Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

V Power vs Inny ON

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • V Power vs Inny ON

    OMG co to :-)))

  • #2
    V Power vs Inny ON

    Cześć koledzy

    Już dość długo się zastanawiam nad wyborem na jakim paliwie jeździć (co zresztą widać na moich statystykach na motostat

    Ostatnio jeździłem sporo na V Power przepłacając te 60 gr / l. Nie czułem dużej różnicy w samej jeździe, ale czytałem, że to paliwo jako jedyne jest importowane, że jest czystsze itp. W sumie nie miałem, żadnych problemów do czasu jak coś mi się z autem stało i teraz nie jeździ dobrze :evil: Forum - Octavia Club Polska Jedną z możliwości był filtr paliwa. Pomyślałem sobie to - przepłacam tyle na baku, żeby lać taki syf, że mi się filtr zapchał... Trzeba coś innego spróbować. Dzisiaj pojechałem na Auchan w Krakowie przy Bonarce, bo dużo pozytywnych opinii słyszałem, że mają tanie i dobre jakościowo paliwo.
    Nalałem prawie pełny bak i trochę do butelki, żeby zalać filtr przy wymianie.

    Wróciłem do siebie i wziąłem się za wymianę. To co zobaczyłem trochę mnie zdziwiło.

    ]"]404 Not Found

    ]"]404 Not Found

    ]"]404 Not Found

    Winny nie był zapchany filtr.

    Po lewej stronie jest paliwo z Auchan zalane prosto z dystrybutora, a po prawej V power spuszczony z rocznego filtra. W spuszczonym V Powerze nie ma syfu, ma ładniejszy kolor bardziej przeźroczysty i nie jest taki mętny.

    Może V power faktycznie jest lepszy od innego on. Jak myślicie?
    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

    -> MOJA SKODA <-

    Komentarz


    • #3
      o kurcze!!! ale skucha
      To z oszołoma paliwko wygląda jakby było wymieszane z olejem rzepakowym albo innym syfem.
      O1-->O3--> ?

      Komentarz


      • #4
        długo paliwo było w plastikowej butelce?

        Komentarz


        • #5
          Ja niestety tam zatankowałem ON ze 2 tygodnie temu ; mam nadzieję , że bez konsekwencji... :twisted:
          Antyfotoradar Valentine1
          Harry II Classic+Sirio ML145

          Komentarz


          • #6
            Karql, no nie wygląda najlepiej, ja tankuje często pod tesco akurat po zakupach i aż z ciekawosci sprawdze jak wygląda paliwo z ich stacji :roll:
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez ironman
              długo paliwo było w plastikowej butelce?
              Może godzinę tyle co przyjechałem, ze stacji i poszedłem się przebrać
              Specjalnie zostawiłem jedno i drugie, żeby chwile odstały, ale temu z Auchan nic to nie dało jak widać dalej było mętne.

              piramida, to zrób fotkę i zapodaj tutaj
              Było: 117,5KM / 238,9 Nm
              Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

              -> MOJA SKODA <-

              Komentarz


              • #8
                160 tysi zrobiłem na tym paliwie .......zero problemów.
                A mętnienie moze jest spowodowane jakimiś dodatkami?Sam nie wiem,ale jakby było trefne to popmowtryski juz by dały znać ,ze coś jest nie tak

                Komentarz


                • #9
                  Chodź wygląda nie najlepiej nie musi być do bani. Osobiście dość sceptycznie podchodzę to tych stacji. Taniej może i jest tylko czy warto?

                  404 - Nie znaleziono
                  NIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!

                  Komentarz


                  • #10
                    Według UIOKU to większość stacji spełnia normy...

                    Już sam do końca nie wiem co mam myśleć. Chyba ile jest stacji tyle jest jakości paliwa...

