[O1] Jaki silnik pod LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lesiu158
    Classic
    • 2012
    • 2

    [O1] Jaki silnik pod LPG

    jlupio, kto tu mówi o eksperymentach, po prostu zdarzyło się parę razy po przesiadce z manuala i tyle. Takie zachowanie samochodu świadczy o wysprzegleniu a więc moim zdaniem nie jest szkodliwe dla skrzyni. Nie da się wtedy wyjąć kluczyka, trzeba przełączyć na P. W instrukcji nie zabraniają holowania auta z dsg, to też świadczy o istotnych różnicach w eksploatacji tego typu skrzyni.
    W ogóle uważam, ze dsg jest idioto odporne ;-) . Czytałem w necie ze ktoś podczas jazdy wrzucił R i nic się nie stało :-)
    Inna ciekawostka: jeśli prędkość jest zbyt niska nie da się wrzucić zbyt wysokiego biegu, np 5 przy prędkości 20 km/h.

    Moim zdaniem pełzanie auta odbywa się na półsprzęgle, u mnie pojawiają się drobne wibracje do momentu lekkiego naciśnięcia pedału gazu.
  • arnam
    Classic
    • 2011
    • 5

    #2
    [O1] Jaki silnik pod LPG

    Poszukuję O1, rocznik około 2002 z zamiarem założenia instalacji LGP. Jaki model/pojemność silnika najbardziej polecacie? I jaki model instalacji (nie mam zamiaru na niej oszczędzać, tylko założyć coś przyzwoitego)?

    Komentarz

    • rezon
      RS
      • 2006
      • 1894
      • Volvo
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      1,6 8V

      Komentarz

      • s1
        Ambiente
        • 2010
        • 185

        #4
        Tylko 2litry 115 km

        Komentarz

        • krisoctav
          Rider
          • 2008
          • 417

          #5
          tak jak kolega 2.0 115 km bezproblemowy sekwencja i śmigasz

          Komentarz

          • arnam
            Classic
            • 2011
            • 5

            #6
            Zamieszczone przez krisoctav
            tak jak kolega 2.0 115 km bezproblemowy sekwencja i śmigasz
            A dlaczego nie mniejszy silnik jak pierwsza sugestia 1.6. Ze względu na spadek mocy po instalacji LPG czy z innymi silnikami są problemy po instalacji?

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez arnam
              Zamieszczone przez krisoctav
              tak jak kolega 2.0 115 km bezproblemowy sekwencja i śmigasz
              A dlaczego nie mniejszy silnik jak pierwsza sugestia 1.6. Ze względu na spadek mocy po instalacji LPG czy z innymi silnikami są problemy po instalacji?
              bzdurne teksty "tylko".
              i jeden i drugi dobrze nadają się do gazu
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • t271828
                Elegance
                • 2008
                • 928

                #8
                Re: Jaki silnik pod LPG

                Zamieszczone przez arnam
                Poszukuję O1, rocznik około 2002 z zamiarem założenia instalacji LGP. Jaki model/pojemność silnika najbardziej polecacie? I jaki model instalacji (nie mam zamiaru na niej oszczędzać, tylko założyć coś przyzwoitego)?
                Troche juz takich watkow bylo: 1.6 jest chyba najbardziej bezproblemowym silnikiem do przerobki na gaz, ale mocniejsze tez sa OK - nawet 1.8T mozna bez zagazowac i miec naprawde dynamiczny samochod

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  KAZDY silnik benzynowy lacznie z 1.8T jaki byl w OI mozna zagazowac sekwencja i bedzie jezdzil bezproblemowo. Biorac roznice w koszcie zakupu 1.6, 2.0 i 1.8T to ja bym bral tylko ten ostatni :twisted: Moze nie jest az tak pancerny jak 1.6, ale ma to cos 8)
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • soszek81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1245

                    #10
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Moze nie jest az tak pancerny jak 1.6, ale ma to cos 8)
                    Tak - 150 KM w serii, a po programie okolice 200. I śmiga na LPG.
                    Więcej może kolega Coke powiedzieć - miał taki egzemplarz (nie pamiętam tylko czy z LPG).
                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                    Komentarz

                    • mani0
                      Rider
                      • 2008
                      • 643

                      #11
                      1.8T od dwóch lat z podtlenkiem lpg, żadnych problemów, żadnych spadków mocy, spalanie gazu większe o około 1 l w stosunku do pb.
                      teraz drobne problemy, bo wtryskiwacze gazu sie kończą - do wymiany, ale to można zaliczyć do napraw eksploatacyjnych, biorąc pod uwagę jakość lpg w kraju.

                      Komentarz

                      • arnam
                        Classic
                        • 2011
                        • 5

                        #12
                        OK. Dziękuję za Wasze opnie.

