Zamieszczone przez MisiekWAW
Oponki warte polecenia GoodYear Hydragrip
Zwiń
X
-
Oponki warte polecenia GoodYear Hydragrip
Panowie i Panie !
W stanie euforycznym postanowiłem zarekomendować nowe oponki jakie dzisiaj zastapiły zużyte już poprzednie Pirelli P6000.
Praktykuję felgi stalowe z racji pokonywanych tras o charakterystyce nawierzchni przypominającej ser z dziurami. Zredukowałem szerokość opon z dotychczasowych 205 na 195mm. Zanabyłem drogą zakupu w dniu dzisiejszym nowość dostępną na rynku od 2005 roku Goodyear Hydragrip. Istne cudo. To nie ta Octavia co przed założeniem. Nareszcie cisza, mięciutkie prowadzenie, nawet przejazd przez tory kolejowe to istne wytłumienie. Przy naprawionym już drążku kierowniczym w połączeniu z nowymi oponami to istne cudo.
Octavka prowadzi się mięciutko i idealnie, opona nastawiona na wodę. Na razie na suchym ideał. Przy 170-180km/h idealnie trzyma się drogi. Sprawdziłem krótkotrwale extremalnie butując poza miastem, robiąc testy łosia na pobliskim pasie startowym - cudo. Nie czuję nadsterowności, nareszcie tył przestał mnie wyprzedzać.
W opinii użytkowników ponoć szybko się ścierają. Jak każde zreszta opony. Mimo wszystko gorąco polecam tymbardziej, że Goodyear ma teraz promocję. Oponki kosztują od 190 zł netto wzwyż 91H (95H wzmocnione do Vanów od 220 netto).
Czekam na pierwszy deszcz i sprawdzam co potrafią do końca.Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
-
Jak są nowe to bajka, ale kilku znajomych nie kupi ich ponownie za ząbkowanie. W golfie kombi wytrzymały 1 sezon i klockowanie. Podobno w octavii najlepiej sprawują się micheliny piloty. (pasują do charakterystyki zawieszenia). Ja mam exelency i troszkę zaczęły ząbkować. Podobno opony mają odpowiednią homologację do danego modelu. Może ktoś wie cosik więcej???
Komentarz
-
-
U mnie to samo pierwsze 2-3 tyś.km ,ale póżniej zaczeły ząbkować.Mam na nich przejechane 15kkm i są straszne(szkoda mi kasy na nowe to pomykam,ale jak wygram w totka to oddam je za piwo) :twisted: Na suchym są OK,ale jak popada to masakra-UWARZAJ :twisted:Przy moich 300nm octa ślizga się do końca 2-ki :twisted: :roll:X1 20d s-drive m-pakiet i Ducato 100 Multijet...Skode miło wspominam
Komentarz
-
-
Ja nie wiem co jest grane, ale ja mialem w poprzednim aucie (golf) poprzedniczki Hydragripow, GY Ventura - i byly niesamowite, na suchym, a zwlaszcza na deszczu - stad gdyby nie to, ze kupilem Micheliny z autem, to kupilbym te GY Hydragripy.
Co ciekawe bylo pare glosow na necie, ze te moje poprzednie Ventury zabkuja. Mi przez caly czas jazdy nic nie zabkowaly, ale ja pilnuje stanu technicznego auta, amory zawiecha ma grac, a nie ze cos tam piszczy, trzeszczy i sie zrobi potem, jak padnie. Moze zabkowanie, to wina wlasnie takiego podejscia do auta. Przy hamowanach, kolo niedociskane rowno do nawierzchni zabkuje dociskane co jakis czas ABS-em i stad to zjawisko ??Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Proponuję zatem porozmawiać z fachowcami od opon. Do danego modelu podobno są jakieś homologacje. Nie każdy bieżnik i mieszanka gumy pasuje do charakterystyki zawieszenia. Podobno wfordach focusach to najlepiej widać ze względu na zawieszenie. Ciekawie też zachowują się oponki w kombiakach ze względu na inną konstrukcję zawieszenia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobProponuję zatem porozmawiać z fachowcami od opon. Do danego modelu podobno są jakieś homologacje.
