[OI Tour] Zawieszenie, hamulce, wirus

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kotek12
    Classic
    • 2010
    • 38

    [OI Tour] Zawieszenie, hamulce, wirus

    Z tego co przeczytałem to przy wątpliwościach typu nie wezmę xenonów gdyż jeżdże głównie w mieście to moja rada jest taka żeby nie kupowac Octavii - do miasta na[prawdę szkoda chyba że jesteś taxi driver

    Teraz moje zdanie, jako że miałem podobne dylematy i jestem od 3 lat właścielem 1,8 TSI Elegance mocno doposażonej :

    - Warto brać Elegance jako baze ze względu na wiele elementów które ma w standardzie ( Maxi DOT, pakiet skórzany, czujniki , alufelgi itp ) Warto o ile chcesz te dodatki mieć gdyż ich dokupienie do tańszych wersji podroży ci konfiguracje tak że będzie nieopłacalna.
    Jedyna rzecz która jest w standardzie Elegance i nie jest moim zdaniem konieczna to tempomat. By po potrzebowac musisz jezdzic duzo po autostradach i dodatkowo lubiec uzywac takie ustrojstwa.
    - Xenony - obowiązkowo
    - Kornery - obowiązkowo - to nieprawda że nic nie dają przy xenonach, bardzo ułątwiają jazdę w zakrętach po zmroku i parkowanie - nie kupuj tej opcji , potem włączysz
    - Pełnowymiarowe koło zapasowe -kwestia psychicznego bezpieczeństwa - u mnie to obowiązkowe
    - Climatronic - z przykrością stwierdzam że nie jest obowiązkowy- wystarczyłby Climatic
    - takie dodatki jak TPM - czujnik cisnienia, fotochromatyczne lusterko, czujnik deszczu sa na tyle tanie i na tyle dobre ze mozna je sobie zafundowac. Najmniej sensowny jest czujnik deszczu ale wystepuje z lusterkiem wiec nie ma wyboru a lusterko sciemniajace i TPM naprawde warto miec
    - podgrzewane dysze spryskiwaczy - hmmm zapewne warto miec choc trudno zaobserwowac ich dzialanie - w kazdym razie nigdy mi nic nie zamarzlo
    - alarm - zdecydowanie lepiej fabryczny z czujnikiem przechylu i monitorowaniem wnetrza ( nie ma sensu negocjowac dodanie jakiegos taniegoi u dealera - lepiej jest kupic porzadny fabryczny i wynegocjowac upust cenowy od calosci )

    Generalnie ja pomimo ze kupilem mocno wyposazona wersje nie zaluje ani jednego elementu ktory zamowilem. Wrecz przeciwnie - dzisiaj dodalbym tapicerke skorzana duo , lepiej wyprofilowane fotele, DSG ....

    aha zapomnialbym - fajne sa klamki z systemem dyskretnego podwietlenia - ale to sobie zalozysz sam potem
    kotek12
  • dudek_t
    L&K
    • 2008
    • 1421

    #2
    [OI Tour] Zawieszenie, hamulce, wirus

    Drodzy forumowicze, w weekend zamieniłem swoją OII FL 1.6 (żona teraz katuje) na OI Tour 1.9TDI odkupioną od Taty. Samochód więc znany ale niestety serwisowanie ograniczało się jedynie do działań "wszechwiedzącego" ASO :evil: Tak więc auto jest teoretycznie na bieżąco serwisowane ale ma dwie, bardzo drażniące cechy :|

    :!: - słabe hamulce - klocki wymieniane na oryginalne przy przebiegu 105000km, tarcze niby dobre; objawy są takie że nawet przy awaryjnym hamowaniu nie ma szans na włączenie ABS, po prostu hamowanie jest tak słabe że nie ma szans zblokować kół

    :!: - masakryczne bujanie nadwozia w stosunku do OII. Przy 100km/h przy delikatnym, gwałtownych ruchu kierownicą ma się wrażenie że się płynie statkiem po morzu Byłem dziś sprawdzić amortyzatory i wszystkie są "bardzo dobre" i mają miedzy 80 a 82%. Coś mi się wydaje że te urządzenia do mierzenia nie działają zbyt dobrze. Co zrobić żeby to poprawić? Wymienić same amortyzatory? Czy może sprężyny też? Zależy mi żeby samochód nie stał niżej niż fabrycznie. Najlepiej podobnie lub minimalnie wyżej. Czy wymiana na Bilsteiny B4 pomoże na te "łódkowe zachowanie"?

