BXE a biokomponenty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • damianxxx
    Classic
    • 2010
    • 22

    BXE a biokomponenty

    Moje pędzidło BXE z 2007r. też chrobota, wymieniłem sprzęgło z dwumasą bo oprócz chrobotania miałem mocne biecie w pedał. Po wymianie przestało bić ale chrobotanie zostało. Przestałem się przejmować i jeśli nie będzie innych objawów nie zaprzątam sobie tym chrobotaniem głowy.
  • cool_torun
    Ambiente
    • 2008
    • 162

    #2
    BXE a biokomponenty

    Witam
    Ostatnio przeczytałem informację na temat biokomponentów dodawanych do diesla i okazuje się że nie wszystkie silniki są do tego przystosowane. Podobno firmy produkujące auta miały czas na przystosowanie silników do takiego paliwa do 2010 roku. W tej chwili dodaje się 5% a wkrótce będzie ponad 7%.
    W związku z tym moje pytanie jest takie. Czy 1.9 TDi BXE (2008r) jest przystosowany do takiego paliwa? Na klapce od wlewu paliwa jest znak zakazu z napisem BIO. Zadałem dziś takie pytanie ASO ale do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi.

    Komentarz

    • andriu21tg
      L&K
      S_OCP Member
      • 2008
      • 1499

      #3
      poszukaj dobrze.. temat byl wałkowany..

      Komentarz

      • navigator
        Rider
        • 2009
        • 583
        • Volkswagen

        #4
        Re: BXE a biokomponenty

        Zamieszczone przez cool_torun
        Witam
        Ostatnio przeczytałem informację na temat biokomponentów dodawanych do diesla i okazuje się że nie wszystkie silniki są do tego przystosowane. Podobno firmy produkujące auta miały czas na przystosowanie silników do takiego paliwa do 2010 roku. W tej chwili dodaje się 5% a wkrótce będzie ponad 7%.
        W związku z tym moje pytanie jest takie. Czy 1.9 TDi BXE (2008r) jest przystosowany do takiego paliwa? Na klapce od wlewu paliwa jest znak zakazu z napisem BIO. Zadałem dziś takie pytanie ASO ale do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi.
        Swojego czasu zatankowałem w rzeszy na totalu - omyłkowo miast excellium - paliwo z grupy B5 (bis zu 5% bio), zgodne z normą DIN 51628 co widniało na dystrybutorze jak byk.

        Z informacji jakie wygrzebałem norma DIN 51628 i paliwa z grupy B5 i B7 są rozszerzeniem normy EN 590 czyli niby wszystko w porządku ale jakoś to do mnie nie przemawia i AralUltimate z Cetanzahl min 60 trafia do mnie bardziej, że o braku śmieciowych dodatków nie wspomnę :szeroki_usmiech
        >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

        Komentarz

        • cool_torun
          Ambiente
          • 2008
          • 162

          #5
          Ale chodzi mi o zwykły olej który ma dodatek 5% (innego diesla na stacjach nie ma-najwyżej biodiesel). Teraz zwiększą te 5% do 7% i nie będzie innego diesla. Nie chodzi mi o bio-coś tam tylko o zwykły diesel - na forum jakoś nie mogłem znaleźć na ten temat informacji

          Komentarz

          • tomil
            L&K
            S_OCP Member
            • 2008
            • 1179

            #6
            cool_torun, silnik przeżyje. Norma na bio 5% już chwilę jest na rynku i jakoś samochody jeżdżą :wink:

            Samego bio nie polecam, a oto wady:
            Ograniczona kompatybilności z paliwem konwencjonalnym (warunki zimowe), niekorzystny wpływ paliwa na silnik (uszczelki, smary), ograniczenia w komponowaniu,
            brak możliwości poprawy własności niskotemperaturowych.
            Niższa wartość opałowa, zwiększone zużycie paliwa przez silnik.
            Niska odporność termooksydacyjna, rozwój życia biologicznego, korozyjność.
            It doesn't matter what we're losing
            It only matters what we're going to find!

            Komentarz

            Pracuję...