przegonienie auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zygiaga
    Classic
    • 2011
    • 30

    przegonienie auta

    'piotrek_gdy' - BARDZO dziekuje za odpowiedz ... jesli dziala Ci N8 to E7 powinna rowniez ... zatem GSM II jest najlepszym rozwiazaniem !

    (GSM III kosztuje 100zl wiecej wiec nie az tak duzo, ale rozumiem ze totalnie nie ma sensu gdyz przejmuje kontrole nad telefonem a ja na 100% bede uzywal np. navi)
  • 13karolss
    Ambiente
    • 2010
    • 199

    #2
    przegonienie auta

    witam, mam pytanie czeka mnie na dniach fajna trasa i po naprawach ostatnich u mechanika, ten powiedzial mi ze moge przeczyszcic turbine w aucie przeganiajoc auto ??? zapytalem sie jak ? on powiedzial ze najlepiej na autostradzie ( taka mnie czeka 700km ) dac ostro pedal gazu, w zeszlym roku jechalem ponad 300 km z pradkoscio 150 non stop - a max 185 wiecej sie balem bo juz kierownica mi latala pytanie jak przegonic auto-bede jechal z pasazerem zawalony gratami pod sam dach :P jak dlugo musze jechac mocno na obrotach aby z turbiny wyszedl syf po zimowej jezdzie po miescie :P no i zeby nic niezepsuc oraz zeby kola mi nieodpadly
    karol - człowiek który zostal papierzem

    Komentarz

    • tryton
      Elegance
      • 2008
      • 935

      #3
      wpisz w szukajkę Notlauf

      Komentarz

      • adaś
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2006
        • 876
        • Volkswagen

        #4
        Możesz to zrobić na 4 biegu. Na pewnym niemieckim portalu zalecali 4000obr przez 10min. Ja tego nie stosowałem, bo 'przeganiam' auto na bieżąco
        Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
        a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
        Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
        O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

        Komentarz

        • 13karolss
          Ambiente
          • 2010
          • 199

          #5
          pod haslem notlauf juz szukalem jak mialem problem z kodem bledu 462 D no i tam roznie wszyscy podajo na 4 biegu naprzyklad jechac 140 :shock: tu pytanie czy kola mi nieodpadno :szeroki_usmiech kwestia ze bede jechal zaladowany po brzegi i czy to nie bedzie zbyt wielkie obciozenie dla silnika samochodu,
          karol - człowiek który zostal papierzem

          Komentarz

          • adaś
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2006
            • 876
            • Volkswagen

            #6
            Nie chodzi o prędkość, tylko o obroty silnika. Jeżeli czujesz, ze koła odpadają Ci na 5 biegu, to na 4 powinno być ok.
            Poza tym, jeżeli kiera lata Ci przy 180km, to znaczy, że coś jest nie halo, tzn. słaba zbieżność, pokrzywione fele, lub balony na oponach.
            Kiera nie ma prawa latać nawet powyżej 200.
            Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
            a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
            Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
            O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

            Komentarz

            • 13karolss
              Ambiente
              • 2010
              • 199

              #7
              to znaczy nielata mi kierownica przy 180 ale czuje juz drgania na niej ,kola nowe felgi tez zbieznosc ustawiona 2 razy po poprawce wczoraj
              karol - człowiek który zostal papierzem

              Komentarz

              • tryton
                Elegance
                • 2008
                • 935

                #8
                Ja u siebie robię tak jadę sobie spokojnie na autostradzie ok 140 i nagrzewam turbinkę potem pedał w podłogę chwilę za autem czarno, po chwili cały syf zostaje wydmuchany . Po paru km wracam do prędkości przelotowej

                Komentarz

                • adaś
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 876
                  • Volkswagen

                  #9
                  13karolss,

                  No to tak jak mówię. Jeżeli obawiasz się poruszania z prędkością 180 i więcej, to zredukuj bieg do 4 i uzyskasz ten sam efekt utrzymując obroty na wysokości 4tys przez około 10 min. Wtedy powinno przedmuchać nagar.
                  Nie pamiętam jaką będziesz miał prędkość na 4 biegu, ale będzie ona odpowiednio mniejsza.
                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                  Komentarz

