Zamieszczone przez szkoda
klimatronic - problem
Zwiń
X
-
klimatronic - problem
Mam problem z klimatronikiem w O1, postaram się dość zrozumiale go opisać:
Upalny dzień, odpalam samochód, klima ustawiona na AUTO 20st, wiatraki pracują jak szalone, z kratek wieje bardzo zimne powietrze – jest OK. W czasie jazdy wiatraki sie uspokajają a z kratek nadal leci przyjemnie chłodne powietrze. Ale kiedy mija jakies 45 min jazdy w aucie robi sie duszno i zdecydowanie za ciepło. Zmieniam ustawienia na 18st i podkręcam wiatraki a z kratek mimo to leci BARDZO slabo i to wcale nie chłodne powietrze. AUTO znika z wyswietlacza, podkrecam wiatraki na maxa, ustawiam nawiew na twarz – slychac glosny szum gdzies w aucie (okolice schowka) ale z kratek wlasciwie nic nie leci i na pewno nie zimne.
Wczoraj po 1,5h jazdy wymieklem i pootwieralem okna bo w aucie juz nie dalo sie wytrzymac a na zewnatrz bylo jakies 25st.
Prosze Was o pomoc, jakies opinie i pomysly co to moze byc i jak sobie z tym poradzic.krzychu
L&K 1,9TDI AHF 2001r + turbo 130. 185 tyś km
CB Cobra, B4, ATE_PD
-
-
to sie regularnie powtarza - na poczatku jest super a potem kicha. Dzis zrobilem eksperyment i na kilka minut wylaczylem klime. Po ponownym zalaczeniu znowu ladnie chlodzila. Zastanawiam sie nad tym filtrem kabinowym, moze rzeczywiscie jest troche przytkany i przy slabym nawiewie nie przedmuchuje go powietrze.
A!! i jeszcze jedno: powiedzcie mi Panowie, czy to normalne, ze na kratkach nawiewu skrapla sie woda (przy b. zimnym nawiewie) i widac pod swiatlo jak leci para z kratek??krzychu
L&K 1,9TDI AHF 2001r + turbo 130. 185 tyś km
CB Cobra, B4, ATE_PD
Komentarz
-
-
A czy po przelaczeniu na obieg wewnetrzny cos sie zmienia?
Generalnie klimatronik dziala w ten sposob (mam nadzieje bo np w Lagunie i Mercedesie tak jest) ze na poczatku - celem szybszego schlodzenia klima dziala na obiegu zamknietym, a po zblizeniu sie do nastawionej temperatury przechodzi na pobieranie powietrza z zewnatrz, to by tlumaczylo np. zapchanie czyms wlotu powietrza. Nie wiem jak jest z filtrem kabinowym tzn. czy idzie na niego tylko powietrze z zewnatrz czy rowniez to w recyrkulacji.
Zamieszczone przez kabanachpowiedzcie mi Panowie, czy to normalne, ze na kratkach nawiewu skrapla sie woda (przy b. zimnym nawiewie) i widac pod swiatlo jak leci para z kratek??nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
kabanach, a ile jest tej wody?
u mnie w te upaly (cholerne 35st) i wilgotnosc bliska tej w dzungli amazonskiej po takim czasie mam juz spora kaluze pod autem (raz mnie nawet ktos zaczepil na stacji ze cos mi sie leje pod spodem)nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Podjedz do jakiegos serwisu klimy takie ogledziny to dla fachury pare minut i bedziesz wiedzial co i jak bo chyba wiecej nie wymyslimy.nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975kabanach, a ile jest tej wody?
u mnie w te upaly (cholerne 35st) i wilgotnosc bliska tej w dzungli amazonskiej po takim czasie mam juz spora kaluze pod autem (raz mnie nawet ktos zaczepil na stacji ze cos mi sie leje pod spodem)saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabanachMam problem z klimatronikiem w O1były:
L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
jest:
Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r
Komentarz
-
-
mozliwe przez te 2 minuty przy temperaturach takie jak obecnie parownik zdarzy sie ogrzac. To jakis system coby wylaczac klime? - do zapalania tez ja wylaczasz? Po co? Nie to zebym sie czepial ale zauwazylem ze jest troche osob ktore w ten sposob uzytkuja klimatyzacje - jesli sie nie myle to na moment rozruchu i tak kompresor jest rozsprzeglany. Ja to jestem troche jak amerykanin jak juz wlaczylem raz po zakupie to pewnie do sprzedazy jej nie bede wylaczal. To czemu to najbardziej szkodzi to chyba zdrowiu bo nie ma tzw stopniowego przejscia z chlodnego do goracego, ech co tam przy tych upalach kazda sekunda w chlodzie jest na wage zlota, jak juz mnie reumatyzm na starosc pokreci to bede pisal wszem i wobec ze klima jest zla
na razie lewa strona 20 prawa 19 i wio :diabelski_usmiechnasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975To jakis system coby wylaczac klime? - do zapalania tez ja wylaczasz? Po co?
