Wymiana paska wielorowkowego i napinacza w 1,6 AEE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • baloo
    Drive
    • 2006
    • 57

    Wymiana paska wielorowkowego i napinacza w 1,6 AEE

    Ten domek z paleniskiem w środku bardziej mi odpowiada.
    baloo
  • MARCUS
    Ambiente
    • 2005
    • 230

    #2
    Wymiana paska wielorowkowego i napinacza w 1,6 AEE

    Szukalem na forum ale nie znalazłem.
    Jak wymienić pasek wielorowkowy Octavi 1,6 AEE Bez klimy?
    Może ktoś już wymieniał ten pasek.
    Próbowałem ale boję się aby czegoś nie uszkodzić. Jak poluzować napinacz ?

    Pozdrowienia

    MARCUS

    Komentarz

    • pershing1986
      Drive
      • 2006
      • 56

      #3
      Radziłbym samemu nie próbować :twisted: Chyba że masz doświadczenie
      była: octavia 1.6 AKL jest: A31.8t AGU

      Komentarz

      • tomi98
        Rider
        • 2004
        • 564

        #4
        ja wymieniełem w ASO podczas przeglądu na 75000km - sam się nie zabieram bo lajkonikiem jestem :wink:

        Komentarz

        • smug
          Ambiente
          • 2009
          • 160

          #5
          Podepnę się pod temat.

          Ponieważ muszę kupić taki napinacz i nie bardzo wiem jaką firmę wybrać, mógłby ktoś coś doradzić?


          P.S Żeby nie było niedomówień chodzi też o 1,6 AEE

          Pozdrawiam
          Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

          Komentarz

          • Marian 2
            L&K
            • 2007
            • 1086
            • Octavia I combi (1U5)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Nie wiem jak jest w 1,6, ale w benzynowym 2.0 wymiana paska wieloklinowego zajmuje dosłownie 30 sekund. Napinacz ma na części ruchomej prostokątny występ pasujący do klucza (nie pamiętam w tej chwili) 14 lub 17. Kluczem napina się napinacz i zdejmuje pasek. Założenie nowego, kluczem napina się napinacz i zaklada nowy.

            Komentarz

            • ziutsane
              RS
              • 2007
              • 2376

              #7
              Masz wypustkę kwadratową na napinaczu (klucz 21 jak dobrze pamiętam). Naciągasz, wkładasz w dziury blokady np. gwóźdź i ściągasz pasek. Zakładasz nowy, wyciągasz blokadę i tyle
              Radio: C90r+XDP210EQ
              Kable:Opt,Skyline,50 mm
              Wzm:XES M1+FP 1.800
              Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

              Komentarz

              • sas2109
                Drive
                • 2011
                • 80

                #8
                U mnie w o1 aee napinacz wygląda tak



                Wymieniałem rolkę i napinacz luzowałem zakładając klucz na śrubę trzymająca rolkę. Po ściągnięciu paska można normalnie ja odkręcić. U mnie wystarczyła wymiana samej rolki.

                Komentarz

                • smug
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 160

                  #9
                  No dobrze.

                  A co do firmy to co brać? Maxgear, Kraft, Ruville, Ina? Bo ceny są tak różne...
                  Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

                  Komentarz

                  • ziutsane
                    RS
                    • 2007
                    • 2376

                    #10
                    Ja skłaniałbym się ku czemuś firmowemu
                    Radio: C90r+XDP210EQ
                    Kable:Opt,Skyline,50 mm
                    Wzm:XES M1+FP 1.800
                    Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      #11
                      Napinacz w tym silniku jest wieczny, wystarcza wymiana rolki, klucz 16mm, wymiana jak i dostęp bajecznie prosty.
                      Jeśli chodzi o rolki to i tak łożysko w wszystkich firmach pochodzi od jednego producenta tj. GMB. Jeśli chodzi o zakup kompl. napinacza proponuję Rouvile, Febi.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • wawrek
                        Classic
                        • 2012
                        • 18

                        #12
                        Witam!
                        Właśnie stanąłem sobie w śnieżnej zaspie pod Białymstokiem... Otwieram maskę, pasek leży luźno. Kółka napinacza brak. Uszkodzona jest też chyba łapa, ale po ciemku mało widać. Pytanie mam w związku z tym. Może ktoś mi zobrazować i wytłumaczyć jak się wymienia cały napinacz z łapą? Muszę wiedzieć jakie narzędzia jutro wziąć. Da radę to wymienić z góry bez podnoszenia auta? Miejsca tam raczej sporo na pierwszy rzut oka. \\


