[O2] TFSI czy TSI ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • malformacja
    Classic
    • 2004
    • 29

    [O2] TFSI czy TSI ???

    u mnie dzwiek silnika zaglusza szum opon ;P
    ja zrobilem 36kkm na fabrycznych continentalach i jest ok.
    A wyciszenie mogloby byc lepsze ale coz...
    Moze w O3
  • Sebastian
    Rider
    • 2004
    • 412

    #2
    [O2] TFSI czy TSI ???

    Witam, w jaki sposób mogę sprawdzić czy O2 RS, którą odbieram lada dzień a dokładnie w czwartek jest silnik TFSI czy TSI ?
    Rozmawiałem w zeszłym tygodniu z kolegą (nie pamiętam nicku) z SCP i powiedział, że najpewniej będzie silnik TSI, który jest nieco lepszy pod jakimiś tam względami. Wspominał coś o zmiennych fazach rozrządu i o tym, że motor będzie miał moc 211 KM a nie 200.
    Czy ktoś wie jak się o tym przekonać ???
    RS BLUE

    Komentarz

    • _tm_
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2333
      • Superb III (3V3)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Re: TFSI czy TSI ???

      Zamieszczone przez Sebastian
      Witam, w jaki sposób mogę sprawdzić czy O2 RS, którą odbieram lada dzień a dokładnie w czwartek jest silnik TFSI czy TSI ?
      Rozmawiałem w zeszłym tygodniu z kolegą (nie pamiętam nicku) z SCP i powiedział, że najpewniej będzie silnik TSI, który jest nieco lepszy pod jakimiś tam względami. Wspominał coś o zmiennych fazach rozrządu i o tym, że motor będzie miał moc 211 KM a nie 200.
      Czy ktoś wie jak się o tym przekonać ???
      2.0 TSI obecnie montowane jest konstrukcyjnie zbliżone do 1.8 TSI. Poprzednie 2.0, czyli TFSI miało inną konstrukcję. W Octaviach TSI ma jednak nadal 200, a nie 211KM. A jak dokładnie rozróżnić ? Pewie po kodzie silnika, ale który jest który to nie wiem.
      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
      -------------------------------------------------------------------------
      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

      Komentarz

      • matwrc
        Ambiente
        • 2010
        • 235

        #4
        Mogę się mylić, ale... zasadniczo TSI i TFSI to te same silniki, z tym że oznaczenia TFSI używa Audi a TSI używają VW/Skoda/Seat.
        O zmiennych fazach rozrządu nie słyszałem w tych silnikach, wydaje mi się że tej technologii w TSI nie ma. TSI to kombinacja: bezpośredni wtrysk paliwa, 4 zawory na cylinder, turbo + kompresor (opcja dla mocniejszych 1.4 TSI).
        Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi.

        Komentarz

        • _tm_
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2333
          • Superb III (3V3)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Zamieszczone przez matwrc
          Mogę się mylić, ale... zasadniczo TSI i TFSI to te same silniki, z tym że oznaczenia TFSI używa Audi a TSI używają VW/Skoda/Seat.
          O zmiennych fazach rozrządu nie słyszałem w tych silnikach, wydaje mi się że tej technologii w TSI nie ma. TSI to kombinacja: bezpośredni wtrysk paliwa, 4 zawory na cylinder, turbo + kompresor (opcja dla mocniejszych 1.4 TSI).
          Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi.

          Cytat z internetu:

          Pierwsza generacja 2.0 TSI pochodziła od wolnossącego 2.0 FSI, którego korzenie sięgały jeszcze głębiej - rodzinę EA113 wprowadzono już w 1993 roku. Takie rozwiązanie miało kilka wad - choćby napęd rozrządu paskiem zębatym czy niezbyt już nowoczesny projekt kadłuba. Później pojawił się 1.8 TSI, należący do całkiem nowej rodziny EA888. Pomimo podobieństwa wymiarów (ta sama odległość pomiędzy osiami cylindrów: 88 mm) uzyskał on całkiem nowy kadłub, a praktycznie wszystkie układy zaprojektowano od nowa. Niedawno wprowadzono do produkcji drugą generację 2.0 TSI, która wygląda bardzo podobnie do 1.8 TSI. Widać, że silnik 2.0 był równolegle projektowany do 1.8 - zwłoka przy wprowadzaniu do produkcji musiała być sztuczna. Pewnie chodziło o wysondowanie trwałości EA888 i o wykorzystanie linii produkcyjnych pierwszej generacji 2.0 TSI, tak by się zwróciły (w znaczeniu ekonomicznym) przed demontażem lub przebudową.


