wiesz pewnie nie wszyscy wiedza o który chodzi plastik a napewno niejeden tam jest. może fotka albo bardziej szczegółowo. Może tem rysunek ci pomoże. jak to to
uplywy pradu, skutek rozladowany akumulator. co robic?
Zwiń
X
-
uplywy pradu, skutek rozladowany akumulator. co robic?
korzystam z samochodu raz na kilka dni. ostatnio wsiadam przekrecam kluczyk a rozrusznik milczy, na dodatek pali sie kontrolka ABS. pomiar napiecia na nieobciazonym odlaczonym akumulatorze wykazal ok 10 V - to znacznie zamalo. doladowalem malym pradem akumulator i na drugi dzien autko zapalilo bez problemu ale nie jezdzilem (tylko krotkotrwaly rozruch). minely dwa dni i sytuacja sie powtarza. pomiar napiecia pomiedzy zaciskiem (-) akumulatora a masa pojazdu wykazal przeplyw pradu poczatkowo o wartosci 0,5 A ! co powoli spadlo do ok 0,16 A - powinno byc chyba 0 ? .cetralka alarmu byla odlaczona od zasilania podobnie jak radio. chcialem przynajmniej te dwa elementy wykluczyc w prosty sposob i odlaczyc od pradu. zauwazylem rowniez w trakcie ostatnich jazd ze w cazsie kiedy silnik nie jest rozgrzany a trakcie zwalniania/wciskania pedalu przyspiesznia na zmiane wlacza i wylacza sie chyba jakis przekaznik w okolicy lewego kolana kierowcy.. czyzby to podgrzewanie swiec zarowych a moze centralka alarmu? wczesniej tego odglosu wydaje mi sie ze nie bylo slychac. zadna z lampek nadwozia sie nie pali nawet ta w bagazniku. moze jest gdzies jakies zwarcie albo jakies urzadzonko pracuje? jak mozna dostac sie do czujnikow sygnalizujacych zamkniecie drzwi tych na dole (w drzwiach jest metalowy bolec a w profilu nadwozia otwory zaslepione jakims elementem gumowym). czy mozna to diagnozowac np VAG-iem lub tego typu podobnymi narzedziami? mieliscie takie przygody? pilnie czekam na jakies info.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH I RESZTE GRONA OCP!!OCTAVIA slx TDI 110KM (AHF) byla...
teraz jest Seat LEON signo TDI 110 KM (ASV)....))
-
-
Re: uplywy pradu, skutek rozladowany akumulator. co robic?
Jeśli mało używasz samochód, to prąd pobierany z akumulatora przy wyłączonych wszystkich odbiornikach nie powinien przekraczać 20-40 mA. Aby zdiagnozować usterkę musisz wyciągać kolejno bezpieczniki i sprawdzać na którym obwodzie spadnie pobór prądu. Bardzo mało prawdopodobne jest, aby to były świece żarowe, bo ciągną duuuużo więcej prądu.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftA ile lat ma akumulator :?:to juz chyba calkiem sporo. zadzwonie do poprzedniego wlasiciela, samochod kupil nowy tak wiec niebedzie z tym problemu. moze sam akumulator ma zwarcie wewnetrzne? ewent jakie opornosci powinien sprawny posiadac?zdarzylo sie to drugi raz gdyby padal to chyba taka sytuacja wystapila by juz wczesniej . chyba zaloze na probe drugi akum, wczesniej spradzajac obwody poprzez powyjmowanie bezpiecznikow. a co wartosci pradow pobieranych to znajomy elektryk tez takie wartosci podawal.
dzieki za wskazowki.OCTAVIA slx TDI 110KM (AHF) byla...
teraz jest Seat LEON signo TDI 110 KM (ASV)....))
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bazyli76A ten głośny przekaźnik załączający się to ZTCW przekaźnik od turbiny w moim jest to samo i drugim modelu też ten sam odgłos słychać najpierw załącza ok 1900 - 2000 i wyłącza przy ok 2500 obr. zdaje się, że to akurat TTTM. Ale to taka dygresja bo główne pytanie dotyczyło czego innegoad: conajwyzej od dogrzewania swiec żarowych ale tu nie dam sobie nic obciac :roll:
Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szybszyjak mozna dostac sie do czujnikow sygnalizujacych zamkniecie drzwi tych na dole (w drzwiach jest metalowy bolec a w profilu nadwozia otwory zaslepione jakims elementem gumowym)
Teoretycznie możesz mieć upływ prądu przez któryś z obwodów niezabezpieczanych bezpiecznikiem, np. rozrusznik.
Bardziej jednak prawdopodobne jak dla mnie jest zwarcie jednej celi akumulatora. Można to sprawdzić- pomiar prądu lub chociażby napiecia pod obciążeniem (przy pracy rozrusznika). do pierwszego musisz mieć specjalny przyrząd, do drugiego wystarczy np. miernik uniwersalny.
Wątpię aby skoda zakładała fabrycznie Varty. Ja miałem czeskie ustrojstwo, wytrzymało z bólem 4 lata, więc trochę kiepsko.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Upływ prądu mogą jeszcze powodować uszkodzone diody w alternatorze.
Jedyna rada to podłączyć amperomierz i odłączać kolejno i obserwować wszystkie odbiorniki które są pod napięciem bez kluczyka po zapłonie.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Re: uplywy pradu, skutek rozladowany akumulator. co robic?
Zamieszczone przez szybszy...co powoli spadlo do ok 0,16 A - powinno byc chyba 0 ? ..... czy mozna to diagnozowac np VAG-iem lub tego typu podobnymi narzedziami? mieliscie takie przygody? pilnie czekam na jakies info.....
Sprawdź aku czy nie zasiaczone. Mój był zasiarczony po 4 latach. Sposób jest bardzo prosty: Mocno wstrząsnąć aku (uderzyć gumowym młotkiem) i wyciągnąć elektrolit. Jeśli będzie w nim czarny osad znaczy zasiarczony. Trzeba tez zmierzyć gęstość elektolitu powinno być min 1,25.
Życze powodzenia.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
dziekuje wszystkim za wskazowki.
okazalo sie ze wymiana akumulatora pomogla(prawdopodobnie bylo zwarcie wewn.)
co do przekaznika.. po poszukiwaniach okazalo sie ze to koncowka jakiegos dosc sztywnego fragment przewodu elektr. uderzala o plastik wydajac charakterystyczny odglos.
pozdrawiam!OCTAVIA slx TDI 110KM (AHF) byla...
teraz jest Seat LEON signo TDI 110 KM (ASV)....))
Komentarz
-
Komentarz