                  • 13karolss
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 199

                    #10
                    jak sadzisz lepiej przeganiac na z gorki czy pod gorke-wydaje mi sie ze z gorki-bede jechal autostradami w gorach czyli nie na plaskim
                    karol - człowiek który zostal papierzem

                    Komentarz

                    • adaś
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 876
                      • Volkswagen

                      #11
                      Silnik musi być obciążony, czyli na płaskim lub pod górę. Biorąc pod uwagę fakt, że jak piszesz będziesz jechał max obciążony, to najlepiej na płaskim. Chcesz go przecież przegonić, a nie zagotować :diabelski_usmiech

                      No i odradzam ten zabieg przy wysokich temperaturach zewnętrznych
                      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                      Komentarz

                      • 13karolss
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 199

                        #12
                        jade do szwdecji pod sam biegun prawie tam jeszcze 4,5 st i bardzien na polnoc to minus- to mniej wiecej juz wiem jak to zrobic, problem bedzie jeszcze jeden :P policja mandaty so kolosalne kolega za przekroczenie predkosci dopuszczalna 110 a jechal 135 dostal 4200zl mandatu w zeszlym roku mialem szczescie bo jechalem przed nim kilometr wczesniej ale przy 150 jak jechalem to cb mi nie zwialo tez plus :lol:
                        karol - człowiek który zostal papierzem

                        Komentarz

                        • adaś
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 876
                          • Volkswagen

                          #13
                          Wiesz jak, teraz musisz sam zdecydowac gdzie. Szwecja wydaje się nie być najlepszym miejscem :diabelski_usmiech
                          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                          Komentarz

                          • 13karolss
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 199

                            #14
                            i tak zle i tak niedobrze w polsce to niemam jak bo z bialego jade to drogi sa raczej dla zawodowcow i nie zbyt za szybkie na mojej trasie do gdyni chyba ze 7 ale tam fotoradarow mnostwo,tesciowa dzownila po znajomych z komendy w wawie i elblogu to podobno inspektorat ruchu drogowego zaczol juz pakowac od lutego fotoradary a ponadto majo dobry sprzet laserowy, jak sie dowiedzialem to ta droga nr 7 dalej w remoncie, ale zaryzykuje w szwecji,wiem ze jak z promu wysiode to musze powoli jechac bo policja w szwecji czai sie na polakow- poprstu kierowcy z polski napychajo mennice panstwowo dla ich rzodu,zwykle przekrocenie o 20 km i niema dyskusji, a jak jest to dodatkowy 1000 zl, jedziemy na 3 auta to bede probowal, tylko czy mi sie to oplaci czyszcenie tubiny to 1400zl tak mi zaproponowali, przekroczenie predkosci o 50km w szwcji to 5000 tysiecy zlotych i tak zle i tak niedobrze no nic dziekuje za pomoc, za 3 dni napisze jak poszlo :P i czy kol niepogubilem
                            karol - człowiek który zostal papierzem

                            Komentarz

                            • t271828
                              Elegance
                              • 2008
                              • 928

                              #15
                              Zamieszczone przez 13karolss
                              problem bedzie jeszcze jeden :P policja mandaty so kolosalne kolega za przekroczenie predkosci dopuszczalna 110 a jechal 135 dostal 4200zl mandatu
                              To moze na trojce?

                              Komentarz

                              • 13karolss
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 199

                                #16
                                na trojce ??? ale na 3 biegu czy na drodze nr 3 ??
                                karol - człowiek który zostal papierzem

                                Komentarz

                                • Damianjg
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 621

                                  #17
                                  Zamieszczone przez 13karolss
                                  na trojce ??? ale na 3 biegu czy na drodze nr 3 ??
                                  Tak droga nr 3 idealnie sie do tego ndaje