                    Gdzieś znalazłem taki post:

                    Jestem świeżynek na grupie i to mój pierwszy post. Panowie pracowałem 7 lat w branży paliwowej(stacje, dystrybucja, itd) i oto co mogę powiedzieć o temacie paliw;

                    1. 95% stacji w Polsce sprzedaje paliwo z polskich rafinerii...! Nie ma wyjątku, jeśli stacja nie robi machlojek to ten sam ON jest na Orlenie, BP, Shellu, itd... te pozostałe 5% to stacje Auchan które zaopatrują się w biopaliwa w Czechach(aczkolwiek już podobno nie - nie wiem więc nie potwierdzam) i do niedawna Neste które bawiło sie w import(ale nie wiem skąd i jakie paliwo)

                    2. Paliwa typu Ultimate czy V-Power to najnormalniejsze paliwa z tym, że wyprodukowane z najlepszych frakcji ropy arabskiej i pozbawione praktycznie zanieczyszczeń i siarki. Dodatki które dosypywane są do cystern(niby polepszacze) to czysty bajer(środki wypłukujące nagar, podwyższające temperaturę zapłonu, itp) potrafiący nawet niekiedy zaszkodzić silnikowi(wyciszony przypadek na stacji jednego z największych polskich koncernów gdzie do cysterny chemik wsypał przez pomyłkę podwójną dawkę polepszacza i w ciągu 30 minut od zakończenia spustu paliwa mieli kilkunastu rozgrzanych do białości klientów )

                    3. ON oenowi nie równy...!! jak już pisałem najlepsze frakcje ropy to ropa arabska i saudyjska, największa kicha to ropa rosyjska(której u nas jest najwięcej ). Wszystkie "wzmocnione" paliwa robi sie tylko z frakcji arabskich/saudyjskich, "zwykły" ON robi się z frakcji rosyjskich ALE również z frakcji arabskich jeśli akurat rafineria posiada nadwyżkę takiego surowca(mówiąc inaczej Matka Rosja spóźnia się z dostawą ) Możecie wierzyć lub nie ale różnica w spalaniu ON wyprodukowanego z frakcji zza Buga i z pustyni Kuwejtu może sięgać nawet 2 litrów na 100km...! Oczywiście wszystko to przemawia na "polepszanymi" paliwami ale.... Na "zwykłym" ON też da się jeździć! Nie gloryfikujmy "polepszanych" paliw bo w połowie przypadków możemy lać to samo co jest pod zwykłym ON. I jeszcze jedna sprawa w tej kwestii która jest dość znacząca w kwestii zużycia paliwa. Paliwa "polepszane" robione są bez dodatków roślinnych(bio)...!! Zwykły ON z dodatkami bio od 0,1% do nawet 5% i nikt na stacji nie zmusi pracownika do oznaczenia dystrybutora "bio" bo nasze prawo dopuszcza takie domieszki...!!(a jeśli dystrybutor jest oznaczony jako "bio" to radzę omijać z daleka) Nasze silniki(dCi) niestety nie są roślinożercami i im większa zawartość rzepaku tym większe spalanie.

                    4. Machloje... Panowie nawet nie zdajecie sobie sprawy jakie machloje robią stacje DUŻYCH koncernów....!!!! Przykład - stacja kupuje cysternę ON = 18000l w myśl zasady dwie komory(12000l) paliwa pierwszego gatunku a trzecia komora drugi gatunek(mała liczba cetanowa, zasiarczenie, zabrudzenie, itp) - to wszystko spuszczają na stacji do jednego zbiornika i mają zarobek na litrze o kilkanaście groszy większy... Robią tak głownie stację bardzo dużych koncernów mające stacje w dobrych miejscach - tam 20 kilo litrów sprzedaje sie w ciągu dnia i NIC stacji nie udowodnisz bo jak przyjedziesz to paliwa już nie ma... Reszty nawet nie chce pisać bo i tak się już rozpisałem...

