OMG co to :-)))
V Power vs Inny ON
Zwiń
X
-
V Power vs Inny ON
Cześć koledzy
Już dość długo się zastanawiam nad wyborem na jakim paliwie jeździć (co zresztą widać na moich statystykach na motostat
Ostatnio jeździłem sporo na V Power przepłacając te 60 gr / l. Nie czułem dużej różnicy w samej jeździe, ale czytałem, że to paliwo jako jedyne jest importowane, że jest czystsze itp. W sumie nie miałem, żadnych problemów do czasu jak coś mi się z autem stało i teraz nie jeździ dobrze :evil: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=47283 Jedną z możliwości był filtr paliwa. Pomyślałem sobie to - przepłacam tyle na baku, żeby lać taki syf, że mi się filtr zapchał... Trzeba coś innego spróbować. Dzisiaj pojechałem na Auchan w Krakowie przy Bonarce, bo dużo pozytywnych opinii słyszałem, że mają tanie i dobre jakościowo paliwo.
Nalałem prawie pełny bak i trochę do butelki, żeby zalać filtr przy wymianie.
Wróciłem do siebie i wziąłem się za wymianę. To co zobaczyłem trochę mnie zdziwiło.
Winny nie był zapchany filtr.
Po lewej stronie jest paliwo z Auchan zalane prosto z dystrybutora, a po prawej V power spuszczony z rocznego filtra. W spuszczonym V Powerze nie ma syfu, ma ładniejszy kolor bardziej przeźroczysty i nie jest taki mętny.
Może V power faktycznie jest lepszy od innego on. Jak myślicie?
-
-
Karql, no nie wygląda najlepiej, ja tankuje często pod tesco akurat po zakupach i aż z ciekawosci sprawdze jak wygląda paliwo z ich stacji :roll:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ironmandługo paliwo było w plastikowej butelce?
Specjalnie zostawiłem jedno i drugie, żeby chwile odstały, ale temu z Auchan nic to nie dało jak widać dalej było mętne.
piramida, to zrób fotkę i zapodaj tutaj
Komentarz
-
-
Według UIOKU to większość stacji spełnia normy...
Już sam do końca nie wiem co mam myśleć. Chyba ile jest stacji tyle jest jakości paliwa...
Gdzieś znalazłem taki post:
Jestem świeżynek na grupie i to mój pierwszy post. Panowie pracowałem 7 lat w branży paliwowej(stacje, dystrybucja, itd) i oto co mogę powiedzieć o temacie paliw;
1. 95% stacji w Polsce sprzedaje paliwo z polskich rafinerii...! Nie ma wyjątku, jeśli stacja nie robi machlojek to ten sam ON jest na Orlenie, BP, Shellu, itd... te pozostałe 5% to stacje Auchan które zaopatrują się w biopaliwa w Czechach(aczkolwiek już podobno nie - nie wiem więc nie potwierdzam) i do niedawna Neste które bawiło sie w import(ale nie wiem skąd i jakie paliwo)
2. Paliwa typu Ultimate czy V-Power to najnormalniejsze paliwa z tym, że wyprodukowane z najlepszych frakcji ropy arabskiej i pozbawione praktycznie zanieczyszczeń i siarki. Dodatki które dosypywane są do cystern(niby polepszacze) to czysty bajer(środki wypłukujące nagar, podwyższające temperaturę zapłonu, itp) potrafiący nawet niekiedy zaszkodzić silnikowi(wyciszony przypadek na stacji jednego z największych polskich koncernów gdzie do cysterny chemik wsypał przez pomyłkę podwójną dawkę polepszacza i w ciągu 30 minut od zakończenia spustu paliwa mieli kilkunastu rozgrzanych do białości klientów )
3. ON oenowi nie równy...!! jak już pisałem najlepsze frakcje ropy to ropa arabska i saudyjska, największa kicha to ropa rosyjska(której u nas jest najwięcej ). Wszystkie "wzmocnione" paliwa robi sie tylko z frakcji arabskich/saudyjskich, "zwykły" ON robi się z frakcji rosyjskich ALE również z frakcji arabskich jeśli akurat rafineria posiada nadwyżkę takiego surowca(mówiąc inaczej Matka Rosja spóźnia się z dostawą ) Możecie wierzyć lub nie ale różnica w spalaniu ON wyprodukowanego z frakcji zza Buga i z pustyni Kuwejtu może sięgać nawet 2 litrów na 100km...! Oczywiście wszystko to przemawia na "polepszanymi" paliwami ale.... Na "zwykłym" ON też da się jeździć! Nie gloryfikujmy "polepszanych" paliw bo w połowie przypadków możemy lać to samo co jest pod zwykłym ON. I jeszcze jedna sprawa w tej kwestii która jest dość znacząca w kwestii zużycia paliwa. Paliwa "polepszane" robione są bez dodatków roślinnych(bio)...!! Zwykły ON z dodatkami bio od 0,1% do nawet 5% i nikt na stacji nie zmusi pracownika do oznaczenia dystrybutora "bio" bo nasze prawo dopuszcza takie domieszki...!!(a jeśli dystrybutor jest oznaczony jako "bio" to radzę omijać z daleka) Nasze silniki(dCi) niestety nie są roślinożercami i im większa zawartość rzepaku tym większe spalanie.
