[O1] padła klimatyzacja?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szymonzx
    Drive
    • 2011
    • 50

    [O1] padła klimatyzacja?

    dzis padl rekord spalania

    3,5L / 100km
    trasa to oravice (slowacja) - mszana dolna

    niestety jak wjechalem na podjazd skoczylo na 3.6






  • Iqwan
    Elegance
    • 2010
    • 758

    #2
    [O1] padła klimatyzacja?

    Wczoraj oddałem samochód do przeglądu klimatyzacji oraz serwisu.. Mechanik powiedział, że mogła nie chłodzić, bo było małe ciśnienie?
    Dziś temperatura 20 stopni, wsiadam do samochodu, odpalam klimatyzację, ustawiam temperaturę na LO i z kratek wieje letnie powietrze...
    Czytam na wszelkich forach i wygląda to na sprzęgło sprężarki..

    Podpinałem się pod VAG'a - nie pokazuję żadnych błędów, przez panel climatronica robiłem adaptację - też 0 błędów.

    Jedyne co zauważyłem, to jak samochód działa i odpalam klimę to obroty minimalnie nie spadają, bo wiem, że jakoś to obciąża silnik.

    Jak się dostać do tej sprężarki żeby zobaczyć czy ona rusza?
    Czy istnieje możliwość, że przy wymianie przegubów mechanik mógł jej np nie podpiąć?
    była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
    a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

    https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

    Komentarz

    • sebu
      L&K
      • 2008
      • 1304
      • Octavia II (1Z3)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Zamieszczone przez Iqwan
      Czytam na wszelkich forach i wygląda to na sprzęgło sprężarki..
      A słychać jakieś cykanie pod maską :?:
      Zamieszczone przez Iqwan
      Czy istnieje możliwość, że przy wymianie przegubów mechanik mógł jej np nie podpiąć?
      raczej nie,przecież niema potrzeby dotykania sprężarki podczas wymiany przegubów
      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
      jak pomogłem to daj punkcik
      sprzęgło od G 60

      Komentarz

      • aro333
        Ambiente
        • 2011
        • 167
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Qrcze ciut mi glupio ale spróbuję podpiać się pod temat - kupilem niedawno Octavię i tak myslę czy nie pojechać z nią gdzieś na sprawdzenie klimy. Dodam , że to mój pierwszy samochod z klimą , w tym wypadku z Climatronikiem. Takim cyfrowym termometrem prostym zmierzylem , że przy LO ustawieniu leci powietrze ok 5,6 °C. Nie powinno byc ciut chlodniejsze? A co z tym cykaniem, to dobrze czy zle?

        Komentarz

        • Iqwan
          Elegance
          • 2010
          • 758

          #5
          sebu, no właśnie żadnego cykania nie słychać..
          aro333, wydaję mi się, że taka temperatura powinna lecieć z kratek, tak chyba gdzieś czytałem.
          była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
          a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

          https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

          Komentarz

          • oolsztyniak
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 6647
            • Superb II combi (3T5)
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            #6
            Skocz do byłego B&B na sikorskiego na przeciwko reala (jadąc od jarot przy realu drugie światła w prawo i odrazu w lewo).
            Mają tam serwis opon a obok zajmują się klimą.
            Ogarniają chłopaki robote.
            Jak coś to mam tam znajomego , moge dać mu znać.
            Nie wiem ile cenią sobie za robote.
            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

            Komentarz

            • Iqwan
              Elegance
              • 2010
              • 758

              #7
              oolsztyniak, akurat mieszkam niedaleko więc jutro albo we wtorek podjadę...
              dzięki bardzo!:]
              była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
              a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

              https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

              Komentarz

              • oolsztyniak
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 6647
                • Superb II combi (3T5)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #8
                Załatwiłeś?
                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                Komentarz

                • Iqwan
                  Elegance
                  • 2010
                  • 758

                  #9
                  oolsztyniak, nie bo nie miałem czasu, wyjeżdżam na weekend i ogarnę sprawę..
                  Ale to padło sprzęgło chyba, odkręciłem koło, osłonę i one całe pordzewiałe i nie rusza się przy załączeniu klimy niestety.. dzięki i tak za pomoc i za zainteresowanie tematem, nie wykluczone, że w poniedziałek oddam samochód tam gdzie mówiłeś

                  była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                  a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                  https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                  Komentarz

                  • halabala_82
                    Drive
                    • 2010
                    • 68

                    #10
                    Jak masz za mało czynnika to sprężarka nie powinna ruszyć-takie zabezpieczenie. Ale nie kładź jeszcze krechy na sprężarce. Ja mam podobnie ale jak podpieli na krótko to wystartowała. Prawdopodobnie padł przekaźnik lub przerwa na kablu bo nie dostaje prądu.
                    I nie daj się wkręcić. :wink:
                    Piłeś?-nie jedź!...nie piłeś?-wypij

                    Komentarz

                    • Iqwan
                      Elegance
                      • 2010
                      • 758

                      #11
                      halabala_82, o to chodzi, że klimatyzacja była sprawdzana, szczelna, nabita i uzupełniony czynnik.. nie ruszyła, mam nowe sprzęgło już nawet, bo te co jest obecnie przy włączeniu klimy lekko drga..
                      była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                      a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                      https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                      Komentarz

                      • krzemyk
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 91

                        #12
                        U mnie padła cewka sprzegła. Zasmierdziało spalonym uzwojeniem cewki i klima przestała działać. Kupiłem na alledrogo chyba za 100 i działa już drugi sezon.

