klimatronic - problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SoBoL
    Classic
    • 2007
    • 39

    klimatronic - problem

    Zamieszczone przez szkoda
    jak bedziesz wciskal gruche na 2 minuty to owszem
    W Alan'ach nawet mogą szybciej paść. Generalnie z tego co czytam i słyszę to ta marka ma dość słabe nie weidziec czemu końcówki mocy
    SoBoL NiGhT RiDeR 1,9 TDI AHF L&K narazie około 130KM
  • kabanach
    Drive
    • 2006
    • 91

    #2
    klimatronic - problem

    Mam problem z klimatronikiem w O1, postaram się dość zrozumiale go opisać:
    Upalny dzień, odpalam samochód, klima ustawiona na AUTO 20st, wiatraki pracują jak szalone, z kratek wieje bardzo zimne powietrze – jest OK. W czasie jazdy wiatraki sie uspokajają a z kratek nadal leci przyjemnie chłodne powietrze. Ale kiedy mija jakies 45 min jazdy w aucie robi sie duszno i zdecydowanie za ciepło. Zmieniam ustawienia na 18st i podkręcam wiatraki a z kratek mimo to leci BARDZO slabo i to wcale nie chłodne powietrze. AUTO znika z wyswietlacza, podkrecam wiatraki na maxa, ustawiam nawiew na twarz – slychac glosny szum gdzies w aucie (okolice schowka) ale z kratek wlasciwie nic nie leci i na pewno nie zimne.
    Wczoraj po 1,5h jazdy wymieklem i pootwieralem okna bo w aucie juz nie dalo sie wytrzymac a na zewnatrz bylo jakies 25st.
    Prosze Was o pomoc, jakies opinie i pomysly co to moze byc i jak sobie z tym poradzic.
    krzychu
    L&K 1,9TDI AHF 2001r + turbo 130. 185 tyś km
    CB Cobra, B4, ATE_PD

    Komentarz

    • maniek TDI
      Drive
      • 2005
      • 71

      #3
      Przy słabym nawiewie stawiałbym na filtr przeciwpylkowy,ale wtedy powinno byc tak cały czas.Może mało czynnika chlodzącego,a to może wskazywac na nieszczelnośc układu.MOŻE!!!!!!

      Komentarz

      • djczas
        RS
        • 2005
        • 9612

        #4
        a nie zassało worka foliowego czy innej rzeczy przez obieg wewnętrzny u mnie tak kiedyś było

        Komentarz

        • kabanach
          Drive
          • 2006
          • 91

          #5
          to sie regularnie powtarza - na poczatku jest super a potem kicha. Dzis zrobilem eksperyment i na kilka minut wylaczylem klime. Po ponownym zalaczeniu znowu ladnie chlodzila. Zastanawiam sie nad tym filtrem kabinowym, moze rzeczywiscie jest troche przytkany i przy slabym nawiewie nie przedmuchuje go powietrze.
          A!! i jeszcze jedno: powiedzcie mi Panowie, czy to normalne, ze na kratkach nawiewu skrapla sie woda (przy b. zimnym nawiewie) i widac pod swiatlo jak leci para z kratek??
          krzychu
          L&K 1,9TDI AHF 2001r + turbo 130. 185 tyś km
          CB Cobra, B4, ATE_PD

          Komentarz

          • Jabar1975
            RS
            • 2006
            • 3331

            #6
            A czy po przelaczeniu na obieg wewnetrzny cos sie zmienia?
            Generalnie klimatronik dziala w ten sposob (mam nadzieje bo np w Lagunie i Mercedesie tak jest) ze na poczatku - celem szybszego schlodzenia klima dziala na obiegu zamknietym, a po zblizeniu sie do nastawionej temperatury przechodzi na pobieranie powietrza z zewnatrz, to by tlumaczylo np. zapchanie czyms wlotu powietrza. Nie wiem jak jest z filtrem kabinowym tzn. czy idzie na niego tylko powietrze z zewnatrz czy rowniez to w recyrkulacji.
            Zamieszczone przez kabanach
            powiedzcie mi Panowie, czy to normalne, ze na kratkach nawiewu skrapla sie woda (przy b. zimnym nawiewie) i widac pod swiatlo jak leci para z kratek??
            to nie jest normalne, klima jest tak skonstruowana ze woda ze skraplacza wylatuje pod samochod (stad kaluze pod samochodami z pracujaca klima w cieple i wilgotne dni), przyczyna tego moze byc zatkany przewod spustowy. Moze ktos go zakleil konserwujac podwozie? jak puszka (mieszajaca powietrze) sie wypelni woda to klima na bank przestanie dmuchac i funkcjonowac. Mialem taki przypadek w moim starym Roverze 220sdi - skroplin potrafilo byc tak duzo ze filtr kabinowy doslownie plywal a do kabiny lala sie woda - w sporych ilosciach, po udroznieniu wszystko wrocilo do normy.
            nasza droga: www.wpzs.pl