                        Komentarz

                        • s1
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 185

                          #13
                          Zamieszczone przez szkoda
                          bzdurne teksty "tylko".
                          i jeden i drugi dobrze nadają się do gazu
                          No 1.6 napewno będzie bezproblemowy i łatwiej znależc ale 2 litry bedzie miał elastykę i pamięta czasy golfów trójek i Audi 80 a co za tym idzie mało elektroniki i tam latał aż miło

                          Komentarz

                          • Northeusz
                            RS
                            • 2010
                            • 1677
                            • Octavia I (1U2)
                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                            #14
                            Re: Jaki silnik pod LPG

                            Zamieszczone przez arnam
                            Poszukuję O1, rocznik około 2002 z zamiarem założenia instalacji LGP. Jaki model/pojemność silnika najbardziej polecacie? I jaki model instalacji (nie mam zamiaru na niej oszczędzać, tylko założyć coś przyzwoitego)?
                            Bierz 1,6 jak Koledzy piszą. Łatwiej znajdziesz taki egzemplarz, bo jest ich więcej.
                            Nie bierz natomiast 1.8T . Ja mam taki z LPG i coż... ślicznie jeździ, problemów nie sprawia, spadek mocy niezauważalny, czysta radocha i na trasie i podczas tankowania. No i w razie potrzeby zapas do zrobienia swapa na co najmniej 180 KM :twisted:
                            Którykolwiek nie weźmiesz, czy to 1.6, 2.0 czy 1.8T to w każdym z nich dobra instalka i dobry monter to podstawa Twojego zadowolenia z nabytku.
                            A co do instalki, to bierz STAG-a, albo LR. I lepiej podzespoły dobierane, a nie gotowe kit-y.
                            Pozdrawiam
                            Northeusz

                            Komentarz

                            • arnam
                              Classic
                              • 2011
                              • 5

                              #15
                              A orientujesz się może jaki jest koszt instalacji Landi R. lub STAG w przypadku silnika 1.6?

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez arnam
                                A orientujesz się może jaki jest koszt instalacji Landi R. lub STAG w przypadku silnika 1.6?
                                STAG od 2-3tys
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • Northeusz
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1677
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  Zamieszczone przez arnam
                                  A orientujesz się może jaki jest koszt instalacji Landi R. lub STAG w przypadku silnika 1.6?
                                  STAG od 2-3tys
                                  a Landi może być kilka stówek droższe od Saga
                                  Pozdrawiam
                                  Northeusz

                                  Komentarz

                                  • arnam
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 5

                                    #18
                                    To dla dopełnienia tematu już bez zakładania osobnego spytam : czy znacie jakiś godny polecenia zakład zajmujący się montażem instalacji LPG w Trójmieście lub ewentualnie w Słupsku?

                                    Komentarz

                                    • pleban
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 580

                                      #19
                                      Gdynia, ul. Wrocławska
                                      Dla mnie mistrz nad mistrze, montowali mi dwie sekwencje, nigdy żadnego problemu
                                      U trzech moich znajomych poprawiali zakłądane gdzie indziej instalki i koledzy (plus koleżanka) nie poznawali swoich aut
                                      była O1 1,6 102 KM
                                      była O1 1,9 TDI 90 KM
                                      była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                                      był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                                      jest Ford Tourneo Courier

                                      Komentarz

                                      • matrix_pl
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 758

                                        #20
                                        moje zdanie poparte organoleptycznie 2.0 lub 1.8 (nie koniecznie T) jak chcesz w miarę sprawnie przemieszczać się.
                                        Jak dla żony to nic innego jak 1.6
                                        Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                                        Komentarz

                                        • kobyll
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 22

                                          #21
                                          2.0 8V 115KM - przeczytaj moje posty spalanie bardzo niskie.
                                          1,6 8V 102KM - spalanie troszkę mniejsze niż w 2.0, nawet napisze takie samo jak jeździsz szybciej.
                                          1,8T 150KM - jeżeli będzie jeździła kobieta, lub nie chcesz czekać na ogrzanie/wystudzenie , szybko dojedzie się turbina, ogólnie więcej problematyczny niż pozostałem dwa, ma zaś duży plus 150KM.

                                          Instalacja gazowa (ceny w zaokrągleniu):
                                          - Stag 300 ISA2 - 540zł
                                          - Listwa MATRIX HD344 + podgrzewacz - 450zł
                                          - filtr FL02/FL03 Czaja - 60zł
                                          - reduktor MAGIC III - 200zł
                                          - butla w koło BORMECH 67litrów z zaworem - 600zł
                                          - inne: przełącznik, miedź, opaski itp. - 200zł
                                          Koszt samych części: 2050zł

                                          CENA kompletnej instalacji wraz z założeniem do silnika z 4 cylindrami waha się w granicach 2400-2500zł.
                                          Pozdrawiam Karol

                                          ----------------------------------
                                          Mazda 6 liftback 2.0 MZR-CD seria 136KM/152KM
                                          Skoda Octavia kombi 2003r. 2.0 AZJ Benzyna + gaz

                                          Komentarz

                                          • przemekjurek
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 17

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            KAZDY silnik benzynowy lacznie z 1.8T jaki byl w OI mozna zagazowac sekwencja i bedzie jezdzil bezproblemowo. Biorac roznice w koszcie zakupu 1.6, 2.0 i 1.8T to ja bym bral tylko ten ostatni :twisted: Moze nie jest az tak pancerny jak 1.6, ale ma to cos 8)
                                            mam od kilku dni 1,8T wczesnmiej 4 lata na 1,6 lpg ale w lanosie i sie zastanawiam czy to nie profanacja zeby gazowac ten silnik? ale moze jednak? czy ludzie maja z tym jakies problemy?

                                            Komentarz

                                            Pracuję...