                        pzdr,
                        O1, O2 Elegance

                        Komentarz

                        • Iqwan
                          Elegance
                          • 2010
                          • 758

                          #13
                          krzemyk, wg moich obserwacji i analizy z tego co czytałem to właśnie u mnie padło sprzęgło, mam nowe od znajomego mechanika i mam je sobie sprawdzić, teraz zbytnio czasu nie mam, praca i szkoła... ale mówię w weekend będę wiedział i opiszę co i jak
                          była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                          a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                          https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                          Komentarz

                          • janusz35
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 143
                            • Octavia II (1Z3)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Podjedź do kodoś od klimy i niech ci podłączy sprężarkę "na krótko" tylko w ten sposób będziesz na 100% pewny że to sprzęgło sprężarki lub sprężarka. Ja też szukałem tam a okazało sie że to:
                            _za pierwszym razem przerwa na kablu w wiazce od przekażnika klimy (zwanego modułem wentylatorów)
                            _za drugim razem padł tem moduł (zamontowany śmiesznie pod podłużnicą z lewej strony(pod akumulatorem)
                            _za trzecim razem okazało się, że wypaliło sie gniazdo bezpiecznika (tego dużego ) na akumulatorze.
                            Więc sprawdź po pierwsze bezpiecznik-a właściwie gniazdo na akumulatorze,potem podłącz sprzęgło klimatyzacji na krótko jak ruszy i wystartuja wentylatory to będzie moduł lub przerwa w obwodzie.

                            Komentarz

                            • goryl3
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 126

                              #15
                              Zamiast podłączać na krótko, sprawdź czy na wtyczce od elektromagnesu (jedyny kabel jaki jest na sprężarce), po włączeniu klimy, jest 12V. Jeżeli jest to instalacja sprawna, a do wymiany sprzęgło z elektromagnesem. Jeżeli nie ma to przekaźnik albo presostat (czujnik ciśnienia) do sprawdzenia. /Ewentualnie bezpiecznik/
                              Pzdr
                              www.jem-zdrowo.com.pl

                              Komentarz

                              • Iqwan
                                Elegance
                                • 2010
                                • 758

                                #16
                                janusz35, większość z tych rzeczy już sprawdzone
                                Samochód stoi u znajomego elektryka, dzięki za zainteresowanie

                                Padło sprzęgło, ale i układ jednak jest nieszczelny.. a 3-4 dni wcześniej była na pełnym przeglądzie w partsclubie w Olsztynie i niby wszystko się zgadzało.. sprzęgło wymienione, uszczelka wymieniona, klima nabita i chłodzi
                                była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                Komentarz

                                • ulysse
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 496

                                  #17
                                  Podłączę się do tematu bo mnie dopadł problem z klimą która dopiero robiłem...

                                  A więc tak :

                                  Octavia 2001r. 1.9 ALH z Climatronic

                                  Kompresor ze sprzęgłem wymieniony. ( na używany)

                                  Klima nabita. (szczelna)

                                  Przed nabiciem klimy miałem błąd :
                                  00792 - A/C Pressure Switch (F129)

                                  ale po uzupełnieniu czynnika znikną.


                                  Teraz pojawia się tylko jeden błąd w climatroniku ale to od sliniczka V71 (01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71).... wcześniej z tym błędem klima chodziła bez problemu.

                                  Po nabiciu elegancko chodziła, przy włączeniu delikatnie spadały obroty, wentylatory załączały się i z nawiewu leciało zimne powietrze...


                                  Wczoraj chciałem klimę włączyć żeby pochodziła sobie trochę ( słyszałem, że wypada raz w tyg. ją włączyć)

                                  I niestety nic się nie dzieje.....

                                  Wentylatory stoją klima nie załącza się....

                                  Bezpieczniki wszystkie sprawdzone..... te wewnątrz jak i na akumulatorze...

                                  Po przeczytaniu postów postanowiłem sprawdzić napięcie na wtyczce do elektromagnesu.

                                  Odłączyłem wtyczkę od sprężarki, włączyłem samochód i klimę sprawdzam a tu 4.2 V zamiast 12V.....

                                  Czy należy napięcie sprawdzać przy wtyczce podłączonej do sprężarki ??
                                  Nie chciałem nic kombinować bo kable są dobrze zaizolowane.....

