Ja mam odmienny problem ze spalaniem. Tydzien temu wracalem z urlopu przez Niemcy autostrada na niemieckim, podobno lepszym, paliwie (1.9 TDI AHF + program na 136kM MTM, jazda srednio 140km/h z klima przy pelnym zaladowaniu: 4 osoby + graty) Komputer pokazywal mi srednie spalanie 5,2-5,3L/100km, natomiast po zatankowaniu i przeliczeniu litrow na przejechane kilometry wyszlo 6l/100km. Czy to mozliwe, zeby komp tak oszukiwal, czy raczej powinienem przyczyny szukac gdzie indziej?
Spalanie i pojemnosc baku
Zwiń
X
-
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
-
-
hsurim, możliwe - na pewno w sprawie wskazań komputera - przy totalnym emerycie ja AGRem miałem 3,5/100 na 50 km odcinku, generalnie w tym AGR komputer nie przekłamywał za bardzo więc to całkiem możliwe. Ekstremalnie oszczędna jazda powoduje ekstremalnie małe spalanie - inna sprawa że już mnie nawet zaczyna denerwować takie toczenie i coraz częściej wchodzę na skandaliczne spalanie 5,5 :lol:
Komentarz
-
-
Witam!!
Sorki, że odgrzewam takiego starego "kotleta", ale może ktoś mi powie ile wchodzi pod korek beny w O2 FL 1,4 TSI, dziś zalałem 49l, odskoczył pistolet, potem dolewałem do 57l, chciałem pod korek, żeby sprawdzić mu spalanie (nie mam kompa), ale przy tych 57 to już sobie odpuściłem, bo zaczałem się zastanawiać, gdzie się podziewa paliwo. W moich poprzednich autach od odskoczenia pistoletu do zalania pod korek wystarczyło dolać max 4-5 litrów i już się wylewało.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Sebastian
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sebastian1980zalałem 49l, odskoczył pistolet, potem dolewałem do 57l, chciałem pod korek, żeby sprawdzić mu spalanie (nie mam kompa), ale przy tych 57 to już sobie odpuściłem, bo zaczałem się zastanawiać, gdzie się podziewa paliwo.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mkania777Nie robi sie tego i nie dolewa pod korek, to szkodzi bo nie ma tzw. rezerwowej poduszki powietrznej...
...w każdym aucie w ten sposób sprawdzam co jakiś czas spalanie, dolewam pod korek, wyjeżdzam prawie cały bak, mierząc przy tym ilość km, i znowu tankuje pod korek. Wtedy mam realne spalanie w danych warunkach (miasto, trasa).
Zamieszczone przez Ruddsebastian1980, nie wyskoczyła Ci kontrolka "check engine"??
Czyli ?? nikt nie tankował "pod korek" ??
Komentarz
-
-
No i nastepnym razem nalejesz 52l i wyjdzie Ci ze pali 4l. Trzeba nalac kilka razy tak, zeby to bylo miarodajnie, a wiec nalewasz do 1-2-3 odbicia pistoletu, bo tak po pierwszym wlewasz 49, a potem dolewasz 8l :idea: Wiec to jest na 100km wiecej, wiec bardzo duzy blad pomiarowy.
Zaloz sobie konto na jakims portalu typu motostat, wtedy nawet jak tankujesz za 50zl to sobie zaznaczasz i sumarycznie kiedys tam nalejesz do pelna to wyjdzie srednia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftNo i nastepnym razem nalejesz 52l i wyjdzie Ci ze pali 4l. Trzeba nalac kilka razy tak, zeby to bylo miarodajnie, a wiec nalewasz do 1-2-3 odbicia pistoletu, bo tak po pierwszym wlewasz 49, a potem dolewasz 8l :idea: Wiec to jest na 100km wiecej, wiec bardzo duzy blad pomiarowy.
Zaloz sobie konto na jakims portalu typu motostat, wtedy nawet jak tankujesz za 50zl to sobie zaznaczasz i sumarycznie kiedys tam nalejesz do pelna to wyjdzie srednia.