                    Jeżdżę kilkoma dieslami z nowoczesnymi silnikami(CDI, czerwone TDi no i dCi ) i leję "zwykłego diesla" ale tylko na kilku(kilkunastu) stacjach wybranych w całej Polsce i nie miałem żadnych problemów a spalanie np w Lagunie przy dość dynamicznej jeździe (70;30 trasa dwupasy 130-150km/h ; miasto) oscyluje około 6-6,5 litra na 100km...
                    Chciałbym mieć taką jednoznaczną odpowiedź tankuj tu i tu, ale to jest niestety nie możliwe
                    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                    -> MOJA SKODA <-

                    Komentarz


                    • #11
                      Dlatego tankuję na aralu.

                      Komentarz


                      • #12
                        Karql

                        Gość się naprodukował na temat pochodzenia ropy, która jest przetwarzana w rafineriach ale zapomniał dodać, że każdy firma zamawia paliwo w innej specyfikacji np . temperatura zapłonu, zawartość siarki itd. V-Power będzie się nieznacznie różnić od Ultimate ale od gołego ON już znacznie.
                        Z drugiej strony jak napisał Tomcio 160tyś zrobił na tym paliwie i nic się złego nie wydarzyło.

                        Więc jak nie czujesz różnicy....to po co przepłacać :wink:

                        Póki mnie jeszcze stać leję Ultimate :lol:
                        NIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!

                        Komentarz


                        • #13
                          ja od 5 lat jezdze na V-power,
                          jak pomysle ze oszczedze 20 zl na baku,
                          pozniej mi sie rypnie cos w silniku za kilkaset zyli to nie widze sensu w takiej oszczednosci,
                          jak gadalem z kolega kt pracuje na rozlewni paliwa w koluszkach to mowil ze do nich wszyscy przyjezdzaja i prywaciarze i bp i orlen i shell,
                          podobno tylko ultimate i v power przywoza ale to tylko podobno,

                          Komentarz


                          • #14
                            Karql lej zwykły ON, lanie V-powera i przepłacanie o 60gr na litrze do AHF-a to przesada. Ja tankuję na Orlenie zwykłego i chwale. Filtr paliwa wymieniałem 50 tyś km temu za 10 tyś wymienię.

                            Komentarz


                            • #15
                              Staram się tankować zwykły ON na stacjach typu lukoil, neste, a w białymstoku "paliwko". Nic się nigdy z żadnym układem paliwowym nie stało, filter wymieniany co 40-60tys. w zależności od tego kiedy mi się przypomni. Zawsze wylewam z filtra zawartość i oglądam. Jakiegoś syfu nigdy w nim nie ma, może taki lekko mętny ON.
                              Ostatnio przy wymianie filtra lałem do słoika na Orlenie k. Auchan w Mikołowie - ładny, klarowny.
                              Octavia

                              Komentarz


                              • #16
                                Paisak
                                przeciez juz dawno nie ma stacji aral Zastapił ja BP
                                Kbjanek
                                Jak Cie stac to lej ale teraz pomnóz wszytskie te dni przez te 5 lat jak lejesz o 60 gr droższe paliwo to zobacz ile Ci to wszytko wyjdzie. Uzbierałbys juz na nowy motor :wink: ...ale bogatemu wszytsko wolno :lol:

                                Komentarz


                                • #17
                                  a to po prawej stronie wcale nie wygląda na V-powera, bo ten powinien być biały a nie żółty.
                                  żółte są ON-y z dodatkiem BIO-berbeluchy z rzepaku

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez wojtass


                                    Paisak
                                    przeciez juz dawno nie ma stacji aral Zastapił ja BP
                                    Kbjanek
                                    Jak Cie stac to lej ale teraz pomnóz wszytskie te dni przez te 5 lat jak lejesz o 60 gr droższe paliwo to zobacz ile Ci to wszytko wyjdzie. Uzbierałbys juz na nowy motor ...ale bogatemu wszytsko wolno
                                    Chaciałbym zauważyć że nie zawsze było aż 60 gr.na róznicy na litrze więc nie wiem czy tak uzbierałby na ten nowy motor.Ja też staram się lać tylko ulepszane (czyt.droższe)paliwa i sprawdziłem osobiście że różnica w przebiegach jest i to duża a przynajmniej w trasie 8)
                                    AGR'00 123KM/264Nm