            Komentarz

            • kabanach
              Drive
              • 2006
              • 91

              #7
              i tu moze cos byc na rzeczy, bo jak wylaczylem klime i nawiew byl tylko z zewnatrz to strasznie smierdzial wilgocią. Pod samochodem jest troche wody, ale b. malo - moze sie cos przytkalo...
              krzychu
              L&K 1,9TDI AHF 2001r + turbo 130. 185 tyś km
              CB Cobra, B4, ATE_PD

              Komentarz

              • Jabar1975
                RS
                • 2006
                • 3331

                #8
                kabanach, a ile jest tej wody?
                u mnie w te upaly (cholerne 35st) i wilgotnosc bliska tej w dzungli amazonskiej po takim czasie mam juz spora kaluze pod autem (raz mnie nawet ktos zaczepil na stacji ze cos mi sie leje pod spodem)
                nasza droga: www.wpzs.pl

                Komentarz

                • kabanach
                  Drive
                  • 2006
                  • 91

                  #9
                  no jakos wlasnie malo - jak samochod postal jakies 10min ale po intensywnej pracy klimy to byla taka kaluza o srednicy moze 6cm
                  krzychu
                  L&K 1,9TDI AHF 2001r + turbo 130. 185 tyś km
                  CB Cobra, B4, ATE_PD

                  Komentarz

                  • Jabar1975
                    RS
                    • 2006
                    • 3331

                    #10
                    Podjedz do jakiegos serwisu klimy takie ogledziny to dla fachury pare minut i bedziesz wiedzial co i jak bo chyba wiecej nie wymyslimy.
                    nasza droga: www.wpzs.pl

                    Komentarz

                    • kabanach
                      Drive
                      • 2006
                      • 91

                      #11
                      juz jestem umowiony w serwisie gdzie wymieniali mi ostatnio sprezarke (!) ale maja takie teminy, ze kazali mi przyjechac za tydzien
                      krzychu
                      L&K 1,9TDI AHF 2001r + turbo 130. 185 tyś km
                      CB Cobra, B4, ATE_PD

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez Jabar1975
                        kabanach, a ile jest tej wody?
                        u mnie w te upaly (cholerne 35st) i wilgotnosc bliska tej w dzungli amazonskiej po takim czasie mam juz spora kaluze pod autem (raz mnie nawet ktos zaczepil na stacji ze cos mi sie leje pod spodem)
                        dokladnie, w takie dni jak teraz mamy, to tam sie prawie leje, mnie tez zaczepiali na swiatlach, i nie tylko teraz w okcie, ze "sie cos panie leje" :szeroki_usmiech
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • Lukasso
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 611

                          #13
                          co do lania też zakładełem o tym wątek bo się wystraszyłem jak pierwszy raz zobaczyłem, teraz już zwracam na ta uwagę jak się w innych autkach leje z auta, a zwłaszcza na światłach widać ile plam na asfalcie.....

                          Komentarz

                          • pyza99
                            Rider
                            • 2005
                            • 467

                            #14
                            Zamieszczone przez kabanach
                            Mam problem z klimatronikiem w O1
                            niech Ci podłacza VAG-a i sprawdza błedy climatronica...u mnie klima raz dziala raz nia tzn. zatrzymuje sie np w korku,zaczyna działac ruszam przestaje,za chwile sie włacza itp. VAG wykrył zepsuty silnik sterowania klapka obiegu wewnetrznego :?
                            były:
                            L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
                            Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
                            jest:
                            Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r

