taka Octavia po kolejnym FL (im plus)
[O2] ASO - LPG konieczna wymiana butli z gazem???
Zwiń
X
-
[O2] ASO - LPG konieczna wymiana butli z gazem???
Samochód prawie nowy O II FL 1.6 MPI z fabrycznym gazem – auto z zeszłego roku, kupiony w lutym tego roku.
Sprawa jest taka:
Dostałem telefon z serwisu w sprawie wymiany butli gazu. Butla jest ok. ale certyfikat jest po angielsku i przy następnym badaniu technicznym nie podbiją mi przeglądu. Zamiast tłumaczenia papierka na polski musze wymienić butlę gazu z certyfikatem w języku polskim. Nadmieniam że jestem bardzo zadowolony bo autko sprawuje się wyśmienicie. Na moje odczucie instalacja fabryczna jest dopracowana w każdym calu. Począwszy od płynności jazdy, spalania czy nawet ubywania gazu widocznym na diodach pokazujących ilość gazu w butli. Czytając różne opinie na temat serwisów i przejściach niektórych użytkowników z instalacjami gazowymi aż mrozi mnie myśl że muszę tam jechać i będą tam grzebać wymieniając tę butle. Boję się że jak wrócę z tej operacji mogą się zacząć problemy typu: np. a bo to zacznie gasnąć na światłach, albo zacznie podbijać na obrotach, albo zaświeci się czek, albo diody ubywania gazu w butli będą pokazywać w cały świat itp. Krótko mówiąc panowie z serwisu zrobią swoje a potem gdyby coś się działo będą wzruszać ramionami i mówić: „No tak to jest z gazem…..”
Moje pytania do szanownego grona są takie:
1. Co o tym wszystkim myślicie i co byście na moim miejscu zrobili?
2. Jak to jest? Skoro za rok nie podbiją mi przeglądu to kto i na jakiej podstawie podbił teraz skoro papiery są nieważne? Bo wychodzi na to że jeżdżę samochodem nie dopuszczonym do ruchu.
3. Czy koś z was miał podobna lub taką samą sytuację?Do tej pory: Fiat Punto 1.2 Pb, rok 2000; VW Bora 1.6 16V LPG, rok 2003 teraz O II FL 1.6 LPG, rok 2010/2011 :-)
-
-
Ja na Twoim miejscu bym pojechał - zawsze masz nową butle a butla jest ważna 10 lat.
Nie ma prawa po wymianie butli gasnac itp. Jezeli nie będą tykać reduktora i grzebać w sterowniku to będzie ok. Jedynie może (ale nie musi) być problem ze wskazaniem ilości w zbiorniku gazu, chyba że zostawią stary wielozawór ale pewnie będzie nowy.Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
Emulator czujnika poziomu oleju G266
Napraw sterowników AIRBAG
Komentarz
-
-
No mam nadzieję że nie będą grzebać i przestawiać….
Samochód kupiłem w salonie jako nowe zeszłoroczne, gaz założony fabrycznie, nie w salonie. To czy przy nim grzebali czy nie – tego nie wiem ale jestem mega zadowolony z tego co jest. Tak jak wspomniałem – czytałem na forum jakie niektórzy mieli przeboje z gazem i jego ustawieniem to głowa boli... :shock:
Oczywiście ASO ponosi koszt wymiany.Do tej pory: Fiat Punto 1.2 Pb, rok 2000; VW Bora 1.6 16V LPG, rok 2003 teraz O II FL 1.6 LPG, rok 2010/2011 :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zigzagNo mam nadzieję że nie będą grzebać i przestawiać….
Samochód kupiłem w salonie jako nowe zeszłoroczne, gaz założony fabrycznie, nie w salonie. To czy przy nim grzebali czy nie – tego nie wiem ale jestem mega zadowolony z tego co jest. Tak jak wspomniałem – czytałem na forum jakie niektórzy mieli przeboje z gazem i jego ustawieniem to głowa boli... :shock:
Oczywiście ASO ponosi koszt wymiany.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Tak wiem – butla ma być pusta.
Na tą wymianę jestem umówiony 4 kwietnia w poniedziałek i mam nadzieję że do tej pory szanowni koledzy z forum coś zaradzą i pomogą odpowiednio się przygotować.
Mam nadzieję że nic nie poprzestawiają bo zrobię „rewolucje październikową”.
Ostatnio wymieniałem radio z bluesa na swinga. Szybko, sprawnie byle sztuka. Prosiłem kilka razy aby uruchomiono czujniki parkowania na wyświetlaczu, bo jak tu na forum czytałem mogą być problemy. I jak myślicie zrobili? Oczywiście że nie… Nawet mnie o tym nie poinformowali. Zadowolony idę do auta sprawdzam… i nic…… nie działają. Wracam i pytam co jest grane? Zlecający wymianę nie wie, woła tego który to robił… on łaskawie odrywa się od monitora na którym z dwoma innymi kolegami oglądali na necie sztuki walki (bo akurat to widziałem) przychodzi i pytamy dlaczego nie działają? Oczywiście powzruszał ramionami mówiąc że nie wie? On wszystko zrobił jak trzeba itp. Szkoda słów… Jak widzę podejście niektórych gości to mnie mdli zaraz. Opisałem to w innym temacie, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=15 koledzy już mi pomagają i jak teraz pojadę to wiem jak im parę rzeczy podpowiedzieć aby czujniki parkowania się pojawiły na wyświetlaczu. Szczerze mówiąc nie wiem gdzie oni ich uczą i czego? Gołym okiem można zauważyć zlew i byle sztuka, na odwal się. Pewnie nie wszyscy tacy są, no ale da się to wyczuć.