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ja tam nigdy sie tym specjalnie nie przejmowalem, w poprzednim aucie pare razy sprobowalem v-power, tylko pb i jednoznacznie nie umiem stwierdzic, ze bylo lepiej, a napewno drozej bylo.
                                      Do skodzianki za ponad rok jezdzenia wlalem na stacji moze 4 razy i zawsze zwykle ON na Rafineri Trzebinia, wszystkie pozostale razy to paliwo z Orlena, ktore jednak najpierw przechodzilo przez inne baki :lol: i wszystko gra.
                                      A przypadki z trefnym paliwem zdazaly sie zarwono duzym stacja jak i malym!

                                      Moze to paliwo jet klarowne wlasnie dlatego ze z filtra wylales :P, a jesli chodzi o kolor tego z Oszołoma to najpierw trzeba by bardziej zorientowanego spytac czy to normalne w paliwie i wtedy gdybac.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez watchman
                                        Karql

                                        Gość się naprodukował na temat pochodzenia ropy, która jest przetwarzana w rafineriach ale zapomniał dodać, że każdy firma zamawia paliwo w innej specyfikacji np . temperatura zapłonu, zawartość siarki itd. V-Power będzie się nieznacznie różnić od Ultimate ale od gołego ON już znacznie.
                                        Z drugiej strony jak napisał Tomcio 160tyś zrobił na tym paliwie i nic się złego nie wydarzyło.

                                        Więc jak nie czujesz różnicy....to po co przepłacać :wink:

                                        Póki mnie jeszcze stać leję Ultimate :lol:
                                        Nieprawda parametry oleju napędowego takie jak tenperatura zapłonu czy zawartość siarki określają normy i rafinerie produkujące paliwo muszą je respektować. Ponieważ spełnienie coraz bardziej wyśrubowanych norm wiąże się z kosztami z reguły jest tak że paliwa z naszych rafinerii spełniają ledwo normy. Firmy takie jak bp, statoil nie produkuja paliwa w polsce ani go nie importują ze swoich zagranicznych rafinerii (jest to nieopłacalne) kupuja paliwa w LOTOSie lub w ORLENie i sprzedają pod swoją nazwą. Podobnie jest z paliwem ultimate, diesel gold jest to zwykły olej napędowy (EKODIESEL lub EURODIESEL) do którego w hurtowni (tak w hurtowni a nie w rafinerii) zostały dodane dodatki uszlachetniające wegług receptury zamawiającego (bp, statoil). Dodatków jwst bardzo niewiele(poniżej 1%) a dozuję się je podczas nalewu oleju napedowego w hurtowni do autocysterny króra jedzie na stacje paliw. Oto cała prawda o paliwach "premium". jak ktoś che i go stac może tankować ale po co.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez daroo
                                          Ja też staram się lać tylko ulepszane (czyt.droższe)paliwa i sprawdziłem osobiście że różnica w przebiegach jest i to duża a przynajmniej w trasie 8)
                                          duża, czyli ile?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            kolega ma Mondeo mkIII tdci i jak leje "premium" to twierdzi, że robi ok.50-70km więcej na baku.
                                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                            @ by Tune-up Gdańsk
                                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                            Antek

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez janusz35
                                              Zamieszczone przez watchman
                                              Karql

                                              Gość się naprodukował na temat pochodzenia ropy, która jest przetwarzana w rafineriach ale zapomniał dodać, że każdy firma zamawia paliwo w innej specyfikacji np . temperatura zapłonu, zawartość siarki itd. V-Power będzie się nieznacznie różnić od Ultimate ale od gołego ON już znacznie.
                                              Z drugiej strony jak napisał Tomcio 160tyś zrobił na tym paliwie i nic się złego nie wydarzyło.

