OMG co to :-)))
V Power vs Inny ON
Zwiń
X
-
V Power vs Inny ON
Cześć koledzy
Już dość długo się zastanawiam nad wyborem na jakim paliwie jeździć (co zresztą widać na moich statystykach na motostat
Ostatnio jeździłem sporo na V Power przepłacając te 60 gr / l. Nie czułem dużej różnicy w samej jeździe, ale czytałem, że to paliwo jako jedyne jest importowane, że jest czystsze itp. W sumie nie miałem, żadnych problemów do czasu jak coś mi się z autem stało i teraz nie jeździ dobrze :evil: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=47283 Jedną z możliwości był filtr paliwa. Pomyślałem sobie to - przepłacam tyle na baku, żeby lać taki syf, że mi się filtr zapchał... Trzeba coś innego spróbować. Dzisiaj pojechałem na Auchan w Krakowie przy Bonarce, bo dużo pozytywnych opinii słyszałem, że mają tanie i dobre jakościowo paliwo.
Nalałem prawie pełny bak i trochę do butelki, żeby zalać filtr przy wymianie.
Wróciłem do siebie i wziąłem się za wymianę. To co zobaczyłem trochę mnie zdziwiło.



Winny nie był zapchany filtr.
Po lewej stronie jest paliwo z Auchan zalane prosto z dystrybutora, a po prawej V power spuszczony z rocznego filtra. W spuszczonym V Powerze nie ma syfu, ma ładniejszy kolor bardziej przeźroczysty i nie jest taki mętny.
Może V power faktycznie jest lepszy od innego on. Jak myślicie?
-
-
Karql, no nie wygląda najlepiej, ja tankuje często pod tesco akurat po zakupach i aż z ciekawosci sprawdze jak wygląda paliwo z ich stacji :roll:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Może godzinę tyle co przyjechałem, ze stacji i poszedłem się przebraćZamieszczone przez ironmandługo paliwo było w plastikowej butelce?
Specjalnie zostawiłem jedno i drugie, żeby chwile odstały, ale temu z Auchan nic to nie dało jak widać dalej było mętne.
piramida, to zrób fotkę i zapodaj tutaj
Komentarz
-
-
Według UIOKU to większość stacji spełnia normy...
Już sam do końca nie wiem co mam myśleć. Chyba ile jest stacji tyle jest jakości paliwa...
Gdzieś znalazłem taki post:
Chciałbym mieć taką jednoznaczną odpowiedź tankuj tu i tu, ale to jest niestety nie możliweJestem świeżynek na grupie i to mój pierwszy post. Panowie pracowałem 7 lat w branży paliwowej(stacje, dystrybucja, itd) i oto co mogę powiedzieć o temacie paliw;
1. 95% stacji w Polsce sprzedaje paliwo z polskich rafinerii...! Nie ma wyjątku, jeśli stacja nie robi machlojek to ten sam ON jest na Orlenie, BP, Shellu, itd... te pozostałe 5% to stacje Auchan które zaopatrują się w biopaliwa w Czechach(aczkolwiek już podobno nie - nie wiem więc nie potwierdzam) i do niedawna Neste które bawiło sie w import(ale nie wiem skąd i jakie paliwo)
2. Paliwa typu Ultimate czy V-Power to najnormalniejsze paliwa z tym, że wyprodukowane z najlepszych frakcji ropy arabskiej i pozbawione praktycznie zanieczyszczeń i siarki. Dodatki które dosypywane są do cystern(niby polepszacze) to czysty bajer(środki wypłukujące nagar, podwyższające temperaturę zapłonu, itp) potrafiący nawet niekiedy zaszkodzić silnikowi(wyciszony przypadek na stacji jednego z największych polskich koncernów gdzie do cysterny chemik wsypał przez pomyłkę podwójną dawkę polepszacza i w ciągu 30 minut od zakończenia spustu paliwa mieli kilkunastu rozgrzanych do białości klientów )
