natash, silnik do wymiany :idea: :diabelski_usmiech
[O2] Wymiana oleju 1.4TSI
Zwiń
X
-
[O2] Wymiana oleju 1.4TSI
Witam mam pytanie do użytkowników 1.4TSI i nietylko odnośnie zalecanych okresów wymiany oleju. W moim przypadku według książki serwisowej i specyfikacji producenta wymiana oleju powinna nastąpić po upływie 2 lat lub po przejechaniu 30kk. W ksiażce serwisowej mam zaznaczoną specyfikacje OG1 o ile sie nie myle, czyli zmienna dlugosc czasu pomiedzy przegladami okresowymi. Mam zatem pytanie czy przestrzegac zalecen producenta czy wymienić olej wcześniej tak jak to standartowo było w przypadku innych olei czyli po roku lub po 15kk. Moje obawy wynikają z tego że silnik ma dość skomplikowaną budowę, wyposażony jest w turbine i wtrysk bezpośredni a więc jakość oleju ma duże znaczenie, co prawda producent zaleca drozszy olej Mobil1 Sformula. Byłem pytać o tą kwestię w serwisie ASO, panowie stwierdzili że skoro producent tak zaleca jak powyżej to należy tak zrobić.O2FL 1.4 TSI AMBIENTE
-
-
Jest to podobno najnowszy produkt z calej serii Mobil 1, glownie przeznaczony do nowoczesnych samochodow z silnikem diesela wyposazonych w filtr czastek stalych oraz do silnikow benzymowych z wtryskiem bezposrednim.
Ponizej cytat ze strony producenta:
"Najnowszej generacji syntetyczny olej Mobil 1, ESP został zaprojektowany w celu przedłużenia żywotności i zapewnienia skuteczności systemów redukcji spalin w samochodowych silnikach benzynowych, ale i z myślą o najnowocześniejszej technologii redukcji emisji w silnikach wysokoprężnych. Nadaje się szczególnie do nowszych silników Diesla wyposażonych w filtr cząstek stałych. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 opracowano pod kątem zapewnienia doskonałych osiągów silnika, ochrony przed zużyciem i polepszenia ekonomiki zużycia paliwa.
•Mniejsze zużycie paliwa
•Opracowany z myślą o przedłużeniu okresu eksploatacji filtrów cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych i benzynowych oraz utrzymywaniu osiągów na wysokim poziomie
•Zapewnia doskonałą ochronę przeciwzużyciową
Spełnia wymagania API SM/CF i ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3. Posiada dopuszczenia: Mercedes Benz 229.31, BMW LL-04, VW 504.00 / 507.00."O2FL 1.4 TSI AMBIENTE
Komentarz
-
-
1.IMHO powinno się robić tak, żeby móc spokojnie zasypiać. Jak ktoś ufa ASO to niech leci przeglądami wg. wskazań komputera/ASO i zalewa ich olejem. Jeśli masz wątpliwości, to ja radzę wymienić wcześniej, w odniesieniu do kosztów zakupu i utrzymania auta, cena nadprogramowego serwisu olejowego + 4L db oleju ma znaczenie marginalne - a głowa będzie spokojna.
2.Do porad ASO w kwestii serwisów eksploatacyjnych podchodzę z dystansem, najlepiej jest śledzić forum i miec własne zdanie. Gdy zmieniałem olej na Mobil 1 esp 5w30 oglądali bańkę 10x zanim zgodzili się nią zalać silnik (bo może to nieodpowiedni olej do mojego silnika), ale już przy kolejnym serwisie olejowym, gdy nie miałem własnych płynów eksploatacyjnych, wlali mi olej o specyfikacji vw 505.01, bo też się nada. Więc osobiście radzę
3.przejrzeć dokładnie temat Jaki olej do benzyniaka i wtedy zadecydować samemu, co będziesz lał. Paolo Esco potrafi rozjaśnić wiele
Komentarz
-
-
Dzieki wlasnie jestem po wyczerpujacej lekturze wpisow na temat olejow do benzyniaka, szczegolnie niesamowita wiedza Paolo Esco mnie powalila. Zdecyduje sie raczej na wymiane teraz, tak jak mowisz w calosci kosztow eksploatacji samochodu wymiana oleju nie stanowi duzego kosztu.O2FL 1.4 TSI AMBIENTE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Krzysiek251.IMHO powinno się robić tak, żeby móc spokojnie zasypiać. Jak ktoś ufa ASO to niech leci przeglądami wg. wskazań komputera/ASO i zalewa ich olejem
Można kombinować przy samochodzie, to nawet fajne. Ale przechodzi z wiekiem ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysnDobrze że napisałeś IMHO :-) QG1 wymyślił producent silnika, nie aso.
Wszystko powyższe oczywiście jak zwykle IMHO edit: i tak pisząc o serwisie autoryzowanym oczywiście utopijnie uogólniam, bo przecież aso nie można do końca ufać :diabelski_usmiech
BTW krzysn, ja nie byłbym tak ślepo zapatrzony w tzw. "zalecenia producenta". Mogę podac od ręki kilka przykładów z mojej branży, w których właśnie dopiero modyfikacja zaleceń producenta, dokonana na podstawie badań produktów już wypuszczonych na rynek, daje pożądane wyniki. A wszystko przez wszechobecne "normy" i "wymagania". Czy wiemy dokładnie po co wprowadzono QG1? Może producent silników musiał się zmieścić w jakiejś z góry narzuconej normie zużycia płynów eksploatacyjnych "dla dobra środowiska" i po to właśnie wymyślono wymiany co 30kkm, uspokajając, że nowy olej powinien wytrzymać? To jest gdybanie i propagowanie różnorakich teorii spiskowych, ale jakoś nie wierzę żeby producent, żyjący ze sprzedaży nowych silników i części do nich, celowo wypuszczał sprzęt nie do zajechania i radził jeszcze, jak najlepiej o niego dbać... Przykład - historia z dpf w nowych oplach. Produkcja i handel to nie działania w służbie idei, tak się nie robi biznesu w dzisiejszych czasach.
Zamieszczone przez krzysnMożna kombinować przy samochodzie, to nawet fajne. Ale przechodzi z wiekiem ;-)
BartekT,
Komentarz
-
Komentarz