Zamieszczone przez Jabar1975To czemu to najbardziej szkodzi to chyba zdrowiu bo nie ma tzw stopniowego przejscia z chlodnego do goracego...
[ Dodano: Pią 30 Cze, 06 16:48 ]
Zamieszczone przez Jabar1975jak juz wlaczylem raz po zakupie to pewnie do sprzedazy jej nie bede wylaczal.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
w sobote parkowalem kolo Leganzy w Alfa Centrum. Lecial spod niej normalnie strumyk wody a spod mojej Octy prawie nic. Dzis jade to servisu klimy i mam nadzieje, ze czegos sie dowiem, bo przy wylaczeniu klimy smierdzi z kratek wilgocia jak ze starej szmaty.
[ Dodano: Wto 04 Lip, 06 08:48 ]
juz wiem co jest!! klima mi ZAMARZA!!
po jakis 45minutach jazdy przewody klimy pokrywaja sie szronem i zamarzaja. Dlatego trzeba wylaczyc klime i przedmuchac powietrzem z zewnatrz (wtedy z kratek leca drobne platki mrozu).
Ciekaw jestem czy ktos mial taka przypadlosc. Wczoraj gosciu w serwisie klimy obnizyl mi cisnienie i kazal obserwowac - niestety nic nie pomoglokrzychu
L&K 1,9TDI AHF 2001r + turbo 130. 185 tyś km
CB Cobra, B4, ATE_PD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabanach(...)Zmieniam ustawienia na 18st i podkręcam wiatraki a z kratek mimo to leci BARDZO slabo i to wcale nie chłodne powietrze. AUTO znika z wyswietlacza, podkrecam wiatraki na maxa, ustawiam nawiew na twarz – slychac glosny szum gdzies w aucie (okolice schowka) ale z kratek wlasciwie nic nie leci i na pewno nie zimne.Climatronic albo kontroluje wszystko, albo nic. Czyli jeśli ustawiasz temperaturę na 18 stopni, a zaraz zaczynasz samodzielnie podkręcać wiatrak, to jednocześnie wyłączasz Climatronic, coś na zasadzie "teraz ja steruję". To dlatego AUTO Ci się wyłącza. W konsekwencji ustawione 18 stopni mają się nijak do temperatury powietrza, która wylatuje z nawiewów. To, czy klima jest wydajna możesz sprawdzić w ten sposób, że dajesz temperaturę na LO. Wówczas włącza się maksymalny nawiew przy minimalnej temperaturze. Jeśli będzie wiało chłodem, układ jest OK, jeśli słabawo, warto sprawdzić filtr kabinowy...
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
A ja mam zagwozdkę z klimatronikiem
Mianowicie taką , że wg instrukcji temperatura podawana przez wskaźnik na liczniku powinna odnosić się do warunków na zewnątrz. A temperatura na wyświetlaczu klimatronika powinna odnosić się do temp w kabinie. U mnie obie temp są takie same cały czas jakby wyświetlacze były podłączone do jednej czujki. Czy to normalne? Bo na moje po 2 godzinach jazdy z chłodzącą klimą temp w kabinie powinna spaść a nie utrzymywać się praktycznie bez zmian .W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.
Komentarz
-
-
Rudi, w Climatronicu jest tak że temperatura na zewnątrz jest wskazywana na komputerze - przy liczniku i jest taka sama jak temperatura wskazywana przez lewą wartość na panelu climatronica. prawa wartość na climatronicu jest zadawana przez użytkownika i do tej właśnie temperatury dąży ukłąd po wciąnięciu AUTO.
mówię o klimatyzacji jednostrefowej...
BTW w instrukcji do O1 jest to opisane na stronie 79 - w sekcji Obsługa
Komentarz
-
-
Re: A ja mam zagwozdkę z klimatronikiem
Zamieszczone przez RudiMianowicie taką , że wg instrukcji temperatura podawana przez wskaźnik na liczniku powinna odnosić się do warunków na zewnątrz. A temperatura na wyświetlaczu klimatronika powinna odnosić się do temp w kabinie. U mnie obie temp są takie same cały czas jakby wyświetlacze były podłączone do jednej czujki. Czy to normalne? Bo na moje po 2 godzinach jazdy z chłodzącą klimą temp w kabinie powinna spaść a nie utrzymywać się praktycznie bez zmian .Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pafRudi, w Climatronicu jest tak że temperatura na zewnątrz jest wskazywana na komputerze - przy liczniku i jest taka sama jak temperatura wskazywana przez lewą wartość na panelu climatronica. prawa wartość na climatronicu jest zadawana przez użytkownika i do tej właśnie temperatury dąży ukłąd po wciąnięciu AUTO.
mówię o klimatyzacji jednostrefowej...
BTW w instrukcji do O1 jest to opisane na stronie 79 - w sekcji Obsługa
Dzieki za rozwiane wątpliwościi sorki za lamerskie pytanie ale ciągle się uczę.
W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.
Komentarz
-
Komentarz