Zamieszczone przez Purchawa
OctaviaII RS TDI170 czy nowy Passat TDI170?
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Przewaznie dylematu nie ma ten co wie, ze nigdy nie stanie przed takim wyborem. :P :lol:
Z tych samych powodow nie mam ochoty pytac się na forum Passata. Jakos nie mam ochoty, żeby właściciel dziesiecioletniego strucla przytachanego z Raichu na lawecie pisal mi, ze Passat to jakość i prestiz, w odróżnieniu od plebejskiej Octavii… :lol:
Troche jestem złośliwy i pewnie niesprawiedliwy, ale niestety takie jest podejście dużej ilości właścicieli tego modelu. Ale jak będę miał ochote się zabawic to z pewnością zadam takie pytanie… :lol:
Powiem tak – ja zdanie na temat obu modeli mam dosc wyrobione. Temat powstal na zasadzie burzy mozgow, bo czasami nie dostrzega się jakis argumentow i dyskusja może je uwidocznic.
Biorac pod uwage moje priorytety Octa ma zdecydowanie wiecej plusow niż Passat. Jedyne co przemawia na korzysc Passka to wlasnie mniejsza utrata wartości. Jeśli chodzi o prestiż, itd., to zupełnie mnie to nie interesuje. Kupuje samochod dla siebie, a nie dla zrobienia wraznia na sąsiadach czy kolegach.
Dyskutujmy dalej.TDI 205PS
Komentarz
-
-
jak dyskusja, to teraz z innej strony, co przemawialoby za passatem, nie wazne juz co jest dla kogo wazne:
- "powazniejsze" auto (tak nam chyba tu wyszlo)
- troche wiekszy (glownie chyba z tylu)
- "lepsza" marka
- lepsza jakosc wykonania ogolnie (?)
- "ladniejszy" (?)
- lepsze ASO (tez nie wiem czy lepsze? chociaz od skody pewnie tak)
dawajcie argumenty "za"
a jak ty sam to widzisz MiKruS :?:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PurchawaZamieszczone przez KaszanaBez sekundy zastanowienia Passat.
Uzasadnienie: Passat podoba mi sie,a na ladnych '18 tkach bylby nawet bardzo miodowy :szeroki_usmiech :lol: Ale glowny argument dla mnie to wnetrze. Po pierwsze wiecej miejsca z przodu a po drugie wnetrze ladniejsze, bardziej finezyjne, lepiej wykonane itp itd. Jezdze w aucie a nie obok niego i brak "sportowych" zderzakow, wiesniackiego spojlera tylnego (hatchback) i naklejek "RS" jakos moge przebolec
Takze jak dla mnie to Passat TFSI Sportline czipowany na 240-250KM na kolach 18 Chetnie tez z DSG (btw: chyba TFSI DSG bedzie bardziej podatny na czipowanie niz TDI DSG (ze wzgledu na nizszy moment..))Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Ja zrobiłbym tak: wziąłbym obydwa :lol: tylko każdy do czego innego
Z racji, że jeżdzę nie mało, na trasy wolałbym Passata z mocnym dieslem (lekko podkręconym) w automacie. Przemawia za tym większa płyta podłogowa, łagodniejsze pokonywanie nierówności. Jednym słowem wygoda.
Jednak gdybym jechał tylko na miasto wybrałbym kluczyki ze znaczkiem RS.
Auto jednak troszkę mniejsze, lżejsze i napewno mające to "coś". A jeszcze gdyby nie trzeba było patrzeć na ceny paliwa to tylko mocna benzyna.
Co do wykonania to myślę, że wersje RS, GTI itp są na lepszym poziomie niż standardowe wersje więc Octavia w w/w wersji nie będzie odstawała od Passata.
Co do wyboru marki VW czy Skoda to zaliczam się do osób nie zakompleksionych bo dla mnie to nie ma znaczenia. Napewno wiecie z autopsji, że nie jeden Passat zmuszony był oglądać Wasze Octavie "od tyłu" :twisted:
Komentarz
-
-
Mam ostatnio poroownanie kolega ma paska 1.9 TDI (105konikow) z roku 2001 (czyli poprzednia wersja)...i... w srodku ma ciszej niz ja! silnika u niego nie sluchac tak jak u mnie :/ no i mimo 180kkm przebiegu nic mu nie trzeszczy... a mnie czasami taki czarny plastik pod zegarami jak jest cieplo zaczyna trzeszczec i jeszcze mam z 2 swierszcze w okolicy wlacznika swiatel i navi.
