uplywy pradu, skutek rozladowany akumulator. co robic?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Nowix
    Classic
    • 2005
    • 4

    uplywy pradu, skutek rozladowany akumulator. co robic?

    wiesz pewnie nie wszyscy wiedza o który chodzi plastik a napewno niejeden tam jest. może fotka albo bardziej szczegółowo. Może tem rysunek ci pomoże. jak to to
  • szybszy
    Classic
    S_OCP Member
    • 2005
    • 5

    #2
    uplywy pradu, skutek rozladowany akumulator. co robic?

    korzystam z samochodu raz na kilka dni. ostatnio wsiadam przekrecam kluczyk a rozrusznik milczy, na dodatek pali sie kontrolka ABS. pomiar napiecia na nieobciazonym odlaczonym akumulatorze wykazal ok 10 V - to znacznie zamalo. doladowalem malym pradem akumulator i na drugi dzien autko zapalilo bez problemu ale nie jezdzilem (tylko krotkotrwaly rozruch). minely dwa dni i sytuacja sie powtarza. pomiar napiecia pomiedzy zaciskiem (-) akumulatora a masa pojazdu wykazal przeplyw pradu poczatkowo o wartosci 0,5 A ! co powoli spadlo do ok 0,16 A - powinno byc chyba 0 ? .cetralka alarmu byla odlaczona od zasilania podobnie jak radio. chcialem przynajmniej te dwa elementy wykluczyc w prosty sposob i odlaczyc od pradu. zauwazylem rowniez w trakcie ostatnich jazd ze w cazsie kiedy silnik nie jest rozgrzany a trakcie zwalniania/wciskania pedalu przyspiesznia na zmiane wlacza i wylacza sie chyba jakis przekaznik w okolicy lewego kolana kierowcy.. czyzby to podgrzewanie swiec zarowych a moze centralka alarmu? wczesniej tego odglosu wydaje mi sie ze nie bylo slychac. zadna z lampek nadwozia sie nie pali nawet ta w bagazniku. moze jest gdzies jakies zwarcie albo jakies urzadzonko pracuje? jak mozna dostac sie do czujnikow sygnalizujacych zamkniecie drzwi tych na dole (w drzwiach jest metalowy bolec a w profilu nadwozia otwory zaslepione jakims elementem gumowym). czy mozna to diagnozowac np VAG-iem lub tego typu podobnymi narzedziami? mieliscie takie przygody? pilnie czekam na jakies info.

    POZDRAWIAM WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH I RESZTE GRONA OCP!!
    OCTAVIA slx TDI 110KM (AHF) byla...
    teraz jest Seat LEON signo TDI 110 KM (ASV).... ))

    Komentarz

    • rafaltd
      Classic
      • 2006
      • 7

      #3
      Re: uplywy pradu, skutek rozladowany akumulator. co robic?

      Jeśli mało używasz samochód, to prąd pobierany z akumulatora przy wyłączonych wszystkich odbiornikach nie powinien przekraczać 20-40 mA. Aby zdiagnozować usterkę musisz wyciągać kolejno bezpieczniki i sprawdzać na którym obwodzie spadnie pobór prądu. Bardzo mało prawdopodobne jest, aby to były świece żarowe, bo ciągną duuuużo więcej prądu.

      Pozdrawiam

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        A ile lat ma akumulator :?:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Bazyli76
          Rider
          • 2006
          • 487

          #5
          A ten głośny przekaźnik załączający się to ZTCW przekaźnik od turbiny w moim jest to samo i drugim modelu też ten sam odgłos słychać najpierw załącza ok 1900 - 2000 i wyłącza przy ok 2500 obr. zdaje się, że to akurat TTTM. Ale to taka dygresja bo główne pytanie dotyczyło czego innego

          Komentarz

          • szybszy
            Classic
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            A ile lat ma akumulator :?:
            probowalem to jakos sprawdzic ale nie wiem w ktorym miejscu VARTA umieszcza takie informacje. jesli bylby niezmieniany od nowosci to.. 7 lat to juz chyba calkiem sporo. zadzwonie do poprzedniego wlasiciela, samochod kupil nowy tak wiec niebedzie z tym problemu. moze sam akumulator ma zwarcie wewnetrzne? ewent jakie opornosci powinien sprawny posiadac?zdarzylo sie to drugi raz gdyby padal to chyba taka sytuacja wystapila by juz wczesniej . chyba zaloze na probe drugi akum, wczesniej spradzajac obwody poprzez powyjmowanie bezpiecznikow. a co wartosci pradow pobieranych to znajomy elektryk tez takie wartosci podawal.
            dzieki za wskazowki.
            OCTAVIA slx TDI 110KM (AHF) byla...
            teraz jest Seat LEON signo TDI 110 KM (ASV).... ))

