Octavia 1.9 TDI v. Octavia Tour

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Talski
    Classic
    • 2012
    • 3

    Octavia 1.9 TDI v. Octavia Tour

    Wystaw i zobacz, co się będzie działo
    Myślę, że nie powinieneś mieć problemu ze sprzedażą w tej cenie. Chociaż ja zamiast Superba wolałbym Elegance'a z 1,4TSI i DSG :diabelski_usmiech
    Talski
  • skafanderek
    Classic
    • 2011
    • 8

    #2
    Octavia 1.9 TDI v. Octavia Tour

    Wiem, że podobne wątki już były, ale chodzi mi o poradzenei w dość konkretnym przypadku. Jako, że po ostatniej wizycie w warsztacie wiem, że szybko czas się pożegnać z Oplem (Vectra B). Jestem zdecydowany na Skode, myślę o wersji kombi. Na pewno Octavia - to wiem. Zastanawiam się nad dwiema możliwościami:

    1. SKODA Octavia 1.9 TDI Ambiente z przebiegiem do ok. 100.000 km i powiedzmy do 3 lat, z pełną dokumentacją itd ze źródła typu: sprawdzone-auto.pl. Za tym autem
    - rewelacyjnie niskie spalanie (z wypowiedzi na forach nie tyko nominalnie)
    - relatywnie niezły silnik
    - względnie "bogate" wyposażenie

    a przeciw:
    - niby dla diesla 100.000 to nie majątek, ale na naszych drogach (zawieszenie, sól) przy tym jak nie wiem jak był eksploatowany i czy był katowany w mieście czy pomykał szosami (albo właściciel miał do domu 5 km polną wyboistą drogą
    - gorsze warunki kredytu
    - tak czy inaczej trzeba trochę dorzucić na początek

    2. Octavia Tour kombi 1.6/75 kW (102 KM), ale z dodanym gazem
    za:
    - nowy więc teoretycznie pewniejszy (o ile coś jest pewne)
    - możliwość skonfigurowania wyposażenia
    - lepsze warunki kredytu

    minusy:
    - wyższe spalanie (koszt plasuje się podobnie jak w Octavia 1.9 TDI dopiero przy jeździe na
    gazie ale tu znowu "dochodzą" koszty eksploatacyjne - generalnie gaz uważam za konieczny, ale minus dla tego modelu - obawiam się jak przy dłuższym użytkowaniu wpłynie on na niezawodność silnika)
    - gorzej oceniam jego silnik


    Auto chcę żeby mi posłużyło ok. 5 do 8 lat (więc kwestia "straty finansowej przy wyjechaniu z salonu" jest mnie dotkliwa). Przebieg miesięczny ok. 2000-3000 z czego większość w mieście (ale dojazd do pracy ok. 15 km praktycznie bez korków) i powiedzmy jakieś 300-500 "w trasie" (taka eksploatacja chyba bardziej pasuje do benzyniaka jednak). Trochę też krótkich dojazdów do przedszkola / sklepu / stacji itp. Zależy mi na pewnym komforcie użytkowania i nie spędzania życia w warsztatach. Styl jazdy bez szaleństw ale w miarę możliwości dynamiczny (no o to było łatwiej jednak w oplu z silnikiem 2.0 i 136 KM).
    Kwestie typu głośniejsza / cichsza praca silnika raczej są dla mnie drugorzędne (i tak słucham radia).

    Cenowo - w sumie podobnie. Tzn Tour wychodzi z dopasowanym wyposażeniem wychodzi o ok. 10.000 drożej (+ chyba wyższa cena ubezpieczenia), ale w używce pewnie tak czy inaczej na "koszty dodane" trochę pójdzie.

    Pewnym minusem jest potrzeba haka, która jest w salonie droga bardzo, a pozasalonowy montaż to strata gwarancji...

    Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi i argumenty. Generalnie - wziąwszy pod uwagę czas czekania na samochód lub szukania odpowiedniego muszę podjąć dość szybko.

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      Zamieszczone przez skafanderek
      - możliwość skonfigurowania wyposażenia
      Ten argument jeśli chodzi o toura to troszkę na wyrost :lol:
      Octavia

      Komentarz

      • skafanderek
        Classic
        • 2011
        • 8

        #4
        wyposażenie

        No właściwie to tak, ale z drugiej strony z tego co przeglądałem to większość tego co i tak bym zamawiał jest w opcjach...