Dolewam pod korek (nie do odpuszczenia pistoletu, tylko pod korek), wyjeżdzam prawie cały bak, mierząc przy tym ilość km, i znowu tankuje pod korek. Wtedy mam realne spalanie w danych warunkach (miasto, trasa).
Uwierz mi przy takim pomiarze nie ma błedu. trzeba tylko dwa razy zatnakować pod korek.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sebastian1980Ciekawe...
...w każdym aucie w ten sposób sprawdzam co jakiś czas spalanie, dolewam pod korek, wyjeżdzam prawie cały bak, mierząc przy tym ilość km, i znowu tankuje pod korek. Wtedy mam realne spalanie w danych warunkach (miasto, trasa).
Oczywiście możesz się bawić w obliczenia dalej swoim sposobem ale na pewno będzie to mniej mimo wszystko miarodajne. Takie jest moje zdanie i jak widzę to nie tylko moje
Komentarz
-
-
sebastian1980, Przeczytalem dokladnie i zaczalem sie smiac Tankowanie tylko dwa razy (dokladnie tak samo) to wiesz, mi tez by auto palilo 4l, ale mnie interesuje realnie, wiec zawsze tankuje tak samo, notuje i mam realne z x kkm srednie spalanie, w tym jazdy po miescie na trasie itd.
Dla mnie to nie odwzorowuje niczego, jak sie wolniej bedzie zbiornik odpowietrzal to Ci wczesniej pojawi sie pod korkiem i lipa bedzie z takiego pomiaru.
Polecam zrobic tak jak robi wiekszosc, a nie wymyslac kolejnych teorii dziejow :idea:
Komentarz
-
-
Panowie powiem tak, wy sobie sprawdzajcie po swojemu a ja sprawdze po swojemu.
Moje pytanie tak naprawde dotyczyło tego ile wchodzi paliwa pod korek (tak żeby się wylewało). I o to mi chodziło, tylko tyle chce wiedzieć.
Jak ktoś wie to niech napisze.
Kolego Maicroft,Zamieszczone przez Maicroftjak sie wolniej bedzie zbiornik odpowietrzal to Ci wczesniej pojawi sie pod korkiem i lipa bedzie z takiego pomiaru
Kolego eaglemirek,Zamieszczone przez eaglemirekOczywiście możesz się bawić w obliczenia dalej swoim sposobem ale na pewno będzie to mniej mimo wszystko miarodajne.
Wynika to z praw fizyki, zamknięte naczynie coś z niego ubywa, dolewamy i mamy wynik ile trzeba bylo dolać. Proste jak świński ogon.
Coś mi się zdaje, że jak tak dalej pójdzie (idąc waszym tokiem rozumowania) to zaraz się dowiem, że za każdym razem do tego samego baku wleje więcej lub mniej cieczy.
Komentarz
-
-
Ja niemal zawsze tankuję na tej samej stacji, staram się przy tym samym dystrybutorze. Tankuję do pierwszego odbicia i dolewam do pół litra, np. 51.5 l. Wskazania kompa mam od zawsze niezłe. Testowane na dłuższych trasach (urlopy), przed urlopem do pełna, potem dolewki, po urlopie do pełna tą samą metodą. Z własnych obliczeń faktycznie wlanego paliwa wychodzi mi zwykle nie więcej niż 0.2 litra/100km na niekorzyść w stosunku do wskazań kompa.
M.666 4U
Komentarz
-
-
sebastian1980, zajrzyj na motostat, tam jest dużo 1,4 TSI mające po 20-30 tys przebiegu, średnia oscyluje w granicach 7,5-8 choć są ecodrajwerzy co do 6 schodzą :diabelski_usmiech
Katalogowe spalanie to jest robione na autostradzie przy 90 km/h, albo w mieście nad ranem w niedzielę przy temp zewnętrznej +20 st. :szeroki_usmiech
Komentarz
-
Komentarz