OFC to sa pierdoly, ale drazniace... i maja wplyw na ocene
Chyba jednak wybralbym paska... bo nie sadze, zeby nastepna byl gorszy od poprzednika (no chyba, ze to Focus II ktory wyglada 3x gorzej od 1)Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)
Komentarz
-
-
Pasek urzekł mnie chromowaną obwódką z przodu, i jako tako wyglądem, Piotrek myśl że Ty też kiedyś będziesz statecznym ojcem i Passat jednak ma wiecej miejsca z tyłu.W O2 RS nie podoba mi się jedna rzecz, mianowicie te odblaski z tyłu w zderzaku. Suma sumarum: Kombi to Pasek , Sedan-liftback to Skoda , passat to samochód dla osób po 35-40 w górę lub dla dyrektorówByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
@Purchawa - tak wlasnie myslalem... 8)
Zamieszczone przez perfexAle glowny argument dla mnie to wnetrze. Po pierwsze wiecej miejsca z przodu a po drugie wnetrze ladniejsze, bardziej finezyjne, lepiej wykonane itp itd. Jezdze w aucie a nie obok niego
Jakbym slyszal kobiete.
@Szkoda - mniej wiecej zalety Passata sa wlasnie takie jak napisales. Wszystko pozostale przemawia na korzysc RS.
[ Dodano: Czw 08 Cze, 06 19:08 ]
mariobros, Oba są PPDTDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZiomalPiotrek myśl że Ty też kiedyś będziesz statecznym ojcem
Zamieszczone przez MiKruSWszystko pozostale przemawia na korzysc RS."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
lec
bez zastanowienia Octavie, gdyż:
- znam i lubie ta marke
- gabarytowo mi wystarcza
- dizajn mi sie podoba (moze jestem jakis inny ale wciaz wole wyglad "jedynki" niz "dwojki")
- tansza w utrzymaniu i eksploatacji (ubezpieczenia!)
- nie traca snobem
Octa mnie juz kosztuje sporo (ostatnio nawet za duzo). Raz juz mialem takie autko z najwyzszej poleczki (jak dla szarego Kowalskiego - nie jestem Kulczykiem) i praktycznie zjadalo mnie z papciami.
W mojej subiektywniej ocenie jestem obiektywny. Decyduja wzgledy ECONO. Na Paska mnie nie stac. Kupic auto to teraz nie problem, ale z utrzymaniem mialbym pozniej problem. A z "plebejska" Octavia jakos latwiej sobie poradzic :P
Zeby nie bylo - nowy Pasek i jego duzy masywny grill bardzo mi sie podoba. Ale to moze sobie kupie jak bede po 40-ce i mial dwojke dzieci i zone do wozenia. Kombi co by to nie bylo :P
Komentarz
-
Zamieszczone przez PurchawaMichal, ale powiedz. Zakladajac ten watek i tak wiedziales, ze to bedzie RS, ale myslales ze moze Cie ktos przekona w druga strone?
Ale prawda jest taka, ze ok. 120.000PLN na samochod to jest jednak sporo pieniążków i warto to przemyslec.
Za Octavia przemawia wiele rzeczy, ktore sa bardzo istotne akurat dla mnie. Jednak kupowanie topowych wersji danego modelu wiaze sie przewaznie z duza utrata wartosci i zawsze jest jednak ta pokusa, ze za te same pieniadze mozna miec jednak model o klase wyzszy.
No i co by nie mowic, to nowy Passat kombi jest ladnym autem - tak mi sie wydaje.
Konkludujac - mysle, ze najlepszym rozwiazaniem jest wziecie obu tych aut na jazdy testowe, np. na dzien, dwa.
Podejrzewam, ze wtedy wybor bylby prostszy... albo jeszcze trudniejszy...
