Xenony i spryskiwacze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bero
    Classic
    • 2012
    • 5

    Xenony i spryskiwacze

    łożysko kosztuje grosze 20-40 zł
    robocizna kosztuje pewnie z 50 zł od strony
  • bergo
    Classic
    • 2011
    • 13

    #2
    Xenony i spryskiwacze

    Czołem,

    orientujecie się czemu spryski są wymagane przy xenonach?

    pozdrawiam

    Komentarz

    • micho_m
      Rider
      • 2011
      • 528
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Codzi Ci o strone prawna czy czysto praktyczna? Jest jakis przepis mowiacy ze reflektory xenonowe musza posiadac uklad samopoziomowania i uklad czyszczacy (spryski lub wycieraczki).

      Jesli chodzi o praktyke to brudne swiatla xenonowe strasznie sie rozczepiaja i oslepiaja innych kierowcow.
      Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
      www.nawmar.pl

      Komentarz

      • Mihau
        RS
        • 2009
        • 7460
        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

        #4
        Dokładnie tak jak kolega mówi, brudny klosz osłabia i rozprasza snop ksenonów ale i tak spryski się nadają do jak brud zaschnie. Nic nie zastąpi ręcznego mycia jakąś szmatką i płynem.
        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          bergo, pierwsza rozmowa z władzą i jak się zorientują i będą kumaci, to dowód zabrany :lol:

          Komentarz

          • micho_m
            Rider
            • 2011
            • 528
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            bergo wie ze sa wymagane, napisal dlaczego.
            Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
            www.nawmar.pl

            Komentarz

            • bergo
              Classic
              • 2011
              • 13

              #7
              Zamieszczone przez micho_m

              Jesli chodzi o praktyke to brudne swiatla xenonowe strasznie sie rozczepiaja i oslepiaja innych kierowcow.
              Dzięki, właśnie o to mi chodziło.

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                no i zimą śnieg się raczej nie roztopi na zenonie

                Komentarz

                • bergo
                  Classic
                  • 2011
                  • 13

                  #9
                  Swoją drogą ciekawe czemu jeszcze nie wymyślili systemu wykorzystującego wypromieniowane ciepło przez żarówkę do ogrzewania klosza lampy podczas zimy

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    bergo,

                    W przypadku żarówek nie ma chyba co wymyślać, przecież się klosze rozmrażają. Przy ksenonach gorzej, bo one mniej ciepła wydzielają, więc nie ma skąd wziąć energii.
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • rowerek
                      Rider
                      • 2010
                      • 449

                      #11
                      Jako ciekawostkę mogę napisać, że z problemem usuwania szronu z reflektorów ciekawie poradziło sobie Audi w modelu A8, w wersji ze światłami full LED.

                      Cytat z katalogu najnowszego Audi A8:
                      "Tradycyjne żarówki rozgrzewają się do temperatury 300*C. Dzięki zaawansowanej technologii temperatura diod LED nie przekracza 150*C. Bezpośrednie otoczenie reflektorów nagrzewa się wskutek ciepła emitowanego przez silnik do temperatury ok. 120*C. Teoretycznie więc reflektory LED potrzebowałyby do prawidłowego funkcjonowania dodatkowej chłodnicy. Inżynierowie Audi jednak, by utrzymać korzystny bilans energetyczny reflektorów LED, zaproponowali inne rozwiązanie - specjalny wentylator odprowadzający ciepło z soczewek LED. Posiada on jeszcze jedną dodatkową funkcję. Tradycyjne żarówki wskutek nagrzania do wysokiej temperatury potrafią usunąć oblodzenie z powierzchni reflektora, diody LED nie posiadają tych właściwości. Wentylator zastosowany w nowym A8 odprowadza ciepło z soczewek LED bezpośrednio na powierzchnię reflektora, usuwając szron i zapobiegając zaparowaniu"

                      Komentarz

                      Pracuję...