        Komentarz

        • krzysiek13
          L&K
          • 2010
          • 1155

          #5
          skafanderek, skoro jest to bardzo dobrze
          Tutaj nie ma się nad czym zastanawiać. Bierz nowy.
          Octavia

          Komentarz

          • pstryczek
            RS
            • 2009
            • 10778
            • Superb III (3V3)

            #6
            Co nowy to nowy, ale dieselek kusi :P
            Marek

            Komentarz

            • krzysiek13
              L&K
              • 2010
              • 1155

              #7
              Zamieszczone przez skafanderek
              Zależy mi na pewnym komforcie użytkowania
              1.9 raczej nie jest zbyt komfortowym rozwiązaniem trochę bije w uszy
              Octavia

              Komentarz

              • Vojtek1,9tdi
                Rider
                • 2010
                • 264

                #8
                Jak chcesz jeździć 5-8 lat tylko DIESEL.
                Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

                Komentarz

                • phoneman
                  RS
                  • 2008
                  • 3374
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  skafanderek, Mówisz o Tour czy Tour 2 A jaki masz budżet :?:
                  .

                  Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                  Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                  Komentarz

                  • miq
                    Classic
                    • 2011
                    • 31

                    #10
                    Zamieszczone przez krzysiek13
                    Zamieszczone przez skafanderek
                    Zależy mi na pewnym komforcie użytkowania
                    1.9 raczej nie jest zbyt komfortowym rozwiązaniem trochę bije w uszy
                    heh, wszyscy narzekaja na te diesle ale jesli mam byc szczery to nie diesel jest problemem moim zdaniem. Jestem wlascicielem O2 1.9 TDI Elegance 2008 r od troche ponad miesiaca i musze przyznac ze silnik slychac ale dla mnie to jest nawet przyjemny dzwiek - znacznie gorzej z wyciszeniem wnetrza od pracy podwozia. Szczegolnie we Wroclawiu jak sie wjedzie na bruk ;-) (na gladkiej nawierzchni jest w miare ok). Wtedy BARDZO slychac prace zawieszenia - bardziej mi to w sumie przeszkadza niz praca silnika. A jak sie jedzie ponad 120 km/h to ma sie wrazenie ze sa drzwi niedomkniete;-) szczegolnie jak na zewnatrz jest mokro itd. ...a i jeszcze te uszczelki w drzwiach ktore musze smarowac wazelina techniczna zeby nie skrzypialy;-)

                    Jesli wiec boisz sie kupowac auto uzywane a niestety w dzisiejszych czasach to na prawde trzeba uwazac bo wiekszosc Octavii w ogloszeniach jest sprowadzana i nigdy nie wiadomo jaka te auta mialy historie;/ i mozesz trafic na wyżyłowany egzemplarz - to moze rzeczywiscie ten Tour wydaje sie ciekawszaa propozycja o ile oczywiscie zainstalujesz gaz;-) w sensie bez gazu to koszty benzyny i wieksze spalanie moze Cie rozczarowac.

                    Kupując nowego toura za pewne bedziesz musial zamowic ekstra wyposarzenie (to standardowe to troche biedne jest) i obawiam sie ze wtedy roznica cen nowego toura a uzywanej o2 1.9 TDI to moze byc znacznie wieksza niz 10 tys.

                    Moja o2 ma najechane 145 tys km i odpukać przez miesiac wydaje sie byc ok (ale na kanal nie wjezdzalem jeszcze i nie wiem co kruje podwozie;-)) ale to bylo auto krajowe serwisowane w skodzie i VW i w sumie od pracownika VW to auto kupilem wiec mam nadzieje ze to byl dobry egzemplarz. Szkoda ze skod nie mozesz sprawdzic po vinie w dowolnym serwisie - tylk ow tym w ktorym auto bylo serwisowane. VW mozna i to jest fajne...
                    pozdrawiam
                    miq!

                    Komentarz

                    • krzysiek13
                      L&K
                      • 2010
                      • 1155

                      #11
                      Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
                      Jak chcesz jeździć 5-8 lat tylko DIESEL.
                      Dlaczego? Koszt utrzymania benzin+gaz i diesla są, powiedzmy, porównywalne, może nawet lpg lepiej wypada.


                      Zamieszczone przez phoneman
                      skafanderek, Mówisz o Tour czy Tour 2 A jaki masz budżet :?:
                      Z tego przecież wynika, że chce wybierać między tour 1 1.9 TDI, a tour 2 1.6+LPG
                      Octavia

                      Komentarz

                      • phoneman
                        RS
                        • 2008
                        • 3374
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        krzysiek13, Skoro wynika. :roll: To ja bym brał Toura 2 1,6 Benzyna
                        .