                            Komentarz

                            • Samiec
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4287
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              U siebie jeszcze nie widzialem plamy po dlugim uzywaniu klimy (ostatnio jej nie wylaczam)pod autem. Mam klime manual ,czy to moze byc od tego ze przed zatrzymaniem/zgaszeniem auta wylaczam klime i wlaczam nawiew na max i chodzi tak ze 2 minuty? :roll:
                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez Samiec
                                ...czy to moze byc od tego ze przed zatrzymaniem/zgaszeniem auta wylaczam klime i wlaczam nawiew na max i chodzi tak ze 2 minuty? :roll:
                                tak
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • Jabar1975
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3331

                                  #17
                                  mozliwe przez te 2 minuty przy temperaturach takie jak obecnie parownik zdarzy sie ogrzac. To jakis system coby wylaczac klime? - do zapalania tez ja wylaczasz? Po co? Nie to zebym sie czepial ale zauwazylem ze jest troche osob ktore w ten sposob uzytkuja klimatyzacje - jesli sie nie myle to na moment rozruchu i tak kompresor jest rozsprzeglany. Ja to jestem troche jak amerykanin jak juz wlaczylem raz po zakupie to pewnie do sprzedazy jej nie bede wylaczal. To czemu to najbardziej szkodzi to chyba zdrowiu bo nie ma tzw stopniowego przejscia z chlodnego do goracego, ech co tam przy tych upalach kazda sekunda w chlodzie jest na wage zlota, jak juz mnie reumatyzm na starosc pokreci to bede pisal wszem i wobec ze klima jest zla
                                  na razie lewa strona 20 prawa 19 i wio :diabelski_usmiech
                                  nasza droga: www.wpzs.pl

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Jabar1975
                                    To jakis system coby wylaczac klime? - do zapalania tez ja wylaczasz? Po co?
                                    niektorzy twierdza i pewnie zreszta maja racje, ze w ten sposob wysusza sie uklad i w ten sposob mniej jest tych grzybow, plesni itd - to raz

                                    Zamieszczone przez Jabar1975
                                    To czemu to najbardziej szkodzi to chyba zdrowiu bo nie ma tzw stopniowego przejscia z chlodnego do goracego...
                                    wylaczajac chwile przed wysiadaniem, to przejscie jest bardziej "miekkie" - to dwa

                                    [ Dodano: Pią 30 Cze, 06 16:48 ]
                                    Zamieszczone przez Jabar1975
                                    jak juz wlaczylem raz po zakupie to pewnie do sprzedazy jej nie bede wylaczal.
                                    mam to samo :szeroki_usmiech
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • kabanach
                                      Drive
                                      • 2006
                                      • 91

                                      #19
                                      w sobote parkowalem kolo Leganzy w Alfa Centrum. Lecial spod niej normalnie strumyk wody a spod mojej Octy prawie nic. Dzis jade to servisu klimy i mam nadzieje, ze czegos sie dowiem, bo przy wylaczeniu klimy smierdzi z kratek wilgocia jak ze starej szmaty.

                                      [ Dodano: Wto 04 Lip, 06 08:48 ]
                                      juz wiem co jest!! klima mi ZAMARZA!!
                                      po jakis 45minutach jazdy przewody klimy pokrywaja sie szronem i zamarzaja. Dlatego trzeba wylaczyc klime i przedmuchac powietrzem z zewnatrz (wtedy z kratek leca drobne platki mrozu).
                                      Ciekaw jestem czy ktos mial taka przypadlosc. Wczoraj gosciu w serwisie klimy obnizyl mi cisnienie i kazal obserwowac - niestety nic nie pomoglo
                                      krzychu
                                      L&K 1,9TDI AHF 2001r + turbo 130. 185 tyś km
                                      CB Cobra, B4, ATE_PD