4. Machloje... Panowie nawet nie zdajecie sobie sprawy jakie machloje robią stacje DUŻYCH koncernów....!!!! Przykład - stacja kupuje cysternę ON = 18000l w myśl zasady dwie komory(12000l) paliwa pierwszego gatunku a trzecia komora drugi gatunek(mała liczba cetanowa, zasiarczenie, zabrudzenie, itp) - to wszystko spuszczają na stacji do jednego zbiornika i mają zarobek na litrze o kilkanaście groszy większy... Robią tak głownie stację bardzo dużych koncernów mające stacje w dobrych miejscach - tam 20 kilo litrów sprzedaje sie w ciągu dnia i NIC stacji nie udowodnisz bo jak przyjedziesz to paliwa już nie ma... Reszty nawet nie chce pisać bo i tak się już rozpisałem...
Jeżdżę kilkoma dieslami z nowoczesnymi silnikami(CDI, czerwone TDi no i dCi ) i leję "zwykłego diesla" ale tylko na kilku(kilkunastu) stacjach wybranych w całej Polsce i nie miałem żadnych problemów a spalanie np w Lagunie przy dość dynamicznej jeździe (70;30 trasa dwupasy 130-150km/h ; miasto) oscyluje około 6-6,5 litra na 100km...
Komentarz
-
-
Karql
Gość się naprodukował na temat pochodzenia ropy, która jest przetwarzana w rafineriach ale zapomniał dodać, że każdy firma zamawia paliwo w innej specyfikacji np . temperatura zapłonu, zawartość siarki itd. V-Power będzie się nieznacznie różnić od Ultimate ale od gołego ON już znacznie.
Z drugiej strony jak napisał Tomcio 160tyś zrobił na tym paliwie i nic się złego nie wydarzyło.
Więc jak nie czujesz różnicy....to po co przepłacać :wink:
Póki mnie jeszcze stać leję Ultimate :lol:NIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!
Komentarz
-
-
ja od 5 lat jezdze na V-power,
jak pomysle ze oszczedze 20 zl na baku,
pozniej mi sie rypnie cos w silniku za kilkaset zyli to nie widze sensu w takiej oszczednosci,
jak gadalem z kolega kt pracuje na rozlewni paliwa w koluszkach to mowil ze do nich wszyscy przyjezdzaja i prywaciarze i bp i orlen i shell,
podobno tylko ultimate i v power przywoza ale to tylko podobno,
Komentarz
-
-
Staram się tankować zwykły ON na stacjach typu lukoil, neste, a w białymstoku "paliwko". Nic się nigdy z żadnym układem paliwowym nie stało, filter wymieniany co 40-60tys. w zależności od tego kiedy mi się przypomni. Zawsze wylewam z filtra zawartość i oglądam. Jakiegoś syfu nigdy w nim nie ma, może taki lekko mętny ON.
Ostatnio przy wymianie filtra lałem do słoika na Orlenie k. Auchan w Mikołowie - ładny, klarowny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtass
Paisak
przeciez juz dawno nie ma stacji aral Zastapił ja BP
Kbjanek
Jak Cie stac to lej ale teraz pomnóz wszytskie te dni przez te 5 lat jak lejesz o 60 gr droższe paliwo to zobacz ile Ci to wszytko wyjdzie. Uzbierałbys juz na nowy motor ...ale bogatemu wszytsko wolnoAGR'00 123KM/264Nm
Komentarz
-
-
Gość
Ja tam nigdy sie tym specjalnie nie przejmowalem, w poprzednim aucie pare razy sprobowalem v-power, tylko pb i jednoznacznie nie umiem stwierdzic, ze bylo lepiej, a napewno drozej bylo.