                        Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                        Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                        Komentarz

                        • krzysiek13
                          L&K
                          • 2010
                          • 1155

                          #13
                          phoneman, jeśli nie zależałoby mi na modach i śmocach, ja też.
                          Octavia

                          Komentarz

                          • Walt
                            L&K
                            • 2011
                            • 1065
                            • Seat

                            #14
                            Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
                            Jak chcesz jeździć 5-8 lat tylko DIESEL.
                            Nikt o zdrowych zmysłach nie sprzedaje diesla po trzech latach i 100tys. przebiegu, a takie są założenia skafander-ka. Nawet, jeśli mu się uda kupić coś co ma 150tys., to po 8-miu latach (które zakłada że przejedzie) będzie miał ponad 400 tysięcy i będzie skarbonką bez dna. Jeśli weźmie nowego Toura, to za 8 lat będzie miał 240 tys. i nawet ewentualna wymiana głowicy (czy straszą przeciwnicy autogazu) będzie mniejszym kosztem niż wtryski, turbo, czy inne dwumasy.
                            Ja bym brał Toura i tak też mam zamiar zrobić
                            SPOT Poznań ->

                            Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

                            Komentarz

                            • skafanderek
                              Classic
                              • 2011
                              • 8

                              #15
                              dzieki

                              Dzięki za wszystkie uwagi. Budżet to do 60.000 zł

                              Wydaje mi się, że można jednak kupić ok. 100.000 diesela - pofirmowe, czasem tez inne okoliczności to determinują. Znalazłem takie oferty (z dokumentacją z polskiego ASO). Przychylam się jednak do nowego - dlaczego? Bo mniej się boje o silnik diesla, ale bardziej o jego zawieszenie.

                              A swoją drogą niezły jest czas oczekiwania na tour'a - 5 miesięcy!!

                              Komentarz

                              • Kapuhy
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 132

                                #16
                                3-letni diesel będzie miał tak koło 150 tyś myślę, zwłaszcza po-firmowy czy po-leasingowy. Leasing to zwykle 120 tyś km i 3 lata na umowie. Zawsze musisz sprawdzić przebieg. Ja sprowadzałem z Francji i nie było problemu, żeby w ASO mi powiedzieli, kiedy to auto było na ostatnim przeglądzie i z jakim przebiegiem, także dziwne mi się wydaje żeby srawdzenie auta z Polski było niemożliwe. Inna opcja sprawdzenia przebiegu to VAG, który czyta EDC16 - podjechać na warsztat który naprawia VW (nie ASO) i zapytać.
                                Dwumasa w 1.9 TDI ma dłuższą żywotność niż w 2.0 TDI, cieżko powiedzieć o ile, ale myślę że te 200 tyś. km powinna wytrzymać przy normalnej eksploatacji, jak będzie się psuć to na pewno się odezwie długo wcześniej. Co innego turbo niestety i myślę, że jak kupujesz auto powiedzmy ze 150 tyś km i zamierzasz nim jeździć 5-8 lat to ja bym od razu wymienił turbinę żeby spać spokojnie, zwłaszcza jeżeli już pogwizduje. Koszt wymiany turbiny 1.9 TDI w ASO (ale sprowadzanej bezpośrednio od producenta, Garrett w moim przypadu, nie z sieci VW/Skoda) łącznie z robocizną to około 3200 zł., przynajmniej ja tyle zapłaciłem półtora roku temu.

                                Komentarz

                                • marlej108
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 4976
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                  #17
                                  za ok. 60 tysiecy to bedziesz mial O2 FL 1.2 TSI i 1.4 TSI - to pierwsze pewnie w wersji ambiente, a ten 1.4 TSI byc moze tez....

                                  ale za taka kwote to kupisz ladny uzywany...

                                  ogolnie trudny wybor.

                                  ja bym wzial albo:

                                  1. najtansza wersje O2 Tour z silnikiem 1.4 - skoro wiekszosc masz wyjezdzic po miescie to po co wiekszy?
                                  2. 1.9 TDI ambiente/elegance z dsg jakby dalo rade, tutaj uzywane od 1 wlasciciela
                                  3. nowa O2 FL 1.2 TSI lub 1.4 TSI.
                                  4. za 60k chyba idzie kupic nowa O2 FL z 1.6 TDI ....
                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz

                                  Pracuję...