Octavia czy Huyndai i 40 czy Peugeot 508 ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzes74
    Ambiente
    • 2009
    • 176
    • Rapid (NH3)

    #26
    Zamieszczone przez rowerek
    Moim zdaniem porównywanie Octavii do Puga 508 i Hyundaia i40 już na wstępie jest bez sensu. Choćby dlatego, że to auta innych klas. Owszem Octa te różnice trochę zaciera ale mimo wszystko segment i target inny. Porównując ceny i wyposażenie podstawy i40 do podstawy Superba już nie wygląda aż tak źle. Fakt, cena dosyć wygórowana biorąc pod uwagę pozycję Hyundaia na naszym rynku. Nie zapominajmy jednak, że każda marka chcąca przebić się z autem do nowego, wyższego segmentu w pewnym momencie musi podnieść trochę ceny aby przestać się kojarzyć tylko i wyłącznie z produktami budżetowymi. Podobnie było kiedyś ze Skodą. Najpierw tanie modele, potem zdobycie (nazwijmy to) renomy na naszym rynku aż w końcu doszliśmy do momentu gdzie ludzie są skłonni wydać nawet 150+ tys. zł na auto z kurą na masce. Moim zdaniem Hyundai jest teraz w takim przełomowym momencie. Osobiście uważam, że byłoby fajnie gdyby przybył kolejny wartościowy rywal w klasie. Większa rywalizacja i różnorodność.


    Zamieszczone przez bb84
    superb jakis wielki wbrew pozorm nie jest chocby "insignia" jest od niego dłuzsza z tego co pamietam.
    Zależy jaka wersja nadwoziowa. Superb sedan jest dłuższy od Insigni sedan o 1cm. Natomiast S Combi jest aż 7cm krótszy od Insigni Combi. A najdłuższe ze wszystkich to jest chyba Mondeo, niezależnie od wersji nadwoziowej.

    Na "właściwe" ceny i40 CW trzeba poczekać do końca roku - wtedy zobaczymy ile będą w stanie zejść. Zakładając rabat ok. 10 tys PLN - już jest/ będzie bardzo fajnie.

    Bardzo przyzwoicie wyposażony wolnossący 2.0 za ok. 85... fiu fiu.
    BTW ceny skód w górę od 1. czerwca , superba na 100% w górę.
    pozdrawiam
    Grzes
    polecam :

    www.octavia-forum.de
    www.skodacommunity.de
    www.briskoda.net........

    Komentarz

    • rowerek
      Rider
      • 2010
      • 449

      #27
      To wiem. Superb podrożał o 1200zł. Teraz kombi zaczyna się od 85 100zł.
      Octa podrożała o symboliczne 200zł.

      EDIT

      Przeanalizowałem pobieżnie wyposażenie standardowe podstawowych wersji Superba oraz i40.
      Różnice w wyposażeniu na plus i40:
      -system wspomagania ruszania pod górę
      -skórzana kierownica ze sterowaniem radiem oraz skórzana dźwignia zmiany biegów
      -elektryczny ręczny (to kwestia gustu, zamieszczam jako zaznaczenie, że i40 to po prostu ma)
      -złącza AUX oraz USB
      -doświetlanie zakrętów (dodatkowa żarówa w reflektorze głównym)
      -elektrycznie podgrzewana przednia szyba (jest napisane, że częściowo. Nie wiem na czym ta częściowość ma polegać. Może tylko po stronie kierowcy?)

      Na korzyść Superba:
      -czujniki parkowania tył
      -przednie światła przeciwmgielne

      Gdyby doposażyć Superba do poziomu i40 otrzymamy cenę 88450. Zważywszy na to, że za 89900zł możemy kupić i40 w wersji Comfort, która miażdży (pod względem wyposażenia) podstawowego Superba to otrzymujemy dosyć rozsądnie skalkulowaną cenę. Konkurencyjna wersja Superba czyli Ambition to już 97000zł.

      Komentarz

      • Papillon
        Classic
        • 2008
        • 27

        #28
        Rowerek, miałem dokładnie to na myśli oraz to, że silniki benzynowe Hyundai'a GDI mają turbinkę.
        Pozdrawiam,
        Raz sier-pem, raz mło-tem, czer-wo-ną cho-ło-tę

        Komentarz

        • ironman
          Classic
          • 2009
          • 35

          #29
          Wyposażenie style w i40, to wszystko co bym chciał mieć aucie. Przydałby się 2 litrowy diesel, 184 ps (w ix35 montują) no i z benzynek 2.0t z genesisa.

          Komentarz

          • rowerek
            Rider
            • 2010
            • 449

            #30
            Zamieszczone przez Papillon
            Rowerek, miałem dokładnie to na myśli oraz to, że silniki benzynowe Hyundai'a GDI mają turbinkę.
            Ten silnik NIE ma turbiny... Nie wiem gdzie takie rewelacje wyczytałeś... Turbinę będzie miał dopiero Hyundai Veloster 1.6 T-GDI i tam będzie 208KM.