                                      Komentarz

                                      • mariobros
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 551

                                        #20
                                        Zamieszczone przez kabanach
                                        (...)Zmieniam ustawienia na 18st i podkręcam wiatraki a z kratek mimo to leci BARDZO slabo i to wcale nie chłodne powietrze. AUTO znika z wyswietlacza, podkrecam wiatraki na maxa, ustawiam nawiew na twarz – slychac glosny szum gdzies w aucie (okolice schowka) ale z kratek wlasciwie nic nie leci i na pewno nie zimne.
                                        Sam sobie odpowiedziałeś Climatronic albo kontroluje wszystko, albo nic. Czyli jeśli ustawiasz temperaturę na 18 stopni, a zaraz zaczynasz samodzielnie podkręcać wiatrak, to jednocześnie wyłączasz Climatronic, coś na zasadzie "teraz ja steruję". To dlatego AUTO Ci się wyłącza. W konsekwencji ustawione 18 stopni mają się nijak do temperatury powietrza, która wylatuje z nawiewów. To, czy klima jest wydajna możesz sprawdzić w ten sposób, że dajesz temperaturę na LO. Wówczas włącza się maksymalny nawiew przy minimalnej temperaturze. Jeśli będzie wiało chłodem, układ jest OK, jeśli słabawo, warto sprawdzić filtr kabinowy...
                                        Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                                        Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                                        Komentarz

                                        • Rudi
                                          Ambiente
                                          • 2006
                                          • 195
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          #21
                                          A ja mam zagwozdkę z klimatronikiem

                                          Mianowicie taką , że wg instrukcji temperatura podawana przez wskaźnik na liczniku powinna odnosić się do warunków na zewnątrz. A temperatura na wyświetlaczu klimatronika powinna odnosić się do temp w kabinie. U mnie obie temp są takie same cały czas jakby wyświetlacze były podłączone do jednej czujki. Czy to normalne? Bo na moje po 2 godzinach jazdy z chłodzącą klimą temp w kabinie powinna spaść a nie utrzymywać się praktycznie bez zmian .
                                          W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

                                          Komentarz

                                          • paf
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 3140

                                            #22
                                            Rudi, w Climatronicu jest tak że temperatura na zewnątrz jest wskazywana na komputerze - przy liczniku i jest taka sama jak temperatura wskazywana przez lewą wartość na panelu climatronica. prawa wartość na climatronicu jest zadawana przez użytkownika i do tej właśnie temperatury dąży ukłąd po wciąnięciu AUTO.

                                            mówię o klimatyzacji jednostrefowej...

                                            BTW w instrukcji do O1 jest to opisane na stronie 79 - w sekcji Obsługa

                                            Komentarz

                                            • Garret
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 1196
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                              #23
                                              Re: A ja mam zagwozdkę z klimatronikiem

                                              Zamieszczone przez Rudi
                                              Mianowicie taką , że wg instrukcji temperatura podawana przez wskaźnik na liczniku powinna odnosić się do warunków na zewnątrz. A temperatura na wyświetlaczu klimatronika powinna odnosić się do temp w kabinie. U mnie obie temp są takie same cały czas jakby wyświetlacze były podłączone do jednej czujki. Czy to normalne? Bo na moje po 2 godzinach jazdy z chłodzącą klimą temp w kabinie powinna spaść a nie utrzymywać się praktycznie bez zmian .
                                              Temp. zewnętrzna pokazywana jest w dwóch miejscach - wyświetlacz komputera w liczniku i lewa część wyswietlacza klimatronika, czujnik jest jeden stąd identyczne wskazania- jest to normalne
                                              Garret

                                              -----------
                                              Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                              Komentarz

                                              • Rudi
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 195
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez paf
                                                Rudi, w Climatronicu jest tak że temperatura na zewnątrz jest wskazywana na komputerze - przy liczniku i jest taka sama jak temperatura wskazywana przez lewą wartość na panelu climatronica. prawa wartość na climatronicu jest zadawana przez użytkownika i do tej właśnie temperatury dąży ukłąd po wciąnięciu AUTO.

                                                mówię o klimatyzacji jednostrefowej...

                                                BTW w instrukcji do O1 jest to opisane na stronie 79 - w sekcji Obsługa
                                                Ok. Dzięki. Może nie za bardzo doczytałem tej chińszczyzny ( ta instrukcja jest nieźle zaszyfrowana ) , może zmyliło mnie to zdublowanie odczytu. Logiczne wydawało mi się podanie na klimatroniku temp aktualnej i temp do której dążymy. A może była to siła przyawyczajenia z poprzedniego samochodu w którym miałem termometr z temp zewnętrzną i wewnętrzną.

                                                Dzieki za rozwiane wątpliwości i sorki za lamerskie pytanie ale ciągle się uczę.
                                                W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  I jak odepniemy climatronik to ta temperatura na desce rowniez sie nie pojawi bo jest to jakos tam powiazane, a sam czujnik jest w zderzaku z przodu :szeroki_usmiech
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...