Ile w tym twoich doświadczeń ? Sądzę, że niewiele :!: Sam zjeździłem parę (bo paręnaście to jeszcze nie) kompletów opon, głównie w samochodach kombi, fakt , że opony znanych firm (samochody służbowe, więc nie musiałem kupować byle czego, byle tanio) i żadnego ząbkowania ani innych cudów nie było. Co prawda zawieszenie zawsze było bez zarzutu (nawet w Golfie 3 kombi, który po przebiegu 280kkm miał wszystkie gumowe elementy oryginalne - w Octavii nie do uwierzenia!
Owszem, każdy rodzaj opony jest inny, opony z tej samej rodziny tylko innej wielkości też są inne. Bywa tak, że różne rozmiary tej samej opony są produkowane w różnych fabrykach, w różnych krajach, niektóre na 1 zmianie inne na nocce itp. itd.
Przy tym wszystkim nie sposób wydawać sądy co do homologacji.
Prawdą jest, że każdy model samochodu homologuje się na oponach o określonym rozmiarze, odpowiednim indeksie prędkości.
A tak na poważnie pisząc o rozmowie z fachowcami od opon to co , mam jeździć do Olsztyna, Dębicy czy Poznania ? Przecież nie do faceta który zakłada opony bo on może na tym stanowisku w warsztacie wulkanizacyjnym pracuje dopiero drugi dzień ?!
A potem biorą się takie rzeczy, że opony po wyważeniu na elektronicznych wyważarkach z dokładnością do co najmniej 5 g wyją, biją lub coś innego. Jedziesz do następnego "wyważacza" i okazuje się, że wyważenie do dupy i robi to całkiem inaczej...
Zamieszczone przez bobCiekawie też zachowują się oponki w kombiakach ze względu na inną konstrukcję zawieszenia.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RomanSZamieszczone przez bobCiekawie też zachowują się oponki w kombiakach ze względu na inną konstrukcję zawieszenia.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Re: Oponki warte polecenia GoodYear Hydragrip
Zamieszczone przez ===Tomy===Zanabyłem drogą zakupu w dniu dzisiejszym nowość dostępną na rynku od 2005 roku Goodyear Hydragrip. Istne cudo.
Zamieszczone przez ===Tomy===W opinii użytkowników ponoć szybko się ścierają. Jak każde zreszta opony.
Czekam na pierwszy deszcz i sprawdzam co potrafią do końca.
co do jazdy na mokrym - POLECAM :szeroki_usmiech
lepiej się jeździ tylko na RainSportach Uniroyala :diabelski_usmiechWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Re: Oponki warte polecenia GoodYear Hydragrip
Zamieszczone przez Nexus6Zamieszczone przez ===Tomy===Zanabyłem drogą zakupu w dniu dzisiejszym nowość dostępną na rynku od 2005 roku Goodyear Hydragrip. Istne cudo.
Zamieszczone przez Nexus6co do szybkiego ścierania - BZDURA :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez Nexus6co do jazdy na mokrym - POLECAM :szeroki_usmiech
lepiej się jeździ tylko na RainSportach Uniroyala :diabelski_usmiechPowyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
bob, Istnieje cos takiego, ale to w niemieckim Briefie, ze dany samochod ma miec opony w jakims konkretnym rozmiarze i tak jest homologowany. Jak chcesz inne, to musisz zaplacic za zmiane w tym papierku. Jednym z parametrow opon jest indeks predkosci i nosnosci, przy czym ten pierwszy w polskich tanich oponach czesto jest niski, a furacze szybkie i po jednej zimie opony mozna wywalic :twisted:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ===Tomy===W opinii użytkowników ponoć szybko się ścierają.
Zamieszczone przez ===Tomy===Czekam na pierwszy deszcz i sprawdzam co potrafią do końca.
Mokra droga plus jeszcze do tego koleiny , a w nich woda , nie są straszne Hydragrip -om . :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Żeby nie być gołosłownym zamieszczam komplet oznaczen dotyczacych opon......
