[O1] zakup auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • janusz37
    Classic
    • 2012
    • 1

    [O1] zakup auta

    Ostatnio jak sprawdzałem ceny u gościa gdzie wcześniej wymieniałem to stalówki 60 zł, a alu 85 zł. Przełożenie kompletu z wyważeniem (wiosną brał 60 zł za alu).
    A mistrzem był ziomek co mi krzyknął 50 zł za przełożenie bez wyważania :? .
  • kuba24061992
    Classic
    • 2011
    • 7

    #2
    [O1] zakup auta

    witam. Jezeli to zly dzial to od razu przepraszam i prosze o przekierowanie. Chcialem sie poradzic ws. zakupu auta. Mam do wyboru Skode Octavie '99 1.9 tdi 90km AGR i Passata B5 130km 2.0 rok 2000. Oba auta od pierwszych wlascicieli z niemiec i z podobnymi przebiegami opiewajacymi na ok 260tys. Mam pewnosc co do bezwypadkowosci obu i co do pracy silnikow. Koszt Skody 11tys,Passata 10tys. Osobiscie sklaniam sie ku Skodzie ale od tygodnia mam taki metlik w glowie,ze juz sam nie wiem... Czy ktos moze mi cos podpowiedziec,doradzic?bylbym bardzo wdzieczny...pozdrawiam
    Fiat 126p
    Suzuki Swift 1.3Gt[*]
    Skoda Octavia I -sprzedana;(
    Fiat Palio-obecna paliwozerna kosiarka
    Skoda Octavia I- kupie!

    Komentarz

    • phoneman
      RS
      • 2008
      • 3374
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      kuba24061992, Skoda będzie tańsza w eksploatacji zakładając że stan techniczny jest podobny obu samochodów. Skoda będzie ciaśniejsza z na tylnych siedzeniach, ponieważ pochodzi od Golfa IV Prosta Turbina i pancerne sprzęgło AGR :idea:
      .

      Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

      Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

      Komentarz

      • tom2212
        RS
        • 2008
        • 3892

        #4
        hmm jeśli chodzi o mnie to wziąłbym AGR ale to którego weźmiesz zależy od stanu auta i tego jak do tego podejdziesz

        Komentarz

        • kuba24061992
          Classic
          • 2011
          • 7

          #5
          jesli mam byc szczery to nie naleze do ludzi ktorzy wybiora marke nad stan auta. dla mnie auta ma byc po prostu wdzieczne. Jesli bralbym Skode to od razu profesjonalny chip tuning... decyzje musze podjac do srody.
          Przyznam,ze mialem tez oferte 1.9tdi 110,ale z tego co wyczytalem na forum duzo lepsza wersja jest ta 90konna
          Fiat 126p
          Suzuki Swift 1.3Gt[*]
          Skoda Octavia I -sprzedana;(
          Fiat Palio-obecna paliwozerna kosiarka
          Skoda Octavia I- kupie!

          Komentarz

          • tom2212
            RS
            • 2008
            • 3892

            #6
            z agr-a powinieneś być zadowolony mi też doradzali auto z tym silnikiem

            Komentarz

            • kuba24061992
              Classic
              • 2011
              • 7

              #7
              tom2212 a mozesz napisac jaka przyjemnosc z jazdy,jak sie zbiera itp? Bo w sumie mialem jazde probna ale bylem zbyt zaaferowany ogolnie autem zeby akurat na to zwrocic szczegolna uwage
              Fiat 126p
              Suzuki Swift 1.3Gt[*]
              Skoda Octavia I -sprzedana;(
              Fiat Palio-obecna paliwozerna kosiarka
              Skoda Octavia I- kupie!

              Komentarz

              • tom2212
                RS
                • 2008
                • 3892

                #8
                hmm miałem wcześniej 1.6 w benie i po przesiadce na diesla byłem bardzo zadowolony Nie jest to najmocniejszy silnik bo ma tylko 90 kucy ale jak dla mnie jest ok odpycha się ładnie, spalanie w granicach 5 l/100 km w zależności od nogi itd. Wiadomo że inne silniki o większej mocy dają większą frajdę ale jeśli chodzi o mnie to mi wystarcza Mówili że nie ma z tymi silnikami problemu i odpukać nie było Wszystko zależy w jakim stanie jest turbina bo to spory wydatek jak na początek.

                Komentarz

                • Octan
                  Rider
                  • 2006
                  • 653

                  #9
                  Mój AGR ma nalatane 250tys, czuje się dobrze i oleju nie bierze, Nie tylko sprzęgło ma pancerne ale i rozrusznik, alternator oraz turbinę. Wszystkie te części mam jeszcze fabryczne i ciągle działają. AGR-ek nie jest też tak wrażliwy na jakość paliwa. Koszty serwisu też pewno mniejsze niż u jego mocniejszych braci.

