[O2] Pomoc w wyborze dodatkow/wersji nadwozia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rafus12
    Classic
    • 2011
    • 11

    #26
    michalx, do takich wnioskow dodzedlem odnosnie climatronica takze,
    Dzieki za opinie Wszystkim, dzieki waszej pomocy i mojej
    Moja konfiguracja - pewnie oklepana (zwlaszcza lakier) to:
    Skoda Octavia 2 FL 1.8TSI Family Plus
    + Crystal Onyx ??? Grey ?? W konfiguratorze Skody wygladaja tak samo, rozumiem ze Onyx to czarny a Grey szary - czy ten szary sie brudzi?
    + Lakier metalik Srebrny Brillant
    + Koło zapasowe stalowe (180)
    + Przednie reflektory ksenonowe (ze spryskiwaczami reflektorów) (3300)
    + Alarm z funkcją monitorowania wnętrza (1000)
    + Blokada skrzyni biegow (? 600)
    + Odciecie zaplonu (niestandardowe miejsce) - (koszt nieznany) - czy to zlecic od razu w Krakowie?

    Rezygnuje z Maxi-Dot - bo wiekszosc konfiguracji to raczej jest bezuzytyczna - szkoda 700zl. Jeno doswietlanie xenonow chyba trace - mozna to inaczej rozwiazac?
    dzieki,
    rafus

    Komentarz

    • leff
      Elegance
      • 2004
      • 862

      #27
      ja bym przy maxi dot pozostal chociazby dla wskaznika temperatury oleju

      czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

      Komentarz

      • voytek
        Rider
        • 2010
        • 480
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #28
        Zaraz się pewnie gromy na mnie posypią :wink: , ale powiem, że ja osobiście nie dopłaciłbym 3000 PLN do ksenonów. Miałem okazje podróżować kilkoma autami z ksenonami (fakt, Octavią z ksenonami nie jechałem, ale jechałem: BMW X3, Audi A6, Mitsubishi outlander, najnowszy Citroenem C5) i osobiście uważam, że różnica w oświetleniu drogi nie jest warta tak dużej dopłaty. Soczewkowe lampy halogenowe z dobrymi żarówkami świecą w Octavce naprawdę dobrze. Do tego trzeba dodać, że w Octavii nie ma biksenonów, czyli światła drogowe są obsługiwane zwykłą żarówką halogenową. Wzrok przyzwyczaja się do białego światła ksenonów, po czym przyłączasz na drogowe i masz zmianę barwy na "żarówkową", ponownie trzeba przyzwyczajać wzrok. Większość osób zachwyca się barwą światła ksenonów, mnie to nie podnieca, jest takie trupio białe, z tego też powodu nie przepadam za diodowymi latarkami. Nie twierdzę, że ksenony nie oświetlają drogi lepiej (chociaż podczas deszczu bym dyskutował), ale IMO różnica nie jest warta 3 kPLN. Może, jak mi się wzrok pogorszy, to zmienię zdanie :wink: .

        Komentarz

        • macluke
          Elegance
          • 2010
          • 875

          #29
          Zamieszczone przez rafus12
          Grey szary - czy ten szary sie brudzi?
          brudzi się tak samo, jak kazdy inny Pytanie: czy widać na nim brud, co nie znaczy, że auto jest czyste
          Mam kolor antracyt (ciemny szary) i powiem szczerze - widać na nim brud. Nie tak bardzo, jak na czarnym, ale jednak. Twój to jest dość jasny kolor, więc widać będzie mniej.

          Nie rezygnowałbym z climatronika i czujnika z deszczu wraz z lusterkiem fotochromatycznym.
          Nie wiem, w czym tu ktoś miał problem z climatronikiem w zimie - zupełnie nie rozumiem tego stwierdzenia.

