Zamieszczone przez robertobadzio
Launch Control
Zwiń
X
-
Launch Control
Ostatnio przeszukujac neta znalzlem cos na temat Launch Control zacytuje mniej wiecej na czym to polega: "launch control", znaną choćby z Golfa GTI czy ze Scirocco. Na czym ona polega? Otóż gdy włączymy tryb "sport" na skrzyni i wyłączymy ESP, możemy przytrzymać pedał hamulca i dodać gazu. Obroty silnika urosną, lecz skrzynia nadal będzie trzymała auto na sprzęgle. Gdy tylko puścimy pedał hamulca, DSG błyskawicznie i dosyć brutalnie załącza bieg, pozwalając wyrwać do przodu z wysokich obrotów i z lekkim uślizgiem kół w celu uzyskania jak najlepszego przyspieszenia. Ze względu na szybkość działania skrzyni sprawia to wiele radości i robi spore wrażenie na niewtajemniczonych"
Wiem ze w Vrs i w Golfie gti to dziala bez problemu w standardzie. Ale czy jest mozliwosc jakos odblokowania tego w zwyklej wersji Comfort. Szukalem na necie i nic nie moglem znalezc . Pewnie zeby to zaadoptowac kjest potrzbna wymiana jakiegos modulu lub zabawa VCDS. Spotkal sie ktos moze z tym w normalnej wersji z DSG?
Sprawdzilem u siebie i maksymalnie moge krecic silnik do 1,5k obrotow z launch control powinno to byc mozliwe 2,5k-4k rozne zrodla znalazlem na necie.
-
-
U mnie działa bez zarzutu, jak jest dobry asfalt to szybki start bez uślizgu wychodzi bezbłędnie. O ile pamiątam to w moim przypadku obroty stabilizują się gdzieś bliżej 1900.Spider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez jakubdTo (dostępność opcji) zależy pewnie od silnika (i za programowania jego ECU). U mnie w wersji Elegance, 1,8 TSI z DSG 7-biegów -launch control działa bez pudła. Silnik ma elektronicznie ograniczane obroty do około 4k, gdy nie jest na biegu.
Komentarz
-
BUHAHAHAHAHA - no prawie wszystko.
Ale (z resztą chyba nawet zgodnie z instrukcją obsługi) LC jest i działa. I obsługuje się dokładnie jak w tym opisie: ESP off, Tryb sport, gaz w podłogę (można posiłkować się hamulcem ale z wyczuciem, bo mechanika bardzo przy tym protestuje), ale moment obrotowy 1,8 TSI pojawia się tak szybko, że "zrywa asfalt" na firmowych uniwersalnych już po bardzo krótkiej chwili). Oczywiście nie polecam takiej jazdy na co dzień - szybko skończą się sprzęgła, skrzynia i koło dwumasowe.
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez jakubdBUHAHAHAHAHA - no prawie wszystko.
Ale (z resztą chyba nawet zgodnie z instrukcją obsługi) LC jest i działa. I obsługuje się dokładnie jak w tym opisie: ESP off, Tryb sport, gaz w podłogę (można posiłkować się hamulcem ale z wyczuciem, bo mechanika bardzo przy tym protestuje), ale moment obrotowy 1,8 TSI pojawia się tak szybko, że "zrywa asfalt" na firmowych uniwersalnych już po bardzo krótkiej chwili). Oczywiście nie polecam takiej jazdy na co dzień - szybko skończą się sprzęgła, skrzynia i koło dwumasowe.
[ Dodano: Pią 20 Maj, 11 11:36 ]
Sprawdziłem u mnie:
Po wyłączeniu ESP, wrzuceniu trybu S i wciśnięciu hamulca dodanie gazu skutkuje wejściem na ok. 1600 obrotów i spadkiem do obrotów biegu jałowego (a cały czas trzymam gaz). Co potwierdza brak LC w DSG7.
Komentarz
-
U mnie niestety nie dziala 1400 i koniec obroty spadaja w skrzynia wbija luz. Mam DSG 6 niby soft dalo by sie wgrac nowy zeby launch control dzialal ale czy gra jest warta swieczki, bo jak mechatronike szlag trafi to byloby nie wesolo. Mozliwe ze bym sie pokusil jakby bylo w przystepnej tzn nie jakies kosmicznej cenie i zufana firma czy osoba zrobila update inaczej raczej nie.
Komentarz
-
Komentarz