3. ON oenowi nie równy...!! jak już pisałem najlepsze frakcje ropy to ropa arabska i saudyjska, największa kicha to ropa rosyjska(której u nas jest najwięcej ). Wszystkie "wzmocnione" paliwa robi sie tylko z frakcji arabskich/saudyjskich, "zwykły" ON robi się z frakcji rosyjskich ALE również z frakcji arabskich jeśli akurat rafineria posiada nadwyżkę takiego surowca(mówiąc inaczej Matka Rosja spóźnia się z dostawą ) Możecie wierzyć lub nie ale różnica w spalaniu ON wyprodukowanego z frakcji zza Buga i z pustyni Kuwejtu może sięgać nawet 2 litrów na 100km...! Oczywiście wszystko to przemawia na "polepszanymi" paliwami ale.... Na "zwykłym" ON też da się jeździć! Nie gloryfikujmy "polepszanych" paliw bo w połowie przypadków możemy lać to samo co jest pod zwykłym ON. I jeszcze jedna sprawa w tej kwestii która jest dość znacząca w kwestii zużycia paliwa. Paliwa "polepszane" robione są bez dodatków roślinnych(bio)...!! Zwykły ON z dodatkami bio od 0,1% do nawet 5% i nikt na stacji nie zmusi pracownika do oznaczenia dystrybutora "bio" bo nasze prawo dopuszcza takie domieszki...!!(a jeśli dystrybutor jest oznaczony jako "bio" to radzę omijać z daleka) Nasze silniki(dCi) niestety nie są roślinożercami i im większa zawartość rzepaku tym większe spalanie.
4. Machloje... Panowie nawet nie zdajecie sobie sprawy jakie machloje robią stacje DUŻYCH koncernów....!!!! Przykład - stacja kupuje cysternę ON = 18000l w myśl zasady dwie komory(12000l) paliwa pierwszego gatunku a trzecia komora drugi gatunek(mała liczba cetanowa, zasiarczenie, zabrudzenie, itp) - to wszystko spuszczają na stacji do jednego zbiornika i mają zarobek na litrze o kilkanaście groszy większy... Robią tak głownie stację bardzo dużych koncernów mające stacje w dobrych miejscach - tam 20 kilo litrów sprzedaje sie w ciągu dnia i NIC stacji nie udowodnisz bo jak przyjedziesz to paliwa już nie ma... Reszty nawet nie chce pisać bo i tak się już rozpisałem...
Jeżdżę kilkoma dieslami z nowoczesnymi silnikami(CDI, czerwone TDi no i dCi ) i leję "zwykłego diesla" ale tylko na kilku(kilkunastu) stacjach wybranych w całej Polsce i nie miałem żadnych problemów a spalanie np w Lagunie przy dość dynamicznej jeździe (70;30 trasa dwupasy 130-150km/h ; miasto) oscyluje około 6-6,5 litra na 100km...
Komentarz
-
-
Karql
Gość się naprodukował na temat pochodzenia ropy, która jest przetwarzana w rafineriach ale zapomniał dodać, że każdy firma zamawia paliwo w innej specyfikacji np . temperatura zapłonu, zawartość siarki itd. V-Power będzie się nieznacznie różnić od Ultimate ale od gołego ON już znacznie.
Z drugiej strony jak napisał Tomcio 160tyś zrobił na tym paliwie i nic się złego nie wydarzyło.
Więc jak nie czujesz różnicy....to po co przepłacać :wink:
Póki mnie jeszcze stać leję Ultimate :lol:NIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!
Komentarz
-
-
ja od 5 lat jezdze na V-power,
jak pomysle ze oszczedze 20 zl na baku,
pozniej mi sie rypnie cos w silniku za kilkaset zyli to nie widze sensu w takiej oszczednosci,
jak gadalem z kolega kt pracuje na rozlewni paliwa w koluszkach to mowil ze do nich wszyscy przyjezdzaja i prywaciarze i bp i orlen i shell,
podobno tylko ultimate i v power przywoza ale to tylko podobno,
Komentarz
-
-
Staram się tankować zwykły ON na stacjach typu lukoil, neste, a w białymstoku "paliwko". Nic się nigdy z żadnym układem paliwowym nie stało, filter wymieniany co 40-60tys. w zależności od tego kiedy mi się przypomni. Zawsze wylewam z filtra zawartość i oglądam. Jakiegoś syfu nigdy w nim nie ma, może taki lekko mętny ON.
