Codzi Ci o strone prawna czy czysto praktyczna? Jest jakis przepis mowiacy ze reflektory xenonowe musza posiadac uklad samopoziomowania i uklad czyszczacy (spryski lub wycieraczki).
Jesli chodzi o praktyke to brudne swiatla xenonowe strasznie sie rozczepiaja i oslepiaja innych kierowcow.
Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych www.nawmar.pl
Dokładnie tak jak kolega mówi, brudny klosz osłabia i rozprasza snop ksenonów ale i tak spryski się nadają do jak brud zaschnie. Nic nie zastąpi ręcznego mycia jakąś szmatką i płynem.
W przypadku żarówek nie ma chyba co wymyślać, przecież się klosze rozmrażają. Przy ksenonach gorzej, bo one mniej ciepła wydzielają, więc nie ma skąd wziąć energii.
Jako ciekawostkę mogę napisać, że z problemem usuwania szronu z reflektorów ciekawie poradziło sobie Audi w modelu A8, w wersji ze światłami full LED.
Cytat z katalogu najnowszego Audi A8: "Tradycyjne żarówki rozgrzewają się do temperatury 300*C. Dzięki zaawansowanej technologii temperatura diod LED nie przekracza 150*C. Bezpośrednie otoczenie reflektorów nagrzewa się wskutek ciepła emitowanego przez silnik do temperatury ok. 120*C. Teoretycznie więc reflektory LED potrzebowałyby do prawidłowego funkcjonowania dodatkowej chłodnicy. Inżynierowie Audi jednak, by utrzymać korzystny bilans energetyczny reflektorów LED, zaproponowali inne rozwiązanie - specjalny wentylator odprowadzający ciepło z soczewek LED. Posiada on jeszcze jedną dodatkową funkcję. Tradycyjne żarówki wskutek nagrzania do wysokiej temperatury potrafią usunąć oblodzenie z powierzchni reflektora, diody LED nie posiadają tych właściwości. Wentylator zastosowany w nowym A8 odprowadza ciepło z soczewek LED bezpośrednio na powierzchnię reflektora, usuwając szron i zapobiegając zaparowaniu"
Komentarz