          Parametry
          1.8 i 2.0 TSI występują w wielu wersjach, najczęściej spotykane:
          1.8 TSI 160 KM przy 5000-6200 obr./min., 250 Nm przy 1500-4200 obr./min., przy 2000 obr./min. uzyskuje 71 KM (44% mocy maksymalnej), elastyczność całkowita 5,7;
          2.0 TSI 200 KM przy 5100-6000 obr./min., 280 Nm przy 1700-5000 obr./min., przy 2000 obr./min. uzyskuje 80 KM (40 % mocy maks.), elastyczność 4,22 ;
          2.0 TSI z Valvelift 211 KM przy 4300-6000 obr./min., 350 Nm przy 1500-4200 obr./min., przy 2000 obr./min. uzyskuje 100 KM (47 % mocy maks.), elastyczność 5,67.
          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
          -------------------------------------------------------------------------
          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

          Komentarz

          • Sebastian
            Rider
            • 2004
            • 412

            #6
            _tm_, dzięki zaczynam coś kumać.... może przy odbiorze ktoś w skodzie coś podpowie. Swoją drogą fajnie było by mieć 2.0 TSI z Valvelift 211 KM
            Czy w/w silnik może być montowany w superb a w octavii nie ???
            RS BLUE

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Zamieszczone przez matwrc
              O zmiennych fazach rozrządu nie słyszałem w tych silnikach, wydaje mi się że tej technologii w TSI nie ma...
              Jest, jest. Wałek rozrządu strony ssącej jest przestawiany o 30 lub 60 st w zależności od warunków pracy.
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • matwrc
                Ambiente
                • 2010
                • 235

                #8
                Jest, jest. Wałek rozrządu strony ssącej jest przestawiany o 30 lub 60 st w zależności od warunków pracy.
                Ale w którym TSI tak jest? W tym valvelift (211KM) czy innych też?

                Komentarz

                • Sebastian
                  Rider
                  • 2004
                  • 412

                  #9
                  Zamieszczone przez matwrc
                  Jest, jest. Wałek rozrządu strony ssącej jest przestawiany o 30 lub 60 st w zależności od warunków pracy.
                  Ale w którym TSI tak jest? W tym valvelift (211KM) czy innych też?
                  Z tego co zrozumiałem i wyczytałem to tylko ta wersja 211KM
                  RS BLUE

                  Komentarz

                  • matwrc
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 235

                    #10
                    Póki co, jeśli chodzi o technologię silników to jedynie BMW potrafi połączyć wszystkie ficzery w jednym motorze.

                    Komentarz

                    • tomek
                      L&K
                      • 2005
                      • 1078

                      #11
                      będziesz miał TSI EA888 - 200KM/280Nm. Stary TFSI wycofali z Octy RS ok dwa lata temu. Dla pewności możesz spojrzeć do książki serwisowej na naklejkę na drugiej (chyba) stronie - będzie tam oznaczenie silnika CCZA.
                      W superbie jest montowany ten sam silnik - CCZA.
                      O2FL RS | S2 | F2

                      Komentarz

                      • Sebastian
                        Rider
                        • 2004
                        • 412

                        #12
                        tomek, dzięki
                        RS BLUE

                        Komentarz


                        • #13
                          Sebastian, w papierach, chyba na fakturze masz kod silnika CCZ

                          Komentarz

                          • loyd
                            RS
                            • 2010
                            • 2342

                            #14
                            Wiem, że w audi A2 jest silnik 1.4 tfsi o mocy 122 km.

                            Sądziłem, że to jest ten sam silnik co u nas - 1.4 tsi.

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez matwrc
                              Póki co, jeśli chodzi o technologię silników to jedynie BMW potrafi połączyć wszystkie ficzery w jednym motorze.
                              które ficzery :?:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Mihau
                                RS
                                • 2009
                                • 7460
                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                #16
                                VAG popierdaczył oznaczenia i w Audi one są TFSI, a w reszcie TSI tak jak napisał loyd. Wcześniejsze silniki bodajże na platforma EA113 miały pod maską (na plastikach) oznaczenia FSI Turbo i śmigały na min. PB98. Ty Sebastian będziesz miał 2.0 TSI o mocy 200KM i oznaczeniu CCZA na platformie EA888 i mon. PB95 (ale teraz jest dodatek do instrukcji, że jednak TSI na EA888 jeździć powinny na PB98 ale czemu nagle zmienili to nie wiem). A 2.0 TSI występuję w 3 wariantach 200/210KM gdzie różnica to chyba soft i 211KM gdzie jest ten Valvelift i jest montowany tylko w Audi i tylko wzdłużnie i podobno się pitoli (ale o tym to tylko słyszałem)
                                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Sebastian
                                  Zamieszczone przez matwrc
                                  Jest, jest. Wałek rozrządu strony ssącej jest przestawiany o 30 lub 60 st w zależności od warunków pracy.
                                  Ale w którym TSI tak jest? W tym valvelift (211KM) czy innych też?
                                  Z tego co zrozumiałem i wyczytałem to tylko ta wersja 211KM
                                  Zmienne fazy są we wszystkich 1,8 i 2,0 TSI ( przestawiany cały wałek ssący ) a w 211KM dodatkowo na wałku wylotowym jest Valvelift, czyli zmieniane są krzywki ( dwie o różnych krzywiznach, na każdym zaworze, przestawiane przez elektromagnesy ).
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • matwrc
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 235