Opony - oznaczenia
Skróty dotyczące opon osobowych i dostawczych:
(...) - homologacje do montażu fabrycznego
FR - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi
ML - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi
FP - ochraniacz felgi
cord - ochrona felgi na ściance bocznej opony
no lbl - brak kolorowego napisu na boku opony
OE - opony na pierwszym wyposażeniu
RF lub Reinf. - (reinforced) - opona o podwyższonym indeksie nośności,
dodatkowo wzmacniana
R/F lub RFT - opony Run Flat (technologia "jazda bez powietrza"; opony
pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty
ciśnienia)
TL - opona bezdętkowa
XL - opona wzmacniana o podwyższonym indeksie nośności
WP- opona w przygotowaniu
rear - opona przeznaczona na tylną oś pojazzdu
G1- Czujnik kontroli cisnienia
RIGHT - Opona do montażu po prawej stronie samochodu
LEFT - Opona do montażu po lewej stronie samochodu
RA - Opona dostępna do wyczerpania stanów magazynowych
B - homologacja grupy Volkswagen
C1 - Homologacja Dodge Viper
K1 - homologacja Ferrari
MO - homologacja Mercedes
N, N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
* lub M3 - homologacja grupy BMW
C - oznaczenie opon o wyższej nośności-typowo dostawczych
Skróty dotyczące tylko opon 4x4
BSW - czarny bok opony
ORWL - białe kontury liter na boku opony
RWL, RW - białe litery na boku opon terenowych
RB - czarne litery na boku opon terenowych
RB - osłona felgi
WP - opona w przygotowaniu
G1 - Czujnik kontroli cisnienia
B - homologacja grupy Volkswagen
C1 - homologacja Dodge Viper
MO - homologacja Mercedes
N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
* lub M3- homologacja grupy BMW
Indeksy prędkości
Mając zamontowane opony z indeksem Q, nie należy przekraczać
prędkości 160 km/h.
J - do 100 km/h
K - do 110 km/h
L - do 120 km/h
M - do 130 km/h
N - do 140 km/h
P - do 150 km/h
Q - do 160 km/h
R - do 170 km/h
S - do 180 km/h
T - do 190 km/h
H - do 210 km/h
V - do 240 km/h
W - do 270 km/h
Y - do 300 km/h
VR - powyżej 210 km/h
ZR - powyżej 240 km/h
Indeksy nośności
Jeśli nasz samochód ma dopuszczalną masę całkowitą (jest w
dowodzie rejestracyjnym) 1900 kg, to każda z opon powinna mieć indeks
nośności 82 (1900kg / 4 opony = 475 kg / na oponę).
62 - 265 kg / na oponę
63 - 272 kg / na oponę
64 - 280 kg / na oponę
65 - 290 kg / na oponę
66 - 300 kg / na oponę
67 - 307 kg / na oponę
68 - 315 kg / na oponę
69 - 325 kg / na oponę
70 - 335 kg / na oponę
71 - 345 kg / na oponę
72 - 355 kg / na oponę
73 - 365 kg / na oponę
74 - 375 kg / na oponę
75 - 387 kg / na oponę
76 - 400 kg / na oponę
77 - 412 kg / na oponę
78 - 425 kg / na oponę
79 - 437 kg / na oponę
80 - 450 kg / na oponę
81 - 462 kg / na oponę
82 - 475 kg / na oponę
83 - 487 kg / na oponę
84 - 500 kg / na oponę
85 - 515 kg / na oponę
86 - 530 kg / na oponę
87 - 545 kg / na oponę
88 - 560 kg / na oponę
89 - 580 kg / na oponę
90 - 600 kg / na oponę
91 - 615 kg / na oponę
92 - 630 kg / na oponę
93 - 650 kg / na oponę
94 - 670 kg / na oponę
95 - 690 kg / na oponę
96 - 710 kg / na oponę
97 - 730 kg / na oponę
98 - 750 kg / na oponę
99 - 775 kg / na oponę
100 - 800 kg / na oponę
101 - 825 kg / na oponę
102 - 850 kg / na oponę
103 - 875 kg / na oponę
104 - 900 kg / na oponę
105 - 925 kg / na oponę
106 - 950 kg / na oponę
107 - 975 kg / na oponę
108 - 1000 kg / na oponę
109 - 1030 kg / na oponę
110 - 1060 kg / na oponę
111 - 1090 kg / na oponę
112 - 1120 kg / na oponę
113 - 1150 kg / na oponę
114 - 1180 kg / na oponę
115 - 1215 kg / na oponę
116 - 1250 kg / na oponę
117 - 1285 kg / na oponę
118 - 1320 kg / na oponę
119 - 1360 kg / na oponę
120 - 1400 kg / na oponę
121 - 1450 kg / na oponę
122 - 1500 kg / na oponę
123 - 1550 kg / na oponę
124 - 1600 kg / na oponę
125 - 1650 kg / na oponę
126 - 1700 kg / na oponę
Dla indeksów prędkości VR, ZR, V, W, Y:
Dla opon kategorii VR maksymalne obciążenie podawane jest dla
prędkości 210km/h.