Dlatego proszę się nie dziwić że mam stresa przed tą wymianą butli :|Do tej pory: Fiat Punto 1.2 Pb, rok 2000; VW Bora 1.6 16V LPG, rok 2003 teraz O II FL 1.6 LPG, rok 2010/2011 :-)
Komentarz
-
-
Rozmawiałem telefonicznie z kierownikiem serwisu i powiedziałem co mnie boli i czego się obawiam... Zapewnił pełen profesjonalizm. Wielozawór zostanie stary i a wszystko ma być pięknie i ładnie. Jak bedzie to się przekonam. Mam nadzieję że będe mógł napisać pozytywną opinię o wykonanej robocieDo tej pory: Fiat Punto 1.2 Pb, rok 2000; VW Bora 1.6 16V LPG, rok 2003 teraz O II FL 1.6 LPG, rok 2010/2011 :-)
Komentarz
-
-
Inna możliwość
Jest jeszcze inna możliwość zamiast wymiany butli. Mianowicie można obecną butlę zalegalizować w specjalistycznej firmie, która się tym zajmuje.
Legalizację taką przerabiałem osobiście gdyż sprowadziłem samochód z Niemiec z zamontowanym gazem i niestety nie można było tylko przetłumaczyć niemieckich papierów i po sprawie gdyż butle gazowe podlegają w Polsce specjalnemu dozorowi technicznemu. Mimo tego, że samochód wraz z instalacja LPG posiadał ważne niemieckie badanie techniczne, a butla miała homologacje to diagnosta na stacji kontroli bez ważnych polskich papierów na butlę badania technicznego nie przybije pieczątki!
Cała operacja kosztowała mnie ok. 200zł. U mnie obyło się bez wymontowywania butli, pracownik firmy zbadał grubość butli ultradźwiękami, sprawdził nr seryjny, szczelność i przekazał urzędnikowi z dozoru technicznego do podbicia. Ważność takiej legalizacji to 5 lat (a nie 10 jak w przypadku butli nowych)
Konkluzja, jeżeli wymienią Ci butlę na gwarancji to nawet się nie zastanawiaj, jeżeli musisz za usługę zapłacić to może warto rozważyć opcję legalizacji.
Komentarz
-
-
Byłem w ASO – butla wymieniona na nową. Oczywiście bezpłatnie. Bardzo miła i profesjonalna operacja. Obeszło się bez większych stresów. Z radiem swing tez dali rade. Czujniki cofania pięknie wyświetlają sie i pokazują odległości.
No ale… nie ma lekko i problem musi być… miałem butlę 55l a dostałem 50l bo taka została przydzielona po tzw. numerach. Aby było jeszcze smutniej przy tankowaniu weszło 35l gazu. Normalnie załamka… Zobaczę jakie będą następne tankowania…Do tej pory: Fiat Punto 1.2 Pb, rok 2000; VW Bora 1.6 16V LPG, rok 2003 teraz O II FL 1.6 LPG, rok 2010/2011 :-)
Komentarz
-
-
Temat zbiorników LPG moze być rzeką... ale pragnę nadmienić, ze niezwykle istotne jest aby do zbiornika LPG był dołączony dokument: Swiadectwo POswiadczenia wykonania zbiornika wraz z decyzją administracjną pozwalajacą na eksploatację. BEz takiego dokumentu jak uprze sie diagnosta nie puści auta. Wiem ze na rynku jest kilku producentów, niemniej z jednym z nim jest problem, bo permanentnie nie dostrcza takich dokumeentów podpoisanych przez Transportowy Dozór Techniczny, wiec prosze o zwrócenie uwagi na owy dokument w dniu odbioru auta.Ja pilnowałem tego ale niedopilnowałęm faktury dot montażu instalacji LPG co odbiło sie podczas rejestracji twardego dowodu.Były przepychanki telefoniczne, oj tak.
a 20% rezerwa w zbiorniku zwiazana jest z możliwościa wzrostu ciśnienia, przrostu np w wyniku wzrostu temp.Ja słyszałem o innych przypadkach zwiekszenia ilosci gazu w tankowaniu- nawiniecie jednego pierscienia z drutu miekkiego np miedzianego na drucie przy pływaku. Sugeruje pamietac o bezpieczeńswie, a 30-40km mniej czymże to jest?
Jesli samochody z LPG z importu indywidualnego, to lepiej odpuscić, juz kilku tak zrobiło, gdy zbiorniki były typowe i wymienieli na nowe, nie przechodząć przez sciezke uzyskania papierów za posrednictwem owych zakładów, bo termin nastepnych badań jest krótszy niz nowych.OI Combi 1.6 LPG BFQ
Komentarz
-
Komentarz