Ostatnio przy wymianie filtra lałem do słoika na Orlenie k. Auchan w Mikołowie - ładny, klarowny.
Komentarz
-
-
Chaciałbym zauważyć że nie zawsze było aż 60 gr.na róznicy na litrze więc nie wiem czy tak uzbierałby na ten nowy motor.Ja też staram się lać tylko ulepszane (czyt.droższe)paliwa i sprawdziłem osobiście że różnica w przebiegach jest i to duża a przynajmniej w trasie 8)Zamieszczone przez wojtass
Paisak
przeciez juz dawno nie ma stacji aral Zastapił ja BP
Kbjanek
Jak Cie stac to lej ale teraz pomnóz wszytskie te dni przez te 5 lat jak lejesz o 60 gr droższe paliwo to zobacz ile Ci to wszytko wyjdzie. Uzbierałbys juz na nowy motor ...ale bogatemu wszytsko wolnoAGR'00 123KM/264Nm
Komentarz
-
-
Gość
Ja tam nigdy sie tym specjalnie nie przejmowalem, w poprzednim aucie pare razy sprobowalem v-power, tylko pb i jednoznacznie nie umiem stwierdzic, ze bylo lepiej, a napewno drozej bylo.
Do skodzianki za ponad rok jezdzenia wlalem na stacji moze 4 razy i zawsze zwykle ON na Rafineri Trzebinia, wszystkie pozostale razy to paliwo z Orlena, ktore jednak najpierw przechodzilo przez inne baki :lol: i wszystko gra.
A przypadki z trefnym paliwem zdazaly sie zarwono duzym stacja jak i malym!
Moze to paliwo jet klarowne wlasnie dlatego ze z filtra wylales :P, a jesli chodzi o kolor tego z Oszołoma to najpierw trzeba by bardziej zorientowanego spytac czy to normalne w paliwie i wtedy gdybac.
Komentarz
-
Nieprawda parametry oleju napędowego takie jak tenperatura zapłonu czy zawartość siarki określają normy i rafinerie produkujące paliwo muszą je respektować. Ponieważ spełnienie coraz bardziej wyśrubowanych norm wiąże się z kosztami z reguły jest tak że paliwa z naszych rafinerii spełniają ledwo normy. Firmy takie jak bp, statoil nie produkuja paliwa w polsce ani go nie importują ze swoich zagranicznych rafinerii (jest to nieopłacalne) kupuja paliwa w LOTOSie lub w ORLENie i sprzedają pod swoją nazwą. Podobnie jest z paliwem ultimate, diesel gold jest to zwykły olej napędowy (EKODIESEL lub EURODIESEL) do którego w hurtowni (tak w hurtowni a nie w rafinerii) zostały dodane dodatki uszlachetniające wegług receptury zamawiającego (bp, statoil). Dodatków jwst bardzo niewiele(poniżej 1%) a dozuję się je podczas nalewu oleju napedowego w hurtowni do autocysterny króra jedzie na stacje paliw. Oto cała prawda o paliwach "premium". jak ktoś che i go stac może tankować ale po co.Zamieszczone przez watchmanKarql
Gość się naprodukował na temat pochodzenia ropy, która jest przetwarzana w rafineriach ale zapomniał dodać, że każdy firma zamawia paliwo w innej specyfikacji np . temperatura zapłonu, zawartość siarki itd. V-Power będzie się nieznacznie różnić od Ultimate ale od gołego ON już znacznie.
Z drugiej strony jak napisał Tomcio 160tyś zrobił na tym paliwie i nic się złego nie wydarzyło.
