Przypadek z LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jaroslav92525
    Rider
    • 2009
    • 358
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #26
    Zamieszczone przez rezon
    ...A mnie zawsze mówiono, że komp pokazuje i tak benzynę niezależnie od tego na czym jedzie...
    :-)
    A co jeśli komp jedzie na LPG ? To niby skąd wie wtedy ile tej benzyny spala ? :-)
    Tak naprawdę rola kompa "gazowego" sprowadza się do "oszukania" kompa benzynowego. Kiedy komp gazowy robi to dobrze to komp benzynowy nawet nie wie że jedzie na LPG... Stąd i wskazania chwilowego spalania w takim przypadku nie różnią się od siebie bez względu na czym sie jedzie: LPG czy noPb...
    Pozdrawiam,
    Jaroslav92525

    -----------------------
    VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

    Komentarz

    • remig
      Classic
      • 2010
      • 26

      #27
      Teraz to już wiem na pewno,jeżeli będziecie mieli problem z checkiem ale tylko i wyłącznie kiedy pokarze błąd sporadyczny mieszanka za uboga wystarczy podnieść wszystkie wartości mapy o 10% i jest ideał. Zero lampki check .Wartości mapy w landirenzo są tak rozhuśtane , że nie ma możliwości ,żeby samochód nie fiksował. Ja przestudiowałem przynajmniej 5 map w żadnej nie było ideału i każda powodowała inne objawy od falowania obrotów poprzez gaśnięcie samochodu oraz świecenie checka. Ręczne podniesienie wartości o 10 % dało efekt natychmiastowy.....Ja się cieszę :lol:

      Komentarz

      • pandzik
        RS
        • 2011
        • 2254
        • Seat

        #28
        :-)
        A co jeśli komp jedzie na LPG ? To niby skąd wie wtedy ile tej benzyny spala ? :-)

        Komp pokazuje symulacje spalania dla benzyny (np. 9l/100)! Bez względu na czym jedziesz.
        I nie pokaże Ci, że spaliłeś 1l/100km(reszta gaz) - tak na marginesie.

        Komentarz

        • Polon
          Rider
          • 2010
          • 315

          #29
          Nie rozumiem po co te zabiegi, skoro instalacja w/g zapewnień SAP jest dedykowana do tego właśnie silnika (1,6).
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • agrala
            Rider
            • 2011
            • 397

            #30
            Zamieszczone przez rezon
            ciekawa teoria. A mnie zawsze mówiono, że komp pokazuje i tak benzynę niezależnie od tego na czym jedzie. A komputer benzynowy po przełączeniu na LPG nie ingeruje w skład mieszanki bo nie ma takiej możliwości, a nie dlatego, że nie czuje różnicy. Składem mieszanki po przełączeniu na LPG steruje przecież komp LPG :roll:
            Komputer pokazuje tyle ile by spalil benzyny. W 90% nikt nie podlacza sondy lambda przy sekwencji do komputera LPG - skad ten ma wiedzec wtedy jaka jest mieszanka. Komputer LPG steruje wtyskami LPG na podstawie sygnalow podawanych przez komputer PB na wtryskiwacze benzyny. Komputer PB zauwaza ze mieszanka jest uboga to zwieksza czas wtysku a komputer LPG zwieksza wtedy odpowiednio czas wtrysku LPG.
            To ze komputer pokazal ze spal np 9l/100km nie oznacza ze spalil tyle gazu - spalil by tyle benzyny. Zeby spalil tyle samo gazu to czas wtysku musill by byc taki sam (czyli mnoznik=1), wydajnosc wtryskow identyczna i takie samocisnienie PB i LPG na listwie wtryskowej - tyle ze nigdy nie uda sie spelnic tych trzech warunkow jednoczesnie.
            To ze po przelaczeniu z PB na LPG nie zmienia sie spalanie pokazywane przez komputer swiadczy o poprawnym wyregulowani instalacji.
            Przy pokazywaniu wiekszego spalania mamy do czynienia z uboga mieszanka na LPG - komputer PB na podstawie odczyty z sondy lambda widzi ze mieszanka jest uboga i wydluza czasy wtrysku.
            Przy pokazywaniu mniejszego spalania mamy do czynienia z bogata mieszanka na LPG - komputer PB na podstawie odczyty z sondy lambda widzi ze mieszanka jest bogata i skraca czasy wtrysku.
            Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
            Emulator czujnika poziomu oleju G266
            Napraw sterowników AIRBAG

            Komentarz

            • rezon
              RS
              • 2006
              • 1894
              • Volvo
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              agrala, nie wiem dlaczego cytowałeś moją wypowiedź. Coś się nie zgadzało z twoją? To inni mieli jakieś teorie o pokazywaniu zużycia LPG na kompie. A odnośnie poprawności wskazań to zawsze miałem niższe ok. 15% na kompie niż LPG, przecież LPG jest mniej wydajny i trzeba go więcej.

              Komentarz

              • jacekzat1
                Drive
                • 2011
                • 87
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Podświadomie przychylam się do opinii kolegi Jaroslav92525. Żaden ze mnie fachowiec od LPG. W czasie testu drogowego wskazania sondy lambda były u mnie wzorowe. Zmiany na mapie wtrysków były zbyteczne (jeździłem i widziałem to).
                Z doświadczenia zawodowego wiem, że są dwa typy fachowców. 1: wszelkie nieprawidłowości stara się nadrobić zmianą parametrów jak: czas, ciśnienie itd. 2: będzie szukał przyczyny tj, przecieki, uszkodzona uszczelka, brudne mechanizmy. Czas poświęcony naprawie u fachowca nr 1 i 2 jest wprost proporcjonalny do bezawaryjnego działania urządzenia i odwrotnie proporcjonalny do czasu ewentualnych poprawek.
                A wracając do mojej instalacji LPG, w najbliższym czasie będę miał zainstalowany brakujący czujnik. Poza tym postaram się o weryfikację poprawności montażu instalacji w warsztacie poleconym przez Landi Renzo.

                Komentarz

                • agrala
                  Rider
                  • 2011
                  • 397

                  #33
                  Zamieszczone przez rezon
                  agrala, nie wiem dlaczego cytowałeś moją wypowiedź. Coś się nie zgadzało z twoją? To inni mieli jakieś teorie o pokazywaniu zużycia LPG na kompie. A odnośnie poprawności wskazań to zawsze miałem niższe ok. 15% na kompie niż LPG, przecież LPG jest mniej wydajny i trzeba go więcej.
                  Dlaczego Cie cytowalem? Bo nie masz racji. Komputer PB steruje skladem mieszanki LPG. Bez sygnalow z komputera PB nie mam mozliwosci jazdy na LPG przy sekwencji.
                  Jezeli po przelaczeniu na LPG komputer pokazuje Ci ok 15% mniejsze spalanie to masz za bogata mieszanke. Jezeli natomiast pokazuje to samo a spalanie LPG wychodzi w rzeczywistosci 15% wiecej niz pokazuje komputer to mozna powiedziec ze jest ok.
                  Jednym z powodow zuzywania wiekszej ilosci LPG jst to ze lambda dla LPG jest nieco wyzsza niz lambda na PB - oznacza to ze jezdzi sie na troche bogatszej mieszance LPG (ok 7,5%)
                  Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                  Emulator czujnika poziomu oleju G266
                  Napraw sterowników AIRBAG

                  Komentarz

                  Pracuję...