[O2] Wymiana oleju 1.4TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • endriufiz
    Classic
    • 2011
    • 5

    [O2] Wymiana oleju 1.4TSI

    natash, silnik do wymiany :idea: :diabelski_usmiech
  • BartekT
    Classic
    • 2010
    • 32

    #2
    [O2] Wymiana oleju 1.4TSI

    Witam mam pytanie do użytkowników 1.4TSI i nietylko odnośnie zalecanych okresów wymiany oleju. W moim przypadku według książki serwisowej i specyfikacji producenta wymiana oleju powinna nastąpić po upływie 2 lat lub po przejechaniu 30kk. W ksiażce serwisowej mam zaznaczoną specyfikacje OG1 o ile sie nie myle, czyli zmienna dlugosc czasu pomiedzy przegladami okresowymi. Mam zatem pytanie czy przestrzegac zalecen producenta czy wymienić olej wcześniej tak jak to standartowo było w przypadku innych olei czyli po roku lub po 15kk. Moje obawy wynikają z tego że silnik ma dość skomplikowaną budowę, wyposażony jest w turbine i wtrysk bezpośredni a więc jakość oleju ma duże znaczenie, co prawda producent zaleca drozszy olej Mobil1 Sformula. Byłem pytać o tą kwestię w serwisie ASO, panowie stwierdzili że skoro producent tak zaleca jak powyżej to należy tak zrobić.
    O2FL 1.4 TSI AMBIENTE

    Komentarz

    • S3 CHRIS
      Elegance
      • 2006
      • 979
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      wymien po 30 po co masz tracic $ na wymianę skoro nie trzeba silnikowi sie nic nie stanie
      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

      Komentarz

      • ROBERT.C
        Drive
        • 2010
        • 47

        #4
        Wymiana oleju 1.4TSI

        Witam, jak zawsze w każdym moim poprzednim i obecnym (1.4TSI) bęzyniaku 10kkm lub 2lata, gdy nie wykręce 10 tysiaków, silnik odwdzięcza się doskonałym zdrowiem.

        Komentarz

        • toomasz
          Elegance
          • 2010
          • 909
          • Volkswagen
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          Ja tez posiadam 1,4TSI mam juz 13tys przejechane i jednak sie zdecyduje na wymiane po 15 tys, silnik się w koncu docierał, zima byla jaka byla więc dla jego zdrowia wymienie mu po tych 15kkm a nie 30kkm

          Komentarz

          • BartekT
            Classic
            • 2010
            • 32

            #6
            Jeszcze jedno pytanie, czy macie tez w swoich silnikach olej o specyfikacji takiej jak olej Mobil 1 Sformula, czy przy co rocznej wymianie oleju wlewacie cos tanszego, ja w ASO za 1l tego oleju zaplacilem 70zl
            O2FL 1.4 TSI AMBIENTE

            Komentarz

            • loyd
              RS
              • 2010
              • 2342

              #7
              Spytam z ciekawości - to jakiś lepszejszy olej ?? (taki mi wlali w InterAuto ostatnio) ...

              Komentarz

              • BartekT
                Classic
                • 2010
                • 32

                #8
                Jest to podobno najnowszy produkt z calej serii Mobil 1, glownie przeznaczony do nowoczesnych samochodow z silnikem diesela wyposazonych w filtr czastek stalych oraz do silnikow benzymowych z wtryskiem bezposrednim.
                Ponizej cytat ze strony producenta:
                "Najnowszej generacji syntetyczny olej Mobil 1, ESP został zaprojektowany w celu przedłużenia żywotności i zapewnienia skuteczności systemów redukcji spalin w samochodowych silnikach benzynowych, ale i z myślą o najnowocześniejszej technologii redukcji emisji w silnikach wysokoprężnych. Nadaje się szczególnie do nowszych silników Diesla wyposażonych w filtr cząstek stałych. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 opracowano pod kątem zapewnienia doskonałych osiągów silnika, ochrony przed zużyciem i polepszenia ekonomiki zużycia paliwa.
                •Mniejsze zużycie paliwa
                •Opracowany z myślą o przedłużeniu okresu eksploatacji filtrów cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych i benzynowych oraz utrzymywaniu osiągów na wysokim poziomie
                •Zapewnia doskonałą ochronę przeciwzużyciową

                Spełnia wymagania API SM/CF i ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3. Posiada dopuszczenia: Mercedes Benz 229.31, BMW LL-04, VW 504.00 / 507.00."
                O2FL 1.4 TSI AMBIENTE

