Z tego co przeczytałem to przy wątpliwościach typu nie wezmę xenonów gdyż jeżdże głównie w mieście to moja rada jest taka żeby nie kupowac Octavii - do miasta na[prawdę szkoda chyba że jesteś taxi driver 
Teraz moje zdanie, jako że miałem podobne dylematy i jestem od 3 lat właścielem 1,8 TSI Elegance mocno doposażonej :
- Warto brać Elegance jako baze ze względu na wiele elementów które ma w standardzie ( Maxi DOT, pakiet skórzany, czujniki , alufelgi itp ) Warto o ile chcesz te dodatki mieć gdyż ich dokupienie do tańszych wersji podroży ci konfiguracje tak że będzie nieopłacalna.
Jedyna rzecz która jest w standardzie Elegance i nie jest moim zdaniem konieczna to tempomat. By po potrzebowac musisz jezdzic duzo po autostradach i dodatkowo lubiec uzywac takie ustrojstwa.
- Xenony - obowiązkowo
- Kornery - obowiązkowo - to nieprawda że nic nie dają przy xenonach, bardzo ułątwiają jazdę w zakrętach po zmroku i parkowanie - nie kupuj tej opcji , potem włączysz
- Pełnowymiarowe koło zapasowe -kwestia psychicznego bezpieczeństwa - u mnie to obowiązkowe
- Climatronic - z przykrością stwierdzam że nie jest obowiązkowy- wystarczyłby Climatic
- takie dodatki jak TPM - czujnik cisnienia, fotochromatyczne lusterko, czujnik deszczu sa na tyle tanie i na tyle dobre ze mozna je sobie zafundowac. Najmniej sensowny jest czujnik deszczu ale wystepuje z lusterkiem wiec nie ma wyboru a lusterko sciemniajace i TPM naprawde warto miec
- podgrzewane dysze spryskiwaczy - hmmm zapewne warto miec choc trudno zaobserwowac ich dzialanie - w kazdym razie nigdy mi nic nie zamarzlo
- alarm - zdecydowanie lepiej fabryczny z czujnikiem przechylu i monitorowaniem wnetrza ( nie ma sensu negocjowac dodanie jakiegos taniegoi u dealera - lepiej jest kupic porzadny fabryczny i wynegocjowac upust cenowy od calosci )
Generalnie ja pomimo ze kupilem mocno wyposazona wersje nie zaluje ani jednego elementu ktory zamowilem. Wrecz przeciwnie - dzisiaj dodalbym tapicerke skorzana duo , lepiej wyprofilowane fotele, DSG ....
aha zapomnialbym - fajne sa klamki z systemem dyskretnego podwietlenia - ale to sobie zalozysz sam potem

Teraz moje zdanie, jako że miałem podobne dylematy i jestem od 3 lat właścielem 1,8 TSI Elegance mocno doposażonej :
- Warto brać Elegance jako baze ze względu na wiele elementów które ma w standardzie ( Maxi DOT, pakiet skórzany, czujniki , alufelgi itp ) Warto o ile chcesz te dodatki mieć gdyż ich dokupienie do tańszych wersji podroży ci konfiguracje tak że będzie nieopłacalna.
Jedyna rzecz która jest w standardzie Elegance i nie jest moim zdaniem konieczna to tempomat. By po potrzebowac musisz jezdzic duzo po autostradach i dodatkowo lubiec uzywac takie ustrojstwa.
- Xenony - obowiązkowo
- Kornery - obowiązkowo - to nieprawda że nic nie dają przy xenonach, bardzo ułątwiają jazdę w zakrętach po zmroku i parkowanie - nie kupuj tej opcji , potem włączysz
- Pełnowymiarowe koło zapasowe -kwestia psychicznego bezpieczeństwa - u mnie to obowiązkowe
- Climatronic - z przykrością stwierdzam że nie jest obowiązkowy- wystarczyłby Climatic
- takie dodatki jak TPM - czujnik cisnienia, fotochromatyczne lusterko, czujnik deszczu sa na tyle tanie i na tyle dobre ze mozna je sobie zafundowac. Najmniej sensowny jest czujnik deszczu ale wystepuje z lusterkiem wiec nie ma wyboru a lusterko sciemniajace i TPM naprawde warto miec
- podgrzewane dysze spryskiwaczy - hmmm zapewne warto miec choc trudno zaobserwowac ich dzialanie - w kazdym razie nigdy mi nic nie zamarzlo
- alarm - zdecydowanie lepiej fabryczny z czujnikiem przechylu i monitorowaniem wnetrza ( nie ma sensu negocjowac dodanie jakiegos taniegoi u dealera - lepiej jest kupic porzadny fabryczny i wynegocjowac upust cenowy od calosci )
Generalnie ja pomimo ze kupilem mocno wyposazona wersje nie zaluje ani jednego elementu ktory zamowilem. Wrecz przeciwnie - dzisiaj dodalbym tapicerke skorzana duo , lepiej wyprofilowane fotele, DSG ....
aha zapomnialbym - fajne sa klamki z systemem dyskretnego podwietlenia - ale to sobie zalozysz sam potem
Byłem dziś sprawdzić amortyzatory i wszystkie są "bardzo dobre" i mają miedzy 80 a 82%. Coś mi się wydaje że te urządzenia do mierzenia nie działają zbyt dobrze. Co zrobić żeby to poprawić? Wymienić same amortyzatory? Czy może sprężyny też? Zależy mi żeby samochód nie stał niżej niż fabrycznie. Najlepiej podobnie lub minimalnie wyżej. Czy wymiana na Bilsteiny B4 pomoże na te "łódkowe zachowanie"?

Komentarz