@Lec - utrzymanie obu tych samochodow wiaze sie z podobnymi kosztami, wiec tutaj akurat nie ma problemu.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSKonkludujac - mysle, ze najlepszym rozwiazaniem jest wziecie obu tych aut na jazdy testowe, np. na dzien, dwaByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
lec
Zamieszczone przez MiKruS@Lec - utrzymanie obu tych samochodow wiaze sie z podobnymi kosztami, wiec tutaj akurat nie ma problemu
nie zgodze sie. Jak ktos juz wczesniej pisal na Paska bedzie wieksze ubezpieczenie, przez sama grupe ryzyka chociazby. Czesci po cenach salonu tez w Pasku beda drozsze. W koncu za znaczek VW placi sie wiecej. Konstrukcja Paska jest tez chyba jednak troche bardziej zaawansowana wiec jak cos dupnie to i drozsze elementy. Eksploatacja automatycznie tez troche wieksza bo ciezsze to i wiecej pali (pisze z miejsca osoby ktora duzo jezdzi). Wiec jak dla mnie to wychodzi na to ze duzo by mnie to autko kosztowalo a do tego bym chyba spal w nim jeszcze z obawy przed kradzieża. :P
Inna bajka ze na RS'a tez mnie nie stac :P
...i tutaj zaczyna sie kolejny watek tej dyskusji. Mianowicie duza czesc z nas jezdzi np jedynkami wartmi circa 40tys (+/-). Czy auto za 120tys jest na tyle lepsze ze warte jest tych 80 tys wiecej ? Jesli chodzi o osiagi to do TDI za 40k wkladamy 10k i mamy osiagi RS'a. kolejne 5k i mamy skorke w srodku. CO wiecej ?
Komentarz
-
Zamieszczone przez lec...i tutaj zaczyna sie kolejny watek tej dyskusji. Mianowicie duza czesc z nas jezdzi np jedynkami wartmi circa 40tys (+/-). Czy auto za 120tys jest na tyle lepsze ze warte jest tych 80 tys wiecej ? Jesli chodzi o osiagi to do TDI za 40k wkladamy 10k i mamy osiagi RS'a. kolejne 5k i mamy skorke w srodku. CO wiecej ?
wielka, nieuzasadniona ekonomicznie, niezrozumiala przez niektorych, przyjemnosc, za ktora niektorzy chetnie zaplaca.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
palioza, Ja nie wiem, ale stary model mial to samo, zasadzenie z piesci pewnego dnia rozwiazalo problem :lol:
MiKruS, To co zauwazyles, wziasc auto na przynajmniej weekend, mozna sie duzo ciekawych rzeczy dowiedziec. Najlepiej auto ktore nie jest super nowa sztuka, tylko takie ktore juz jezdzi, bo takim bedziesz sie potem przemieszczal. Nie napisales czy rozpatrujemy wersje htb czy combi, a to dla mnie jest zasadnicza roznica :idea:
Co do paska nie powiem nic, bo ja to auto widzialem nie raz, ale nawet w nim nie siedzialem. Jezdzilem kilkoma autami z klasy Octavi i jednak takie np Audi A3 jest inaczej wyciszone niz nasz Octa, ale juz BMW 120d wcale takie ciche nie bylo do tego zawias cegla :diabelski_usmiech
I do czego zmierzam, cena tej Octy RS wcale nie jest jakas astronomicznie wysoka, jesli popatrzymy na ceny rywali w tej samej klasie, chodz z drugiej strony to co Michal pisze, potem zostaje taki lekki zal, a czemu nie wzielismy auta z polki wyzej - ja z rodzinnych przejsc powiem tyle, ze taki wlasnie wybor raz padl i okazal sie najwieksza wtopa motoryzacyjna od kilkunastu lat :wink:
Dlatego dla mnie REMIS :szeroki_usmiech i wybor zalezalby jednak od czegos innego niz prestiz - wole auta, ktore nie rzucaja sie w oczy, a tu oba sa w jakis sposob wybitne
Komentarz
-
-
Powiem tak : Wujek ma paska 2.0 TDI nówke z salonu i ja bym tego auta nie kupił.. W środku ciasno na przodzie dla mnie , jak wsiadam zawsze ! ale to zawsze !! uderzam głową w dach!! Zreszta ten samochód wg. mnie nie jest warty tej kasy.. za 103 klocki auto nawet radia nie ma !! ( 5 klocków stargowane!!)