                                              Więc jak nie czujesz różnicy....to po co przepłacać :wink:

                                              Póki mnie jeszcze stać leję Ultimate :lol:
                                              Nieprawda parametry oleju napędowego takie jak tenperatura zapłonu czy zawartość siarki określają normy i rafinerie produkujące paliwo muszą je respektować. Ponieważ spełnienie coraz bardziej wyśrubowanych norm wiąże się z kosztami z reguły jest tak że paliwa z naszych rafinerii spełniają ledwo normy. Firmy takie jak bp, statoil nie produkuja paliwa w polsce ani go nie importują ze swoich zagranicznych rafinerii (jest to nieopłacalne) kupuja paliwa w LOTOSie lub w ORLENie i sprzedają pod swoją nazwą. Podobnie jest z paliwem ultimate, diesel gold jest to zwykły olej napędowy (EKODIESEL lub EURODIESEL) do którego w hurtowni (tak w hurtowni a nie w rafinerii) zostały dodane dodatki uszlachetniające wegług receptury zamawiającego (bp, statoil). Dodatków jwst bardzo niewiele(poniżej 1%) a dozuję się je podczas nalewu oleju napedowego w hurtowni do autocysterny króra jedzie na stacje paliw. Oto cała prawda o paliwach "premium". jak ktoś che i go stac może tankować ale po co.
                                              Ha i tu masz racje pisałem o tym parę lat wcześniej ale każdy z uporem maniaka Lotos zły Orlen lepszy drugi BP lepszy :szeroki_usmiech prawda jest taka Orlen bierze z Lotosu i odwrotnie a co do BP i Schell to proszę poczytać, kiedyś te dodatki były dolewane na Lotosie od razu po zalaniu autocysterny obecnie jak kolega pisał.
                                              Co do złej jakości ON z Lotosu to bzdura byliśmy w czołówce jeżeli chodzi o normy a obecnie mamy najnowocześniejsze instalacje to samo tyczy się olejów do silników.
                                              Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez krzysiek13
                                                filter wymieniany co 40-60tys. w zależności od tego kiedy mi się przypomni.
                                                Ja pierdziu, co ile? :shock: To chyba już nawet producent zaleca wymianę co 30 000km. Ja wymieniam co 16 - 20 000km.
                                                O ile mnie pamięć nie myli to jedynym paliwem sprowadzonym z zagranicy jest V-Power Reacing.
                                                Ja jeździłem już chyba na wszelkiego maściach paliw z różnych stacji, oprócz tych supermarketowych.
                                                Najlepiej wspominam z Lotosa, z BP czy Shella to była loteria i zależała od stacji. Na Statoilu nigdy się nie przejechałem, a na Lukoilu owszem. Ostatnio zalałem nawet biopaliwo z Bliski i po za tym, że samochód więcej spalił to żadnej różnicy na mocy czy pracy silnika nie zauważyłem.
                                                Moim zdaniem wszelkie premium są tylko do wyciągania kasy z naszych portfeli lub dla lepszego samopoczucia kierującego.
                                                Zamieszczone przez janusz35
                                                Podobnie jest z paliwem ultimate, diesel gold jest to zwykły olej napędowy (EKODIESEL lub EURODIESEL) do którego w hurtowni (tak w hurtowni a nie w rafinerii) zostały dodane dodatki uszlachetniające wegług receptury zamawiającego (bp, statoil). Dodatków jwst bardzo niewiele(poniżej 1%) a dozuję się je podczas nalewu oleju napedowego w hurtowni do autocysterny króra jedzie na stacje paliw. Oto cała prawda o paliwach "premium". jak ktoś che i go stac może tankować ale po co.
                                                Od cała prawda o premium.
                                                W Polsce nie ma kryzysu.
                                                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez 105hz
                                                  daroo napisał/a:
                                                  Ja też staram się lać tylko ulepszane (czyt.droższe)paliwa i sprawdziłem osobiście że różnica w przebiegach jest i to duża a przynajmniej w trasie


                                                  duża, czyli ile?
                                                  Na trasie Świecko-Eindhoven na Vervie 3/4 kotła na zwykłym zabrakło ok 160 km. 8) może to wiatr a może jednak paliwo
                                                  AGR'00 123KM/264Nm

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X