                        Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

                        edit: jednak łapa jest cała, a rozleciał się napinacz. Jak się to wymienia?
                        kierowca bombowca

                        Komentarz

                        • opermon
                          Rider
                          • 2008
                          • 318
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          Może to coś Ci pomoże http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/131 jest tam opisana wymiana paska. W Twoim przypadku dojdzie jeszcze odkręcenie samego napinacza, który jest przykręcony jak dobrze pamiętam trzema śrubami.
                          Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                          Komentarz

                          • wawrek
                            Classic
                            • 2012
                            • 18

                            #14
                            No jednak w AEE jest inaczej, ale opiszę jutro jak zrzucę zdjęcia.

                            edit: No to krótkie DIY jak wymienić napinacz w silniku 1,6 AEE /ze wspomaganiem, bez klimy/. Niestety w necie nic nie znalazłem prócz zdjęć samego napinacza, który wygląda tak jak w podanym linku:


                            U mnie niestety rozleciała się rolka, ale uszkodzeniu uległ też sam napinacz. Nie było wyjścia, trzeba wymieniać cały.


                            Po wyjęciu widać uszkodzenia:


                            Ale do meritum. Na pozór wymiana jest prosta, jednak sposób przykręcenia napinacza do łapy nastręcza nieco trudności. Sam napinacz przykręcany jest od tyłu, a nie od strony rolki. Największy problem polega na tym, że śruba schowana jest w łapie. Żeby w ogóle wiedzieć jaki rodzaj klucza użyć musiałem cyknąć fotkę. Okazuje się, że do odkręcenia potrzeb nasadowej 13. Do tego należy użyć krótkiej przedłużki /ok. 3-4cm/. Jeśli będzie za krótka nie dojdziemy do łba śruby, jeśli będzie za długa to nie damy rady ze względu na filtr oleju i/lub kolektor wydechowy.

                            Da się wymienić od góry, bo jest sporo miejsca. Wcześniej warto odkręcić alternator /2 śruby 13/. Żeby altek wyskoczył trzeba go lekko puknąć gumowym młotkiem. Można odłożyć go na bok /wewnątrz zderzaka jest sporo miejsca - nie trzeba nawet odkręcać przewodów od altermatora /. Mamy już więcej miejsca i można odkręcać. Najwygodniej podejść z kluczem od dołu /w sensie pod filtrem oleju/. Odkręcamy, wyjmujemy i pakujemy nowy. Trzeba teraz spokojnie i z wyczuciem złapać śrubą napinacz i dokręcić. Zakładamy alternator - najlepiej najpierw przykręcić lekko na dolną śrubę, potem złapać górną /żeby altek łatwo wskoczył w mocowanie można posmarować łożyskowym lub psiknąć czymś tłustym/. Dokręcamy obie śruby i prawie gotowe. Teraz zakładamy pasek /najlepiej dać od razu nowy/. Jak pasek leży nam już dokładnie w rowkach kółek /są trzy - wału, pompy wspomagania i alternatora/ to musimy wyjąć bolec zabezpieczający napinacz. Nie usuwajmy go wcześniej, bo będzie kiszka!!! Żeby łatwo wyjąć ten bolec bierzemy nasadową 16 /rolka napinacza jest właśnie taką śrubą przykręcona/ i używamy niewielkiej, z wyczuciem, siły w kierunku do siebie /stojąc przed autem/. Drugą ręką z pomocą szczypiec wyciągamy bolec. Gotowe! Napinacz dociska pasek! Można wsiadać i jechać.

                            Poniżej zdjęcie zrobione od strony akumulatora w kierunku łapy, do której przykręcony jest napinacz. Widać fragment kolektora i kawałek filtra oleju, no i tę dziurę, przez którą widać łeb śruby.


                            Mam nadzieję, że pomoże to w przyszłości komuś przy wymianie napinacza. Myślę, że sama wymiana nie powinna zająć więcej niż 20 minut. Mi wyszło nieco dłużej, ale najpierw musiałem na czuja dopasować rozmiar klucza i potem długość przedłużki.

                            Pozdrawiam!
                            kierowca bombowca

                            Komentarz

                            • smug
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 160

                              #15
                              Znów odświeżę temacik, ponieważ padła sama rolka.
                              Czy takie cudo ma wogóle zasadność?



                              Pozdrawiam
                              Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

                              Komentarz

                              Pracuję...