                                    #18
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    Zamieszczone przez matwrc
                                    Póki co, jeśli chodzi o technologię silników to jedynie BMW potrafi połączyć wszystkie ficzery w jednym motorze.
                                    które ficzery :?:
                                    Aktualnie tylko BMW łączy:
                                    - zmienne fazy rozrządu z płynną zmianą
                                    - 4 zawory na cylinder
                                    - bezpośredni wtrysk
                                    - turbo
                                    Dodatkowo, najczęściej jako najrówniej pracujące rzędowe 6 cylindrów.
                                    Sprawność, efektywność i niezawodność (!) silników BMW nie podlega dyskusji.
                                    Wszystko rozbija się o tę niezawodność, a ją trudno zachować stosując tak wiele skomplikowanych mechanizmów w obrębie jednej jednostki.
                                    Po tym względem BMW jest do przodu kilka lat względem reszty producentów.
                                    Podobnie zresztą jak był VW ze swoją DSG produkowaną na masową skalę.

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      Zamieszczone przez matwrc
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      Zamieszczone przez matwrc
                                      Póki co, jeśli chodzi o technologię silników to jedynie BMW potrafi połączyć wszystkie ficzery w jednym motorze.
                                      które ficzery :?:
                                      Aktualnie tylko BMW łączy:
                                      - zmienne fazy rozrządu z płynną zmianą
                                      - 4 zawory na cylinder
                                      - bezpośredni wtrysk
                                      - turbo
                                      Dodatkowo, najczęściej jako najrówniej pracujące rzędowe 6 cylindrów.
                                      Sprawność, efektywność i niezawodność (!) silników BMW nie podlega dyskusji.
                                      Wszystko rozbija się o tę niezawodność, a ją trudno zachować stosując tak wiele skomplikowanych mechanizmów w obrębie jednej jednostki.
                                      Po tym względem BMW jest do przodu kilka lat względem reszty producentów.
                                      Podobnie zresztą jak był VW ze swoją DSG produkowaną na masową skalę.
                                      no właśnie zastanawiałem się czego brakuje w 2.0TSI 211KM, płynnej zmiany?
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • Waciak
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 173

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Mihau
                                        Ty Sebastian będziesz miał 2.0 TSI o mocy 200KM i oznaczeniu CCZA na platformie EA888 i mon. PB95 (ale teraz jest dodatek do instrukcji, że jednak TSI na EA888 jeździć powinny na PB98 ale czemu nagle zmienili to nie wiem)
                                        Skąd ten dodatek i gdzie można się z nim zapoznać???
                                        Życie zaczyna się po...wyżej 4 tyś obrotów

                                        Komentarz

                                        • tomek
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1078

                                          #21
                                          nie trzeba stosować 98 do 2.0TSI CCZA :!:
                                          Ten dodatek o którym tu kolega wspomina faktycznie jest na stronie skoda-auto.com, ale to co tam jest napisane, to jakie paliwo lać gdy jest oznaczenie "98(95)", a nie stwierdzenie, że teraz trzeba lać 98 :!: Czyli inaczej mówiąc opisana jeszcze jedna opcja oznaczenia, a nie zalecenie do wszystkich silników.

                                          A najlepiej, to lać tak jak jest przykazane na klapce wlewu, bo w papierach to różne cuda są wypisane
                                          O2FL RS | S2 | F2

                                          Komentarz

                                          • _tm_
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 2333
                                            • Superb III (3V3)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez tomek
                                            nie trzeba stosować 98 do 2.0TSI CCZA :!:
                                            Ten dodatek o którym tu kolega wspomina faktycznie jest na stronie skoda-auto.com, ale to co tam jest napisane, to jakie paliwo lać gdy jest oznaczenie "98(95)", a nie stwierdzenie, że teraz trzeba lać 98 :!: Czyli inaczej mówiąc opisana jeszcze jedna opcja oznaczenia, a nie zalecenie do wszystkich silników.

                                            A najlepiej, to lać tak jak jest przykazane na klapce wlewu, bo w papierach to różne cuda są wypisane
                                            A najlepiej to zapodać wirusa, który wymaga 98 i wszelkie dylematy się skończą
                                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                            -------------------------------------------------------------------------
                                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                            Komentarz

                                            • Sebastian
                                              Rider
                                              • 2004
                                              • 412

                                              #23
                                              tomek, a Ty jaką lejesz ??
                                              RS BLUE

                                              Komentarz

                                              • tomek
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1078

                                                #24
                                                tak jak fabryka kazała i mi wyraźnie na wlewie napisała - 95
                                                O2FL RS | S2 | F2

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez _tm_
                                                  A najlepiej to zapodać wirusa, który wymaga 98 i wszelkie dylematy się skończą
                                                  :yay:
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...