            Komentarz

            • paweł2
              L&K
              • 2010
              • 1405

              #31
              Zamieszczone przez rowerek
              Zamieszczone przez Papillon
              Rowerek, miałem dokładnie to na myśli oraz to, że silniki benzynowe Hyundai'a GDI mają turbinkę.
              Ten silnik NIE ma turbiny... Nie wiem gdzie takie rewelacje wyczytałeś... Turbinę będzie miał dopiero Hyundai Veloster 1.6 T-GDI i tam będzie 208KM.
              Zdadza sie 1.6GDI to motor z wtr bezp,bez turbo(140KM).Z turbo bedzie pewnie pod 200 mial.
              Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

              Komentarz

              • mariuss
                Drive
                • 2008
                • 52

                #32
                w jakiejś gazecie było ostatnio podane spalanie kia ceed sw z silnikiem 1,6. Nie dane producenta tylko testy gazety.
                Ten motor ledwo jeździ a pali więcej niż octa 1,8TSI (które też było tam testowane) ... Kolega ma takie auto i to potwierdza. Moim zdaniem dramat a zakładam że 1,6 w i40 to ten sam motor.
                Właśnie hyunday/kia mają tragiczne wszystkie silniki benzynowe. Ledwo to jeździ a pali dużo. Być może te silniki są trwałe (nie mają turbo) ale na pewno nie są dynamiczne i oszczędne. Jak ktoś szuka duzego kombi w benzynie to albo 508 1,6 156HP, albo coś ze stajni VAG z 1,8 TSI. Ewentulanie mazda 6 z 2.0 benzynką - jak się mocno ją kręci to jest niewiele słabsza od turbo braci a pali mniej.
                seat exeo 2.0 TDI CR

                Komentarz

                • cartel1
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 249

                  #33
                  Japońskie wysokobrotówki gdy się je kręci to mało nie palą. Każde auto które jeździ na wysokich obrotach dużo pali, wiec nie pisz że pali mniej od TSI.
                  [center:a5df0a9dad]

                  [/center:a5df0a9dad]

                  Komentarz

                  • granacik
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 249

                    #34
                    mariuss, nie tylko benzynowe KIA/Hyundai ma słabe, diesle też. W firmie są Cee'dy hatchback 1.6 CRDI 90 km. Po mieście palą po 9 litrów. Na taką moc i takie małe auto to dużo. Zupełnie nieopłacalne jest kupowanie w takim momencie diesla.

                    Komentarz

                    • grzes74
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 176
                      • Rapid (NH3)

                      #35
                      Zamieszczone przez mariuss
                      w jakiejś gazecie było ostatnio podane spalanie kia ceed sw z silnikiem 1,6. Nie dane producenta tylko testy gazety.
                      Ten motor ledwo jeździ a pali więcej niż octa 1,8TSI (które też było tam testowane) ... Kolega ma takie auto i to potwierdza. Moim zdaniem dramat a zakładam że 1,6 w i40 to ten sam motor.
                      Właśnie hyunday/kia mają tragiczne wszystkie silniki benzynowe. Ledwo to jeździ a pali dużo. Być może te silniki są trwałe (nie mają turbo) ale na pewno nie są dynamiczne i oszczędne. Jak ktoś szuka duzego kombi w benzynie to albo 508 1,6 156HP, albo coś ze stajni VAG z 1,8 TSI. Ewentulanie mazda 6 z 2.0 benzynką - jak się mocno ją kręci to jest niewiele słabsza od turbo braci a pali mniej.
                      Źle zakładasz w i40 jest silnik 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem benzyny 135 KM i 2.0 Theta2 też bezpośrednim wtryskiem.

                      Obecne KIA Ceed tego silnika nie mają (1.6 vvti 126KM).

                      Twój kolega może mieć jeszcze ceeda ze skrzynią 5M w nowych ceedach i w i40 jest skrzynia 6M - to robi dużo na plus jeśli chodzi o spalanie średnie. Mało kto wyjeżdża 100% baku po mieście.
                      pozdrawiam
                      Grzes
                      polecam :

                      www.octavia-forum.de
                      www.skodacommunity.de
                      www.briskoda.net........

                      Komentarz

                      • mariuss
                        Drive
                        • 2008
                        • 52

                        #36
                        Nie jezdzilem mazda 6. Jezdzilem octavia 1.8TSI a teraz dieslem 2.0 w exeo
                        W auto moto byl test mazdy 6 2.0 benzyna, passata 1,8 TSI i peugeota 1.6 THP.
                        wyszlo im srednie spalanie 8.0 dla mazdy, 8,5 dla puga i 8,9 dla paska. Pasek i pug przyspieszenia i elestycznosc prawie takie samo, Mazda byla o 1s wolniejsza do setki.

                        Jak ja jezdzilem octa 1,8 TSI to srednie mialem 8,4. Teraz w dieslu srednie mam 7,5 a jezdze nim delikatniej niz TSI...

                        Natomiast co do KIA to kolega ma ceed 1,6 diesel i pali mu ok. W trasie ponizej 6tki. Po miescie on nie jezdzi to nie wiem ...

                        Zamieszczone przez cartel1
                        Japońskie wysokobrotówki gdy się je kręci to mało nie palą. Każde auto które jeździ na wysokich obrotach dużo pali, wiec nie pisz że pali mniej od TSI.
                        seat exeo 2.0 TDI CR

                        Komentarz

                        Pracuję...