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #7
              Zamieszczone przez Bazyli76
              A ten głośny przekaźnik załączający się to ZTCW przekaźnik od turbiny w moim jest to samo i drugim modelu też ten sam odgłos słychać najpierw załącza ok 1900 - 2000 i wyłącza przy ok 2500 obr. zdaje się, że to akurat TTTM. Ale to taka dygresja bo główne pytanie dotyczyło czego innego
              :Bojesie: :Bojesie: :Bojesie: litosci jakiej turbiny ad: conajwyzej od dogrzewania swiec żarowych ale tu nie dam sobie nic obciac :roll:
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • RomanS
                Elegance
                • 2004
                • 804

                #8
                Zamieszczone przez szybszy
                jak mozna dostac sie do czujnikow sygnalizujacych zamkniecie drzwi tych na dole (w drzwiach jest metalowy bolec a w profilu nadwozia otwory zaslepione jakims elementem gumowym)
                Tam nie ma żadnych czujników, czujnik - mikrowłącznik jest w zamku.

                Teoretycznie możesz mieć upływ prądu przez któryś z obwodów niezabezpieczanych bezpiecznikiem, np. rozrusznik.
                Bardziej jednak prawdopodobne jak dla mnie jest zwarcie jednej celi akumulatora. Można to sprawdzić- pomiar prądu lub chociażby napiecia pod obciążeniem (przy pracy rozrusznika). do pierwszego musisz mieć specjalny przyrząd, do drugiego wystarczy np. miernik uniwersalny.

                Wątpię aby skoda zakładała fabrycznie Varty. Ja miałem czeskie ustrojstwo, wytrzymało z bólem 4 lata, więc trochę kiepsko.
                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                Komentarz

                • Bazyli76
                  Rider
                  • 2006
                  • 487

                  #9
                  MisiekWAW, sorry ops: ale pisałem, że zdaje się ops: Dzięki za wyprowadzenie na prostą

                  Komentarz

                  • Krzych
                    Rider
                    • 2005
                    • 671

                    #10
                    Upływ prądu mogą jeszcze powodować uszkodzone diody w alternatorze.
                    Jedyna rada to podłączyć amperomierz i odłączać kolejno i obserwować wszystkie odbiorniki które są pod napięciem bez kluczyka po zapłonie.
                    DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                    www.chiptuning.katowice.pl
                    DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                    Komentarz

                    • Masmo
                      L&K
                      • 2005
                      • 1145

                      #11
                      Re: uplywy pradu, skutek rozladowany akumulator. co robic?

                      Zamieszczone przez szybszy
                      ...co powoli spadlo do ok 0,16 A - powinno byc chyba 0 ? ..... czy mozna to diagnozowac np VAG-iem lub tego typu podobnymi narzedziami? mieliscie takie przygody? pilnie czekam na jakies info.....
                      Też walczyłęm w Octavi ojca z upływami prądu. Sytacja była analogiczna. Też miałem cały czas na amperomierzu coś koło 0,1 A (z tego co pamiętam). Już chciałem wybebeszać kabel po kabelku. Ale w przypływie zdrowego rozsądku kupiliśmy nowe duuuże aku i problem znikł. A niestety gdy auto głównie stoi to trzeba aku doładowywać bo upływy prądu: widoczne TTTM. Pewnie pod napięciem są: imobilajzer, komputer silnika, central zamek, alarm i wiele innych elektrycznych bajerów. 0 A nie będzie nigdy.
                      Sprawdź aku czy nie zasiaczone. Mój był zasiarczony po 4 latach. Sposób jest bardzo prosty: Mocno wstrząsnąć aku (uderzyć gumowym młotkiem) i wyciągnąć elektrolit. Jeśli będzie w nim czarny osad znaczy zasiarczony. Trzeba tez zmierzyć gęstość elektolitu powinno być min 1,25.
                      Życze powodzenia.
                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                      Komentarz

                      • szybszy
                        Classic
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5

                        #12
                        dziekuje wszystkim za wskazowki.
                        okazalo sie ze wymiana akumulatora pomogla (prawdopodobnie bylo zwarcie wewn.)
                        co do przekaznika.. po poszukiwaniach okazalo sie ze to koncowka jakiegos dosc sztywnego fragment przewodu elektr. uderzala o plastik wydajac charakterystyczny odglos.
                        pozdrawiam!
                        OCTAVIA slx TDI 110KM (AHF) byla...
                        teraz jest Seat LEON signo TDI 110 KM (ASV).... ))

                        Komentarz

                        Pracuję...