Co do skody to o2 mi sie bardzo podoba .. do tego RS to jest to co tygryski lubią najbardziej :diabelski_usmiech czyli O2 bez zastanowienia :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Hmm
Ciezki wybor i fajnie byloby wybrac O2 RS, ale Passat to:
- pojemniejszy srodek (i to nie tylko na dlugosc, ale rowniez na szerokosc),
- lepsze materialy i lepsze spasowanie,
- wieksza dostepnosc w drugim obiegu,
W moim przypadku zwlaszcza ten ostatni argument bylby decydujacy.
Mam dla Was troche inne pytanie:
Silnik 2.0 TDI jest znany i lubiany. Do tej pory osoby chcace wybrac tanie auto z tym silnikiem mogly wybrac golfa, leona badz octavke (80-85 tys pln).
Za chwile swa polska premiere bedzie mialo to auto:
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) is the global company with variety of brands offered and sold worldwide.
Bedzie tansze, bedzie wieksze i bedzie strasznie plastikowe w srodku.
Jak myslicie czy takie auto znajdzie wielu chetnych ?
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZiomalZibi, wątpie , to nie jest według mnie styl Polaków , chcesz powiedzieć że to będzie miało serce o imieniu TDI?
nawet cena nie byłaby mnie w stanie zainteresować tym czyms :roll:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lecnie zgodze sie. Jak ktos juz wczesniej pisal na Paska bedzie wieksze ubezpieczenie, przez sama grupe ryzyka chociazby. Czesci po cenach salonu tez w Pasku beda drozsze. W koncu za znaczek VW placi sie wiecej. Konstrukcja Paska jest tez chyba jednak troche bardziej zaawansowana wiec jak cos dupnie to i drozsze elementy. Eksploatacja automatycznie tez troche wieksza bo ciezsze to i wiecej pali (pisze z miejsca osoby ktora duzo jezdzi). Wiec jak dla mnie to wychodzi na to ze duzo by mnie to autko kosztowalo a do tego bym chyba spal w nim jeszcze z obawy przed kradzieża. :P
Ubezpieczenie będzie wynosilo tyle samo.
Czesci eksploatacyjne sa mniej wiecej w takich samych cenach. Czesto zdarza sie, ze cos w ASO VW jest drozsze niz w Skodzie, ale juz teraz czesto jest tez odwrotnie. Poza tym rzeczy jak oleje, filtry, itp. kupuje samemu, bo np. Motula w ASO nie dostaniesz.
Co do awarii, to na gwarancji masz wszystko w nosie, a potem wszystko (np. turbine, przeplywke, itd.) mozesz kupic w tej samej cenie.
W domu mamy VW i Skode serwisowane w ASO, wiec nie pisze tego bezpodstawnie.
Zaawansowanie technologiczne jest takie samo, wiec tu jakis nadzwyczajnych wydatkow nie bedzie.
Spalanie trzeba przyjac, ze bedzie takie samo - ewentualnie roznice kosmetyczne.
Jak napisalem wczesniej, tutaj kosztow wiekszych nie bedzie.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Ale jakos wykonania nowego Pasata wnetrza jakośc plastików jest lepsza podrugie jest o klase wyżej no i bardziej konfortowy. Dlatego nadal bede za pasatem. Choc Octavii niczego niebrakuje bo jeżdziłem OII i Pasatem i mam porównanie. Passat jednak przerasta Octavie.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez daneczek76Ale jakos wykonania nowego Pasata wnetrza jakośc plastików jest lepsza podrugie jest o klase wyżej no i bardziej konfortowy. Dlatego nadal bede za pasatem. Choc Octavii niczego niebrakuje bo jeżdziłem OII i Pasatem i mam porównanie. Passat jednak przerasta Octavie.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
Komentarz