                Komentarz

                • Krzysiek25
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 154
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  1.IMHO powinno się robić tak, żeby móc spokojnie zasypiać. Jak ktoś ufa ASO to niech leci przeglądami wg. wskazań komputera/ASO i zalewa ich olejem. Jeśli masz wątpliwości, to ja radzę wymienić wcześniej, w odniesieniu do kosztów zakupu i utrzymania auta, cena nadprogramowego serwisu olejowego + 4L db oleju ma znaczenie marginalne - a głowa będzie spokojna.
                  2.Do porad ASO w kwestii serwisów eksploatacyjnych podchodzę z dystansem, najlepiej jest śledzić forum i miec własne zdanie. Gdy zmieniałem olej na Mobil 1 esp 5w30 oglądali bańkę 10x zanim zgodzili się nią zalać silnik (bo może to nieodpowiedni olej do mojego silnika), ale już przy kolejnym serwisie olejowym, gdy nie miałem własnych płynów eksploatacyjnych, wlali mi olej o specyfikacji vw 505.01, bo też się nada. Więc osobiście radzę
                  3.przejrzeć dokładnie temat Jaki olej do benzyniaka i wtedy zadecydować samemu, co będziesz lał. Paolo Esco potrafi rozjaśnić wiele

                  Komentarz

                  • BartekT
                    Classic
                    • 2010
                    • 32

                    #10
                    Dzieki wlasnie jestem po wyczerpujacej lekturze wpisow na temat olejow do benzyniaka, szczegolnie niesamowita wiedza Paolo Esco mnie powalila. Zdecyduje sie raczej na wymiane teraz, tak jak mowisz w calosci kosztow eksploatacji samochodu wymiana oleju nie stanowi duzego kosztu.
                    O2FL 1.4 TSI AMBIENTE

                    Komentarz

                    • krzysn
                      Rider
                      • 2007
                      • 515

                      #11
                      Zamieszczone przez Krzysiek25
                      1.IMHO powinno się robić tak, żeby móc spokojnie zasypiać. Jak ktoś ufa ASO to niech leci przeglądami wg. wskazań komputera/ASO i zalewa ich olejem
                      Dobrze że napisałeś IMHO :-) QG1 wymyślił producent silnika, nie aso.

                      Można kombinować przy samochodzie, to nawet fajne. Ale przechodzi z wiekiem ;-)

                      Komentarz

                      • Krzysiek25
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 154
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez krzysn
                        Dobrze że napisałeś IMHO :-) QG1 wymyślił producent silnika, nie aso.
                        Wiem że aso ma swoje wytyczne i zalecenia producenta, ale silnik jest serwisowany w aso, nie u producenta - toteż śledząc wskazania komputera i udając się na przegląd biorę pod uwagę opinie serwisantów i ludzi, którzy brudzą się smarem w kanale. Szeroko rozumiane zalecenia producenta potrzebne są Nam, Użytkownikom, do wyrobienia sobie punktu odniesienia w sprawach eksploatacyjnych, a aso potrzebuje ich do usankcjonowania utrzymania/utraty gwarancji :diabelski_usmiech

                        Wszystko powyższe oczywiście jak zwykle IMHO edit: i tak pisząc o serwisie autoryzowanym oczywiście utopijnie uogólniam, bo przecież aso nie można do końca ufać :diabelski_usmiech

                        BTW krzysn, ja nie byłbym tak ślepo zapatrzony w tzw. "zalecenia producenta". Mogę podac od ręki kilka przykładów z mojej branży, w których właśnie dopiero modyfikacja zaleceń producenta, dokonana na podstawie badań produktów już wypuszczonych na rynek, daje pożądane wyniki. A wszystko przez wszechobecne "normy" i "wymagania". Czy wiemy dokładnie po co wprowadzono QG1? Może producent silników musiał się zmieścić w jakiejś z góry narzuconej normie zużycia płynów eksploatacyjnych "dla dobra środowiska" i po to właśnie wymyślono wymiany co 30kkm, uspokajając, że nowy olej powinien wytrzymać? To jest gdybanie i propagowanie różnorakich teorii spiskowych, ale jakoś nie wierzę żeby producent, żyjący ze sprzedaży nowych silników i części do nich, celowo wypuszczał sprzęt nie do zajechania i radził jeszcze, jak najlepiej o niego dbać... Przykład - historia z dpf w nowych oplach. Produkcja i handel to nie działania w służbie idei, tak się nie robi biznesu w dzisiejszych czasach.

                        Zamieszczone przez krzysn
                        Można kombinować przy samochodzie, to nawet fajne. Ale przechodzi z wiekiem ;-)
                        Komu przejdzie, temu przejdzie

                        BartekT,

                        Komentarz

                        Pracuję...