Dla opon kategorii ZR maksymalne obciążenie podawane jest dla
prędkości 240km/h.
Dla opon z indeksem V należy zmniejszyć obciążenie o 3% co 10km/h w
zakresie od 210 do 240km/h.
Dla opon z indeksem W należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w
zakresie od 240 do 270km/h.
Dla opon z indeksem Y należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w
zakresie od 270 do 300km/h.
Komentarz
-
-
@Tomy - poczytaj sobie to - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=4763&start=0
Niestety Goodyeary zarówno Hydragripy jak i Exelency ząbkują. Te drugie zaczęły po miesiącu. Lipa Panie....
[ Dodano: Czw 13 Lip, 06 09:49 ]
Zamieszczone przez greszczynMoże nie do końca jest to prawda , ale temu ścieraniu w póżniejszym okresie użytkowania opon zaczyna toważyszyć hałas ( efekt podobny do walniętego łożyska ) :evil: . Miałem i nie polecam .Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Ja tylko dodam ze opona ktora sie szybko sciera - jest z reguly opona o zdecydowanie wiekszej przyczepnosci - ktora nie bierze sie z powietrza a z tarcia - a tarcie to sily ktore ta opone "jedza".
Zgadza sie Maicroft, ze samochod (kazdy) jest homologowany z jakas konkretna opona - chodzi o rozmiar - (ewentualnie jest kilka kombinacji - wypisanych m.in. na klapce od wlewu paliwa) co do modelu i producenta to raczej zalezy od tego kto ile wzial, tfu przepraszam z kim producent podpisal kontrakt
Jak juz jestesmy przy temacie opon to dodam ze takie np. Sport Maxxy Dunopa - sa dosc srednie na mokrym - za to na suchych i kretych drogach bomba, zdecydowanie lepsze byly SP9000. Ale nastepne beda Bridgestony Potenza.
Zamieszczone przez MartinezNiestety Goodyeary zarówno Hydragripy jak i Exelency ząbkują. Te drugie zaczęły po miesiącu. Lipa Panie....
bob, ciekawe zestawienienasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975Zamieszczone przez MartinezNiestety Goodyeary zarówno Hydragripy jak i Exelency ząbkują. Te drugie zaczęły po miesiącu. Lipa Panie....
bob, ciekawe zestawienieTak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MartinezOczywiście jeszcze nie dramat ale jadąc wolno już się je czuje.nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MartinezContinentale
[ Dodano: Czw 13 Lip, 06 15:16 ]
xekon, ja tez takie chcialem rozwazalem Conti premium contact, ale byly drozsze i troche szybko sie scieraja, wiec wybralem UniRoyal Rallye i jestem :szeroki_usmiech stosunek jakosc/cena wzorowy
Na suchym bez zarzutu, na mokrym swietnie!
Mam na nich jakies ~9k km
Z tego co sie orientuje to Uniroyal wchodzi w sklad grupy Continental. Oponki wyprodukowane w Niemczech.
Opony samochodowe: opony letnie i zimowe. Najlepszy polski sklep internetowy z oponami! 10 lat na rynku. 1 000 000 klientów. Dostawa gratis. SPRAWDŹ CENY!
Tak to wyglada, w rzeczywistosci duzo lepiej bo to chyba nie jest nawet 195
:: O1 AXR Kombi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xekonLudzie to siaka opona w normalniej cenie nie zabkuje teraz po wyjeciu z kartonu ?
generalnie po wyjeciu z kartonu to zadna nie zabkuje - trzeba na niej troche pojezdzic :szeroki_usmiech
[ Dodano: Czw 13 Lip, 06 17:17 ]
Zamieszczone przez MartinezMi w jednym warsztacie polecili Continentale, Nokiany i Pirelli z wyższej półki. Zdecydowanie nie polecali GoodYearównasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975warsztaty to polecaja to na czym maja najlepsza marze - ew. to co im nie zeszlo.Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
Komentarz