaby wspomniec tylko o "sławnych" juz twardych boczkach tylnich drzwi zamiast miekkich przed lifetem, kartonowej osłonie akumulatora zamiast normalnej plastikowej itd.
No niestety ale to sa efekty polityki oszczedności VW wobec Skody, co mnie osobiście wkurza :evil:
Ale może skończmy to OT, bo temat watku jest zgoła inny
Czarny Elegance
Komentarz
-
-
I sądzisz, że twarde boczki wpłyną na awaryjność??? Na miłość Boską rozumiem, że jako właściciel elegance nie wyobrażasz sobie skody w mniej "ekskluzywnym" wydaniu, ale twierdzenie, że samochód jest dużo gorszy, bo ma inną osłonę akumulatora niż twój, to już przesada. Kiedyś nie dawali ich wcale i samochody te jeżdżą po kilkanaście lat.Zamieszczone przez BigDokładnie tak
żaby wspomniec tylko o "sławnych" juz twardych boczkach tylnich drzwi zamiast miekkich przed lifetem, kartonowej osłonie akumulatora zamiast normalnej plastikowej itd.
Jak ktoś ma do wydania pół bańki to kupuje samochód w którym wszystko ma ręcznie obszyte skórą, jak nie ma to kupuje taki na jaki go stać i godzi się z pewnymi mankamentami, które moim zdaniem aqrat w przypadku skody są mało uciążliwe.
Jeśli ktoś ma wiedzę, że np po lifcie, albo w nowym tourze roboty dokręcają co drugą śrubę, albo kładą co drugą warstwę lakieru, albo jeszcze lepiej, że skoda montuje atrapy poduszek, bo po śmierci i tak się nikt nie poskarży, to chętnie poczytam, ale dajmy wreszcie spokój tym boczkom i osłonie akumulatora. Raz zostało napisane, że to dziadostwo i chyba wystarczy. A ocenianie samochodu przez pryzmat osłony akumulatora to chyba lekka przesada jest.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
zwolin, a ty umiesz kolego czytać ze zrozumieniem czy tak pleciesz co ci ślina na język przyniesie?
Przeczytaj to:- moja wypowiedz to TYLKO odpowiedz na to pytanie. jeślli ci sie nie podoba to miej pretensje do ... autora pytania !!!Zamieszczone przez matwrcOszczędności producenta, masz coś konkretnego na myśli? Gorsze materiały/podzespoły?
A to czy to wpływa na awaryjność czy nie, to zupełnie inna sprawa i ja w to absolutie nie wnikam, bo nie tego dotyczyło pytanie !!! Ja stwierdzam tylko pewien fakt. Ktoś pyta, to odpowiadam, a że ty dopowiadasz sobie to co chcesz, to twój problem.
Trzeba umieć czytać ze zrozumieniem żeby odnosić swoje wypowiedzi do wypowiedzi innych
Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Każdy użytkownik ma a pracownik ASO, który pracuje dłużej niż 5 lat wie jak np. było w 2006 a jak jest teraz. Kilka przykładów z nowych aut odebranych w 2010 roku:Zamieszczone przez matwrcTy i Twój kolega z ASO raczej nie macie podstaw do takich osądów.
- sypiąca się elektryka u kolegi w RS z 2010 roku ( już 4 razy wzywał serwis i do końca nie wie czy wszystko jest już ok. )
- niedokręcone mocowanie pasa bezpieczeństa w nowym aucie :shock:
- źle polakierowane elementy maski
- fabryczne złe ustawienie geometrii
- montaż słabiutkiego akumulatora do RS-a z wyposażeniem full, i tekturowej osłony w samochodzie za 140 tys.zł :shock:
- po wymianie lamp tył okazało się że jedna wiązka kabla była przetarta a przyczyną był przytrzaśnięty kabel w fabryce( już kilka osób potwierdziło tą samą przypadłość)
- trzeszczenie zawieszenia po 5000 km
- źle zamontowane listwy progowe itp. itd.
A co do pytania czy O2 czy Kia to poczekałbym na nową Optimę
Komentarz
-
-
Ktos mial pecha po prostu, BTW w czasach PRL-u nie nalezalo kupowac radzieckich obiektywow skladanych w poniedzialkiZamieszczone przez kris75z tego opisu to niemala tak, jakby jakby u sąsiada w piwnicy ten samochod jakis pseudomechanik skladal, a nie w fabryce i az nie chce mi sie wierzyc ze jedno auto ma tyle wad a drugie z tej samej linii w tym samych czasie i chodzi jak marzenie - jak to mozliwe?
Komentarz
-
-
No właśnie. Dyskusja dotyczyła awaryjności samochodów. Kolega zapytał, które części zostały zamienione/wymienione (jak rozumiem w kontekście awaryjności samochodu), a Ty tu z boczkami i osłoną akumulatora........Zamieszczone przez BigTrzeba umieć czytać ze zrozumieniem żeby odnosić swoje wypowiedzi do wypowiedzi innych
Wybacz, jeśli uraziłem Twoje Ego, ale to, że jesteś dłużej na forum, nie znaczy, że będziesz mnie uczył czytać (ze zrozumieniem).
Przepraszam autora wątku za OT.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
Komentarz