Launch Control

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ćwirgol
    Classic
    • 2011
    • 17

    Launch Control

    Zamieszczone przez robertobadzio
    diablojarek, Ja myślę ze trzeba wykorzystać okazje cokolwiek to znaczy :diabelski_usmiech

    [ Dodano: Czw 15 Gru, 11 13:25 ]
    Dijkstra, będzie będzie
    Ja tam przyjeżdżam z mariokr. Co mam zabrac?
  • ganzal
    Drive
    • 2010
    • 99

    #2
    Launch Control

    Ostatnio przeszukujac neta znalzlem cos na temat Launch Control zacytuje mniej wiecej na czym to polega: "launch control", znaną choćby z Golfa GTI czy ze Scirocco. Na czym ona polega? Otóż gdy włączymy tryb "sport" na skrzyni i wyłączymy ESP, możemy przytrzymać pedał hamulca i dodać gazu. Obroty silnika urosną, lecz skrzynia nadal będzie trzymała auto na sprzęgle. Gdy tylko puścimy pedał hamulca, DSG błyskawicznie i dosyć brutalnie załącza bieg, pozwalając wyrwać do przodu z wysokich obrotów i z lekkim uślizgiem kół w celu uzyskania jak najlepszego przyspieszenia. Ze względu na szybkość działania skrzyni sprawia to wiele radości i robi spore wrażenie na niewtajemniczonych"

    Wiem ze w Vrs i w Golfie gti to dziala bez problemu w standardzie. Ale czy jest mozliwosc jakos odblokowania tego w zwyklej wersji Comfort. Szukalem na necie i nic nie moglem znalezc . Pewnie zeby to zaadoptowac kjest potrzbna wymiana jakiegos modulu lub zabawa VCDS. Spotkal sie ktos moze z tym w normalnej wersji z DSG?

    Sprawdzilem u siebie i maksymalnie moge krecic silnik do 1,5k obrotow z launch control powinno to byc mozliwe 2,5k-4k rozne zrodla znalazlem na necie.

    Komentarz

    • dwaoka
      Elegance
      • 2010
      • 927

      #3
      ganzal, no ciekaw jestem, bo wczoraj znalazłem to samo na tdiclub.com... narazie nie będę u siebie próbował, dopóki nie wymienię dwumasy
      bkc+dsg

      Komentarz

      • jakubd
        Ambiente
        • 2009
        • 165

        #4
        To (dostępność opcji) zależy pewnie od silnika (i za programowania jego ECU). U mnie w wersji Elegance, 1,8 TSI z DSG 7-biegów -launch control działa bez pudła. Silnik ma elektronicznie ograniczane obroty do około 4k, gdy nie jest na biegu.
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=562238

        Komentarz

        • Spider
          Drive
          • 2005
          • 95

          #5
          U mnie działa bez zarzutu, jak jest dobry asfalt to szybki start bez uślizgu wychodzi bezbłędnie. O ile pamiątam to w moim przypadku obroty stabilizują się gdzieś bliżej 1900.
          Spider
          ---------------
          Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

          Komentarz

          • _tm_
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2333
            • Superb III (3V3)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Zamieszczone przez jakubd
            To (dostępność opcji) zależy pewnie od silnika (i za programowania jego ECU). U mnie w wersji Elegance, 1,8 TSI z DSG 7-biegów -launch control działa bez pudła. Silnik ma elektronicznie ograniczane obroty do około 4k, gdy nie jest na biegu.
            No bez jaj. Przecież w DSG7 nie ma LC :shock:.
            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
            -------------------------------------------------------------------------
            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

            Komentarz

            • Mihau
              RS
              • 2009
              • 7460
              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

              #7
              _tm_, nie znasz się :P jakubd ma wszystko :jump:
              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

              Komentarz

              • jakubd
                Ambiente
                • 2009
                • 165

                #8
                BUHAHAHAHAHA - no prawie wszystko.
                Ale (z resztą chyba nawet zgodnie z instrukcją obsługi) LC jest i działa. I obsługuje się dokładnie jak w tym opisie: ESP off, Tryb sport, gaz w podłogę (można posiłkować się hamulcem ale z wyczuciem, bo mechanika bardzo przy tym protestuje), ale moment obrotowy 1,8 TSI pojawia się tak szybko, że "zrywa asfalt" na firmowych uniwersalnych już po bardzo krótkiej chwili). Oczywiście nie polecam takiej jazdy na co dzień - szybko skończą się sprzęgła, skrzynia i koło dwumasowe.
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=562238

                Komentarz

                • _tm_
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 2333
                  • Superb III (3V3)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez jakubd
                  BUHAHAHAHAHA - no prawie wszystko.
                  Ale (z resztą chyba nawet zgodnie z instrukcją obsługi) LC jest i działa. I obsługuje się dokładnie jak w tym opisie: ESP off, Tryb sport, gaz w podłogę (można posiłkować się hamulcem ale z wyczuciem, bo mechanika bardzo przy tym protestuje), ale moment obrotowy 1,8 TSI pojawia się tak szybko, że "zrywa asfalt" na firmowych uniwersalnych już po bardzo krótkiej chwili). Oczywiście nie polecam takiej jazdy na co dzień - szybko skończą się sprzęgła, skrzynia i koło dwumasowe.
                  Zeby było wszystko jasne - ESP Off, tryb S, lewa noga wciska hamulec, prawa noga wciska gaz, silnik utrzymuje stałe wysokie obroty (np. 4000). I tak można sobie stać np. kilkanaście sekund w oczekiwaniu na start, a po puszczeniu hamulca skrzynia wrzuca bieg i samochód startuje. Tak to u Ciebie wygląda ?

                  [ Dodano: Pią 20 Maj, 11 11:36 ]
                  Sprawdziłem u mnie:
                  Po wyłączeniu ESP, wrzuceniu trybu S i wciśnięciu hamulca dodanie gazu skutkuje wejściem na ok. 1600 obrotów i spadkiem do obrotów biegu jałowego (a cały czas trzymam gaz). Co potwierdza brak LC w DSG7.
                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                  -------------------------------------------------------------------------
                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                  Komentarz

                  • ganzal
                    Drive
                    • 2010
                    • 99

                    #10
                    U mnie niestety nie dziala 1400 i koniec obroty spadaja w skrzynia wbija luz. Mam DSG 6 niby soft dalo by sie wgrac nowy zeby launch control dzialal ale czy gra jest warta swieczki, bo jak mechatronike szlag trafi to byloby nie wesolo. Mozliwe ze bym sie pokusil jakby bylo w przystepnej tzn nie jakies kosmicznej cenie i zufana firma czy osoba zrobila update inaczej raczej nie.

                    Komentarz

                    Pracuję...