Do skodzianki za ponad rok jezdzenia wlalem na stacji moze 4 razy i zawsze zwykle ON na Rafineri Trzebinia, wszystkie pozostale razy to paliwo z Orlena, ktore jednak najpierw przechodzilo przez inne baki :lol: i wszystko gra.
A przypadki z trefnym paliwem zdazaly sie zarwono duzym stacja jak i malym!
Moze to paliwo jet klarowne wlasnie dlatego ze z filtra wylales :P, a jesli chodzi o kolor tego z Oszołoma to najpierw trzeba by bardziej zorientowanego spytac czy to normalne w paliwie i wtedy gdybac.
Komentarz
-
Zamieszczone przez watchmanKarql
Gość się naprodukował na temat pochodzenia ropy, która jest przetwarzana w rafineriach ale zapomniał dodać, że każdy firma zamawia paliwo w innej specyfikacji np . temperatura zapłonu, zawartość siarki itd. V-Power będzie się nieznacznie różnić od Ultimate ale od gołego ON już znacznie.
Z drugiej strony jak napisał Tomcio 160tyś zrobił na tym paliwie i nic się złego nie wydarzyło.
Więc jak nie czujesz różnicy....to po co przepłacać :wink:
Póki mnie jeszcze stać leję Ultimate :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez janusz35Zamieszczone przez watchmanKarql
Gość się naprodukował na temat pochodzenia ropy, która jest przetwarzana w rafineriach ale zapomniał dodać, że każdy firma zamawia paliwo w innej specyfikacji np . temperatura zapłonu, zawartość siarki itd. V-Power będzie się nieznacznie różnić od Ultimate ale od gołego ON już znacznie.
Z drugiej strony jak napisał Tomcio 160tyś zrobił na tym paliwie i nic się złego nie wydarzyło.
Więc jak nie czujesz różnicy....to po co przepłacać :wink:
Póki mnie jeszcze stać leję Ultimate :lol:
Co do złej jakości ON z Lotosu to bzdura byliśmy w czołówce jeżeli chodzi o normy a obecnie mamy najnowocześniejsze instalacje to samo tyczy się olejów do silników.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek13filter wymieniany co 40-60tys. w zależności od tego kiedy mi się przypomni.
O ile mnie pamięć nie myli to jedynym paliwem sprowadzonym z zagranicy jest V-Power Reacing.
Ja jeździłem już chyba na wszelkiego maściach paliw z różnych stacji, oprócz tych supermarketowych.
Najlepiej wspominam z Lotosa, z BP czy Shella to była loteria i zależała od stacji. Na Statoilu nigdy się nie przejechałem, a na Lukoilu owszem. Ostatnio zalałem nawet biopaliwo z Bliski i po za tym, że samochód więcej spalił to żadnej różnicy na mocy czy pracy silnika nie zauważyłem.
Moim zdaniem wszelkie premium są tylko do wyciągania kasy z naszych portfeli lub dla lepszego samopoczucia kierującego.
Zamieszczone przez janusz35Podobnie jest z paliwem ultimate, diesel gold jest to zwykły olej napędowy (EKODIESEL lub EURODIESEL) do którego w hurtowni (tak w hurtowni a nie w rafinerii) zostały dodane dodatki uszlachetniające wegług receptury zamawiającego (bp, statoil). Dodatków jwst bardzo niewiele(poniżej 1%) a dozuję się je podczas nalewu oleju napedowego w hurtowni do autocysterny króra jedzie na stacje paliw. Oto cała prawda o paliwach "premium". jak ktoś che i go stac może tankować ale po co.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 105hzdaroo napisał/a:
Ja też staram się lać tylko ulepszane (czyt.droższe)paliwa i sprawdziłem osobiście że różnica w przebiegach jest i to duża a przynajmniej w trasie
duża, czyli ile?AGR'00 123KM/264Nm
Komentarz
-
Komentarz