Kierownica drży

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daba11
    Drive
    • 2005
    • 86

    Kierownica drży

    Kupiłeś już ten kombain? W piwnicy zalega mi taki sam (wersja bez klimy) i chętnie się go pozbędę za kilka browarów :wink:
  • salvado
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 314

    #2
    Kierownica drży

    no właśnie, czy fakt, że zaczynam czuć prowadzenie auta świadczy wg Was w 100% o kiepskim wyważeniu kółek? Jeżdżę na alu, niby wyważone, ale jak zauważyłem ostatnio, drżenie kierownicy czasami jest a czasami go nie ma. To "czasami" zależy od toru jazdy, tzn. gdy np. jadę po prostej - jest ok, ale niech tylko autko wjedzie na delikatny łuk na drodze, to zaraz zaczyna się trzęsiawka. Gdy wjadę na następny łuk, ale odwrotny, to trzęsiawka ustępuje. Czy wg Was oznacza to jednoznacznie, że jest coś nie tak z wyważeniem? A może warto wyważyć koła bez zdejmowania ich z autka?
    Staram się pisać poprawnie po polsku.

    Komentarz

    • Krzych
      Rider
      • 2005
      • 671

      #3
      Sprawdź przeguby na półosiach.
      Miałem auto na hamowni co przy pewnej prędkości wpadało w mocne wibracje. Powodem były duże luzy na przegubie wewnętrznym.
      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
      www.chiptuning.katowice.pl
      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

      Komentarz

      • bastek016
        Ambiente
        • 2005
        • 163

        #4
        ja wywarzałem u siebie felgi i ostatnio jadąc autostradą na balice przy prędkosci 160 miałem to samo potem spokoj i spowrotem juz powyrzej 180 niedało sie jechac powod opona po stronie pasarzera była uszkodzona i wpadała w wibracje jest juz git :]

        Komentarz

        • howard7
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1120

          #5
          moze byc jeszcze "purchel" na oponie ja tak mialem
          byl z wewnetrznej strony i go nie zauwazylem
          zakonczylo sie to niemilo
          bo wystrzalem kola w czasie jazdy
          na szczescie udalo sie utrzymac autko na jezdni
          od tego czasu jestem przewrazliwiony na wibracje
          SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
          Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

          Komentarz

          • nico21
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 2640
            • Volkswagen

            #6
            tez bym stawiał na opone, musi gdzies byc strzelona- buła
            DACAR.team

            Komentarz

            • Krzych
              Rider
              • 2005
              • 671

              #7
              Przy oponie drganie będą cały czas, a tutaj...drżenie kierownicy czasami jest a czasami go nie ma. To "czasami" zależy od toru jazdy
              Sprawdź przeguby, a w szczególności osłony, jeśli masz pękniętą to agonia przegubu nieunikniona.
              DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
              www.chiptuning.katowice.pl
              DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

              Komentarz

              • lisiaczek
                Ambiente
                • 2006
                • 210

                #8
                stawiam na polos!@@@

                Komentarz

                • Pablo28
                  Drive
                  • 2005
                  • 63

                  #9
                  Zacząłbym od sprawdzenia szczegółowo oponek, dalej sprawdziłbym czy nie ma nadmiaru błota w felgach ("wewnątrz" felg, zwłaszcza jeśli masz kołpaki) i dalej poleciał po przegubach i półosiach. Może obędzie się bez wymian przegubu czy półosi.
                  Octavia 1.9TDI combi 2001 black (tuned by Skoda)
                  Impreza WRX 2003 rally blue (tuned by Motherfucker's Tuning Team)

                  Komentarz

                  • salvado
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 314

                    #10
                    Wydaje się, że opony i alufelgi są ok, bo to samo było na zimówkach założonych na stalkach. Błota w felgach nie ma - sprawdzone. Opony też bez żadnych wybrzuszeń. Gdyby takowe były, to myślę, że drżenie kierownicy nie zależałoby od ustawienia jednego koła względem drugiego, co mam miejsce przy wchodzeniu na łuk. Tak samo wydaje mi się, że elementy zawieszenia są ok, bo gdyby nie, to dlaczgóż miałoby się czuć drżenie w zależności od wspomnianego toru jazdy?
                    A może coś z tarczami? Może one są jakoś "nierówne" i obracając się razem z kołem powodują te wibracje? Spotkał się ktoś z czymś takim?
                    Staram się pisać poprawnie po polsku.

                    Komentarz

                    • konos513
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 129

                      #11
                      Zamieszczone przez Krzych
                      Przy oponie drganie będą cały czas, a tutaj...drżenie kierownicy czasami jest a czasami go nie ma. To "czasami" zależy od toru jazdy
                      Sprawdź przeguby, a w szczególności osłony, jeśli masz pękniętą to agonia przegubu nieunikniona.
                      stawiam na diagnozę Krzych-a miałem to samo przegub, peknięta gumowa osłona
                      1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
                      www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

                      Komentarz

                      Pracuję...