                                  Komentarz

                                  • rybkabial
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 1

                                    #18
                                    chodzilo o 3 bieg

                                    Komentarz

                                    • Tony065
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2487
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                      #19
                                      sorry za OT, ale nie mogę! mam znajomego w szwecji i jak gość widzi kogoś pędzącego ponad §, to na 99% polak lub euro wschód. mają rację, że walą takie wysokie mandaty. jakby u nas nie można było auta po autostradzie przegonić... ile zajmie zjazd na A1 i jazda 10min na 4b z 4000rpm? max. 1h w obie strony a kasa i nerwy zostaną na swoim miejscu. u nas można nawet 150 polecieć i policja nie powinna reagować, więc po co ryzykować?
                                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                      @ by Tune-up Gdańsk
                                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                      Antek

                                      Komentarz

                                      • BORA
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 118
                                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez 13karolss
                                        to znaczy nielata mi kierownica przy 180 ale czuje juz drgania na niej ,kola nowe felgi tez zbieznosc ustawiona 2 razy po poprawce wczoraj
                                        Może rozwiązaniem jest wyważarka hunter? Mój kumpel miał problemy z prowadzeniem peugta 307 po hunterze nie mógł poznać auta Sam jak przerzucę oponki na letnie zamierzam się na niego wybrać bo coś mi autko przed zimą zaczęło przy większych prędkościach gorzej się prowadzić..

                                        Zamieszczone przez 13karolss
                                        tylko czy mi sie to oplaci czyszcenie tubiny to 1400zl tak mi zaproponowali, przekroczenie predkosci o 50km w szwcji to 5000 tysiecy zlotych i tak zle i tak niedobrze no nic dziekuje za pomoc, za 3 dni napisze jak poszlo :P i czy kol niepogubilem
                                        Gdzie tyle Ci policzyli za czyszczenie turbo??? To przecież połowa wartości turbiny!!! Przecież to jakaś absurdalna cena.. taki koszt to max 300-400zł!

                                        U mnie po zeszłej zimie przegonienie samochodziku pomogło na rok, jednak parę razy tej zimy turbo też się wyłączyło dlatego w tym roku miałem się zabrać samemu i ją wyczyścić ale ponieważ dopadła mnie wymiana UPG to zleciłem mechanikowi od razu żeby turbo też przeczyścił..
                                        BORA aka xbora
                                        Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                                        ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                                        Komentarz

                                        • soszek81
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1245

                                          #21
                                          Ech - na 3 biegu przy 4k rpm masz ok 105km/h licznikowo, czyli po GPS ok 98. Wtedy raczej w Szwecji nie podpadniesz. Ale coś takiego to i w PL możesz.
                                          A na przyszłość - jak rozgrzejesz auto to po prostu na 1,2 i 3 biegu but w podłogę co jakiś czas i odpadnie czyszczenie i przedmuchiwanie turbiny.

                                          Też racja z kosztem czyszczenia - przegięcie na max.
                                          A to że auto będzie załadowane i dociążone to nawet lepiej. Nie musisz też jechać z takimi obrotami te np 10 min non stop. Daj po obrotach na 1-2 min, wrzuć 5 bieg i jedź spokojnie kilka min aby silnik ostygł i tak w kółko kilka razy. Nic złego nie może się stać.
                                          Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            panowie, turbinę trzeba cały czas przeganiać jak jest ku temu sposobność a wtedy problemów nie ma z nagarem
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • soszek81
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1245

                                              #23
                                              piramida - ja właśnie tak robię. Silnik zagrzany to każdy start pełnym ogniem do 3ki włącznie - dalej już spokojnie
                                              Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                              Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                              Komentarz

                                              • krzysiek13
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1155

                                                #24
                                                Zamieszczone przez piramida
                                                panowie, turbinę trzeba cały czas przeganiać jak jest ku temu sposobność a wtedy problemów nie ma z nagarem
                                                O to to Nigdy jeszcze nic mi się nie zapiekło, czyszczę ją na bieżąco :szeroki_usmiech A podobno spokojna jazda oszczędza motorownie
                                                Octavia

                                                Komentarz

                                                • adaś
                                                  Elegance
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 876
                                                  • Volkswagen

                                                  #25
                                                  turbinę trzeba cały czas przeganiać jak jest ku temu sposobność a wtedy problemów nie ma z nagarem
                                                  Święte słowa
                                                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...