                                  Dodam jeszcze, że niestety nie mam osłony pod silnikiem a wczoraj pokonałem trasę warszawa - lublin w deszczu....

                                  Ma ktoś jakieś pomysły co mogę jeszcze sprawdzić ??

                                  Komentarz

                                  • goryl3
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 126

                                    #18
                                    możesz mieć małą nieszczelność i czynnik mógł się ulotnić. Wtedy klima ci się nie załączy, ewentualnie uszkodzony czujnik ciśnienia.
                                    www.jem-zdrowo.com.pl

                                    Komentarz

                                    • ulysse
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 496

                                      #19
                                      Zamieszczone przez goryl3
                                      możesz mieć małą nieszczelność i czynnik mógł się ulotnić. Wtedy klima ci się nie załączy, ewentualnie uszkodzony czujnik ciśnienia.
                                      A w przypadku kiedy nie ma czynnika nie pojawia się błąd:

                                      00792 - A/C Pressure Switch (F129)

                                      Dedukuję tak ponieważ po napełnieniu klimy u mnie ten błąd znikną... a teraz się nie pojawia....

                                      Jak sprawdzić czujnik ciśnienia ??

                                      Komentarz

                                      • goryl3
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 126

                                        #20
                                        Autodata mówi o tym kodzie - uszkodzony czujnik lub instalacja elektryczna. Czujnik generalnie puszcza prąd jeżeli ciśnienie czynnika w układzie jest w normie. Poniżej i powyżej wartości granicznych rozłącza przepływ prądu aby nie włączyć kompresora i go nie zatrzeć lub nie rozsadzić układu. Ja zaczął bym od podpięcia zegarów w celu sprawdzenia czy czynnik napewno jest w układzie, jeżeli jest to można spiąć kable od czujnika ciśnienia na krótko, jeżeli zadziała to czujnik. Jeśli nie to trzeba szukać dalej, jednak bez pewności że układ ma czynnik nie ryzykowałbym zworki zamiast czujnika.
                                        Jeżeli czujnik ma 2 piny to sprawdź po prostu miernikiem czy jest przejście, jeżeli ma więcej to trzeba pewnie podać napięcie na któryś z pozostałych.
                                        www.jem-zdrowo.com.pl

                                        Komentarz

                                        • ulysse
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 496

                                          #21
                                          Zamieszczone przez goryl3
                                          jeżeli ma więcej to trzeba pewnie podać napięcie na któryś z pozostałych.
                                          Możesz dokładniej wyjaśnić bo nie zrozumiałem

                                          Pojutrze rano pojadę na diagnozę do warsztatu....

                                          Komentarz

                                          • goryl3
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 126

                                            #22
                                            Chodziło mi o ilość pinów we wtyczce, jeżeli są dwa to trzeba je zewrzeć na włączonej klimie. Jeżeli to czujnik to klima ruszy, jeżeli jest więcej niż 2 piny to jest taka możliwość że dwa piny trzeba zewrzeć a na pozostały podać napięcie. Podjedź do dobrego warsztatu klimatyzacji i postawią ci diagnozę bez większych problemów, tak będziej najłatwiej i najszybciej.
                                            www.jem-zdrowo.com.pl

                                            Komentarz

                                            • ulysse
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 496

                                              #23
                                              Klima działa

                                              Winowajcą był czujnik ciśnienia układu klimatyzacji (presostat), po jego wymianie powiało chłodem w samochodzie

                                              Koszt: 200 zł z wymianą także chyba nie wiele bo z tego co widzę na skoda części sam czujnik jest za 160 zł.

                                              Tylko zastanawia mnie dlaczego nie pokazywało błędu na komputerze :?

                                              Komentarz

                                              • goryl3
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 126

                                                #24



                                                Wymiana jest bardzo prosta, ale... za wiedzę się płaci :P
                                                www.jem-zdrowo.com.pl

                                                Komentarz

                                                • emikal10
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 105

                                                  #25
                                                  To i ja się podłączę pod temat, żeby nie zakładać nowego.

                                                  Jakieś 2 miesiącu temu wymieniałem kompresor klimy na nowy, mechanik powiedział że maszyna do napełniania klimy pokazała mu lekką nieszczelność w układzie, ale pozwoliła układ napełnić więc jeździłem do tego czasu i było ok, chłodziła bez problemu. A w ostatnich kilku dniach pojawił się tak problem, że climatronic, raz chłodzi a raz nie. Jest to niezależne od warunków pogodowych. Dziś np. jak jechałem 20 km to raz leciało powietrze schłodzone, a raz letnie (nieschłodzone) i tak się zmieniało klika razy bez zmiany ustawień na panelu.
                                                  W środę lub czwartek pojadę do mechaniora podpiąć pod kompa i zobaczymy czy jakieś błędy są, ale może macie jakieś pomysły co to może być?


                                                  Denken ist schwer, deshalb urteilen die meisten.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...