          Przy wyborze komponentów auta działa to tak: jeżeli już kiedyś miałes auto np. z klimatronikiem - każde następne musi to mieć. Jeżeli nie miałeś - nie wiesz o czym mowa i nie rozumiesz, dlaczego ktoś to poleca

          A tak z ciekawości: po co chcesz dopłacać do alarmu fabrycznego 1000 PLN?
          Przecież każdy dealer dołoży alarm za friko, a alarm - jak już ktoś wyżej wspomniał - nie jest żadną przeszkodą dla złodzieja, jest tylko wymagany przez ubezpieczyciela.
          IMO - szkoda kasy.

          Komentarz

          • voytek
            Rider
            • 2010
            • 480
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #30
            Zamieszczone przez macluke
            Przy wyborze komponentów auta działa to tak: jeżeli już kiedyś miałes auto np. z klimatronikiem - każde następne musi to mieć. Jeżeli nie miałeś - nie wiesz o czym mowa i nie rozumiesz, dlaczego ktoś to poleca

            A tak z ciekawości: po co chcesz dopłacać do alarmu fabrycznego 1000 PLN?
            Przecież każdy dealer dołoży alarm za friko, a alarm - jak już ktoś wyżej wspomniał - nie jest żadną przeszkodą dla złodzieja, jest tylko wymagany przez ubezpieczyciela.
            IMO - szkoda kasy.
            Dokładnie tak

            Ja w ogóle zrezygnowałem a fabrycznego alarmu, naprawdę szkoda kasy, zabezpieczenie jest to żadne. Dokupiłem za to blokadę skrzyni biegów u dilera.

            A poza tym, to jeśli chodzi o wybór dodatków, to ilu piszących tyle zdań. Dla każdego co innego jest ważne. Jedni nie wyobrażają sobie auta bez ksenonów (ja mogę), a z kolei mnie zależało na climatronicu, choć pewnie wiele osób stwierdzi, że na to szkoda kasy, bo climatic w zupełności wystarczy.
            Pewnie, że jeśli mógłbym przeznaczyć 100 kPLN na Octavię, to wziąłbym Eleganca doposażonego w: DSG, xenony, ogrzewanie postojowe, pakiet dynamic, szyby sunset, radio Bolero (a może i Columbus). Ale, że na to nie było mnie stać, a że zależało mi na: climatronicu, radiu z MP3, maxi docie, skórzanej kierownicy, alufelgach, to zdecydowałem się na Eleganca, dopłacając jedynie do: podgrzewania spryskiwaczy (przydatne zimą) oraz ściemniającego się lusterka z czujnikiem deszczu (żałuję, że nie dołożyłem jeszcze 300 PLN do Light Assistant). Gdybym kupował swoje auto jeszcze raz, poważnie zastanowiłbym się nad DSG (wg mnie na pewno bez porównania bardziej przydatne nić ksenony).

            Komentarz

            • leff
              Elegance
              • 2004
              • 862

              #31
              Light Assistance? przeciez to mozna wlaczyc samemu

              czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

              Komentarz

              • voytek
                Rider
                • 2010
                • 480
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #32
                Zamieszczone przez leff
                Light Assistance? przeciez to mozna wlaczyc samemu
                Trzeba wymienić też włącznik świateł i najprawdopodobniej pociągnąć dodatkowy kabelek od włącznika do sterownika, tak przynajmniej wynika z wypowiedzi na forum. Ja niestety jestem zielony, więc sam nic nie zdziałam. A i tak muszę chyba poczekać do końca gwarancji, bo nie jest to tylko sprawa programowania niestety. To tak jest, jak się pożałuje 300 PLN przy konfiguracji auta. A już się przyzwyczaiłem i nie zapominam przełączyć dziennych na mijania przy wjeździe do tunelu, co na początku zdarzyło się parokrotnie :P

                Komentarz

                • leff
                  Elegance
                  • 2004
                  • 862

                  #33
                  na ja w tunelu jeszcze czasami zapominam o swiatlach mijania

                  czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                  Komentarz

                  Pracuję...