Moje pędzidło BXE z 2007r. też chrobota, wymieniłem sprzęgło z dwumasą bo oprócz chrobotania miałem mocne biecie w pedał. Po wymianie przestało bić ale chrobotanie zostało. Przestałem się przejmować i jeśli nie będzie innych objawów nie zaprzątam sobie tym chrobotaniem głowy.
BXE a biokomponenty
Zwiń
X
-
BXE a biokomponenty
Witam
Ostatnio przeczytałem informację na temat biokomponentów dodawanych do diesla i okazuje się że nie wszystkie silniki są do tego przystosowane. Podobno firmy produkujące auta miały czas na przystosowanie silników do takiego paliwa do 2010 roku. W tej chwili dodaje się 5% a wkrótce będzie ponad 7%.
W związku z tym moje pytanie jest takie. Czy 1.9 TDi BXE (2008r) jest przystosowany do takiego paliwa? Na klapce od wlewu paliwa jest znak zakazu z napisem BIO. Zadałem dziś takie pytanie ASO ale do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi.
-
-
Re: BXE a biokomponenty
Zamieszczone przez cool_torunWitam
Ostatnio przeczytałem informację na temat biokomponentów dodawanych do diesla i okazuje się że nie wszystkie silniki są do tego przystosowane. Podobno firmy produkujące auta miały czas na przystosowanie silników do takiego paliwa do 2010 roku. W tej chwili dodaje się 5% a wkrótce będzie ponad 7%.
W związku z tym moje pytanie jest takie. Czy 1.9 TDi BXE (2008r) jest przystosowany do takiego paliwa? Na klapce od wlewu paliwa jest znak zakazu z napisem BIO. Zadałem dziś takie pytanie ASO ale do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi.
Z informacji jakie wygrzebałem norma DIN 51628 i paliwa z grupy B5 i B7 są rozszerzeniem normy EN 590 czyli niby wszystko w porządku ale jakoś to do mnie nie przemawia i AralUltimate z Cetanzahl min 60 trafia do mnie bardziej, że o braku śmieciowych dodatków nie wspomnę :szeroki_usmiech>>E<< by Ali, defibrylator by DGW
Komentarz
-
-
cool_torun, silnik przeżyje. Norma na bio 5% już chwilę jest na rynku i jakoś samochody jeżdżą :wink:
Samego bio nie polecam, a oto wady:
Ograniczona kompatybilności z paliwem konwencjonalnym (warunki zimowe), niekorzystny wpływ paliwa na silnik (uszczelki, smary), ograniczenia w komponowaniu,
brak możliwości poprawy własności niskotemperaturowych.
Niższa wartość opałowa, zwiększone zużycie paliwa przez silnik.
Niska odporność termooksydacyjna, rozwój życia biologicznego, korozyjność.It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
Komentarz