Witam wszystkich!Pada mi dwumas w mojej octavce.Słyszałem,że dwumasy to dobre ale nie do końca.Czy ktoś może wymieniał u siebie dwumas na jednomas?Od czego może pasować koło zamachowe?A może jest ktoś po takiej wymianie,jak to się sprawuje?Z góry dziękuję za pomoc...
ja mam wymieniony pasuje z VR6 czyli 2.8 , 2.9 VW jezeli nie bedziesz modził auta to został był przy dwumasie ile zrobiłes na orginale 150tys? wiec po co zakładac jednomas.?
jest troche gorsza kultura jazdy na jednomsie tzn troche trzesie i buja przy zmianie biegów
ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Ale w sumie jest to tańsze rozwiązanie z tym jednomasem?Jest też trochę opinii o nowych dwumasach,że niektóre 1000km przelatają i coś się sypie...Przy jednomasie samochód zrywniejszy,a co z tymi synchronizatorami?A od VR6 to rok obojętny?
jak na gwarancji będzie to ci wymienią na nowy, ja bym tego nienazwał zrywniejszy tylko moim zdaniem bardziej buja ponieważ w jednomasie nie ma tłumika drgan skretnych
o jakie synchronizatory pytasz ? one są w skrzyni a nie w sprzęgle...
tak nie ma znaczenia VR6 czyli 2.8 czy 2.9 l np golf III, corrado
widze ze jestes z Wawy masz na miejscu P.Radzika http://www.sprzegla.com/ udeż do niego pełen profesjonalizm napewno coś zaproponuje
niechciałlo mi się ale pogrzebałem oto nr katalogowe mojego koła jednomasowego 037 105 273 C lub G, bo nie widac dobrze
ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
witam,znalazłem koło zamachowe od golfa 3 2.8 motor.Tylko tam numer koła to początek 021 i koniec litera h.I nie wiem czy to będzi pasowało,a może masz wymiary:średnicę,il. zębów,pr.piasty
Byłbym z góry wdzięczny,bo znalazłem typa co ma takie koło,a nie chce wysłać żeby przymierzyć a zdjęcia też marne są,te co mi przysłał...W tym kole co on ma jest 9 otworów,a tutaj w octavce bodajże 6,więc może jakoś można spasować?Już nie mogę się doczekać...
kolega dobrze radzi, sam jeżdżę już ok. 100 tysi na sprzęgle z jednomasem od Radzikowskiego.
jednomas wady:
-w benzynach to pewnie mniej ale u mnie duża różnica w komforcie np. przy ok 2 tys. obr jest taka nieprzyjemna wibracja budy
-ponieważ mniej amortyzuje drgania,to skrzynię (właśnie synchronizatory zwłaszcza że mogę każdą zmianę robić ze strzała) łatwiej zajeździć
zalety
-pancerność (u mnie w quattro był z serią problem, bo koła się nie ślizną więc nadwyżkę momentu przenosi właśnie sprzegło i skrzynia)
-szybsze zmiany biegów i szybsze wkręcanie się na obroty - to normalne, jednomas jest sporo lżejszy więc łatwiej go silnikowi rozkręcić - właśnie w benzynach powinno być to bardziej odczuwalne, ja mam teraz ok. 350 Niutonów z płaskim w miarę (od Witka Rogala) przebiegiem a u Was to na dole raczej dużo słabiej silnikkowi coś rozpędzić (masę wirującą koła zamach.)
-niskie ceny ew. napraw - zmieniasz tylko sprzęgła , a jak masz docisk zrobiony przez Radzika to tylko tarcze (choć w sumie można włożyć tarczę Sachs Performance i spokój) i nie widzę bata żeby przy mocach do 250kucy to zajeździć
Komentarz