    I jeszcze tak na marginesie - wirus :diabelski_usmiech Mam silnik 1.9 AXR z 2006 roku. Moc 101 koni. Przebieg 130000km. Czy da się to jakoś dłubnąć? I czy taki program powoduje zwiększenie zużycia paliwa przy spokojnej jeździe? No i gdzie najlepiej to zrobić? W Białymstoku domyślam się że to nie możliwe ale do Wawy mogę dojechać bez problemu.

    Z góry dziękuję za wasze zdanie 8)

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      Zamieszczone przez dudek_t
      masakryczne bujanie nadwozia
      :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech no cóż, O1 z seryjnym zawieszeniem hmm... nie jest mistrzem jeśli chodzi o trakcję

      Zamieszczone przez dudek_t
      Coś mi się wydaje że te urządzenia do mierzenia nie działają zbyt dobrze
      Nie działają, bo są chyba skalibrowane na poloneza. Czym bym nie pojechał na stację, niezależnie czy zawiecha nowa czy rozwalona w drobny mak, zawsze 70-80.

      Wogóle to wszystko co napisałeś już było, wystarczy poszukać, są rozwiązania
      Octavia

      Komentarz

      • dp2
        Drive
        • 2010
        • 69
        • Octavia I combi (1U5)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Re: [OI Tour] Zawieszenie, hamulce, wirus

        Zamieszczone przez dudek_t

        :!: - masakryczne bujanie nadwozia w stosunku do OII. Przy 100km/h przy delikatnym, gwałtownych ruchu kierownicą ma się wrażenie że się płynie statkiem po morzu Byłem dziś sprawdzić amortyzatory i wszystkie są "bardzo dobre" i mają miedzy 80 a 82%. Coś mi się wydaje że te urządzenia do mierzenia nie działają zbyt dobrze. Co zrobić żeby to poprawić? Wymienić same amortyzatory? Czy może sprężyny też? Zależy mi żeby samochód nie stał niżej niż fabrycznie. Najlepiej podobnie lub minimalnie wyżej. Czy wymiana na Bilsteiny B4 pomoże na te "łódkowe zachowanie"?
        Potwierdzam Bilstein B4 jest ok. Po lekturze tego wątku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=23825 wymieniłem swoje z serii na nówki B4 (przód jeden sie pocił a tył wymieniałem belkę na tarcze i przy okazji poprosiłem o nowe amorki). Różnica jest zauważalna. Tak jak ludzie tu piszą: nie buja jak łajbą a przy hamowaniu przód nie nurkuje.

        Komentarz

        • bobolino
          Rider
          • 2010
          • 392

          #5
          Re: [OI Tour] Zawieszenie, hamulce, wirus

          Zamieszczone przez dudek_t

          :!: - masakryczne bujanie nadwozia w stosunku do OII. Przy 100km/h przy delikatnym, gwałtownych ruchu kierownicą ma się wrażenie że się płynie statkiem po morzu
          Opony zmień.

          Komentarz

          • dudek_t
            L&K
            • 2008
            • 1421

            #6
            To nie opony. Continental Premium ContactII są bez zastrzeżeń. Problemem jest nadwozie które całe się "buja"

            Jednak jeszcze bardziej niż to martwią mnie te hamulce... spróbuje chyba na początek wymienić komplet tarcz i klocków tylko nie mam pojęcia na jakie...???

            Komentarz

            • Octan
              Rider
              • 2006
              • 653

              #7
              A serwo/pompę vacum masz sprawne ?. Sprawdz je tak : z wciśniętym hamulcem odpal silnik, jeśli po odpaleniu pedał wejdzie trochę głębiej to znaczy że jest O.K.

              Komentarz

              • zepter00
                RS
                • 2008
                • 2304

                #8
                Nie wiem jak jest w O1 Tour ale w O1 zmieniali na tarcze 288 (lub 312mm) ale trzeba też zwrotnice wymienić i pewnie coś jeszcze.. ale koledzy już zaraz powiedzą co
                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                Komentarz

                • irek6
                  Classic
                  • 2009
                  • 35