Więc jak nie czujesz różnicy....to po co przepłacać :wink:
Póki mnie jeszcze stać leję Ultimate :lol:
Komentarz
-
-
Ha i tu masz racje pisałem o tym parę lat wcześniej ale każdy z uporem maniaka Lotos zły Orlen lepszy drugi BP lepszy :szeroki_usmiech prawda jest taka Orlen bierze z Lotosu i odwrotnie a co do BP i Schell to proszę poczytać, kiedyś te dodatki były dolewane na Lotosie od razu po zalaniu autocysterny obecnie jak kolega pisał.Zamieszczone przez janusz35Nieprawda parametry oleju napędowego takie jak tenperatura zapłonu czy zawartość siarki określają normy i rafinerie produkujące paliwo muszą je respektować. Ponieważ spełnienie coraz bardziej wyśrubowanych norm wiąże się z kosztami z reguły jest tak że paliwa z naszych rafinerii spełniają ledwo normy. Firmy takie jak bp, statoil nie produkuja paliwa w polsce ani go nie importują ze swoich zagranicznych rafinerii (jest to nieopłacalne) kupuja paliwa w LOTOSie lub w ORLENie i sprzedają pod swoją nazwą. Podobnie jest z paliwem ultimate, diesel gold jest to zwykły olej napędowy (EKODIESEL lub EURODIESEL) do którego w hurtowni (tak w hurtowni a nie w rafinerii) zostały dodane dodatki uszlachetniające wegług receptury zamawiającego (bp, statoil). Dodatków jwst bardzo niewiele(poniżej 1%) a dozuję się je podczas nalewu oleju napedowego w hurtowni do autocysterny króra jedzie na stacje paliw. Oto cała prawda o paliwach "premium". jak ktoś che i go stac może tankować ale po co.Zamieszczone przez watchmanKarql
Gość się naprodukował na temat pochodzenia ropy, która jest przetwarzana w rafineriach ale zapomniał dodać, że każdy firma zamawia paliwo w innej specyfikacji np . temperatura zapłonu, zawartość siarki itd. V-Power będzie się nieznacznie różnić od Ultimate ale od gołego ON już znacznie.
Z drugiej strony jak napisał Tomcio 160tyś zrobił na tym paliwie i nic się złego nie wydarzyło.
Więc jak nie czujesz różnicy....to po co przepłacać :wink:
Póki mnie jeszcze stać leję Ultimate :lol:
Co do złej jakości ON z Lotosu to bzdura byliśmy w czołówce jeżeli chodzi o normy a obecnie mamy najnowocześniejsze instalacje to samo tyczy się olejów do silników.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Ja pierdziu, co ile? :shock: To chyba już nawet producent zaleca wymianę co 30 000km. Ja wymieniam co 16 - 20 000km.Zamieszczone przez krzysiek13filter wymieniany co 40-60tys. w zależności od tego kiedy mi się przypomni.
O ile mnie pamięć nie myli to jedynym paliwem sprowadzonym z zagranicy jest V-Power Reacing.
Ja jeździłem już chyba na wszelkiego maściach paliw z różnych stacji, oprócz tych supermarketowych.
Najlepiej wspominam z Lotosa, z BP czy Shella to była loteria i zależała od stacji. Na Statoilu nigdy się nie przejechałem, a na Lukoilu owszem. Ostatnio zalałem nawet biopaliwo z Bliski i po za tym, że samochód więcej spalił to żadnej różnicy na mocy czy pracy silnika nie zauważyłem.
Moim zdaniem wszelkie premium są tylko do wyciągania kasy z naszych portfeli lub dla lepszego samopoczucia kierującego.
Od cała prawda o premium.Zamieszczone przez janusz35Podobnie jest z paliwem ultimate, diesel gold jest to zwykły olej napędowy (EKODIESEL lub EURODIESEL) do którego w hurtowni (tak w hurtowni a nie w rafinerii) zostały dodane dodatki uszlachetniające wegług receptury zamawiającego (bp, statoil). Dodatków jwst bardzo niewiele(poniżej 1%) a dozuję się je podczas nalewu oleju napedowego w hurtowni do autocysterny króra jedzie na stacje paliw. Oto cała prawda o paliwach "premium". jak ktoś che i go stac może tankować ale po co.
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Na trasie Świecko-Eindhoven na Vervie 3/4 kotła na zwykłym zabrakło ok 160 km. 8) może to wiatr a może jednak paliwoZamieszczone przez 105hzdaroo napisał/a:
Ja też staram się lać tylko ulepszane (czyt.droższe)paliwa i sprawdziłem osobiście że różnica w przebiegach jest i to duża a przynajmniej w trasie
duża, czyli ile?AGR'00 123KM/264Nm
Komentarz
-

Komentarz