[O1] dwumas w o1 1.8 20v AUM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mavi
    Classic
    • 2012
    • 25
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    [O1] dwumas w o1 1.8 20v AUM

    Zamieszczone przez sebastian7905
    No co daleko mam do domu
    Ja też i zawsze jestem pierwszy w Będominie :diabelski_usmiech
    SKODA OCTAVIA 2 2,0 TDI 16V BKD

    Pozdrawiam Janusz
  • mekita13
    Classic
    • 2011
    • 4

    #2
    [O1] dwumas w o1 1.8 20v AUM

    Witam wszystkich!Pada mi dwumas w mojej octavce.Słyszałem,że dwumasy to dobre ale nie do końca.Czy ktoś może wymieniał u siebie dwumas na jednomas?Od czego może pasować koło zamachowe?A może jest ktoś po takiej wymianie,jak to się sprawuje?Z góry dziękuję za pomoc...

    Komentarz

    • S3 CHRIS
      Elegance
      • 2006
      • 979
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      ja mam wymieniony pasuje z VR6 czyli 2.8 , 2.9 VW jezeli nie bedziesz modził auta to został był przy dwumasie ile zrobiłes na orginale 150tys? wiec po co zakładac jednomas.?

      jest troche gorsza kultura jazdy na jednomsie tzn troche trzesie i buja przy zmianie biegów
      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

      Komentarz

      • mekita13
        Classic
        • 2011
        • 4

        #4
        [O1] dwumas w o1 1.8 20v AUM

        Ale w sumie jest to tańsze rozwiązanie z tym jednomasem?Jest też trochę opinii o nowych dwumasach,że niektóre 1000km przelatają i coś się sypie...Przy jednomasie samochód zrywniejszy,a co z tymi synchronizatorami?A od VR6 to rok obojętny?

        Komentarz

        • S3 CHRIS
          Elegance
          • 2006
          • 979
          • Octavia I (1U2)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

          #5
          ceny sobie sprawdź bo ja nie wiem ile kosztują...

          jak na gwarancji będzie to ci wymienią na nowy, ja bym tego nienazwał zrywniejszy tylko moim zdaniem bardziej buja ponieważ w jednomasie nie ma tłumika drgan skretnych

          o jakie synchronizatory pytasz ? one są w skrzyni a nie w sprzęgle...

          tak nie ma znaczenia VR6 czyli 2.8 czy 2.9 l np golf III, corrado

          widze ze jestes z Wawy masz na miejscu P.Radzika http://www.sprzegla.com/ udeż do niego pełen profesjonalizm napewno coś zaproponuje

          niechciałlo mi się ale pogrzebałem oto nr katalogowe mojego koła jednomasowego 037 105 273 C lub G, bo nie widac dobrze
          ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

          ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

          Komentarz

          • mekita13
            Classic
            • 2011
            • 4

            #6
            witam,znalazłem koło zamachowe od golfa 3 2.8 motor.Tylko tam numer koła to początek 021 i koniec litera h.I nie wiem czy to będzi pasowało,a może masz wymiary:średnicę,il. zębów,pr.piasty

            Komentarz

            • S3 CHRIS
              Elegance
              • 2006
              • 979
              • Octavia I (1U2)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

              #7
              niestety nie mam nic poszukam jeszcze w etosie jak cos znajde to napisze
              ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

              ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

              Komentarz

              • mekita13
                Classic
                • 2011
                • 4

                #8
                [O1] dwumas w o1 1.8 20v AUM

                Byłbym z góry wdzięczny,bo znalazłem typa co ma takie koło,a nie chce wysłać żeby przymierzyć a zdjęcia też marne są,te co mi przysłał...W tym kole co on ma jest 9 otworów,a tutaj w octavce bodajże 6,więc może jakoś można spasować?Już nie mogę się doczekać...

                Komentarz

                • rtocki
                  Drive
                  • 2011
                  • 44

                  #9
                  kolega dobrze radzi, sam jeżdżę już ok. 100 tysi na sprzęgle z jednomasem od Radzikowskiego.
                  jednomas wady:
                  -w benzynach to pewnie mniej ale u mnie duża różnica w komforcie np. przy ok 2 tys. obr jest taka nieprzyjemna wibracja budy
                  -ponieważ mniej amortyzuje drgania,to skrzynię (właśnie synchronizatory zwłaszcza że mogę każdą zmianę robić ze strzała) łatwiej zajeździć
                  zalety
                  -pancerność (u mnie w quattro był z serią problem, bo koła się nie ślizną więc nadwyżkę momentu przenosi właśnie sprzegło i skrzynia)
                  -szybsze zmiany biegów i szybsze wkręcanie się na obroty - to normalne, jednomas jest sporo lżejszy więc łatwiej go silnikowi rozkręcić - właśnie w benzynach powinno być to bardziej odczuwalne, ja mam teraz ok. 350 Niutonów z płaskim w miarę (od Witka Rogala) przebiegiem a u Was to na dole raczej dużo słabiej silnikkowi coś rozpędzić (masę wirującą koła zamach.)
                  -niskie ceny ew. napraw - zmieniasz tylko sprzęgła , a jak masz docisk zrobiony przez Radzika to tylko tarcze (choć w sumie można włożyć tarczę Sachs Performance i spokój) i nie widzę bata żeby przy mocach do 250kucy to zajeździć

                  Komentarz

                  Pracuję...