                  #9
                  Podłączę się z pytaniem o hamulce OI Tour. Mam takowy przypadek:
                  Ttylne hamulce (bębny) hamują bardzo słabo. Sporadycznie zdarzy się, że hamulce są jak żyleta. Dzieje się to losowo i nie mogę tego z niczym powiązać. Wystarczy nieraz że samochód stoi, po jakimś czasie uruchamiam go a hamulce są zdecydowanie lepsze niż zazwyczaj, tył hamuje jakby ktoś dodatkowo trzymał z tyłu samochód oraz pedał łapie trochę wyżej i jest lekko ale wyczuwalnie twardszy. Dzieje się to raz na kilkanście dni. Ostatnio mi się przytrafiła akurat jak robiłem przegląd roczny i wyszło wszytko OK. Dodam że samochód ma tak od nowości. Proszę o poradę co to może być i jak zacząć sprawdzać poszczególne elementy. Jeszcze jedno, czy VAG jest to czegoś potrzebny przy układzie hamulcowym w tym samochodzie?
                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • Skfarek
                    RS
                    • 2010
                    • 4795
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez dudek_t
                    To nie opony. Continental Premium ContactII są bez zastrzeżeń. Problemem jest nadwozie które całe się "buja"
                    to mogą być opony, zwłaszcza jak masz seryjne balony pt. 195/65/15, też tak miałem i po zmianie na 205/55/16 jest duuuuużo lepiej :wink:

                    Zamieszczone przez dudek_t
                    Mam silnik 1.9 AXR z 2006 roku. Moc 101 koni. Przebieg 130000km. Czy da się to jakoś dłubnąć?
                    oj da się, rekordzista czyli z tego co pamiętam kolega markowski (o ile nie przekręciłem) po głębszym dłubaniu (czyli tajle też nie tylko wirus) wytargał coś koło 185 kucy (poprawcie mnie jak znów przekręciłem).
                    Co do spalania, ja co prawda na boxie (do końca gwarancji będzie) wzrostu nie zanotowałem.

                    Hmm co do hampli to mimo posiadania seryjnych 280 mm z przelotem 22 tys. km nie narzekam narazie na ich skuteczność, owszem auto nurkuje ale zatrzymuje się bez problemu. ABSa owszem ciężko wywołać, nie tak jak w Megance II gdzie przy byle hamowaniu zaraz się załączał :wink:
                    Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                    6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                    Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                    Komentarz

                    • dudek_t
                      L&K
                      • 2008
                      • 1421

                      #11
                      Po wymianie tarcz i klocków na wszystkich 4 kołach z hamulcami jest już wszystko ok. Niestety musiałem robić dwa podejścia bo ATE które kupiłem po 3000km tak biły w kierownicę podczas hamowania że nie dało się jechać. Kupiłem oryginały i nowe klocki i jest wszystko ok.

                      Zawieszenie po wymianie na KYB Excel G jest już nieco lepsze (samochód stoi trochę wyżej i nie walę misą przy byle okazji), sztywniejsze jednaj dalej w porównaniu do OII jest tragicznie. Muszę spróbować z 16 bo tak jak jest to odeszła mi chęć do podnoszenia mocy.

                      Komentarz

                      • Andrzej Z.
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 710
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                        #12
                        dudek_t,
                        Tez mialem problem łóżka wodnego w mojej O1
                        tyle ze ja swoje obnizylem i utwardzilem
                        problem zniknol
                        Ty nie chcesz obnizac wiec proponowal bym B6 a nie B4

                        hamulce mozesz wzmocnic zakladajac tarcze np.Zimmerman + Ferodo DS
                        zmien plyn hamulcowy - polecam Motula RBF600 lub RBF660 ten ma wieksza temp.wrzenia
                        zmiana na 288mm lub 312mm wiaze sie ze zmiana calych zwrotnic jazm zaciskow itd. i przy 312mm minimalny rozmiar kol to 16cali

                        jezeli chodzi o wirusa to ja zauwazylem minimalny spadek spalania
                        oscylowalo to jakos w granicach 0,4-0,7 l/100km
                        jesli masz chec przyjechac na program do Wawy to polecam Rogala na Mineralnej.
                        Z tego co sie orientowalem to wieksze mody w AXRach nie maja sensu
                        motorownia nie wytrzyma dlugo przy mocach w okolicach 200KM
                        CDS-AutoSpa

                        AXR TDI+
                        Perfect Service by DobryGrześWawa
                        ET-14,352

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Zamieszczone przez Andrzej Z.
                          zmiana na 288mm lub 312mm wiaze sie ze zmiana calych zwrotnic jazm zaciskow
                          Nie wprowadzaj w blad.

                          288->312 - to jedynie zmiana tarczy i jarzma hamulcowego :idea:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          Pracuję...