                  Komentarz

                  • kuba24061992
                    Classic
                    • 2011
                    • 7

                    #10
                    dziekuje za wypowiedzi jak na razie na 70% jestem zdecydowany na Skode!
                    Fiat 126p
                    Suzuki Swift 1.3Gt[*]
                    Skoda Octavia I -sprzedana;(
                    Fiat Palio-obecna paliwozerna kosiarka
                    Skoda Octavia I- kupie!

                    Komentarz

                    • kris90
                      Drive
                      • 2009
                      • 64

                      #11
                      Polecam AGR-ka, silniczek miodek, zadbasz o niego to i on tym samym sie odwdzieczy.. : )

                      Komentarz

                      • kuba24061992
                        Classic
                        • 2011
                        • 7

                        #12
                        a czy ktos z Was robil chip tuning z tym silnikiem? Jesli tak to czy roznica jest bardzo odczuwalna?
                        Fiat 126p
                        Suzuki Swift 1.3Gt[*]
                        Skoda Octavia I -sprzedana;(
                        Fiat Palio-obecna paliwozerna kosiarka
                        Skoda Octavia I- kupie!

                        Komentarz

                        • Tomek_dx
                          Rider
                          • 2008
                          • 398

                          #13
                          Czy różnica jest odczuwalna to zależy na ile km go zrobisz. Ja mam dłubniętego bliźniaczego ALH 90KM i po wymianie wtrysków na te od wersji 110KM i programie mam ok 150KM. Róźnica jest kolosalna w sumie to przyrost 60KM a przyspieszając zrywa niekiedy przyczepnośc na II biegu na gumach o szerokości 205.
                          Tomek

                          Komentarz

                          • kuba24061992
                            Classic
                            • 2011
                            • 7

                            #14
                            i dzisiaj rozegral sie dramat... Jak pisalem do dzisiaj mialem podjac decyzje w wyborze auta.. Wybralem Skode. Caly happy dzwonie do panstwa adolfa,ze jutro umowa itp i co uslyszalem? Auto rozbite,wlasciciel jadac z myjni mial czolowke(na szczescie przezyl,skoda niestety nie...)..... W tej sytuacji pozostaje mi Passat ale zbytnio napalilem sie na Octavie :lol: tylko znowu tyle szukania konkretnej oferty...
                            Fiat 126p
                            Suzuki Swift 1.3Gt[*]
                            Skoda Octavia I -sprzedana;(
                            Fiat Palio-obecna paliwozerna kosiarka
                            Skoda Octavia I- kupie!

                            Komentarz

                            • Karql
                              L&K
                              • 2010
                              • 1124

                              #15
                              Zamieszczone przez kuba24061992
                              Przyznam,ze mialem tez oferte 1.9tdi 110,ale z tego co wyczytalem na forum duzo lepsza wersja jest ta 90konna
                              To coś kiepsko czytałeś
                              Oba silniki są bardzo podobne i oba są bardzo dobre. 90 może mieć troszkę bardziej żywotną turbinę, bo nie ma tam zmiennej geometrii.
                              Ja mam 110 i na 90 bym jej nie zamienił :twisted:
                              Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                              Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                              -> MOJA SKODA <-

                              Komentarz

                              • macluke
                                Elegance
                                • 2010
                                • 875

                                #16
                                Zamieszczone przez kuba24061992
                                a czy ktos z Was robil chip tuning z tym silnikiem? Jesli tak to czy roznica jest bardzo odczuwalna?
                                Ja mam AGR po programie i bez żadnych dodatkowych przeróbek - ma teraz około 115 KM.
                                Różnica w jeździe i spalaniu (na korzyść oczywiście) bardzo zauważalna.
                                Ten silnik ze względu na brak zmiennej geometrii turbiny jest w zasadzie bezawaryjny. Jak znajdziesz gdzieś zadbany egzemplarz - bierz

                                Komentarz

                                • Marcello01
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 491
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AGP 1.9 SDI 68 KM

                                  #17
                                  na korzyść Skody będą chociażby ceny części wiadomo tu i tu będziesz dokładał ale Octavia moim zdaniem to lepszy wybór jeśli zależy Ci na ekonomicznym użytkowaniu
                                  https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                                  Komentarz

                                  • Arti23
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 892
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #18
                                    ja swoim AGR'em nalatałem do 470 kkm i nic poza jedną wymianą sprzęgła i dwumasy oraz maglownicy nic poważnego z nią się nie działo. była delikatnie dłubnięta i latała aż miło, do końca jeździłem na syntetycznym Motulu !!!. Octavka z tym motorkiem jest naprawdę godna polecenia dla kogoś kto nad super osiągi przedkłada długą i bezawaryjną eksploatację.
                                    Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                    Komentarz

                                    Pracuję...